[Ανακοίνωση] Τυπικό Αγίου Σάββα, έκδοση 2010, Ι. Μ. Παναγίας Τατάρνης

Αγαπητοί Συνάδελφοι! Ύστερα από μακρά απουσία, λόγω αυξημένου αριθμού υποχρεώσεων, επιστρέφω στην παρέα του Ψαλτολογίου.

Εν πρώτοις σας εύχομαι καλή Μ. Τεσσαρακοστή και καλή Ανάσταση!

Επίσης, σας ανακοινώνω ότι η Ιερά & Σταυροπηγιακή Μονή Παναγίας Τατάρνης Ευρυτανίας προέβη στην Έκδοση του Τυπικού του Αγίου Σάββα με υπομνηματισμούς από τον Καθηγούμενο αυτής Αρχιμ. Δοσίθεο.

Κατά τη γνώμη μου αποτελεί μνημειώδη έκδοση. Άξιοι πολλών επαίνων οι κοπιάσαντες!

Περισσότερα εδώ
 
Last edited by a moderator:

Εὐχαριστοῦμε θερμότατα τόν ἀκάματο, πολυπράγμονα καί πολυσχιδῆ περί τά ἐκκλησιαστικά ἐν γένει, Γέροντα Δοσίθεον γιά ὅσα ἔχει προσφέρει, ἀλλ᾿ εἰδικότερα γι᾿ αὐτό τό «ἔργο ζωῆς», πού —ὅπως ἔγραφα πρό καιροῦ ἐδῶ— «γνωρίζω περί τῆς σημαντικότατης προσπάθειάς του (ἀπό ἐτῶν) νά ἐκδοθεῖ τό ΤΑΣ τῇ ἐπιμελείᾳ του, μέ ὑποσημειώσεις καί σχόλια, ὅπως μᾶς εἶναι γνωστά καί ἀπό τήν Διατάξη τῆς Ἀγρυπνίας».
Ἰδού καί ἡ ἀνακοίνωση ἀπό τήν ἐκδοτική ἑταιρεία, ὅπου ἀπό τό ἀπόσπασμα τοῦ προλόγου φαίνεται ὅτι αὐτός ἐγράφη τό 2006. Ἔφθασε —δόξα τῷ Θεῷ— εἰς αἴσιον πέρας αὐτή ἡ πολυτιμότατη ἔκδοση.
Ὁ Θεός νά τόν ἐνισχύει καί σέ ἄλλα πολλά ἔργα, νά τοῦ χαρίζει μακροημεύρεση ἐπ᾿ ἀγαθῷ τῆς ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας μας καί νά ἔχουμε τήν εὐχή του.

Σελίδες 604, σχήμα 21χ29, τιμή 60,00 Ευρώ.
Κεντρική Διάθεση: Νεκτάριος Παναγόπουλος, Χαβρίου 3
τηλ.:210 3224819

Θα το βρείτε και σε όλα τα θρησκευτικά βιβλιοπωλεία


 
Last edited:
Ολοκληρώθηκε κατά τη γνώμη μου ένα από τα πιο σημαντικά και επίπονα έργα, το Τυπικό του Αγίου Σάββα.

Αμέτρητες φορές επικοινωνούσα με τον Γέροντα Δοσίθεο και τον ρωτούσα για την πορεία του έργου, του οποίου κάθε φορά μου ανέφερε τις πολλές δυσκολίες κατά την συγγραφή του.

Αν θυμάμαι καλά, μου είχε πει, πως η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε το 1993 περίπου, και η δυσκολία που παρουσίαζε δεν ήταν τόσο η προσπάθεια της ερμηνείας του Τυπικού, όσο τα σχόλια και οι παρατηρήσεις που ήθελε να βάλει προκειμένου να το κάνει πληρέστερο και ακριβέστερο.

Μεγάλη ευλογία για όλους εμάς που θέλουμε να εμβαθύνουμε στα θέματα Τυπικού!

Θερμά συγχαρητήρια στον Γέροντα Δοσίθεο για την υπομονή, την επιμονή, το αδιάκοπον της εργασίας καθώς και την ακρίβεια των θεμάτων Τυπικού!!!
 


Εἶμαι εὐγνώμων στὸν π. Δοσίθεο γιὰ τὴν μεχρι τώρα προσφορά του (π.χ. Τριῴδια πεντηκοσταρίου), κυρίως δὲ γιὰ τὴν κοπιαστικὴ ὑπομνηματισμένη ἔκδοση τοῦ «καθολικοῦ» τυπικοῦ.

