Τυπικὴ Διάταξις Παπαχρήστου 2010

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εδώ που τα λέμε Domesticus σ'αρέσει δεν σ'αρέσει η αφιέρωση στο Τυπικό ΔΕΝ έχεις δικαίωμα να την επικρίνεις θετικά ή αρνητικά ανωνύμως.

Το έργο έχει εκδοθεί επώνυμα και μέσω εσού και του διαδικτύου υφίσταται κριτική.

Πιστεύω ο συγγραφέας του θα ήθελε να γνωρίζει ποιος τον κρίνει, αυτά είναι αυτονόητα...

Και εγώ αν λεγόμουν Lampadarius θα τους είχα διαλύσει όλους στην κριτική, τζάμπα μαγκιά που λέμε.

Ευλογημένε, δεν είναι τόσο συνταρακτική η επωνυμία.

ΑΝ όμως την επιθυμείς την ανωνυμία (δικαίωμά σου) ΤΟΤΕ ΔΕΝ δικαιούσαι την κρίση, όχι βάση του νόμου τάδε ή του ΦΕΚ τάδε ΑΛΛΑ βάση της αξιοπρέπειας, του θάρρους της γνώμης και πολλών άλλων παραμέτρων τους οποίους έξυπνος είσαι και πιστεύω ότι γνωρίζεις και εκτιμάς.

Φιλικά,
Ε.

Φίλτατε,

Χειραγώγηση καὶ ποδηγεσία στὸ τὶ δικαιοῦμαι νὰ λέω καὶ τὶ ὄχι δὲ δέχομαι ἀπὸ κανένα εἴτε φιλικὰ τὸ λέει εἴτε ὄχι.
Τὸ θέμα τῆς ἀνωνυμίας στὸ forum εἶναι παλαιὸ καὶ ἔχει λυθεῖ. Ἄν ἡ στάση μου δὲν σὲ ἐκφράζει, εἶναι δικαίωμά σου καὶ καλῶς τὴν κρίνεις, πρόβλημα οὐδέν.
Μόνο ποὺ τὶς παραμέτρους τῆς συμπεριφορᾶς μου τὶς ὁρίζω ἐγώ καὶ κανένας ἄλλος.
Δὲν θὰ γράψω κάτι ἄλλο, γιατὶ καὶ δὲν θέλω νὰ ξεφύγω σὲ ἄλλες ἀτραποὺς ἀλλὰ καὶ γιατὶ συμπλήρωσες στὸ τέλος τοῦ μηνύματος τὴν μαγικὴ λέξη φιλικά.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Άνδρες, αδελφοί και πατέρες,


Όπως έχει και αλλού ξαναγράψει η ελαχιστότητά μου, το forum έως τώρα υπέφερε περισσότερο από τις στάσεις, τις συμπεριφορές, τις κριτικές, τις μεθοδεύσεις κλπ. ΕΠΩΝΥΜΩΝ τινών παρά από δράσεις και αντιδράσεις ΑΝΩΝΥΜΩΝ άλλων.

Ο Domesticus εξάλλου είναι από τα μέλη που κάτω από την ανωνυμία του έχει προσφέρει αρκετά, ίσως περισσότερα από άλλους επώνυμους και δη επώνυμους "τζάμπα μάγκες", ορολογία η οποία θα πρέπει να αναζητηθεί μάλλων μεταξύ ημών των επωνύμων παρά να αποδοθεί στον Domesticus.

