Τυπικὴ Διάταξις Παπαχρήστου 2010

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Σήμερα ἔπεσε στὰ χέρια μου ἡ Τυπικὴ Διάταξις 2010 τοῦ Ἀπ. Παπαχρήστου. Δὲν τὸ ἔχω ξεφυλλίσει ἀκόμη καλὰ, ἀλλὰ μιὰ πρώτη ἐντύπωση κάπως δυσάρεστη, μοῦ ἐπεφύλαξε τὸ περιεχόμενο τῆς ἀφιέρωσης τοῦ βιβλίου.
Εἶναι ἀφιερωμένο στοῦς ὁσιομάρτυρες ἁγιορεῖτες πατέρες ποῦ θανατώθηκαν τοὸ 1279 ἐπὶ Μιχαὴλ Παλιολόγου καὶ πατριάρχη Βέκκου. Μέχρις ἐδῶ ὅλα καλὰ καὶ κανένα πρόβλημα. Ὄμως στὶς τελευταῖες παραγράφους ἀναπτύσσεται ἡ γνωστὴ πολεμικὴ περὶ ἐνώσεως μὲ τὴν Δυτικὴ Ἐκκλησία, περὶ προδοσίας, περὶ προδοτικῶν καιρῶν, περὶ προδοσίας τῆς πίστεως, κλπ. Μοῦ ἔμεινε μιὰ δυσάρεστη ἐντύπωση ζηλωτισμοῦ, μὲ ὀσμὴ παλαιοημερολογιτικὴ, ποὺ στὰ προηγούμενα τεύχη δὲν ὑπῆρχε ἤ δὲν εἶχα διαγνώσει. Γιὰ τὴν ἐπόμενη χρονιὰ θὰ τὸ ξανασκεφτῶ.
 

Attachments

  • DSC01905.JPG
    448.5 KB · Views: 62
  • DSC01904.JPG
    369.7 KB · Views: 52

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Η δε εικών, ποίημα Μιχαήλ Μοναχού (Ζηλωτού), έμβλημα του περιοδικού Αγίου Αγαθαγγέλου Εσφιγμενίτου, λέει πολλά...


Δ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Γιατί ἔσπευσες;
Σέ λίγο τά ἐπίσημα κυκλοφοροῦν· τώρα πού ἀναρτῶνται καί στό δίκτυο...

ΥΓ. Ἐκτός ἄν ἐνδιαφέρεσαι γιά τἠν «εἰδική» τάξη τῆς λιτανεύσεως τῶν εἰκόνων τήν Κυρ. τῆς Ὀρθοδοξίας...


 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
π. Μάξιμος;52511 said:


ΥΓ. Ἐκτός ἄν ἐνδιαφέρεσαι γιά τἠν «εἰδική» τάξη τῆς λιτανεύσεως τῶν εἰκόνων τήν Κυρ. τῆς Ὀρθοδοξίας...



Εν τισι ενορίαις του εξωτερικού (πέραν του Ατλαντικού) είθισται όπως ψάλλωνται(;) και τα εν αυτή Αναθέματα υπό των χορών ενουμένων...


Δ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τὸ χρησιμοποίησα κατὰ τὸ παρελθὸν λόγω εὔχρηστου μεγέθους καὶ ἐπειδὴ ὁ συγγραφέας ἦταν καὶ στὰ ΔΙΠΤΥΧΑ ... Μάλιστα, τὸ σύστηνα κιόλας γι 'αὐτὸ καὶ τὸ ἀγόραζα γιὰ λογαριασμὸ φιλικοῦ προσώπου ποὺ μοῦ ζήτησε κάτι εὔχρηστο μιὰ καὶ τὸ μέγεθος τῶν ΔΙΠΤΥΧΩΝ εἶναι ἀρκούντως προβληματικό..

Ἀπογοητεύθηκα.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τὸ χρησιμοποίησα κατὰ τὸ παρελθὸν λόγω εὔχρηστου μεγέθους καὶ ἐπειδὴ ὁ συγγραφέας ἦταν καὶ στὰ ΔΙΠΤΥΧΑ ... Μάλιστα, τὸ σύστηνα κιόλας.

Ἀπογοητεύθηκα.

sometimes...does matter...!:D
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Εν τισι ενορίαις του εξωτερικού (πέραν του Ατλαντικού) είθισται όπως ψάλλωνται(;) και τα εν αυτή Αναθέματα υπό των χορών ενουμένων...


