Τσολακίδης Στυλιανός

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#1

xrth

Πρωτοπρεσβύτερος Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου
#2
Πρωτοκανονάρχος και μαθητής του Ιακώβου Ναυπλιώτη

Αφιέρωμα στο Αναλόγιον (analogion.com) στα Αγγλικά κυρίως που περιέχει πολλές ηχογραφήσεις καθώς και συνέντευξη στο μαθητή του Γεώργιο Μιχαλάκη.

Αφιέρωμα στο ieropsaltis.com
Βιογραφικά στα Ελληνικά
Μὴ σοῦ πῶ ὄτι ἔψαλλε στὴν βάπτισή μου......!!!
Βρὲ ποὺ τὸν βρήκατε ;;
Χίλια εὐχαριστῶ !!
Τὸν ἤξερε καὶ ὁ πατέρας μου ὁ ὁποῖος μοὺ εἴπε ὄτι τὸν κορόϊδευαν ὥς ἄσχετο ( οἱ πανάσχετοι!!!!!!)
Συνιστῶ 10000% νὰ ἀκούσουν ὅλοι τὸν ἀπόστολο ποὺ ἀπαγγέλει...!!!
Ἐχει κανεὶς καὶ ἄλλα;
 
Last edited:

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#3
Πρωτοκανονάρχος και μαθητής του Ιακώβου Ναυπλιώτη

Αφιέρωμα στο Αναλόγιον (analogion.com) στα Αγγλικά κυρίως που περιέχει πολλές ηχογραφήσεις καθώς και συνέντευξη στο μαθητή του Γεώργιο Μιχαλάκη.

Αφιέρωμα στο ieropsaltis.com
Βιογραφικά στα Ελληνικά
Ο σύνδεσμος για το Θεοτόκε Παρθένε δεν λειτουργεί. Μήπως κάποιος το έχει και μπορεί να το ανεβάσει;
Ευχαριστώ
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
#6
Απο τον ΓΚΜ
Ηχογραφήσεις απὀ τα αρχεία Στυλιανού Τσολακίδη και του μαθητού του, Γεωργίου Κ. Μιχαλάκη
Σημείωση: "εκατέβαζε" τις βάσεις κατα ένα τουλάχιστον τόνον γιά να μή πνίγωνται οι βοηθοί... μόνο στα τελευταἰα τροπάρια έψαλλε στο "κανονικό" ύψος


-------
Για να θυμόμαστε πού και πού τι σημαίνει ψαλτική και τι σημαίνει πατριαρχικό ψάλσιμο...
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195200&postcount=66)
Ομαλότητα χωρίς σφυράκια και τσιρίσματα και αμανέδες και σβαρνιαρίσματα


Μάρκελλος Πιράρ said:
μόνον ὁ Ἰάκωβος διδάσκει τὸν Ἰάκωβο.
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=195535&postcount=14)


JohnSteff said:
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=39611&postcount=15)

".....Ενθυμούμαι ότι ο άλλος μεγάλος θαυμαστής του Ιακώβου, ο και «μικρός Ιάκωβος» επικληθείς αείμνηστος Αθανάσιος Παναγιωτίδης, παρά το θαυμασμό και το δέος που έτρεφε για τον Πρίγγο, όταν στο σπίτι του παρέα με φίλους μου άκουγαν ταινίες του Ιακώβου, μαζί με το παραλήρημα για τη φωνητική και εκτελεστική δεινότητα του Ναυπλιώτη έψεγε συνεχώς και ηγανάκτει μεγάλως για την ανημποριά και την έλλειψη ιακωβικού καταρτισμού τού Πρίγγου και αναπαρίστανε τι ψάλλει σε κάθε σημείο ο ένας και τι ο άλλος. Και κατέληγε, αναλύοντας στο μικροσκόπιο περίτεχνα και αδιαφανή τσακίσματα του Ιακώβου: «Ακούτε ρε, αυτός τα εκτελεί όλα αυτά χωρίς να επιβραδύνει το χρόνο, εγώ όμως για να κάνω τέτοια, επειδή δεν τα μπορούσα μέσα στο χρόνο, τον επιβράδυνα αναγκαστικά! Η αξία είναι όμως να τα λές χωρίς να χαλάς το χρόνο!»"

Πρωτοπρεσβύτερος Χρυσοβαλάντης Θεοδώρου said:
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=34634&postcount=2)
Τὸν ἤξερε καὶ ὁ πατέρας μου ὁ ὁποῖος μοὺ εἴπε ὄτι τὸν κορόϊδευαν ὥς ἄσχετο ....
Ἐχει κανεὶς καὶ ἄλλα;
Κάτω απο 15 thanks γιά όσους τον εθεώρησαν "σχετικόν", τον ηχογράφησαν ή και τον ακολούθησαν, ίσως να μην υπάρξουν....

-----------
Τη υπερμάχω αργό
Συπλήρωσε το κενό ο ΓΚΜ
(http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...nonrchIak_Ti_hypermacho_Home_GKM_appendix.mp3)

Ο κύριος δάσκαλος του Στυλ. Τσολακίδη, Ἰάκωβος
(www.youtube.com/watch?v=FVBmvrhhuFo)

Ο μοναδικός μαθητής του
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201674&postcount=61)

________
Tsolakidis_St_1984_Hypapantis_TheotokeHeElpisGKM.mp3 Montreal με τον ΓΚΜ, εν οίκω, καθιστός
Tsolakidis_St_197x_Acath_Alleluia_LIVE.mp3 Σπάρτη
Tsolakidis_St_197x_Acath_TinHoraiotita02_LIVE.mp3 Σπάρτη
Tsolakidis_St_197x_Acath_Aspile_LIVE.mp3 Σπάρτη
Tsolakidis_St_GKM_1984_Acath_TiHypermachoArgon_01_03.mp3 Montreal με τον ΓΚΜ, εν οίκω, καθιστός, διαφορετικές ημέρες, χωρίς τονοδότη, "ψιθηριστά" γιά να μην παραπονούνται οι γειτόνοι
Tsolakidis_St_197x_Acath_TinHoraiotita01_LIVE.mp3 Σπάρτη
 

Attachments

Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#7
Ευχαριστώ θερμά για τα λίαν ενδιαφέροντα αυτά ακούσματα! Μακάρι να ανέβαιναν και σε καλύτερη ποιότητα (χωρίς αποθορυβοποίησεις που στο «Τη Υπερμάχω» το αργό αφανίζουν τη φωνή και με καλύτερο bitrate). Ιδιαίτερα για τους λάτρεις της πατριαρχικής παραδόσεως, οι πιστοί μαθητές των παλαιών πρωτοψαλτών είναι πάντοτε μαρτυρία διδακτική και οφέλιμη. Αρκεί να μη γίνεται πέτρα σκανδάλου για απολυτοποιήσεις και γενικεύσεις.