Ἰδιαιτέρας σπουδαιότητας εἶναι οἱ ὑποσημειώσεις:

Κεφ. Β’, 58, 78, 81, 97, 103, 121, 129, Ε’ 55, Ι’ 6, ΙΑ’ 11, 29, ΙΒ’ 46, ΙΓ’ 16, ΙΔ’ 27, ΙΕ’ 10, ΙF‘ 18, 19, 37, 40, 43, 53, ΙΗ’ 13, 18, ΙΘ’ 37, 110, 119, ΚΑ’ 43, 49, ΚΒ’ 2, ΚΕ’ 44, ΚΣΤ’ 29, ΚΖ’ 8, 9, ΚΘ’ 38, Λ’ 10, 38, 41, 60, 66, ΛΑ’ 8, ΛΕ’ 7, 18, ΛΣΤ’ 5, ΛΖ’ 8, 11, ΛΗ’ 4, 10, ΛΘ’ 5, ΜΑ’ 7, 22, 26, 27, ΜΒ’ 10, ΜΓ’ 11, ΜΕ’ 5, 15, 29, 31, ΜΣΤ’ 18, 21, 59, ΝΑ’ 16, ΝΒ’ 13, Ἀπορούμενα κεφ. Α’ 7, ΣΤ’ 4, Η’ 9, ΚΣΤ’ 5, ΛΕ’ 4, ΜΗ’ 2.

Διαφωνῶ μὲ τὶς ὑποσημειώσεις:

Κεφ. Α’ 10, Β’ 123, 126, Ε’ 41, 43, 66, 67, 68, 69, 90, 111, ΣΤ’ 11, 13, 24, ΙΑ’ 20, 37, ΙΒ’ 28, ΙΔ’ 40, ΙΕ’ 14, 80, 82, 85, 88, ΙΖ’ 13, 16, ΙΗ’ 4, ΙΘ’ 27, 39, 84, 103, Κ’ 12, ΚΑ’ 26, 47, ΚΣΤ’ 45, 46, ΚΘ’ 36, Λ' 42, ΛΑ’ 5, ΛΔ’ 7, ΛΗ’ 29, Μ’ 3, 16, ΜΣΤ’ 20, 45, ΜΖ’ 6, 21, ΜΘ’ 16, ΝΕ’ 11, Ἀπορούμενα κεφ. Γ’ 6, Δ’ 1, 3, 6, ΙΑ’ 7, ΙΓ’ 9, ΚΒ’ 4, ΚΔ’ 2, 3, ΛΑ’- 7, 9, ΛΔ’ 1, ΜΖ’ 5, ΝΕ’ 1, 2, ΟΑ’ 1, ΟΗ’ 1, 2, κεφ. 90 1, κεφ. 94 1, 2, 6.

 
Last edited:
κι εγω ήθελα να συγχαρώ και να ευχαριστήσω το Γέροντα.
πρόσφατα ανακάλυψα το τυπικό του Αγίου Σάββα που εξέδωσε και μου άρεσε πολύ, κι έτσι έψαξα και βρήκα και το τυικό της αγρυπνίας το οποίο μου έκανα τρομερή εντύπωση και με προβληματισε-ανέπαυσε σε πολλά θέματα!!!

έχω έναν κυρίως προβληματισμό και ήθελα να ρωτήσω μήπως ήξερε κάποιος...
Γραφει μέσα στο τυπικό ότι μετά το "Εν πρώτοις" αν δεν κάνω λάθος λέμε το μεγαλυνάριο του τυχόντα Αγίου. και πραγματικά έχω πολύ αναστάτωση μεσα μου διότι ενω το ήξερα ως καθιερωμένο, κάποια στιγμή οι Μητροπολίτες το απαγόρευσαν και το θεώρησα παράτυπο. Γιατί τόση σύγχιση και τί τελικά είναι το σωστό;;;
 
έχω έναν κυρίως προβληματισμό και ήθελα να ρωτήσω μήπως ήξερε κάποιος...
Γραφει μέσα στο τυπικό ότι μετά το "Εν πρώτοις" αν δεν κάνω λάθος λέμε το μεγαλυνάριο του τυχόντα Αγίου. και πραγματικά έχω πολύ αναστάτωση μεσα μου διότι ενω το ήξερα ως καθιερωμένο, κάποια στιγμή οι Μητροπολίτες το απαγόρευσαν και το θεώρησα παράτυπο. Γιατί τόση σύγχιση και τί τελικά είναι το σωστό;;;

Αγαπητέ, καλώς ήρθες. Δές Μεγαλυνάριο στα Δίπτυχα (όπου και πρέπει να μεταφέρεις το ερώτημά σου). Ευχαριστώ.
 