Δ.

Καὶ σὲ ναὸ τῆς Θεσσαλονίκης, μετόχιο ἁγιορειτικῆς μονῆς, μὲ κανονάρχη τὸν ἱερέα.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Καὶ σὲ ναὸ τῆς Θεσσαλονίκης, μετόχιο ἁγιορειτικῆς μονῆς, μὲ κανονάρχη τὸν ἱερέα.


Δύο ξέρω - το ένα δεν είναι, οπότε μάλλον εννόησα...

Δ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Τὸ χρησιμοποίησα κατὰ τὸ παρελθὸν λόγω εὔχρηστου μεγέθους καὶ ἐπειδὴ ὁ συγγραφέας ἦταν καὶ στὰ ΔΙΠΤΥΧΑ ...
Ἀπό τοῦ 2001 ἕως καί τοῦ 2006.

ΥΓ. Πέρασαν τόσα χρόνια...
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ἔξις δευτέρα φύσις :rolleyes:
Ἄσχετο:
Ἐξ αὐτῶν τῶν «δευτέρων φύσεων» καί αἱ ἐν Ψαλτολογίῳ «διαμάχαι», ὡς ἐπί τό πλεῖστον. Ἀλλά πρβλ. Ἐφεσ. δ΄, 14 καί 22. Βέβαια καί αὐτό δύναται νά ἑρμηνευθεῖ παντοιοτρόπως...


 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
π. Μάξιμος;52529 said:
Ἄσχετο:
Ἐξ αὐτῶν τῶν «δευτέρων φύσεων» καί αἱ ἐν Ψαλτολογίῳ «διαμάχαι», ὡς ἐπί τό πλεῖστον. Ἀλλά πρβλ. Ἐφεσ. δ´, 14 καί 22. Βέβαια καί αὐτό δύναται νά ἑρμηνευθεῖ παντοιοτρόπως...




... αλλ' ουχί άπασαι... Πβ. και Ιω. ιγ'. 10-11 και Εφεσ. δ' 25-27.
 
Last edited:

Nikos

Member
Έχω προμηθευτεί και εγώ το εν λόγω βιβλίο. Κατά την άποψη μου είναι ένα πολύ αξιόλογο βοήθημα της τυπικής διάταξης. Εκτός από την αφιέρωση που αναφέρατε,- που εδώ που τα λέμε είναι δικαίωμά του συγγραφέα να τα γράφει αυτά ενυπόγραφά και δεν νομίζω ότι ήμαστε σε καιρούς θα κάνουμε λογοκρισία των βιβλίων,- επίσης δεν καταλαβαίνω τι το κακό έχει η διάταξή της λιτάνευσης των εικόνων της Κυρ. της Ορθοδοξίας απλά αντιγράφει ο συγγραφέας τα αποσπάσματα από το συνοδικό της Οικ. Συνόδου που υπάρχει στο Τριώδιο το από την επίσημη εκκλησία εκδεδωμένο.
Τέλος πάντων εγώ παρατήρησα ότι στο κύριο κείμενο της κυριακάτικής διάταξης συμπεριλαμβάνεται και το αλληλουάριο με τους στίχους, όπως και το αναφέρει ο συγγραφέας στο πρόλογο "Συμφωνά με το τυπικό του Αγίου Σάββα και κατ΄ επιθυμία και επιταγήν το μακαριστού Αρχ. Χριστοδούλου εις την λειτουργία μετά την ανάγνωση του αποστόλου και πρό του ευαγγελίου ψάλλετε υπό των χορών το Αλληλούια.........". Ποια είναι η δική σας άποψη σωστά το έπραξε αυτό ο συγγραφέας;
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
Ὁ κύρ-Ἀποστόλης Παπαχρῆστος ἐκτός ἀπό σπουδαῖος καί παραδοσιακός γνώστης τῆς μουσικῆς μας εἶναι καί κάτοχος πολλῶν γνώσεων περί τό Τυπικόν. Στό Ἀγρίνιο (καί ὄχι μόνον) χαίρει μεγάλης ἐκτιμήσεως γι' αὐτά. Ἤδη ἔχει βοηθήσει καί Ἐκκλησίες τοῦ ἐξωτερικοῦ σέ πολλά θέματα.
Ἡ ἀφιέρωση τοῦ βιβλίου του (τό ὁποῖο κι ἐγώ προμηθεύομαι πάντοτε) εἶναι ὑπέροχη. Ἀξίζει νά τήν μελετήσετε. Πρόκειται γιά θεολογικότατο κείμενο, ἄλλωστε καί ὁ ἴδιος τυγχάνει πτυχιοῦχος θεολογίας.
Ἀπορῶ γιά μερικούς ἐδῶ πού ξύνισαν καί εἰρωνεύτηκαν περί "ζηλωτισμοῦ..." κ.λ.π.