Αν ανέβαιναν οι ηχογραφήσεις αυτές στο παρελθόν (έχω ακούσει τις υπόλοιπες), είμαι σίγουρος πως πολύ λιγότερα θα λέγονταν στο Διαδίκτυο για τον κ. Μιχαλάκη, αφού αυτό που κάνει είναι να ακολουθεί πιστότατα το δάσκαλό του. Από εκεί και πέρα, μήτηρ πασών των αρετών η διάκρισις, πρέπει να μπορούμε να διακρίνουμε τι πρέπει να κρατησουμε.

Επιφυλάσσομαι για ανάρτηση Ακαθίστου Ύμνου από έτερο μαθητή του Ναυπλιώτη.

ΥΓ: Διαβάζοντας το πόνημα του Σεφεριάδη για το Ναυπλιώτη, είδα πως αναφέρει την πρόθεσή του να ηχογραφήσει μαγνητοταινίες για να μείνει ο τρόπος που έψαλλε ο Ιάκωβος κάποια μέλη. Νομίζω πως εκοιμήθη γύρω στο 1978. Ξέρει κανείς αν πρόλαβε να κάνει κάτι και αν υπάρχουν εγγραφές του;
Ομαλότητα χωρίς σφυράκια και τσιρίσματα
Στη θεωρία δε διαφωνούμε καθόλου. Στην πράξη έχουμε φαίνεται εντελώς διαφορετική άποψη περί ομαλότητος, σφυριών και τσιριγμάτων. Εγώ, για παράδειγμα, τα στοιχεία που αναφέρετε τα ακούω απολύτως στον Πρίγγο, ενώ θεωρώ τις εκτελέσεις αυτές τρανό αντιπαράδειγμα στις παραπάνω παραμέτρους...
 
Last edited:

prenumele

Παλαιό Μέλος
#8
Μακάρι να ανέβαιναν και σε καλύτερη ποιότητα
Έγινε


Αν ανέβαιναν οι ηχογραφήσεις αυτές στο παρελθόν (έχω ακούσει τις υπόλοιπες),
????

υπάρχουν κι άλλες....




Επιφυλάσσομαι για ανάρτηση Ακαθίστου Ύμνου από έτερο μαθητή του Ναυπλιώτη.


"Επιφυλάσσομαι": ποιός ο λόγος;



Σεφεριάδης και φωνητικές τοποθετήσεις.... καλό θα ήταν να ευρεθεί κάποιο δείγμα για σύγκριση.




"Ομαλότητα χωρίς σφυράκια και τσιρίσματα" κτλ

Στη θεωρία δε διαφωνούμε καθόλου. Στην πράξη έχουμε φαίνεται εντελώς διαφορετική άποψη περί ομαλότητος, σφυριών και τσιριγμάτων. Εγώ, για παράδειγμα, τα στοιχεία που αναφέρετε τα ακούω απολύτως στον Πρίγγο, ενώ θεωρώ τις εκτελέσεις αυτές τρανό αντιπαράδειγμα στις παραπάνω παραμέτρους...
"θεωρώ τις εκτελέσεις αυτές τρανό αντιπαράδειγμα στις παραπάνω παραμέτρους.."

Σφυράκια ή τσιρίσματα ή κοψήματα ή σβησήματα ή τσιρίσματα ή αμανέδες ή σβαρνιαρίσματα ή έλλειψη ομαλότητας ο Τσολακίδης;


"έχουμε φαίνεται εντελώς διαφορετική άποψη"

100% και ΣΤΟΠ εδώ!

Η μαθητεία δεν εξαρτάτε από ηχογραφήσεις Dolby Surround, αλλά από τη σωστή αντίληψη των παραμέτρων και την ιεράρχησή των.
Ο ΓΚΜ τα έχει εξηγήσει. Εύκολα!

Πολλοί απεδοκήμασαν ή κατέκριναν ή εσυκοφάντησαν ή εκμυκτηρίασαν Ιάκωβον και Στυλιανόν ενώ τούς είχαν χρόνια στο κατώφλι τους.

Πολλοί θέλουν τον Στανίτσα στη θέση του Μαραντόνα (γράφε "λαρύγγι" αντί "χέρι" Θεού).

Άλλοι θέλουν τον Πρίγγο στή θέση του Ιακώβου.

Ελάχιστοι λένε ότι ούτε ο ένας ούτε ο άλλος στάθηκαν στο ύψος του Ιακώβου.

Ακόμη και να ζούσε σήμερα, τα ίδια αποτελέσματα θα έβγαζαν οι δημοσκοπίσεις.


Εννοείτε ὀτι και η ακοή είναι θέμα εκπαίδευσης.

Για Στανίτσα, τουλάχιστον, έχουμε συνεχιστές τόν Ευάγγελο Σφακιανάκι και Δημήτρι Ζαγκανα, οι οποίοι τον μιμούνται καλύτερα απ'όλους, κι ας μην τον έζησαν από κοντά.

Γιά Πρίγγο και Ιάκωβο, γίνεται όπως πάντα: πολλές οι θεωρίες, πάμπολα τα "ακούσματα" και οι "γνώμες" γιά το τι "παίζετε", αλλά δυσεύρετα τα ψαλτικά δείγματα και παραδοσιακά, κατά Πρίγγον ή Ιάκωβον, αποτελέσματα (ιδιαιτέρους γιά όσους θεωρούν ότι ο τελευταίος ήταν πράγματι ανώτερος των μεταγενεστέρων).
Μαθητές Πρίγγου έχει ζήσει αρκετούς ο ΓΚΜ.