Στὸ κεφ. ξε’ τῶν ἀπορουμένων τὸ ὀρθὸ κείμενο ἔχει ὡς ἑξῆς:

«Εἰς τὴν λειτουργίαν...Τροπάριον τὸ ἀναστάσιμον, καὶ τοῦ ἁγίου εἰ ἔχει. Δόξα κοντάκιον τοῦ ἁγίου, εἰ ἔχει, εἰ δὲ μή, Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς. Προκείμενον, ἀπόστολον, ἀλληλούια, Εὐαγγέλιον καὶ κοινωνικὸν τῆς ἡμέρας καὶ τοῦ ἁγίου, εἰ ἔχει Εἰ δὲ μή, τῆς ἡμέρας» (χφ. Λειμῶνος 88 ΤΑΣ ιδ' αἰ. φ. 206v καὶ ΤΑΣ ἔκδ. 1691).

 
Γνωστό μου μοναστήρι προμηθεύτηκε μετά από σύστασή μου το εν λόγω Τυπικόν αλλά το βρήκαν δύσχρηστο σε σχέση με εκείνο του π. Γ. Ρήγα που συνήθως συμβουλεύονται καθότι δεν περιγράφει το ίδιο αναλυτικά τις διάφορες περιπτώσεις ανάλογα με το πότε πέφτει μια εορτή. Δεν έχω πιό συγκεκριμένες παρατηρήσεις για την ώρα όμως.
 
Στὸ κεφ. ξε’ τῶν ἀπορουμένων τὸ ὀρθὸ κείμενο ἔχει ὡς ἑξῆς:

«Εἰς τὴν λειτουργίαν...Τροπάριον τὸ ἀναστάσιμον, καὶ τοῦ ἁγίου εἰ ἔχει. Δόξα κοντάκιον τοῦ ἁγίου, εἰ ἔχει, εἰ δὲ μή, Δόξα, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς. Προκείμενον, ἀπόστολον, ἀλληλούια, Εὐαγγέλιον καὶ κοινωνικὸν τῆς ἡμέρας καὶ τοῦ ἁγίου, εἰ ἔχει Εἰ δὲ μή, τῆς ἡμέρας» (χφ. Λειμῶνος 88 ΤΑΣ ιδ' αἰ. φ. 206v καὶ ΤΑΣ ἔκδ. 1691).

Ὄντως καί στίς ἐκδόσεις τοῦ 1545 και 1685 ἔχει ἐκπέσει τό «Δόξα κοντάκιον τοῦ ἁγίου, εἰ ἔχει», ἀλλά στήν παροῦσα ἔκδοση ἔχει ἀφαιρεθεῖ ὁλόκληρο κομμάτι περί τῶν κοντακίων καί τό «Προκείμενον, ἀπόστολον, ἀλληλούια, Εὐαγγέλιον καὶ κοινωνικὸν τῆς ἡμέρας καὶ τοῦ ἁγίου, εἰ ἔχει» καί ἔχει προστεθεῖ τό τροπάριον τῆς ἑορτῆς. Καί ἀλλοῦ ἀναφερθήκαμε σέ ἐπέμβαση ἐπί τοῦ κειμένου.

Γνωστό μου μοναστήρι προμηθεύτηκε μετά από σύστασή μου το εν λόγω Τυπικόν αλλά το βρήκαν δύσχρηστο σε σχέση με εκείνο του π. Γ. Ρήγα που συνήθως συμβουλεύονται καθότι δεν περιγράφει το ίδιο αναλυτικά τις διάφορες περιπτώσεις ανάλογα με το πότε πέφτει μια εορτή. Δεν έχω πιό συγκεκριμένες παρατηρήσεις για την ώρα όμως.
Τό ΤΑΣ πρέπει νά τό ξέρεις σχεδόν ἀπ᾿ ἔξω. Νά ἔχεις ὑπόψη σου καί τά ἀπορούμενα. Νά μπορεῖς νά κάνεις συνδυασμούς ἀνά περίπτωση. Αὐτό σημαίνει Τυπικάρης. Αὐτό τό διεκπεραιώνει τό ΤΓΡ, ὅπως σήμερα χρειαζόμαστε τά Δίπτυχα ἤ τό ΗΟΠ γιά νά χρησιμοποιήσουμε ἤ νά ἑρμηνεύουμε τό ΤΜΕ. Κάποιοι ὅμως σήμερα ἔχουν τή δυνατότητα (καί ἐκ τῶν πραγμάτων) νά χρησιμοποιοῦν μόνον τό ΤΜΕ.
Φαντάσου, ὅτι ἡ παροῦσα ἔκδοση χρειάστηκε νά ἔχει περισσότερες ὑποσημειώσεις (καί μέ σχεδόν μεγαλύτερα στοιχεῖα) ἀπ᾿ ὅσο εἶναι τό κείμενο, μέ τήν πολύ ὡραία, ἀλλά δέν ξέρω πόσο εὔχρηστη γραμματοσειρά.


