Για τραγούδι, όχι για ψαλτική.εκ φύσεως, η φωνή τους είναι τοποθετημένη σωστά!
Εάν ακούσεις με μεγαλύτερη προσοχή, τα λεγόμενα του αξιόλογου δασκάλου φωνητικής, θα παρατηρήσεις ότι αναφέρει χαρακτηριστικά: ο τρόπος είναι ο ίδιος!Για τραγούδι, όχι για ψαλτική.
Η σωστή τοποθέτηση για την ψαλτική δεν είναι η ίδια που χρειάζεται για το τραγούδι.
Το μόνο κοινό είναι η αναπνοή και σωστά την αναφέρει στο βίντεο ως σημαντικό παράγοντα...................................................
Έπρεπε να παίξω τζοκερ.Εάν ακούσεις με μεγαλύτερη προσοχή, τα λεγόμενα του αξιόλογου δασκάλου φωνητικής, θα παρατηρήσεις ότι αναφέρει χαρακτηριστικά: ο τρόπος είναι ο ίδιος!
Αλλάζει το ύφος, που διαφοροποιείται σε κάθε δάσκαλο ή Σχολή!
Το τεκμηριώνει, μάλιστα, λέγοντας ότι: "όλοι έχουμε δύο πνεύμονες, έναν οισοφάγο, ένα διάφραγμα, ένα στομάχι, πλευρά" κ.λ.π.
Εξ' άλλου, καταθέτω προσωπική μαρτυρία, σχετική ρήση, του Άρχ. Πρωτοψάλτη κ. Λ. Αστέρη, σε σεμινάρια στο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, πριν αρκετά χρόνια, που επιβεβαίωνε τον όμοιο τρόπο τοποθέτησης της φωνής και στα δύο είδη μουσικής! (Ως γνωστόν, ο Άρχων είναι και πρωταγωνιστής της λυρικής σκηνής, παίρνοντας, κατά το παρελθόν, μέρος σε δεκάδες αξιόλογα έργα!
Δεν ξέρω τί λένε κάποιοι για τους ειδικούς περί ψαλτικής ή τραγουδιού, αλλά έχω δεί πολλούς ΨΑΛΤΕΣ να σκούζουν (ειδικά στα ψηλά), να ξελαρυγγιάζονται, να παραμορφώνεται η όψη τους προκειμένου να βγάλουν τη φωνή που θέλουν, να βραχνιάζουν στην τιμιωτέρα, να είναι 18 ετών κ τη Μ. Δευτέρα να κάνουν ένεση κορτιζόνης!!!!!!!, να μη μπορούν συμψάλλουν μαλακά, αλλά μόνο με ένταση.
Απ' την άλλη, δεν είδα τραγουδιστές να σκούζουν, ούτε να αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά τους όταν άδουν....... τους βγαίνει φυσικό κ ήρεμο το μέλος.
αφήνω στην άκρη την κορτιζόνη, διότι κ οι τραγουδιστές κάνουν...
ΥΓ: ξέχασα κ τις εγχειρήσεις πολύποδα...............
ΚΆΤΙ ΛΕΊΠΕΙ ΑΠ' τα μαθήματα των ψαλτών, αλλά κ των σχολών Β. Μουσικής.
Ορθότατον!!!
Σαφώς και υφίσταται αυτήν η κατάσταση, αφού οι τραγουδιστές διδάσκονται πώς να χειρίζονται την φωνή τους, ενώ οι ψάλτες όχι.
Όμως υπάρχει διαφορά στα 2 είδη φωνητικής μουσικής.
Οι τραγουδιστές κάνουν μαθήματα δυτικής φωνητικής τοποθέτησης, ενώ εμείς δεν κάνουμε τίποτα.
Θα έπρεπε να κάνουμε μαθήματα φωνητικής τοποθέτησης, αλλά όχι δυτικής, διότι δεν εξυπηρετεί στο να εκτελέσουμε σωστή ψαλτική.
Θα κάνω, αλλά όχι δυτικής μουσικής.Με τον σωστο δασκαλο, γινονται και τα σωστα μαθηματα τοποθετησης! Αν και δεν μ' αρεσει να κανω διαφημιση, ο συγχωρεμενος ο κ. Ονουφριος Σωχος, είχε μαθητες του, τους μισους ψαλταδες στην Αθηνα, και παραπανω μην σου πω! Μεταξυ αυτων, συγκαταλεγοταν και η ταπεινοτητα μου (εγω ειμαι εντος οριων Αττικης!!) Και το υφος μου, δεν μου το χαλασε! Αντιθετως εφτιαξε! Πανε στριγγλιες κλπ κλπ! Πανε τα ζορια! Πανε οι κορτιζονες! Ειμαι μολις 20 ετων, και μεχρι να αρχισω φωνητικη, Μ. Εβδομαδα χωρις κορτιζονη δεν εβγαινε! Με την φωνητικη, αποκτας την σωστη τεχνικη καταρτιση, και μετα αντε γεια! Εγω φετος, εβγαλα μεγαλη βδομαδα (απο την παραμονη του Λαζαρου συγκεκριμενα), με φαρυγγιτιδα! Και μεχρι το τελος αυτης, δεν καταλαβα κοπωση! Καθολου! Αντιθετως, ηταν η καλυτερη μου χρονια φωνητικα, και οι βασεις μου οι πιο ψηλες ever, σε σχεση με αλλα προηγουμενα χρονια! Σαν φιλος και συναδελφος, σου προτεινω αφοβα να κανεις φωνητικη! Πιστεψε με, μονο να να κερδισεις εχεις απ' αυτο! Τιποτα λιγοτερο!