Κι ομως ο ΓΚΜ τουλάχιστον προσπαθεί τα του Ιακώβου, εφόσον του είπαν αυτούσιοι μαθητές του Ιακώβου ότι έχει καταλάβει: ξέρει να διαλέγει, με επιστημονικά και τεχνολογκά επιχειρήματα , και δεν δέχεται τις διάφορες περί Πρίγγου (πόσο μάλλον τις περί Στανίτσα) "θεοποιήσεις", ιδιαιτέρως από ανθρώπους οι οποίοι ούτε δείγμα δικό τους έχουν αναρτήσει, γιά να δούμε τι ακριβώς έχουν καταλάβει από τα πολλά πο έχουν ακούσει.

Όταν ο ΓΚΜ γράφει για σφυράκια ή τσιρίσματα ή κοψήματα ή σβησήματα ή αμανέδες ή σβαρνιαρίσματα ή έλλειψη ομαλότητας
τα έχει προσδιορίσει με τεχνολογικά μέσα.
Κι όταν ψάλλει από φυλλάδα, προσπαθεί να μήν τήν αλλοιώνει πολύ, ιδιαίτερα εκεί όπου πολλοί δεν δυστάζουν να βάλουν χέρι και να διορθώσου "εμφανά" λάθοι ρυθμού.

Με τον Τσολακίδη έμαθε ΚΑΙ απο φυλλάδες αλλ'ιδιαιτέρως εκ ΣΤΗΘΟΥΣ.

Και πάλι, κατα τον ΓΚΜ, στα ακούσματα αυτά του Στ Τσολακίδη, σε ηλικία 70 και πάνω, δεν ακούγωνται ούτε σφυράκια ούτε τσιρίσματα ούτε κοψήματα ούτε σβησήματα ούτε αμανέδες ούτε σβαρνιαρίσματα ούτε έλλειψη ομαλότητας.

Από εκεί και πέρα, ο καθ'ένας καταλαβαίνει, διορθώνει και γράφει ότι θέλει, μακρυά από την ουσία, για να κλείνουν και τα θέματα από τους δεσμοφύλακες, και να μένουν πάμπολες ανούσιες αντιλήψεις για το τι ειναι ύφος κατα Ιάκωβον.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#9
Σας ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση!
υπάρχουν κι άλλες....
Γι' αυτό λέω πως τις άλλες τις έχω ακούσει. Κάποια πράγματα, όπως η προφορά του «σ», δεν ήταν τόσο ευδιάκριτα στις άλλες. Προσωπικά το ακούω σαν αφύσικη τοποθέτηση, αφού δε συναντάται έτσι στον προφορικό λόγο, εντούτοις τώρα κατάλαβα την προέλευσή της.
"Επιφυλάσσομαι": ποιός ο λόγος;
Ότι δεν έχω πάρει άδεια από τον άνθρωπο που τις ηχογράφησε ή από την οικογένεια του εν λόγω ψάλτου. Ο λόγος είναι για το Γεώργιο Δάφφα, που ηχογραφήσεις του έχουν ήδη ανεβεί εδώ και για τον οποίο μου είπε άνθρωπος που τον γνώριζε όταν τον έβαλα να ακούσει Ναυπλιώτη στην Odeon: «Καλά, αυτός είναι ΙΔΙΟΣ με το Δάφφα»!!! Δείγμα του Ακαθίστου έχω παραθέσει και δημόσια και ήδη έχω μοιραστεί με κάποιους φίλους την πλήρη εγγραφή, ελπίζω σύντομα να μπορέσω να λύσω και το διαδικαστικό. Είναι, πάντως, διαθέσιμο το υλικό σε όποιον ενδιαφέρεται.
Σεφεριάδης και φωνητικές τοποθετήσεις.... καλό θα ήταν να ευρεθεί κάποιο δείγμα για σύγκριση.
Όντως! Από τα γραπτά του πάντως φαίνεται πως έκανε τη σωστή κατ' εμέ μίμηση, πήρε δηλαδή αναλύσεις κλπ του Ναυπλιώτη και στάθηκε κριτικός σε κάποια θέματα, όπως αυτό της φωνής, βάσει και της θύραθεν παιδείας του. Άλλωστε, η γνώση δεν έρχεται μονόπλευρα.
Σφυράκια ή τσιρίσματα ή κοψήματα ή σβησήματα ή τσιρίσματα ή αμανέδες ή σβαρνιαρίσματα ή έλλειψη ομαλότητας ο Τσολακίδης;
Εγώ μέχρι το «τσιρίσματα» της προγούμενης ανάρτησης παρέθεσα, όχι παραπέρα! Εξηγούμαι. Σφυράκια θεωρώ τα τόσο έντονα χτυπήματα των φθόγγων. Και ο Ναυπλιώτης τα έκανε, όμως ο όγκος της φωνής του ομαλοποιούσε κάπως τα πράγματα. Ο Μουτάογλου, που έψαλλε πιο μαλακά, τα χτυπήματα αυτά τα έκανε επίσης πιο μαλακά. Εδώ τα θεωρώ πολύ έντονα, σε σημείο να αποπροσανατολίζουν τον ακροατή. Ακόμη, περί ομαλότητος, λόγω των τόσο εντόνων αυτών χτυπημάτων και του εξίσου εντόνου τρόπου που γίνονται οι αναλύσεις θεωρώ πως χάνεται η συνοχή των μουσικών θέσεων και η όλη ομαλότητα και ομοιογένεια του μέλους. Περί τσιριγμάτων, μπορεί όπως λέτε να έψαλλε χαμηλά όταν συνέψαλλε με τους βοηθούς του, όμως στο «Άσπιλε» και το «Την ωραιότητα» τσιρίζει και με το παραπάνω. Ο Πρίγγος δεν τσίριζε! Είχε πιο γεμάτη φωνή και ακουγόταν άνετος στα ψηλά. Ο Τσολακίδης εδώ έχει λεπτή και διαπεραστική φωνή και προσπαθεί να δείξει το εύρος της φωνής του χτυπώντας οξυτάτους φθόγγους, πράγμα εντυπωσιακό μεν, μη θεμιτό όμως εν ώρα λατρείας. Να σας θυμίσω πως ο Σουρλατζής, τις περίφημες ηχογραφήσεις του που χτυπούσε άνω Σι, τις έκανε εκτός Ακολουθίας, αποκλειστικά και μόνο για να αποδείξει τις ικανότητές του, και τόνιζε πάντοτε πως δεν είναι υπόδειγμα εκκλησιαστικής ερμηνείας.
100% και ΣΤΟΠ εδώ!