 
Aγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι ιεροψάλτες και όλοι εσείς που αγαπάτε το τυπικό της Εκκλησίας μας και αγωνίζεστε να γίνονται όλα στον ιερό ναό ευσχημόνως και με τάξη,
Χριστός Ανέστη!
Ολόψυχα σας συστήνω να προμηθευτήτε το τυπικό του Αγίου Σάββα του ηγιασμένου που ύστερα από 300 περίπου χρόνια επανεκδόθηκε από την ιερά μονή Τατάρνης. Ο γέροντας Δοσίθεος, βαθύς γνώστης του τυπικού της Εκκλησίας μας, με τους δεκάδες υπομνηματισμούς του σε κάθε κεφάλαιο του τυπικού δίνει απαντήσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις τυχόν απορίες που έχει ο καθένας από μας για το τυπικό της Εκκλησίας μας. Τον ευχαριστούμε για αυτόν τον εκδοτικό του άθλο και εύχομαι να γίνει κτήμα όλων ανεξαιρέτως επισκόπων, ιερέων, ιεροψαλτών και ιερών μονών, ούτως ώστε να σταματήσει το απαράδεκτο ψαλίδισμα των ιερών ακολουθιών στο οποίο ανεύθυνα επιδίδονται οι ιερείς και οι ιεροψάλτες.
Με εκτἰμηση,
Ηλίας Πουγούνιας,
αθεράπευτος εραστής του Τυπικού για 50 χρόνια!
 
Aγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι ιεροψάλτες και όλοι εσείς που αγαπάτε το τυπικό της Εκκλησίας μας και αγωνίζεστε να γίνονται όλα στον ιερό ναό ευσχημόνως και με τάξη,
Χριστός Ανέστη!
Ολόψυχα σας συστήνω να προμηθευτήτε το τυπικό του Αγίου Σάββα του ηγιασμένου που ύστερα από 300 περίπου χρόνια επανεκδόθηκε από την ιερά μονή Τατάρνης. Ο γέροντας Δοσίθεος, βαθύς γνώστης του τυπικού της Εκκλησίας μας, με τους δεκάδες υπομνηματισμούς του σε κάθε κεφάλαιο του τυπικού δίνει απαντήσεις σε όλες ανεξαιρέτως τις τυχόν απορίες που έχει ο καθένας από μας για το τυπικό της Εκκλησίας μας. Τον ευχαριστούμε για αυτόν τον εκδοτικό του άθλο και εύχομαι να γίνει κτήμα όλων ανεξαιρέτως επισκόπων, ιερέων, ιεροψαλτών και ιερών μονών, ούτως ώστε να σταματήσει το απαράδεκτο ψαλίδισμα των ιερών ακολουθιών στο οποίο ανεύθυνα επιδίδονται οι ιερείς και οι ιεροψάλτες.
Με εκτἰμηση,
Ηλίας Πουγούνιας,
αθεράπευτος εραστής του Τυπικού για 50 χρόνια!

Δηλαδὴ ἄν μάθουμε νὰ ἐφαρμόζουμε τὸ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΟ Τυπικὸ τοῦ ἁγίου Σάββα στὴν ΕΝΟΡΙΑΚΗ πράξη θὰ παύσουν ὅλα τὰ προβλήματα τυπικοῦ στὶς ΕΝΟΡΙΕΣ;
 
Ανοίγω την συζήτηση μετά από περισσότερο από μια δεκαετία, αλλά θέλω να ρωτήσω αν το έχει κανένας σε ψηφιακή μορφή.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 
Ανοίγω την συζήτηση μετά από περισσότερο από μια δεκαετία, αλλά θέλω να ρωτήσω αν το έχει κανένας σε ψηφιακή μορφή.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Ἀποκλείεται.
 
Θα κάτσω τότε εγώ να το ψηφιοποιήσω και θα το ανεβάσω εδώ μέσα να το πάρετε και εσείς
 
Το βρήκα με δυσκολία σε μαλακό εξώφυλλο μετά από 20 ημέρες αναμονής. Δύσκολο να σκαναριστεί καθώς θα καταστραφεί.
Επίσης, πνευματικά δικαιώματα οπότε κανένας δε θα το ανέβαζε εδώ. Όποιος μελετά το τυπικό αξίζει να το έχει
 
Back
Top