Αφού συμφωνήσω ότι το θέμα της ανωνυμίας έχει λυθεί στο παρελθόν και δεν χρήζει (τουλάχιστον όχι με αφορμή την παρούσα αναφορά στο βιβλίο του κ. Παπαχρήστου) αναψηλάφησης, θα μου επιτρέψετε να επισημάνω ότι μπορεί μεν ο συγγραφέας ενός βιβλίου να διατηρεί το δικαίωμα να το αφιερώσει όπου θέλει και να το προλογίσει όπως θέλει, αυτό όμως συμβαίνει στα βιβλία που είναι... πώς να το πω... ουδέτερα; Libero; Όταν φτάνουμε σε ένα βιβλίο εκκλησιαστικής φύσεως το οποίο θα διαβαστεί από συγκεκριμένους, (έχοντες σχέση με την Εκκλησία) ανθρώπους, τότε ο συγγραφέας δεν έχει την πολυτέλεια (για να μην πω το δικαίωμα και ακουστώ απόλυτος) να το προλογίζει, να το αφιερώνει, να το υποσημιεώνει και γενικά να το καταρτίζει κατά το δοκούν.

Φανταστείτε ένα λειτουργικό βιβλίο εκδόσεως μιας Α εκκλ. οργάνωσης να "πετάει σπόντες" στον πρόλογό του για μια άλλη, Β. Δεν είναι κομψό και δεν είναι και πρέπον... Νομίζω πως από κάποια τέτοια αντικειμενική οπτική γωνία θα πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα και όχι με το να θεωρήσουμε ότι κάποιοι εξ ημών προσπαθούν να σπιλώσουν τον κατά τα άλλα πολυγραφότατο και πολυσέβαστο κ. Παπαχρήστου.



Ειρηνεύετε,

Σ.Π.Μ.
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Φίλτατε,

Χειραγώγηση καὶ ποδηγεσία στὸ τὶ δικαιοῦμαι νὰ λέω καὶ τὶ ὄχι δὲ δέχομαι ἀπὸ κανένα εἴτε φιλικὰ τὸ λέει εἴτε ὄχι.

Να λες ότι θέλεις, ελεύθερος άνθρωπος είσαι.

Να μη ξεχνάς όμως ότι "εκ των λόγων σου κρινώ σε".

Αυτό ισχύει για όλους μας.


Ἄν ἡ στάση μου δὲν σὲ ἐκφράζει, εἶναι δικαίωμά σου καὶ καλῶς τὴν κρίνεις, πρόβλημα οὐδέν.

Το θέμα δεν είναι τι εκφράζει εμένα ή τον γείτονα αλλά τι είναι πρέπον.


Μόνο ποὺ τὶς παραμέτρους τῆς συμπεριφορᾶς μου τὶς ὁρίζω ἐγώ καὶ κανένας ἄλλος.

Ορθώς απάντησες, η δε συμπεριφορά μας κτίζει την εικόνα μας και το είναι μας.


Δὲν θὰ γράψω κάτι ἄλλο, γιατὶ καὶ δὲν θέλω νὰ ξεφύγω σὲ ἄλλες ἀτραποὺς ἀλλὰ καὶ γιατὶ συμπλήρωσες στὸ τέλος τοῦ μηνύματος τὴν μαγικὴ λέξη φιλικά.

Και εγώ δεν θα έγραφα, απλά έπρεπε να επεξηγήσω ορισμένα πράγματα.

Το φιλικά δεν είναι σχήμα λόγου, τουλάχιστον από μέρους μου.

Να μάθεις να δέχεσαι την άλλη άποψη χωρίς να παρεξηγείσαι, συνήθως οφελούμαστε από τον απέναντί μας αν τον εκμεταλλευτούμε σωστά.


Στο ΘΕΜΑ μας τώρα,

δεν νομίζω αγαπητέ Σταύρε ότι στην αφιέρωση αυτή βάλεται καμιά μερίδα των ψαλτών ή ιερέων ή λοιπών αναγνωστών του εν λόγω Τυπικού καθώς δεν νομίζω ότι καμιά μερίδα των αναγνωστών θέλει να ανήκει στο σύνολο που αναφέρεται ο συγγραφέας.

Τουλάχιστον οι εν καθαρά συνειδήσει και φρονήματι διατελούντες.

Οπότε δεν νομίζω ότι έσφαλε κάπου.