Δεν ξέρω τί λένε κάποιοι για τους ειδικούς περί ψαλτικής ή τραγουδιού, αλλά έχω δεί πολλούς ΨΑΛΤΕΣ να σκούζουν (ειδικά στα ψηλά), να ξελαρυγγιάζονται, να παραμορφώνεται η όψη τους προκειμένου να βγάλουν τη φωνή που θέλουν, να βραχνιάζουν στην τιμιωτέρα, να είναι 18 ετών κ τη Μ. Δευτέρα να κάνουν ένεση κορτιζόνης!!!!!!!, να μη μπορούν συμψάλλουν μαλακά, αλλά μόνο με ένταση.
Απ' την άλλη, δεν είδα τραγουδιστές να σκούζουν, ούτε να αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά τους όταν άδουν....... τους βγαίνει φυσικό κ ήρεμο το μέλος.
αφήνω στην άκρη την κορτιζόνη, διότι κ οι τραγουδιστές κάνουν...
ΥΓ: ξέχασα κ τις εγχειρήσεις πολύποδα...............
ΚΆΤΙ ΛΕΊΠΕΙ ΑΠ' τα μαθήματα των ψαλτών, αλλά κ των σχολών Β. Μουσικής.
Όμως υπάρχει διαφορά στα 2 είδη φωνητικής μουσικής.
Οι τραγουδιστές κάνουν μαθήματα δυτικής φωνητικής τοποθέτησης, ενώ εμείς δεν κάνουμε τίποτα.
Θα έπρεπε να κάνουμε μαθήματα φωνητικής τοποθέτησης, αλλά όχι δυτικής, διότι δεν εξυπηρετεί στο να εκτελέσουμε σωστή ψαλτική.
μη μου πείς ότι έπεσες απ' τα σύννεφα.....Domesticus: Κορτιζόνη;
Ἄν εἶναι δυνατόν!
Τὸ πρόβλημα μὲ τὸ ξελαρύγγιασμα δὲν ὀφείλεται στην ἔλλειψη μαθημάτων φωνητικῆς, ἀλλὰ περισσότερο στὴν πρακτικὴ μας ἐπὶ τοῦ ἀναλογίου. Δηλαδὴ απὸ τὶ βιβλία ψάλλουμε, τὶ ἴσο παίρνουμε, πόσο ἐγωϊστὲς εἴμαστε νὰ τεντώσουμε ὅσο πάει τὴν φωνὴ μας στην Κασσιανὴ καὶ μετὰ νὰ κράζουμε σὰν ... κόρακες καὶ νὰ παίρνουμε κορτιζόνη. Οἱ περισσότεροι ἀκόμη κι ὅταν πάρουν ψηλὸ ἴσο συνεχίζουν μέχρι νὰ ... ἐξαφανιστεῖ ἡ φωνή τους ἀρκεῖ νὰ ψάλλουν ἀπὸ μέσα.
αν βλέπεις τη διαφορά στην τοποθέτηση της φωνής, πάω πάσο....
αν δε βλέπεις την ανάγκη να δούν οι ψάλτες επαγγελματικά με ό,τι συνεπάγεται (φωνητικά) το ταλέντο ή την τέχνη τους, από το να ανοίγουν απλά το στόμα τους και να σκούζουν, τότε κάτι δεν πάει καλά.
Αφού λέω στην τελευταία πρόταση ότι πρέπει να κάνουμε μαθήματα φωνητικής.
Αυτό που δεν πρέπει να κάνουμε, είναι να διδαχθούμε τον δυτικό τρόπο εκφοράς και εξαγωγής του ήχου, διότι υπάρχει διαφορά. Το μόνο κοινό είναι ο τρόπος αναπνοής και τίποτα άλλο.
Η διαφορά στην τοποθέτηση υπάρχει σύμφωνα με 3 ανεξάρτητους μεταξύ τους ΩΡΛ, οι οποίοι (οι 2, αν θυμάμαι σωστά, 1 άντρας και 1 γυναίκα-σίγουρα η γυναίκα), ασχολούνται με την όπερα.
Προσωπικά, έχω να ρωτήσω και άλλους 2 ανθρώπους (που γνωρίζουν από φωνητική, καθ'ότι τυγχάνουν δάσκαλοι και φωνητικής), για να ακούσω τι έχουν να πουν περί του θέματος αυτού.
Επειδη τωρα καταλαβα τι εννοεις με τον δυτικο τροπο εκφορας, θα πω τα εξης! Η φωνητικη διδασκαλια, ειναι μια! Το γεγονος οτι οι λυρικοι τραγουδιστες ακουγονται ετσι οπως ακουγονται, εχει να κανει, με το πως εκφερουν την φωνη τους! Που χτυπαει ο ηχος! Εαν ειναι σβερκατος κλπ κλπ! Απο τεχνικη, ειτε εισαι ψαλτης ειτε οχι, τα ιδια πραγματα θα μαθεις! Δεν υπαρχει διαφορα!