Τυπικόν Ακολουθίας Ακαθίστου Ύμνου με Όρθρο και Θ. Λειτουργία

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
Πρόκειται να τελεσθεί η Ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου στην ενορία μας με Όρθρο και Θεία Λειτουργία το προσεχές Σάββατον του Ακαθίστου. Έγινε μια προεργασία ως προς το τυπικόν της ακολουθίας, προς διευκόλυνση όλων των διακονούντων εν τω ναώ. Επίσης, στο κείμενο αναγράφονται και οι επιλογές των μουσικών κειμένων που έχουμε κάνει.

Επειδή μπορεί να φανεί χρήσιμη η εργασία αυτή (ή μέρος της) και σε άλλους συναδέλφους ιεροψάλτες, επισυνάπτεται στο παρόν μήνυμα. Το μόνο που θα χρειαστεί να προσαρμοσθεί είναι ο Κανών και το Απολυτίκιο του Αγίου του Ναού (Άγιος Παντελεήμων σε μας) και φυσικά οι επιλογές των μουσικών κειμένων.

Καλό υπόλοιπον της Σαρακοστής!
 

Attachments

  • Typikon Akolouthias Akathistou Ymnou.pdf
    135.8 KB · Views: 458

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Συγχαρητήρια!
Θεωρῶ ὑπερβολή τήν πρόβλεψη κανόνος ἁγίου μονῆς γιά τόν κόσμο, πού φαίνεται καί παράξενο, προηγουμένου κανόνος τῆς Θεοτόκου. Πάντως κατά τό σχόλιον τοῦ π. Δοσιθέου (πού μνημονεύετε) στό ΤΑΣ2010, ὁ κανών τῆς Θεοτόκου, ἐν αἷς ᾠδαῖς προηγεῖται ὁ τοῦ ἁγίου τῆς μονῆς, ψάλλεται ἄνευ εἱρμῶν.
Ἀντί γιά ΤΓΡ (ποῦ φαίνεται στή μνημονευόμενη ἱστοσελίδα;) καλό εἶναι καί τό ΤΜΕ καί τά Δίπτυχα στήν διάταξη τοῦ Ἀκαθίστου μετ᾿ ὄρθρου.
Παλαιότερη φυλλάδα Ἀκαθίστου μετ᾿ ὄρθρου ἀπό τόν π. Νεκτάριο ἐδῶ, πού ὅμως ἔχει ἀποσυρθεῖ καθόσον κυκλοφόρησε σέ ἔκδοση, πού ὅποιος ἐνδιαφέρεται νά τήν προμηθευθεῖ.
Εὐχαριστῶ.

 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Δὲν παραλείπονται οἱ ἐπιγραφὲς τῶν δευτέρων ἀναγνωσμάτων (τυπικὸ Μεσσήνης τοῦ ἔτους 1131 σσ. 135, 142, 143, 144, Dmitrievskij τ. 1 σσ. 828, 853, τ. 2 σ. 834, χφφ. E.B.E. 2047 τυπικὸ Συμεὼν Θεσσαλονίκης μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1416-1429 φφ. 12v, 14r-v, 16r-v, 19r, 21r-v, Λειμῶνος 3 μηναῖα Ἰουλίου-Αὐγούστου ιε’ αἰ. φ. 175v, Εὐχολόγιον τὸ Μέγα ἐκδ. Ἀστὴρ 1986 ἀνατύπωση τῆς ἐκδόσεως Βενετίας τοῦ 1862 σ. 365, Τριώδιον ἔκδ. ᾿Αποστολικῆς Διακονίας 1960 σσ. 26, 64, 132, σημερινὸ Ἱ. Εὐαγγέλιον 1, 2/9, 26/10, 4, 10, 11/1, 8/5). Γίνεται μικρή κατάληξη στὸ α' ἀποστολικὸ ἀνάγνωσμα. Σοφία. Ἐπιγραφή. Πρόσχωμεν. Ὁμοίως μετὰ τὸ α' εὐαγγέλιο. Σοφία. ὀρθοί... κ.λπ.
 

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης

Συγχαρητήρια!
Θεωρῶ ὑπερβολή τήν πρόβλεψη κανόνος ἁγίου μονῆς γιά τόν κόσμο, πού φαίνεται καί παράξενο, προηγουμένου κανόνος τῆς Θεοτόκου. Πάντως κατά τό σχόλιον τοῦ π. Δοσιθέου (πού μνημονεύετε) στό ΤΑΣ2010, ὁ κανών τῆς Θεοτόκου, ἐν αἷς ᾠδαῖς προηγεῖται ὁ τοῦ ἁγίου τῆς μονῆς, ψάλλεται ἄνευ εἱρμῶν.

Ευχαριστούμε π. Μάξιμε.