Θα μπορούσε να το αφιερώσει στους Πατέρες που αναφέρθηκαν κατά του Αρείου και να ονοματίζει ως αίρεση τον Αρειανισμό.

Δεν νομίζω ότι θα θιγόταν κάποιος από τους αποδέκτες του βιβλίου, εκτός και αν...
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Προσωπικά προσεγγίζω το θέμα καθαρά βιβλιογραφικά. Τώρα για τους ιδεολογικά ενοχλουμένους ή και ευφραινομένους, δεν ξέρω, ο καθένας όπως νομίζει... Το χαρτί έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες, και σχίζεται αλλά και υπογραμμίζεται με FLUO αντίστοιχα σε κάθε περίπτωση ώστε όλοι να είναι ευτυχισμένοι... :D

Όμως, προς Θεού ας μην μπαίνουμε στην διαδικασία αντεγκλήσεων σε άλλες βάσεις. Εξάλλου, θα συμφωνήσεις κι εσύ ότι ο Domesticus ουδέποτε έδωσε δείγματα πρόκλησης και απρέπειας εδώ μέσα ώστε να του καταλογίζουμε παραβατικές ή προσβλητικές συμπεριφορές, και μάλιστα με απάδοντες χαρακτηρισμούς.

Να'στε όλοι καλά!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Να λες ότι θέλεις, ελεύθερος άνθρωπος είσαι.

Να μη ξεχνάς όμως ότι "εκ των λόγων σου κρινώ σε".

Αυτό ισχύει για όλους μας.



Το θέμα δεν είναι τι εκφράζει εμένα ή τον γείτονα αλλά τι είναι πρέπον.



Ορθώς απάντησες, η δε συμπεριφορά μας κτίζει την εικόνα μας και το είναι μας.



Και εγώ δεν θα έγραφα, απλά έπρεπε να επεξηγήσω ορισμένα πράγματα.

Το φιλικά δεν είναι σχήμα λόγου, τουλάχιστον από μέρους μου.

Να μάθεις να δέχεσαι την άλλη άποψη χωρίς να παρεξηγείσαι, συνήθως οφελούμαστε από τον απέναντί μας αν τον εκμεταλλευτούμε σωστά.


Στο ΘΕΜΑ μας τώρα,

δεν νομίζω αγαπητέ Σταύρε ότι στην αφιέρωση αυτή βάλεται καμιά μερίδα των ψαλτών ή ιερέων ή λοιπών αναγνωστών του εν λόγω Τυπικού καθώς δεν νομίζω ότι καμιά μερίδα των αναγνωστών θέλει να ανήκει στο σύνολο που αναφέρεται ο συγγραφέας.

Τουλάχιστον οι εν καθαρά συνειδήσει και φρονήματι διατελούντες.

Οπότε δεν νομίζω ότι έσφαλε κάπου.

Θα μπορούσε να το αφιερώσει στους Πατέρες που αναφέρθηκαν κατά του Αρείου και να ονοματίζει ως αίρεση τον Αρειανισμό.

Δεν νομίζω ότι θα θιγόταν κάποιος από τους αποδέκτες του βιβλίου, εκτός και αν...

Χαίρομαι γιὰ τὸ περιεχόμενο τοῦ μηνύματός σου. Νὰ σημειώσω μόνο πὼς τὸ τὶ χαρακτηρίζεται πρέπον, εἰδικὰ μέσα στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο, εἶναι μιὰ ἐξαιρετικὰ πονεμένη ἱστορία, ποὺ πολλὲς στρεβλώσεις τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ φρονήματος προξένησε ἀπὸ τὰ τέλη τοῦ 19ου αἰώνα μέχρι καί σήμερα.