Η μαθητεία δεν εξαρτάτε από ηχογραφήσεις Dolby Surround, αλλά από τη σωστή αντίληψη των παραμέτρων και την ιεράρχησή των. Ο ΓΚΜ τα έχει εξηγήσει. Εύκολα!
Εννοείται πως δεν εξαρτάται η μαθητεία από ηχογραφήσεις! Αλλά ούτε και από το τι θα πει ο κάθε αναλυτής. Ο κάθε μαθητής αφομοιώνει εντονότερα διαφορετικό χαρακτηριστικό του δασκάλου του. Και το θέμα των παραμέτρων είναι ευρύτατο, δεν είναι μια και δυο. Οπότε, καλό είναι να μην απολυτοποιούνται ως κριτήρια κάποιες μεμονωμένες.
Πολλοί απεδοκήμασαν ή κατέκριναν ή εσυκοφάντησαν ή εκμυκτηρίασαν Ιάκωβον και Στυλιανόν ενώ τούς είχαν χρόνια στο κατώφλι τους.
Τον Ιάκωβο όχι αυτοί που τον άκουσαν στη δόξα του. Το απομεινάρι του Ιακώβου χλεύασαν, που και οι ίδιοι οι μαθητές του στενοχωρέθηκαν που τον άκουσαν στην Αθήνα. Για τον Τσολακίδη δεν μπορώ να ξέρω, μπορώ όμως να φανταστώ πως τον άκουγαν τόσο περίεργα όσο ακούμε εμείς σήμερα τον κ. Μιχαλάκη, αφού η όλη ψαλτική του προφορά, όπως την ακούμε, ήταν κατά πάσα πιθανότητα ξένη προς τον τρόπο ομιλίας της εποχής και της περιοχής που μετοίκισε. Εντούτοις, αυτό δε μας αποτρέπει από το να τον θεωρήσουμε αξιόλογη πηγή για την εποχή του Ναυπλιώτου! Ο καθένας έχει την αξία του!
Πολλοί θέλουν τον Στανίτσα στη θέση του Μαραντόνα (γράφε "λαρύγγι" αντί "χέρι" Θεού).

Άλλοι θέλουν τον Πρίγγο στή θέση του Ιακώβου.

Ελάχιστοι λένε ότι ούτε ο ένας ούτε ο άλλος στάθηκαν στο ύψος του Ιακώβου.

Ακόμη και να ζούσε σήμερα, τα ίδια αποτελέσματα θα έβγαζαν οι δημοσκοπίσεις.
Ο Στανίτσας ήταν ένας καλλιτέχνης ολκής, με λαρύγγι πολύ ευλύγιστο, ο οποίος υπήρξε μια τεράστια ψαλτική μορφή. Προερχόμενος από εξωπατριαρχική σχολή, αφομοίωσε πλήρως την πατριαρχική παράδοση και την προσάρμοσε στα μέτρα του επιτυγχάνοντας ένα εκπληκτικό αποτέλεσμα. Δεν ήταν Ιάκωβος. Ήταν άλλο ανάστημα. Ο Πρίγγος έμεινε πιο πιστός στα του Ιακώβου, αφού ήταν θιασώτης του και από παλιά δομέστιχος στο Πατριαρχείο. Είχε κι αυτός το προσωπικό του στοιχείο. Ο Ιάκωβος ήταν το μέγιστο ανάστημα της εποχής του και όσοι τον έζησαν μας βεβαιώνουν πως, αν τον ακούγαμε, κανένας άλλος ψάλτης δεν θα μας άρεζε. Οι εποχές, όμως, εξελίσσονται! Είναι κλασική αξία και κάθε μελέτη στο ψάλσιμό του είναι επωφελής, όμως δεν μπορούμε να αρνηθούμε την εξέλιξη στην τέχνη. Οι μίμοι παρέμεναν πάντα υποδεέστεροι του πρωτοτύπου, στη σκιά του, χωρίς δημιουργική προσωπικότητα.
Εννοείτε ὀτι και η ακοή είναι θέμα εκπαίδευσης.

Όπως πάντα: πολλές οι θεωρίες, αλλά λίγα τα ψαλτικά δείγματα και παραδοσιακά, κατά Ιάκωβον, αποτελέσματα (γιά όσους θεωρούν ότι ήταν πράγματι ανώτερος των μεταγενεστέρων).
Σας παραθέτω τις απόψεις του Σωκράτους Παπαδοπούλου, που αφορούν μεν τη μελοποιΐα, εντούτοις ευθέως μεταφέρονται και στο θέμα που κουβεντιάζουμε. Τις θεωρώ με διαφορά ως την υγιέστερη τοποθέτηση για όλα τα ψαλτικά θέματα παραδόσεως που μας ταλανίζουν.
Ὁ Πέτρος ὁ Πελοποννήσιος διὰ τὴν Μουσικὴν τῆς Ἐκκλησίας ὑπήρξεν ὅ,τι καὶ ὁ Ἀδαμάντιος Κοραῆς διὰ τὴν Ἑλληνικὴν γλῶσσαν. Ὅπως δὲ ἡ γλῶσσα τοῦ Κοραῆ κατὰ τὸν ροῦν τῶν χρόνων ἔχει ἐξελιχθῆ μέχρι τῆς σημερινῆς θαυμασίας μορφῆς τῆς φράσεως, χωρίς ἐν τῷ μεταξὺ νὰ σημειωθοῦν εἰς τὸ γλωσσικὸν στερέωμα, παρ’ ὅλην τὴν ἀφθονίαν ἀρίστων λογοτεχνῶν, ἀστέρες πρώτου μεγέθους, οὕτως καὶ εἰς τὸ Κεφάλαιον τῆς Μουσικῆς ἔχει διαμορφωθῇ καὶ ὁλονέν διαμορφοῦται νεωτέρα τέχνη, ἔστω καὶ ἂν οἱ καλλιεργοῦντες ταύτην δὲν ἔχουν τὸ ἀνάστημα τοῦ Πελοποννησίου. Οὔτε ἡ γλῶσσα τοῦ Κοραῆ σήμερον δύναται νὰ ἐπιδειχθῇ ὡς ἀπροσπέλαστον πρότυπον λογοτεχνίας, οὔτε καὶ διὰ τὰ ἔργα τοῦ Πελοποννησίου δύναται νὰ λεχθῇ ὅτι ταῦτα ἀποτελοῦν τὴν τελευταίαν λέξιν τῆς Βυζαντινῆς μελῳδίας. Διὰ τοῦτο ἡ φωνὴ «ἐπιστροφὴ εἰς τὰ ἔργα τοῦ Πελοποννησίου» καθ’ ἡμᾶς δὲν σημαίνει τίποτε ἄλλο εἰμὴ ἀναγνώρισιν ἐκ μέρους τοῦ Ἱεροψαλτικοῦ κόσμου πλήρους πτωχεύσεως τῆς τέχνης καὶ τῶν κληρονόμων αὐτῆς καὶ ἐπαίσχυντον πράξιν ὑποχωρήσεως τῆς μελῳδίας εἰς τὰ σύνορα τῆς προαιωνίου ἀντιλήψεως.
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
#10
Τον Ιάκωβο όχι αυτοί που τον άκουσαν στη δόξα του..
Βλέπε Βουδούρη....
Βλέπε Ψάχο.

