Τροπάριο Κασσιανής

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#22
Το σόλο στο "δεξαι τας πηγάς..." πρέπει να'ναι ο Θ. Βασιλικός.
Είναι ο Θεόδωρος Βασιλικός. Πρόκειται για την ηχογράφηση στη σειρά των δίσκων «Βυζαντινοί και μεταβυζαντινοί μελουργοί» του ΙΒΜ και συγκεκριμένα από τον δίσκο για τον Πέτρο τον Πελοποννήσιο. Δυστυχώς ακόμη ο πλούτος αυτός δεν υπάρχει σε επανεκδοση σε CD, όπως και οι λοιποί του ιδρύματος.
 
#23
όπως υποσχέθηκα στο παρελθόν , με την άδεια του χοράρχη , προσφορά στα αγαπητά μέλη του ψαλτολογίου μια σπάνια παλιά ηχογράφηση στα ιστορικά στούντιο της κολούμπια , το τροπάριο της κασιανής. λόγω όγκου του μαθήματος το σπασα στα τρία .
 

Attachments

dimitris

Παλαιό Μέλος
#25
1.Πρέπει να έχουν κάνει γαργάρες.
2. Σε μερικά σημεία όταν κόβουν ταχύτητα θυμίζει Cinturato PIRELLI
3. Λόγω κρίσης και απεργίας νταλικέριδων δεν έχουμε γιαούρτια.





 

SINGEORGE

Παλαιό Μέλος
#26
Σύντομο μέλος. Ψάλλει ο γέρων Παντελεήμων Κάρτσωνας - Είναι απόσπασμα από κασέτα που υπάρχει στο εμπόριο - αν την βρείτε αγοράστε την αξίζει πραγματικά.
 

Attachments

Last edited by a moderator:

alexchrys

Αλέξανδρος Χρυσανθόπουλος
#27
Από τον π. Ρωμανό Joubran:

http://www.youtube.com/watch?v=OGUNyRBjp1o

Δεν ξέρω αν υπάρχουν στο "Ψ" άλλες ηχογραφήσεις αυτού του ιδιαίτερα απαιτητικού μαθήματος.

Απ' ό,τι βλέπω ο π. Ρωμανός ηχογράφησε πρώτα τις γραμμές που κινούνται σε πολύ χαμηλές τονικότητες και έπειτα τις υπόλοιπες.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#28
Από τον π. Ρωμανό Joubran:

http://www.youtube.com/watch?v=OGUNyRBjp1o

Δεν ξέρω αν υπάρχουν στο "Ψ" άλλες ηχογραφήσεις αυτού του ιδιαίτερα απαιτητικού μαθήματος.

Απ' ό,τι βλέπω ο π. Ρωμανός ηχογράφησε πρώτα τις γραμμές που κινούνται σε πολύ χαμηλές τονικότητες και έπειτα τις υπόλοιπες.
Κάποια σχόλια για το μεγάλης φωνητικής έκτασης αυτό μάθημα έχουν γραφτεί στο θέμα αυτό.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#29
Μήπως με την ευκαιρία της ηχογράφησης αυτής του τροπαρίου της Κασσιανής κατά τον Χουρμούζιο, μπορεί κανείς να ανεβάσει και το μουσικό κείμενο; Δεν νομίζω ότι έχει ανεβεί μέχρι τώρα.
 

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
#33
Το Τροπάριον της Κασσιανής, όπως εψάλη φέτος στον Ι. Ν. Αγίου Παντελεήμονος Χαλέπας Χανίων, στο κλασσικό αργό στιχηραρικό μέλος του Πέτρου Λαμπαδαρίου.

Ψάλλουν: Γιάννης Σκαλιδάκης (Πρωτοψάλτης του ναού), Δημήτριος Σκαράκης (Λαμπαδάριος του ναού), π. Δημήτριος Καταπίδης, Τηλέμαχος Χαιρετάκης.

Ισοκρατούν: Μιχάλης Λαγουδάκης, Τιμολέων Φραγκάκης, Γιάννης Σκαράκης, Γεώργιος Παπαντωνάκης.

Μονωδίες: "Οἴμοι" (Μ. Λαγουδάκης), "Δέξαι μου τὰς πηγὰς τῶν δακρύων" (Δ. Σκαράκης), "τίς ἐξιχνιάσει" (Γ. Σκαλιδάκης).
 

Attachments

Last edited:

Pappous43

Παλαιό Μέλος
#34
Τό τροπάριον τῆς Κασσιανῆς ψαλλόμενον ἠπίως καί κατανυκτικῶς
ὑπό τοῦ φιλτάτου Πρωτοψάλτου τοῦ Ἱ.Ν. Ἁγίας Τριάδος, Νεαπόλεως Λακωνίας
κ. Δημητρίου Δεληγιάννη, Θεολόγου (καί μαθητοῦ Β.Μ. τοῦ Δ.Γ. Παναγιωτοπούλου) καί Φιλολόγου, Συνταξιούχου Λυκειάρχου.
Σημειωτέον ὅτι ἐπειδή λόγῳ τῆς ταπεινοφροσύνης του δέν θά ἐδέχετο νά τόν ἠχογραφήσουν κτλ, ὁ υἱός του τόν κατέγραψε "κρυφίως" ἐκ τοῦ Ἱεροῦ.
http://www.youtube.com/watch?v=mcTB6cb2d6A
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#35