Καὶ γιὰ νὰ συμπηρώσω τὰ ἀποσιωποιητικὰ σου, σοῦ δηλώνω εὐθαρσῶς ὅτι ἐγὼ προσωπικὰ θίχτηκα ὡς ἀποδέκτης τοῦ βιβλίου, διότι ἀποδέχομαι τὸν διάλογο μὲ τὴν δυτικὴ ἐκκλησία τῆς Παλαιᾶς Ρώμης, ὅπως ἀσκεῖται ἀπὸ τὴν Μητέρα Ἐκκλησία τῆς Κωνσταντινουπόλεως (στὴν ὁποία ἀνήκω ὡς βορειοελλαδίτης) ἀλλὰ καὶ ἀπὸ τὴν ἑλλαδικὴ ἐκκλησία μὲ τὴν γενναία προσπάθεια τοῦ κυροῦ Χριστοδούλου. Κι αὐτὸ γιατὶ ἀποτελεῖ εὐχὴ μου νὰ βρεθεῖ κάποτε κοινὸς τόπος καὶ πάλι τὰ τέσσερα πρεσβυγενῆ Πατριαρχεία νὰ γίνουν πέντε, ὅπως στὴν χρυσὴ ἐποχὴ τῆς Ὀρθοδοξίας.

Εὐχαριστῶ.
 
Εἶναι ἀφιερωμένο στοῦς ὁσιομάρτυρες ἁγιορεῖτες πατέρες ποῦ θανατώθηκαν τοὸ 1279 ἐπὶ Μιχαὴλ Παλιολόγου καὶ πατριάρχη Βέκκου. Μέχρις ἐδῶ ὅλα καλὰ καὶ κανένα πρόβλημα. Ὄμως στὶς τελευταῖες παραγράφους ἀναπτύσσεται ἡ γνωστὴ πολεμικὴ περὶ ἐνώσεως μὲ τὴν Δυτικὴ Ἐκκλησία, περὶ προδοσίας, περὶ προδοτικῶν καιρῶν, περὶ προδοσίας τῆς πίστεως, κλπ. Μοῦ ἔμεινε μιὰ δυσάρεστη ἐντύπωση ζηλωτισμοῦ, μὲ ὀσμὴ παλαιοημερολογιτικὴ, ποὺ στὰ προηγούμενα τεύχη δὲν ὑπῆρχε ἤ δὲν εἶχα διαγνώσει. Γιὰ τὴν ἐπόμενη χρονιὰ θὰ τὸ ξανασκεφτῶ.