Τέλος ο ψαλτική, όπως και η προφορά τής Ελληνικής γλώσσα δεν "εξελίσσετο" (δε κατατρηκυλούσε, δηλαδή) με τη σημερινή ταχύτατητα που θεωρούν "κανονική" οι Έλληνες στην Ελλάδα.

To θέμα εδώ είναι ο Τσολακίδης και ότι ο ΓΚΜ τον θεωρεί καλύτερο από κάθε Πρίγγο και Στανίτσα μαζί, κι ενα βήμα μόνο κατώτερο από τον Ιάκωβω, ο οποίος θύμιζε παλαιούς ψάλτες σε κάτι δεσποτάδες (όπως και ο ΓΚΜ θύμισε παλαιούς ψάλτες στο > 80 ετών Βασίλειο Κατσιφή).


Είναι σαν να ακούς τον Ιάκωβο!!!
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=194415&postcount=1)

Ο Στανίτσας ήταν "Nέο Κύμα": εκνεύριζε ολους τούς παλέμαχους, οπως τον Τσολακίδη (και τον ΓΚΜ σήμερα: γι'αυτό ἐψαξε τα αρχεία, γιά νά μην ακούγωνται αυτά τα μαθήματα σαν midi η και εντός Πατριαρχιακής Πριγγο-Στανιτσιστικής ένστασης-διαμάχης).
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#11
Βλέπε Βουδούρη....
Βλέπε Ψάχο.
Αναζητήστε τους ουδετέρους και όχι τους φθονούντες. Ο Ψάχος πάντως φαίνεται συντηρητικότατος βάσει των (όποιων) πατριαρχικών ακουσμάτων του (μάλλον Βιολάκη) και βάσει αυτών θάβει το Ναυπλιώτη, ίσως να τον έβλεπε όπως εσείς το Στανίτσα, και θεμελιώνει άποψη πως παρεκκλίνει των παραδεδομένων. Βέβαια, η πορεία του Ναυπλιώτου από τα γεννοφάσκια του μέσα στον Πατριαρχικό Ναό είναι ισχυρότατη ένδειξη για το αντίθετο.
Τέλος ο ψαλτική, όπως και η προφορά τής Ελληνικής γλώσσα δεν "εξελίσσετο" (δε κατατρηκυλούσε) με τη σημερινή ταχύτατητα.
Δε βλέπω κάποια τρελλή ταχύτητα, τουλάχιστον στους εγκρίτους εκφραστές της ψαλτικής και της γλώσσης! Φυσική εξέλιξη είναι. Τα στρεβλά τα αποκόπτει και τα λειαίνει ο χρόνος.
To θέμα εδώ είναι ο Τσολακίδης και ότι ο ΓΚΜ τον θεωρεί καλύτερο από Πρίγγο και Στανίτσα μαζί, κι ενα βήμα μόνο κατώτερο από τον Ιάκωβω, ο οποίος θύμιζε παλιούς ψάλτες σε κάτι δεσποτάδες (όπως και ο ΓΚΜ θύμισε παλοιούς ψάλτες στο > 80 ετών Βασίλειο Κατσιφή).
Περί ορέξεως... Πάντως δεν εκλήθη ο Τσολακίδης μετά το Ναυπλιώτη, ο Πρίγγος και ο Στανίτσας πήγανε. Κάτι λέει κι αυτό.
Ο Στανίτσας ήταν "Nέο Κύμα": εκνεύριζε ολους τούς παλέμαχους, οπως τον Τσολακίδη (και τον ΓΚΜ σήμερα).
Είναι δύσκολο να αποδεχτείς κάτι που ξέρεις ότι είναι ξενόφερτο, όσο κι αν ουσιαστικά αφομοιωθεί. Ο Στανίτσας του Παρτιαρχείου, πάντως, δεν πιστεύω ότι έδινε δικαιώματα, εκτός έδρας ίσως. Ενδεχομένως, πάντως, αν ζούσε ο Στανίτσας, τα αισθήματα να ήταν αμοιβαία για τον τελευταίο...
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
#12
φασματογράφηση Πρίγγος-Στανίτσας - Τσολακίδης

Πρίγγος-Στανίτσας: σφυράκια, συναισθηματικά σύμφωνα, τσιρίσματα, νευρασθενικές καταλήξεις


Ο Ψάχος πάντως φαίνεται συντηρητικότατος βάσει των (όποιων) πατριαρχικών ακουσμάτων του (μάλλον Βιολάκη) και βάσει αυτών θάβει το Ναυπλιώτη, ίσως να τον έβλεπε όπως εσείς το Στανίτσα
Τον "έβλεπε" έτσι γιατί ήταν ανίκανος να μιμηθή το ὐφος.

Τα του Στανίτσα είναι πανεύκολο... o ΓΚM ξεπέρασε το "στάδιο" αυτό το 1990... ο Ιάκωβος παραμένει άπιαστος.