Ἔχετε σοβαρά ἐπιχειρήματα, λεβέντες;;
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἐπειδὴ ἐγὼ ἄνοιξα τὸ θέμα ἀναφέροντας περὶ ζηλωτισμοῦ σημειώνω τὰ παρακάτω: Τὸ ἔχω χρησιμοποιήσει ἀπὸ τὴν πρώτη χρονιὰ ποὺ ἐκδόθηκε τὸ ἐν λόγῳ Τυπικό καὶ τὸ μάλιστα τὸ ἔχω συστήσει. Ἐπίσης, δὲν ἔχω κανένα πρόβλημα μὲ τὴν ἀφιέρωση.

Ὄμως ἐγώ ἀγόρασα ἐγχειρίδιο τυπικοῦ χωρὶς καμιὰ διάθεση γιὰ παραληρήματα περὶ προδοσίας καὶ περὶ Πάπα καὶ ἄλλα παρόμοια ποὺ μόνο ἀπὸ ζηλωτὲς στὸ Ὄρος καὶ ἐκτὸς αὐτοῦ ἔχω ἀκούσει.
Τώρα ἄν πρόκειται γιὰ θεολογικώτατο κείμενο δὲν θὰ το κρίνω καὶ δὲν μὲ ἀπασχολεῖ, μόνο θὰ ἤθελα νὰ διευκρίνιζε ἀπὸ ποιοὺς προέρχεται ἡ προδοσία στὸ θέμα τῆς Ἔνωσης ἤ ὄχι μὲ τὴν δυτικὴ ἐκκλησία τῆς Παλαιᾶς Ρώμης. Γιατὶ ἄν ἐννοήσω αὐτὸ ποῦ ὑπονοεῖται ... ἄστα νὰ πᾶνε.
Ἐλπίζω λίγη ἀπὸ τὴν ἁπορία νὰ σᾶς ἔφυγε τώρα. Ὅσον ἀφορᾶ γιὰ τὸ ξίνισμα, θὰ περίμενα καλύτερου ἐπιπέδου σχόλια.

Εὐχαριστῶ.
 
Last edited:

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
..... Ἐπίσης, δὲν ἔχω κανένα πρόβλημα μὲ τὴν ἀφιέρωση.

Ὄχι ψέματα, παρακαλῶ, domesticus. ἐσύ ξεκίνησες κι ἔκανες θέμα γιά τήν ἀφιἐρωση τοῦ βιβλίου. Μήπως τά μπέρδεψες λιγουλάκι;;;

Κι ἀφοῦ ἔχεις ἀπορίες γιά τό τι ὑπονοεῖ ὁ κυρ-Ἀποστόλης περί προδοσίας κ.λ.π., γιατί δέν τοῦ τηλεφωνεῖς νά σοῦ ἐξηγήσει; Στήν δεύτερη σελίδα τοῦ βιβλίου εἶναι τό τηλέφωνό του. Νομίζω ὅτι εἶναι πολύ καλύτερο αὐτό!

Σοῦ παραθέτω μικρό κείμενο τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, εῑναι ἀπό ἑρμηνεία του στόν Πηδάλιον. Ἴσως μπορέσεις νά καταλάβεις ποῖοι προδίδουν καί τί προδίδουν... Ἐλπίζω νά παραδέχεσαι τόν Ἅγιο Νικόδημο. Δέν φαντάζομαι νά τόν συγκαταλέγεις στούς φανατικούς ζηλωτές!!!

