Τυπικόν Εσπερινού - Όρθρου Αποδόσεως του Πάσχα

Τσακιτζής

Παλαιό Μέλος
#1
Εδώ και αρκετά χρόνια όπως θα δείτε, είχα επισημάνει, ότι το Τυπικό του Βιολάκη, παρουσιάζει αρκετές διαφορές από την πραγματικότητα, σχετικά με την Απόδοση του Πάσχα. Τότε, είχα απευθυνθεί ΚΑΙ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά ΚΑΙ στον τότε Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Το μέν Πατριαρχείο μου απάντησε ότι ανέθεσε το θέμα στην επί του Τυπικού Επιτροπή, ο δε τότε Αρχιεπίσκοπος, ούτε καταδέχτηκε να απαντήσει. Το αποτέλεσμα παραμένει επαναλαμβάνοντας την - κατά την ταπεινή μου γνώμη - εσφαλμένη Τυπική Διάταξη αυτών των Ακολουθιών.
Σας παραθέτω την επιστολή, διά του λόγου το ασφαλές :
 

Attachments

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#2
Εδώ και αρκετά χρόνια όπως θα δείτε, είχα επισημάνει, ότι το Τυπικό του Βιολάκη, παρουσιάζει αρκετές διαφορές από την πραγματικότητα, σχετικά με την Απόδοση του Πάσχα. Τότε, είχα απευθυνθεί ΚΑΙ στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, αλλά ΚΑΙ στον τότε Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο. Το μέν Πατριαρχείο μου απάντησε ότι ανέθεσε το θέμα στην επί του Τυπικού Επιτροπή, ο δε τότε Αρχιεπίσκοπος, ούτε καταδέχτηκε να απαντήσει. Το αποτέλεσμα παραμένει επαναλαμβάνοντας την - κατά την ταπεινή μου γνώμη - εσφαλμένη Τυπική Διάταξη αυτών των Ακολουθιών.
Σας παραθέτω την επιστολή, διά του λόγου το ασφαλές :
Αρχοντα μου, η επι του τυπικου Πατριαρχικη επιτροπη εστειλε απαντηση?
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#3
Ενώ τα "Δίπτυχα" προβλέπουν για τον εσπερινό και την Θ. Λειτουργία της Κυριακής του Θωμά το "Χριστός Ανέστη" αντί του "Δι' ευχών" (βλ. εδώ), στο τυπικό του Οικουμενικού Πατριαρχείου προβλέπεται το "Δι' ευχών" (βλ. εδώ).
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#4
Καταρχήν ευχαριστούμε για την ανάρτηση αλλά και το σπάνιο ενδιαφέρον και την ευαισθησία που ο άρχοντας κ. Δημήτριος Ιωαννίδης δείχνει για το εκκλησιαστικό τυπικό. Ενδιαφέροντα θέματα και πολύ σημαντικά. Έχουν κάποια θέματα συζητηθεί και στο ψαλτολόγιο.

Για το θέμα της ψαλμωδίας των Αναστασίμων στιχηρών του πλ. α' ήχου στην Απόδοση του Πάσχα είναι, νομίζω, το λιγότερο που μπορούμε σχεδόν "αναίμακτα" να πράξουμε για την Τετάρτη απόδοση. Προσωπικά θεωρώ ότι η Διακαινήσιμος έχει μια δική της τάξη η οποία δεν δικαιολογείται να "επαναληφθεί" και στην Απόδοση της Εορτής. Συνεπώς θα θεωρούσα λογικότερο να ψαλλεί η Ακολουθία μετά προοιμιακού, Εξαψάλμου, Δοξολογίας Μεγάλης κλπ. Σχετικό θέμα: http://analogion.com/forum/showthread.php?t=1198

Για τις καταβασίες της Αναλήψεως τα θέματα έχουν συζητηθεί παρακάτω:
Καταβασίες- ο ρόλος τους- σημερινή κατάσταση
Καταβασίες ανήμερα της Αναλήψεως
όπου φαίνεται ότι σαφώς δεν είναι λάθος οι Καταβασίες "Θείω καλυφθείς".
Απλά η "παράλειψη" των κανόνων (και η ομαδοποίηση των Καταβασιών) αλλάζουν τις συνθήκες στις ενορίες...
Για την 15η Αυγούστου δεν συμφωνούν όλα τα Τυπικά σε διπλές καταβασίες.
Για το θέμα του "Άγιος Κύριος ο Θεός ημών...":
[Ερώτηση] Tις Κυριακές του Πεντηκοσταρίου λέμε στο ''Άγιος Κύριος" το στίχ. ''Υψούτε Κύριον'';
 
Top