Περί ορέξεως... Πάντως δεν εκλήθη ο Τσολακίδης μετά το Ναυπλιώτη, ο Πρίγγος και ο Στανίτσας πήγανε. Κάτι λέει κι αυτό.
Λέει ότι επήραν όποιον είχαν πρόχειρο... τον Στυλ Τσολακίδη έψαχνε η Τουρκική αστυνομία από την εποχή όπου έλαβε μέρος έναντι στό πραξικόπημα παπα Ευθήμ, κι έφυγε κρυφά κάποιες μέρες αργότερα.

Είναι δύσκολο να αποδεχτείς κάτι που ξέρεις ότι είναι ξενόφερτο, όσο κι αν ουσιαστικά αφομοιωθεί. Ο Στανίτσας του Παρτιαρχείου, πάντως, δεν πιστεύω ότι έδινε δικαιώματα, εκτός έδρας ίσως. ..
Εντός, εκτός, το duetto Πρίγγος-Στανίτσας ήταν σε ένταση ή και "πόλεμο"


Αρκετές ηχογραφήσεις τους έχουν πρόβλημα ταχύτητας

Να όμως, που άλλοι ακούν τα ίδια και πιστεύουν διαφορετικά.
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201719&postcount=11


Εγινε κάποια εμπειρική επιδιόρθωση στη ταχύτητα.

Αυτό θέλει ειδικό, να αναλύσει το θόρυβο, και να βρεί από εκεί πόσο αλλάζει το ύψος.

Σε σχεδόν κανονική ταχύτητα, ακούγωνται οι "εξελίξεις" του Πατριαρχικού ύφους.

Επειδή μερικοί τα ακούνε όλα ίδια, ή και "καλά"
άς ελπίζομε η όραση να επιτρέψη κάποια άλλη προσέγγιση :

Η φασματογράφηση που στέλνει ο ΓΚΜ δείχνη

σφυράκια, συναισθηματικά σύμφωνα, τσιρίσματα, νευρασθενικές καταλήξεις και, γενικά, ένα κλίμα έντασης και συναγωνισμού στο duetto Πρίγγος-Στανίτσας, έστω και σχεδόν 20 χρόνια ο ένας απέναντι από τον άλλο.

τα οποία δεν υπάρχουν ούτε στον Ιάκωβο ούτε στον εκ φύσεως υψίφωνο μαθητή του, Τσολακίδη, σε ηλικία > 70 ετών και τα οποία σιγά σιγά εκβάλλει και ο ΓΚΜ.

Αξιο προσοχής == με τὀ γήρας, χάνονται τα υψηλά ή χαμηλά πατήματα...
 

Attachments

prenumele

Παλαιό Μέλος
#13
Pringos_Stanitsas_60to120centPitchReductionGKMcompare.mp3

Έψαλλε ο ΓΚΜ σε υψηλή βάση γιά σύγκριση Ιακωβίτικου vs Πριγγίτικου και Στανιτσίστικου ύφους.

Στο ΣωΤΤΤΤήρ έπρεπε να κάνει άλλο, αλλ'εξήγησε ότι η φωνή του δεν έιναι να ψάλλει εκεί κανονικά....

Αυτά γιά διαφοροποίηση ότι κατηγορεί ως μη Ιακωβίτικο...

Όποιος βάζει θεωρίες, καλό είναι να βάζει και παραδείματα πράξης.
 

Attachments

Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#14
φασματογράφηση Πρίγγος-Στανίτσας - Τσολακίδης

Πρίγγος-Στανίτσας: σφυράκια, συναισθηματικά σύμφωνα, τσιρίσματα, νευρασθενικές καταλήξεις
Προφανώς αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά τις έννοιες. «Νευρασθενικές καταλήξεις» δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει. Ούτε και «συναισθηματικά σύμφωνα», αν και δεν καταλαβαίνω γιατί θα μπορούσε αυτό να είναι κακό.
Τον "έβλεπε" έτσι γιατί ήταν ανίκανος να μιμηθή το ὐφος.

Τα του Στανίτσα είναι πανεύκολο... o ΓΚM ξεπέρασε το "στάδιο" αυτό το 1990... ο Ιάκωβος παραμένει άπιαστος.
Σχετικά με τον Ψάχο, συμφωνούμε. Βέβαια, θέλω να πιστεύω πως όλοι έχουν από πίσω κάποια καλή προαίρεση για την κριτική τους.
Αν ήταν εύκολο, θα είχαμε και σήμερα Στανίτσες. Δεν έχουμε όμως! Πάντως τα δυσκολότερα φωνητικά κολπάκια του Ναυπλιώτου δεν τα έκανε, τα έκαναν όμως πολλοί άλλοι Πολίτες (Παναγιωτίδης, Τσινάρας, Αναστασιάδης κλπ).
Λέει ότι επήραν όποιον είχαν πρόχειρο... τον Στυλ Τσολακίδη έψαχνε η Τουρκική αστυνομία από την εποχή όπου έλαβε μέρος έναντι στό πραξικόπημα παπα Ευθήμ, κι έφυγε κρυφά κάποιες μέρες αργότερα.
Για τον Πρίγγο, ο ίδιος ο Ναυπλιώτης γνωμάτευσε πως «για να διαφυλαχθεί το πατριαρχικό ύφος μόνος κατάλληλος είναι ο Πρίγγος». Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων; Ο Στανίτσας επελέχθη μέσω επιτροπής ακροάσεων και γρήγορα εγκλιματίστηκε, με τη διδασκαλία του Αναστασίου Μιχαηλίδου.
Εντός, εκτός, το duetto Πρίγγος-Στανίτσας ήταν σε ένταση ή και "πόλεμο"
Έτερον εκάτερον. Προσωπικά αναφερόμουν στα έτη πρωτοψαλτίας του Στανίτσα.
Αρκετές ηχογραφήσεις τους έχουν πρόβλημα ταχύτητας


Να όμως, που άλλοι ακούν τα ίδια και πιστεύουν διαφορετικά.
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201719&postcount=11


Εγινε κάποια εμπειρική επιδιόρθωση στη ταχύτητα.