«Ο δε ξε΄ Απόστολικός λέγει, ότι όποιος έμβη εις συναγωγήν αιρετικών δια να προσευχηθή, Κληρικός μεν ων, ας καθαίρηται, Λαϊκός δε, ας άφορίζηται. Η δε εν Λαοδικεία, κατά μεν τον ς΄ αυτής, δεν συγχωρεί να εμβαίνουν οι αιρετικοί εις την έκκλησίαν, κατά δε τον λβ΄ δεν πρέπει, λέγει να λαμβάνη τινάς τας παρά των αιρετικών ευλογίας, ή οποίαις είναι αλογίαις, και όχι εύλογίαις, αλλ' ουδέ πρέπει να συμπροσεύχηταί τινας με αιρετικούς ή σχισματικούς κατά τον λγ΄ τής αυτής. Ο δε λδ΄ αναθεματίζει τους αφήνοντας τους μάρτυρας του Χριστού και πορευομένους εις τους ψευδομάρτυρας των αιρετικών. Ο δε Ο΄ Τιμοθέου δεν συγχωρεί να στέκωνται παρόντες αιρετικοί εν τω καιρώ της θείας λειτουργίας, ΕΞΩ ΜΟΝΟΝ ΑΝ ΥΠΟΣΧΩΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΙΝ. Αλλά και ο Ο΄ τής εν Λαοδικεία αφορίζει τους Χριστιανούς όπου πηγαίνουν εις τα κοιμητήρια, ή μαρτύρια των αιρετικών δια να προσευχηθούν, ή χάριν ιατρείας των ασθενών αυτών. αλλ ούτε πρέπει να συνεορτάζη κανείς Χριστιανός με αιρετικούς, ούτε να δέχηται τα παρ αυτών πεμπόμενα εις αυτόν δώρα της εορτής των, κατά τον λζ΄ τής αυτής εν Λαοδικεία».
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
...εδώ που τα λέμε είναι δικαίωμά του συγγραφέα να τα γράφει αυτά ενυπόγραφά...

Εδώ που τα λέμε Domesticus σ'αρέσει δεν σ'αρέσει η αφιέρωση στο Τυπικό ΔΕΝ έχεις δικαίωμα να την επικρίνεις θετικά ή αρνητικά ανωνύμως.

Το έργο έχει εκδοθεί επώνυμα και μέσω εσού και του διαδικτύου υφίσταται κριτική.

Πιστεύω ο συγγραφέας του θα ήθελε να γνωρίζει ποιος τον κρίνει, αυτά είναι αυτονόητα...

Και εγώ αν λεγόμουν Lampadarius θα τους είχα διαλύσει όλους στην κριτική, τζάμπα μαγκιά που λέμε.

Ευλογημένε, δεν είναι τόσο συνταρακτική η επωνυμία.

ΑΝ όμως την επιθυμείς την ανωνυμία (δικαίωμά σου) ΤΟΤΕ ΔΕΝ δικαιούσαι την κρίση, όχι βάση του νόμου τάδε ή του ΦΕΚ τάδε ΑΛΛΑ βάση της αξιοπρέπειας, του θάρρους της γνώμης και πολλών άλλων παραμέτρων τους οποίους έξυπνος είσαι και πιστεύω ότι γνωρίζεις και εκτιμάς.

Φιλικά,
Ε.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ὄχι ψέματα, παρακαλῶ, domesticus. ἐσύ ξεκίνησες κι ἔκανες θέμα γιά τήν ἀφιἐρωση τοῦ βιβλίου. Μήπως τά μπέρδεψες λιγουλάκι;;;

Κι ἀφοῦ ἔχεις ἀπορίες γιά τό τι ὑπονοεῖ ὁ κυρ-Ἀποστόλης περί προδοσίας κ.λ.π., γιατί δέν τοῦ τηλεφωνεῖς νά σοῦ ἐξηγήσει; Στήν δεύτερη σελίδα τοῦ βιβλίου εἶναι τό τηλέφωνό του. Νομίζω ὅτι εἶναι πολύ καλύτερο αὐτό!

Σοῦ παραθέτω μικρό κείμενο τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, εῑναι ἀπό ἑρμηνεία του στόν Πηδάλιον. Ἴσως μπορέσεις νά καταλάβεις ποῖοι προδίδουν καί τί προδίδουν... Ἐλπίζω νά παραδέχεσαι τόν Ἅγιο Νικόδημο. Δέν φαντάζομαι νά τόν συγκαταλέγεις στούς φανατικούς ζηλωτές!!!