Θα προσέξατε ότι ουσιαστικά έχουμε υιοθετήσει ουσιαστικά την διατάξη από το Τυπικόν του π. Γ. Ρήγα, όπου για την συγκεκριμένη εορτή προβλέπει τον κανόνα του αγίου με τους ειρμούς. Πέρα από τον βασικό αυτό κορμό συμπληρώθηκαν κάποια γενικά στοιχεία από την Διάταξη της Αγρυπνίας του π. Δοσιθέου π.χ. για την Θεία Λειτουργία. Μεταξύ τυπικών είναι σίγουρο ότι θα βρούμε πολλές μικρο-διαφορές και φυσικά δεν μπορεί να τα ακολουθήσει κανείς όλα. Έτυχε να ρίξω μια ματιά και στο Σύστημα Τυπικού του π. Κ. Παπαγιάννη και είδα ότι υπάρχουν διαφορές σε σχέση με το Τυπικό του Ρήγα για το Σάββατο του Ακαθίστου.


Ἀντί γιά ΤΓΡ (ποῦ φαίνεται στή μνημονευόμενη ἱστοσελίδα;)

Την ερώτηση μέσα στην παρένθεση ομολογώ ότι δεν την κατάλαβα. Σε ποια ιστοσελίδα αναφέρεστε; Εννοείται τον σύνδεσμο που έχω παραθέσει στις πηγές από την ιστοσελίδα της Ενωμένης Ρωμηοσύνης; Απλά αυτό ήταν το πρώτο σχετικό κείμενο που είχα βρει με αναζήτηση στο διαδίκτυο και έδωσε την ιδέα της αναλυτικής καταγραφής του τυπικού της ακολουθίας.
 

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης


Δὲν παραλείπονται οἱ ἐπιγραφὲς τῶν δευτέρων ἀναγνωσμάτων

Μανώλη, ευχαριστώ για την παραπάνω υπόδειξη. Στην επιγραφή του Αποστολικού Αναγνώσματος περιλαμβάνεται και το προκείμενον ή μόνο το "Προς ...";

Αναρωτιέμαι γιατί δεν έχει επιβιώσει αυτό που αναφέρεις στην σημερινή λειτουργική πράξη. Όπου έχω ακούσει διπλό απόστολο ή ευαγγέλιο δεν θυμάμαι να ειπώθηκαν οι δεύτερες επιγραφές.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Θα προσέξατε ότι ουσιαστικά έχουμε υιοθετήσει την διατάξη από το Τυπικόν του π. Γ. Ρήγα, όπου για την συγκεκριμένη εορτή προβλέπει τον κανόνα του αγίου με τους ειρμούς. Πέρα από τον βασικό αυτό κορμό συμπληρώθηκαν κάποια γενικά στοιχεία από την Διάταξη της Αγρυπνίας του π. Δοσιθέου π.χ. για την Θεία Λειτουργία. Μεταξύ τυπικών είναι σίγουρο ότι θα βρούμε πολλές μικρο-διαφορές και φυσικά δεν μπορεί να τα ακολουθήσει κανείς όλα. Έτυχε να ρίξω μια ματιά και στο Σύστημα Τυπικού του π. Κ. Παπαγιάννη και είδα ότι υπάρχουν διαφορές σε σχέση με το Τυπικό του Ρήγα για το Σάββατο του Ακαθίστου.
Ναί, καί βεβαίως τό πρόσεξα καί τό ἔγραψα. Παρέπεμψα ὅμως καί στό ἰσχῦον ΤΜΕ καί ἐξ αὐτοῦ στά Δίπτυχα καί στό ΣΤ, πού μνημονεύετε τώρα, ὡς προσφορώτερα γιά ἐνορίες, γιά τήν πληρότητα τοῦ θέματος, πού ἀπευθύνεται παγκοσμίως, νά μήν νομίζουν ὅτι ὁ Ρήγας ἔχει αὐτή τή διάταξη μόνον, πού δέν εἶναι καί τυπικό πού ἴσχυσε σέ κάποια ἐκκλησία. Βεβαίως ἀνέφερα καί τό ΤΑΣ.
Γιατί ἀμέσως «μέ κλειστά μάτια» Ρήγα; Ἁγίου μονῆς γράφει καί ὄχι ἐνορίας...

Την ερώτηση μέσα στην παρένθεση ομολογώ ότι δεν την κατάλαβα. Σε ποια ιστοσελίδα αναφέρεστε; Εννοείται τον σύνδεσμο που έχω παραθέσει στις πηγές από την ιστοσελίδα της Ενωμένης Ρωμηοσύνης; Απλά αυτό ήταν το πρώτο σχετικό κείμενο που είχα βρει με αναζήτηση στο διαδίκτυο και έδωσε την ιδέα της αναλυτικής καταγραφής του τυπικού της ακολουθίας.
Ναί, ἀλλά δέν τό βρῆκα σήμερα http://www.enromiosini.gr/category/orthodoxi-latreia/typikai-diataxeis-ieron-akoloythion/ Ἐντάξει, δέν εἶναι πρόβλημα.


 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Μανώλη, ευχαριστώ για την παραπάνω υπόδειξη. Στην επιγραφή του Αποστολικού Αναγνώσματος περιλαμβάνεται και το προκείμενον ή μόνο το "Προς ...";

Αναρωτιέμαι γιατί δεν έχει επιβιώσει αυτό που αναφέρεις στην σημερινή λειτουργική πράξη. Όπου έχω ακούσει διπλό απόστολο ή ευαγγέλιο δεν θυμάμαι να ειπώθηκαν οι δεύτερες επιγραφές.

 
Top