Αυτό θέλει ειδικό, να αναλύσει το θόρυβο, και να βρεί από εκεί πόσο αλλάζει το ύψος.
Γενικότερο πρόβλημα στις πομπίνες. Το ίδιο καρούλι μπορεί να περάσει σε διαφορετικές τονικότητες... Πάντως, κατά μαρτυρίαν όσων των έζησαν, ο Πρίγγος ξεκινούσε τον α' ήχο συνήθως από το Λα.
Σε σχεδόν κανονική ταχύτητα, ακούγωνται οι "εξελίξεις" του Πατριαρχικού ύφους.

Επειδή μερικοί τα ακούνε όλα ίδια, ή και "καλά"
άς ελπίζομε η όραση να επιτρέψη κάποια άλλη προσέγγιση :

Η φασματογράφηση που στέλνει ο ΓΚΜ δείχνη

σφυράκια, συναισθηματικά σύμφωνα, τσιρίσματα, νευρασθενικές καταλήξεις και, γενικά, ένα κλίμα έντασης και συναγωνισμού στο duetto Πρίγγος-Στανίτσας, έστω και σχεδόν 20 χρόνια ο ένας απέναντι από τον άλλο.

τα οποία δεν υπάρχουν ούτε στον Ιάκωβο ούτε στον εκ φύσεως υψίφωνο μαθητή του, Τσολακίδη, σε ηλικία > 70 ετών και τα οποία σιγά σιγά εκβάλλει και ο ΓΚΜ.

Αξιο προσοχής == με τὀ γήρας, χάνονται τα υψηλά ή χαμηλά πατήματα...
Μα, αν δεν έκανε τέτοια «σφυράκια» και ο Τσολακίδης. Και, σχετικά με τα «συναισθηματικά σύμφωνα» και τη μεγάλη ευλυγισία της φωνής του Στανίτσα, τα παραδείγματα που δίνετε είναι προς έπαινόν του! Ποιος μπορεί να τα κάνει; Υπάρχει σήμερα κάποιος που να κάνει τέτοια ποικίλματα μένοντας στον ίδιο φθόγγο; Γιατί με πολύγοργα μπορώ κι εγώ, εδώ έχουμε άλλο φαινόμενο. Επιτέλους, σταματήστε να περιμένετε μαγνητόφωνα, η πατριαρχική παράδοση έχει τους φορείς της, οι οποίοι έχουν τη δική τους ιδιοσυγκρασία. Ούτε ο Βιολάκης ήταν Ναυπλιώτης, ούτε ο Ραιδεστηνός.

Προφανώς διαφωνούμε, ας το αφήσουμε το θέμα εδώ.
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
#15
Για τον Πρίγγο, ο ίδιος ο Ναυπλιώτης γνωμάτευσε πως «για να διαφυλαχθεί το πατριαρχικό ύφος μόνος κατάλληλος είναι ο Πρίγγος».
Αυτός έμενε εκεί. Ο Σόμπαντζης, εαν και καλύτερος, δεν είχε φωνή.

Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων;
Tοτε γιατι γινεται τοσο σχολιο;


Ο Στανίτσας επελέχθη μέσω επιτροπής ακροάσεων και γρήγορα εγκλιματίστηκε, με τη διδασκαλία του Αναστασίου Μιχαηλίδου.
Με μιά φορά το καθε μαθημα και ότι καταλάβει/πιάσει!


Έτερον εκάτερον. Προσωπικά αναφερόμουν στα έτη πρωτοψαλτίας του Στανίτσα.
Ακόμη χειρότερα

Γενικότερο πρόβλημα στις πομπίνες. Το ίδιο καρούλι μπορεί να περάσει σε διαφορετικές τονικότητες...
Αυτό διατυμπανίζουν και άλλοι, αλλά καποιοι άλλοι επιμένουν ότι όλα ακούγωνται φυσιολογικά
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=166413&postcount=9)

Με το καρούλι είναι και θέμα μηχανήματος. Ο Παϊβανάς έψαχνε χρόνια να εύρη μηχάνημα ίδιο με εκείνο το οποίο έγιναν οι εγγραφές του Στανίτσα, γιατί τα σύγχρονα της εποχής 1980 δεν έπαιζαν στην ίδια ταχύτητα...


Πάντως, κατά μαρτυρίαν όσων των έζησαν, ο Πρίγγος ξεκινούσε τον α' ήχο συνήθως από το Λα.
Εδώ, η πρώτη ηχογράφηση ακούγετε ξεκινώντας από τα ουράνια με "Στρουμφοφωνία".
(https://www.youtube.com/watch?v=0_RPZxLYS5g)

Η δεύτερη, από το αρχείο Πασχαλίδη, λίγο κατώτερα.
Αυτἠ εχρειάστηκε από 60 εώς 120 εάν και γινότα έως 160 cents κατέβασμα, για να ακουστεί κάπως φυσιολογική η φωνή.
Για αυτό ξεκινάει από το La.

Στις καλές του, ο Τσολακίδης ξεκινούσε από La# και Σι , για νά κάνει θέση του Βινάκη στον αντίστοιχο άνω Πα "άνω Ιερουσαλήμ", χωρίς τσίρισμα.




Μα, αν δεν έκανε τέτοια «σφυράκια» και ο Τσολακίδης. Και, σχετικά με τα «συναισθηματικά σύμφωνα» και τη μεγάλη ευλυγισία της φωνής του Στανίτσα, τα παραδείγματα που δίνετε είναι προς έπαινόν του!
Μπάβο "εξέληξη"!

Ποιος μπορεί να τα κάνει;

Υπάρχει σήμερα κάποιος που να κάνει τέτοια ποικίλματα μένοντας στον ίδιο φθόγγο;

Νταλάρας, Γαϊτάνος, π. Νικόδημος Καβαρνός, κτλ και σίγουρα ο ΓΚΜ... δεν είναι καθόλου δύσκολο...


Ούτε ο Βιολάκης ήταν Ναυπλιώτης, ούτε ο Ραιδεστηνός
Ο Βιολάκης δεν ήταν τίποτες το σημαντικόν, αλλά σίγουρα ο Ναυπλιώτης ήταν κάπως σαν Ραιδεστινό....


Προφανώς διαφωνούμε, ας το αφήσουμε το θέμα εδώ.
Αμήν. Καλύτερα να ακούσει τα δείγματα και ο Αστέρης Δεβρελής, ο οποίος όντως φαίνεται να έχει καταλαβει αρκετά.