Άγιος Σπυρίδων Πειραιώς 1969

Ζωντανή ηχογράφηση (...) από τον Κ. Γιαννούτσο (...) Συμψάλλουν ο Πρωτοψάλτης Αθανάσιος Πέττας και ο μαθητής του Κ. Γιαννούτσος. Στις μονωδίες ακούγεται ο Αθανάσιος Πέττας. Ισοκρατούν οι Κατσώνης, Μπαλοδήμος και Σαρίδης.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#36
Γνωρίζει κανείς εάν υπάρχει , κι ακόμα καλύτερα θα μπορούσε να ανεβάσει, ηχογράφηση του τροπαρίου της Κασσιανής στην αργή μελοποίηση από τον Νικόλαο πρωτοψάλτη Σμύρνης;
Το μουσικό κέιμενο βρίσκεται εδώ.
 

prenumele

Παλαιό Μέλος
#38
Από τον π. Ρωμανό Joubran:

http://www.youtube.com/watch?v=OGUNyRBjp1o

Απ' ό,τι βλέπω ο π. Ρωμανός ηχογράφησε πρώτα τις γραμμές που κινούνται σε πολύ χαμηλές τονικότητες και έπειτα τις υπόλοιπες.

Δεν ξέρω αν υπάρχουν στο "Ψ" άλλες ηχογραφήσεις αυτού του ιδιαίτερα απαιτητικού μαθήματος.
Yπάρχουν
(http://analogion.com/forum/showpost.php?p=202555&postcount=69)

Ποιές είναι οι διαρορές;

Ο ένας (ΓΚΜ) τα λέει με ένα μόνο ίσο, το Νη, και με διπλοπαραλλαγή
= εναλλαγή μικροτέρων διαστηματικών συστημάτων εντός μεγαλυτέρων.
Δηλαδή, σε κάθε φθορά, προσπαθί να σεβαστή όχι μόνο το άκουσμα της, αλλά να τροποποιποιήσει κάποια πατήματα ώστε να είναι επίσης σε αρμονική σχέση
με το αρχικό ίσο =Νη. Δηλαδή, εάν το θεωρητικό νέο ίσο είναι πχ ο Βου, πρέπει αυτός ο Βου να είναι σε καλή σχέση
με τη φθορά
αλλά και με το με το αρχικό ίσο =Νη

Με μαθηματικά, θα λέγαμε ότι πρέπει να ικανοποιηθούν δύο εξισώσεις.

Δηλαδή, παραδέχετε ότι το κάθε νέο ισοκράτημα δεν πρέπει απαραιτήτως να ευρίσκεται ακριβώς σε ένα από τα
12 πατήματα της οκτάβας - επταφωνίας του πλ δ, που προσφέρει το πιάνο (ότι και κούρτισμα να έχει 68ΕΤ, 72ΕΤ, 53ΕΤ, κλάσματα Χρυσάνθου, κλάσματα επιτροπής, κτλ)

Η συνέπεια είναι ότι υπάρχει, στατιστικώς, περισσότερη αρμονική σχέση αναμεταξύ
της βάσεως της αρχικής κλίμακας του πλ
και το σύνολο των διαστημάτων της κάθε φθοριζόμενης κλίμακας.



Ο άλλος ("Romanos Joubran" ή "Abuna" όπως τον ονομάζουν) όλο και αλλάζει το ισοκράτημα, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα "very difficult composition with many transpositions".

Δηλαδή, παραδέχετε ότι το κάθε νέο ισοκράτημα πρέπει να ευρίσκεται ακριβώς σε ένα από τα
12 πατήματα της οκτάβας - επταφωνίας του πλ δ, που προσφέρει το πιάνο (ότι και κούρτισμα να έχει 68ΕΤ, 72ΕΤ, 53ΕΤ, κλάσματα Χρυσάνθου, κλάσματα επιτροπής, κτλ)
Σε καθε φρορά απλώς αλλάζει πάτημα, κάνη δηλαδήμία απλή μετάβαση = transposition κάποιας φθοριζόμενης μελωδίας χωρίς να ενδιαφέρετα γι ατο πώς θα ακουγώταν με ίσο το Νη.

Με μαθηματικά, θα λέγαμε ότι ικανοποιήται μόνο μιά εξίσωση, αυτή που αφορά τα 12 πατήματα της επταφωνίας του πλ δ.

Η συνέπεια είναι ότι υπάρχει, στατιστικώς, λιγότερη αρμονική σχέση αναμεταξύ
της βάσεως της αρχικής κλίμακας του πλ
και το σύνολο των διαστημάτων της κάθε φθοριζόμενης κλίμακας.



Για να καταλάβει κάποιος τι γίνετε με ένα ίσο, και για να συγκρίνει τις δυο εκτελέσεις από πλευρά διαστημάτων,
στην ηχογράφηση του "Romanos Joubran" ή "Abuna", όπως τον ονομάζουν,
έγινε αφαίρεση των πολλών ισοκρατημάτων, με αντικατάσταση από ένα ισο στο Νη.

Troparion Cassia Georgios Chourmouzios by Romanos Joubran or Abuna - edited- multiple ison removed - unique ison added.mp3
 

Attachments

Last edited:
Top