«Ο δε ξε΄ Απόστολικός λέγει, ότι όποιος έμβη εις συναγωγήν αιρετικών δια να προσευχηθή, Κληρικός μεν ων, ας καθαίρηται, Λαϊκός δε, ας άφορίζηται. Η δε εν Λαοδικεία, κατά μεν τον ς΄ αυτής, δεν συγχωρεί να εμβαίνουν οι αιρετικοί εις την έκκλησίαν, κατά δε τον λβ΄ δεν πρέπει, λέγει να λαμβάνη τινάς τας παρά των αιρετικών ευλογίας, ή οποίαις είναι αλογίαις, και όχι εύλογίαις, αλλ' ουδέ πρέπει να συμπροσεύχηταί τινας με αιρετικούς ή σχισματικούς κατά τον λγ΄ τής αυτής. Ο δε λδ΄ αναθεματίζει τους αφήνοντας τους μάρτυρας του Χριστού και πορευομένους εις τους ψευδομάρτυρας των αιρετικών. Ο δε Ο΄ Τιμοθέου δεν συγχωρεί να στέκωνται παρόντες αιρετικοί εν τω καιρώ της θείας λειτουργίας, ΕΞΩ ΜΟΝΟΝ ΑΝ ΥΠΟΣΧΩΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ, ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΙΡΕΣΙΝ. Αλλά και ο Ο΄ τής εν Λαοδικεία αφορίζει τους Χριστιανούς όπου πηγαίνουν εις τα κοιμητήρια, ή μαρτύρια των αιρετικών δια να προσευχηθούν, ή χάριν ιατρείας των ασθενών αυτών. αλλ ούτε πρέπει να συνεορτάζη κανείς Χριστιανός με αιρετικούς, ούτε να δέχηται τα παρ αυτών πεμπόμενα εις αυτόν δώρα της εορτής των, κατά τον λζ΄ τής αυτής εν Λαοδικεία».

Ὅταν λέω ὅτι δὲν ἔχω πρόβλημα μὲ τὴν ἀφιέρωση, ἐννοῶ μὲ τὴν ἀφιέρωση στοὺς ἁγίους ὁσιομάρτυρες. Οἱ τελευταῖες παράγραφοι εἶναι ποὺ ἔχω πρόβλημα καὶ τὸ ἀνέπτυξα, δὲν θὰ ἐπανέλθω.

Ἀφοῦ λοιπὸν παρακάμψω τὴν ὑβριστικὴ συμπεριφορὰ καὶ τοὺς ἐξ ἴσου ὑβριστικοὺς χαρακτηρισμοὺς, γιὰ λόγους σεβασμοῦ πρὸς τὸ forum ποὺ μὲ φιλοξενεῖ, σημειώνω ὅτι ἐγώ διέγνωσα κάτι ποὺ δὲν μοῦ ἄρεσε καὶ τὸ σχολίασα, ἐκφράζοντας καὶ ὑποστηρίζοντας τὴν προσωπικὴ μου ἄποψη . Δὲν τὴν ἀσπάζεστε; Καλὰ κάνετε καὶ τὸ σέβομαι.

Ὅσο νὰ τηλ. στὸν συγγραφέα δὲν μὲ ἀπασχολεῖ, γιατὶ σᾶς ὑπενθυμίζω βοήθημα τυπικοῦ ἔψαξα, δὲν ἀνεζήτησα θεολογικὲς πραγματεῖες.

Τὴν ἀναφορὰ σας στὸν ἅγιο Νικόδημο, δὲν θὰ τὴν σχολιάσω, γιατὶ θεωρῶ ὅτι εἶναι ἑκτὸς θεματολογίας. Ἄν ὅμως ἔχετε τὴν διάθεση νὰ τὸ συνεχίσετε περὶ σχίσματος καὶ περὶ ἐκκλησιαστικοῦ ζηλωτισμοῦ, ἀνοῖξτε νέο θέμα, ἄς γίνει ἀποδεκτὸ ἀπὸ τοὺς κ.κ. συντονιστές καὶ τότε τὸ ξανασυζητᾶμε.

Ἐπίσης, ἄν ἐπιθυμεῖτε τὸν διάλογο μαζί μου μὴν τολμήσετε νὰ ξαναχρησιμοποιήσετε ὑβριστικοὺς χαρακτηρισμοὺς περὶ ψέμματος, δὲν μὲ ξέρετε καὶ καλὸν εἶναι νὰ ἀπευθύνεστε ὅπως σᾶς ἀπευθύνονται, χωρὶς νὰ ἀμφισβητεῖτε τὴν προσωπικὴ μου ἀκεραιότητα. Δὲν συζητᾶτε οὔτε μὲ φίλο σας οὔτε μὲ συγγενῆ σας.

Εὐχαριστῶ.
 
Top