Φίλε domesticus,

Ο καθένας μας έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να πρεσβεύει ότι θέλει, δικαίωμα που έχεις εσύ, δικαίωμα που έχω εγώ, δικαίωμα που έχει και ο εν λόγω συγγραφέας κ.Παπαχρήστου.
Εφόσον λοιπόν εξέθεσες τις αντιρρήσεις σου, θα μου επιτρέψεις να εκφράσω κι εγώ τις απόψεις μου.
Καλώς ή κακώς, ως ψάλτες, αλλά κυρίως ως μέλη της Εκκλησίας, μπορούμε να έχουμε λόγω στα εκκλησιολογικά ζητήματα και στα θέματα πίστης. Στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει το "αλάθητο" κανενός επισκόπου ή πάπα, καθότι οι αποφάσεις της Εκκλησίας λαμβάνονται συνοδικώς με την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος.
Ο πατριάρχης Ιωάννης Βέκκος είχε συγκεκριμένες απόψεις περί της σχέσεως Ορθοδόξου και δυτικής εκκλησίας, και προχώρησε στην ένωση των εκκλησιών. Σίγουρα καίγοντας τους άγιους μοναχούς στη Μονή Ζωγράφου, πετώντας στη θάλασσα τους Ιβηρίτες, κρεμώντας τους Βατοπεδινούς και τα λοιπά μαρτύρια, που κατ' εντολή του έκανε ο αυτοκρατορικός στρατός (κάτι σαν τα ΜΑΤ που στείλαν στην Εσφιγμένου), θα σκεφτόταν ότι αυτό τους άξιζε επειδή δεν υπάκουσαν στον πατριάρχη τους.
Κάτι αντίστοιχο, σε πιο light εκδοχή κάνει αυτές τις μέρες ο Κύπρου Χρυσόστομος, άξιος διάδοχος του παποκαίσαρα Μακαρίου, ο οποίος απειλεί να κόψει το μισθό των ιερέων της Αρχιεπισκοπής Κύπρου, που διαμαρτυρήθηκαν για τις συνομιλίες και συμπροσευχές Ορθοδόξων και παπικών στην Κύπρο.
Σέβομαι τις οικουμενιστικές απόψεις σας, αλλά σίγουρα πρέπει και εσείς να σεβαστείτε τις απόψεις αυτών που ανησυχούν για την πορεία της Εκκλησίας σήμερα και που δεν είναι μόνο "ζηλωτές" με "οσμή παλαιοημερολογίτικη", εκτός αν θεωρείτε τέτοιους και τους μητροπολίτη Αυγουστίνο Καντιώτη, γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο, αλλά και νεώτερους, όπως τους καθηγητές πρωτοπρεσβυτέρους Γεώργιο Μεταλληνό και Θεόδωρο Ζήση, καθώς και πολλούς άλλους αξιόλογους και επώνυμους.
Γνωρίζω ότι τα αναθέματα των Αγίων Πατέρων δεν εντάσσονται στο savoir vivre των αγαπολόγων οικουμενιστών. Αλήθεια ο άγιος Νικόλαος που χαστούκισε τον Άρειο μήπως ήταν ζηλωτής;
Στη σημερινή εποχή, την τόσο αμαρτωλή και με την τόση αμαρτωλότητά μας, τουλάχιστον ας κρατήσουμε την ορθόδοξη πίστη.
Ξέρω ότι διαφωνείς με όσα είπα, αλλά ξέρω ότι θα υπερασπιστείς το δικαίωμα της διαφορετικής άποψής μου.
Ευχαριστώ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συνάδελφε, εὐχαριστῶ γιὰ τὸ μήνυμα.
Ἐπειδὴ ὄμως ἤδη ἀνέπτυξα τὶς ἀπόψεις μου καὶ ἴσως μὲ τὸ παραπάνω, δὲν θὰ ἐπανέλθω, καθὼς φοβοῦμαι ὅτι ἀνοίγουμε ἕνα τεράστιο θέμα ποὺ ἴσως δὲν ἔχει ἄμεση σχέση μὲ τὸ forum. Ἀπάντησα περισσότερο γιατὶ θίχτηκε ἡ ἀξιοπρέπεια καὶ ἡ προσωπική μου ἀκεραιότητα ἀπὸ συγκεκριμένο βαρύ χαρακτηρισμό.
Ἄν ὄμως οἱ συντονιστὲς δὲν ἔχουν πρόβλημα μποροῦμε νὰ τὸ συνεχίσουμε σὲ νέο θέμα.
Πρὸς τὸ παρὸν stand by ἀπὸ μένα.

Εὐχαριστῶ.

Υ.Γ. Ἐλπίζω νὰ δουλεύει τὸ .pdf.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Φίλε Shota, η Εκκλησία έχει αποφανθεί συνοδικώς περί του κύρους των λεγομένων παλαιοημερολογιτών Βλ κ αυτό.

Εγώ παρατήρησα έλλειψη συνέπειας σου (χιουμοριστικά), εσύ τώρα μιλάς για του κύρους των μυστηρίων των παλαιοημερολογιτών. Δεν βλέπω σχέση. Γενικά νομίζω ότι η άνοιγμα του παρόντος θέματος από τον Domesticus είναι κάτι άτυχο και εκτός θεματολογίας του forum. Kαληνύχτα.
 
Last edited:

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αγαπητοί,

απόψε διάβασα με προσοχή όλα τα μηνύματα στο συγκεκριμένο θέμα. Βλέπω ότι ξεφεύγουμε πάλι εκτός της θεματολογίας του φόρουμ και για αυτό παρακαλώ να μη δοθεί συνέχεια.

Ευχαριστώ.
 
Top