Οι αντιλήψεις μας περί ψαλτικής, γενικά, είναι πολύ διαφορετικές.

Γι αυτό και θα φορτώνω ότι στέλνει ο ΓΚΜ από Τσολακίδη, με την ελπίδα να μη γίνονται άλλα υποκειμενικά σχόλια
(αντικειμενικό = φασματογράφηση και προσωπική εκτέλεση).
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#16
Με μιά φορά και ότι καταλάβει/πιάσει!
Και επί πόσα χρόνια τριβή μαζί του και με τον Συμεωνίδη μέσα στον Πατριαρχικό Ναό...
Ακόμη χειρότερα
Άλλο έλεγα, αλλά τέλος πάντων, αποπροσανατολιστήκαμε.
Αυτό διατυμπανίζουν και άλλοι, αλλά καποιοι άλλοι επιμένουν ότι όλα ακούγωνται φυσιλολογικά
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=166413&postcount=9)
Καλό είναι να είμαστε πάντοτε επιφυλακτικοί και να μη βιαζόμαστε να επιδιδόμαστε σε αφορισμούς. Αυτό εννοώ στο μήνυμά μου.
Με το καρούλι είναι και θένα μηχανήματος. Ο Παϊβανάς έψαχνε χρόνια να εύρη μηχάνημα ίδιο με εκείνο το οποίο έγιναν οι εγγραφές του Στανίτσα, γιατί τα σύγχρονα τής εποχής 1980 δεν έπαιζαν στην ίδια ταχύτητα...
Αποκλειστικά θέμα μηχανήματος είναι. Συμφωνούμε.
Εδώ, η πρώτη ηχογάφηση ακούγετε ξεκινώντας από τα ουράνια με Στρουμφοφωνία.\
Η δεύτερη, από το αρχείο Πασχαλίδη, λίγο κατώτερα.
Αυτἠ εχρειάστηκε από 60 εώς 120 εάν και γινότα έως 160 cents κατέβασμα, για να ακουστεί κάπως πυσιολογική η φωνή.
Τι αυτό ξεκινάει από το La.
Δεν είπα κάτι αντίθετο.
Στις καλές του, ο Τσολακίδης ξεκινούσε από La# και Σι , για νά κάνει θέση του Βινάκη στον αντίστοιχο άνω Πα "άνω Ιερουσαλήμ", σωρίς τσίρισμα.
Αφού δεν εκλαμβάνετε το τσίριγμα ως τσίριγμα, τα λόγια περιττεύουν.
Μπάβο "εξέληξη"!
???
Νταλάρας, Γαϊτάνος, π. Νικόδημος Καβαρνός, κτλ και σίγουρα ο ΓΚΜ... δεν είναι καθόλου δύσκολο...
Τώρα το ξεφτιλίσατε, και συγγνώμη για την έκφραση. Ο Στανίτσας δεν τραγουδούσε. Οι άλλοι που λέτε έχουν άλλα στοιχεία στην εκτέλεσή τους που τους κάνουν τραγουδιστές.
Ο Βιολάκης δεν ήταν τίποτες το σημαντικόν, αλλά σίγουρα ο Ναυπλιώτης ήταν κάπως σαν Ραιδεστινό....
Δεν το είπα για να τον αξιολογήσω. Για να υποδείξω τη διαφορετικότητα τον ανέφερα.
Αμήν. Καλύτερα να ακούσει τα δείγματα και ο Αστέρης Δεβρελής, ο οποίος όντως φαίνεται να έχει καταλαβει αρκετά.
Ποια ακριβώς δείγματα; Πείτε μου και θα σας στείλω μαγνητοφωνημένη την άποψή του.
Οι αντιλήψεις μας περί ψαλτικής, γενικά, είναι πολύ διαφορετικές.

Γι αυτό και θα φορτώνω ότι στέλνει ο ΓΚΜ από Τσολακίδη, με την ελπίδα να μη γίνονται άλλα υποκειμενικά σχόλια
(αντικειμενικό = φαματογράφηση και προσωπική εκτέλεση).
Συμφωνούμε στη διαφωνία μας! Εύχομαι να συνεχίσουν οι αναρτήσεις από Τσολακίδη, έχουν την αξία τους.

Πάντως, είχα την αίσθηση, βάσει του τρόπου χρήσης της γλώσσας, πως μιλώ ευθέως με τον κ. Μιχαλάκη, συγγνώμη αν έκανα λάθος. Αν όχι, το e-mail μου είναι ybulbu@yahoo.gr,. Αν το επιθυμεί, ας μου στείλει μήνυμα να επικοινωνήσουμε ευθέως. Το λέω διότι και στο παρελθόν έχει τύχει να συνομιλούμε δι' αντιπροσώπων.
 
Last edited:

prenumele

Παλαιό Μέλος
#17
Αν ανέβαιναν οι ηχογραφήσεις αυτές στο παρελθόν (έχω ακούσει τις υπόλοιπες), είμαι σίγουρος πως πολύ λιγότερα θα λέγονταν ....
Yπάρχουν τουλάχιστον απο το 2008
(http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...nonrchIak_Ti_hypermacho_Home_GKM_appendix.mp3)


όπως και

(http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...ITSAS_07_01_Baptistou_Patriarcheion_1950s.mp3)

τουλάχιστον απο το 2008
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=201719&postcount=11)


ενω απο το 2009
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=51700&postcount=1)



είμαι σίγουρος πως πολύ λιγότερα θα λέγονταν ....
Δεν νομίζω πως θα άλλαζε κάτι.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#18
Πολλά...τουλάχιστον δεν θα έγραφε νύκτωρ ο αποκλεισμένος Καραγκούνης προσποιούμενος τον... Βλάχο...
 
Last edited:
#19
Πολλά...τουλάχιστον δεν θα έγραφε νύκτωρ ο αποκλεισμένος Καραγκούνης προσποιούμενος τον... Βλάχο...
Καλό...:D
Κατά το "Γεράσιμος, ο Βλάχος και Κρης"........"Γεώργιος, ο Βλάχος και Καραγκούνης".
...για τους ιστορικούς του μέλλοντος.
 
Top