Από τον π. Ρωμανό Joubran:
http://www.youtube.com/watch?v=OGUNyRBjp1o
Απ' ό,τι βλέπω ο π. Ρωμανός ηχογράφησε πρώτα τις γραμμές που κινούνται σε πολύ χαμηλές τονικότητες και έπειτα τις υπόλοιπες.
Δεν ξέρω αν υπάρχουν στο "Ψ" άλλες ηχογραφήσεις αυτού του ιδιαίτερα απαιτητικού μαθήματος.
Yπάρχουν
(
http://analogion.com/forum/showpost.php?p=202555&postcount=69)
Ποιές είναι οι διαρορές;
Ο ένας (
ΓΚΜ) τα λέει με
ένα μόνο ίσο, το Νη, και με διπλοπαραλλαγή
= εναλλαγή μικροτέρων διαστηματικών συστημάτων εντός μεγαλυτέρων.
Δηλαδή, σε κάθε φθορά, προσπαθί να σεβαστή όχι μόνο το άκουσμα της, αλλά να τροποποιποιήσει κάποια πατήματα ώστε να είναι επίσης σε αρμονική σχέση
με το αρχικό ίσο =Νη. Δηλαδή, εάν το θεωρητικό νέο ίσο είναι πχ ο Βου, πρέπει αυτός ο Βου να είναι σε καλή σχέση
με τη φθορά
αλλά και με το με το αρχικό ίσο =Νη
Με μαθηματικά, θα λέγαμε ότι πρέπει να ικανοποιηθούν
δύο εξισώσεις.
Δηλαδή, παραδέχετε ότι το κάθε νέο ισοκράτημα
δεν πρέπει απαραιτήτως να ευρίσκεται ακριβώς σε ένα από τα
12 πατήματα της οκτάβας - επταφωνίας του πλ δ, που προσφέρει το πιάνο (ότι και κούρτισμα να έχει 68ΕΤ, 72ΕΤ, 53ΕΤ, κλάσματα Χρυσάνθου, κλάσματα επιτροπής, κτλ)
Η συνέπεια είναι ότι υπάρχει, στατιστικώς,
περισσότερη αρμονική σχέση αναμεταξύ
της βάσεως της αρχικής κλίμακας του πλ
και το
σύνολο των διαστημάτων της κάθε φθοριζόμενης κλίμακας.
Ο άλλος ("
Romanos Joubran" ή "
Abuna" όπως τον ονομάζουν) όλο και
αλλάζει το ισοκράτημα, θεωρώντας ότι πρόκειται για ένα "very difficult composition with
many transpositions".
Δηλαδή, παραδέχετε ότι το κάθε νέο ισοκράτημα πρέπει να ευρίσκεται
ακριβώς σε ένα από τα
12 πατήματα της οκτάβας - επταφωνίας του πλ δ, που προσφέρει το πιάνο (ότι και κούρτισμα να έχει 68ΕΤ, 72ΕΤ, 53ΕΤ, κλάσματα Χρυσάνθου, κλάσματα επιτροπής, κτλ)
Σε καθε φρορά απλώς αλλάζει πάτημα, κάνη δηλαδήμία απλή μετάβαση = transposition κάποιας φθοριζόμενης μελωδίας χωρίς να ενδιαφέρετα γι ατο πώς θα ακουγώταν με ίσο το Νη.
Με μαθηματικά, θα λέγαμε ότι ικανοποιήται μόνο μιά εξίσωση, αυτή που αφορά τα 12 πατήματα της επταφωνίας του πλ δ.
Η συνέπεια είναι ότι υπάρχει, στατιστικώς,
λιγότερη αρμονική σχέση αναμεταξύ
της βάσεως της αρχικής κλίμακας του πλ
και το
σύνολο των διαστημάτων της κάθε φθοριζόμενης κλίμακας.
Για να καταλάβει κάποιος τι γίνετε με ένα ίσο, και για να
συγκρίνει τις δυο εκτελέσεις από πλευρά διαστημάτων,
στην ηχογράφηση του "Romanos Joubran" ή "Abuna", όπως τον ονομάζουν,
έγινε αφαίρεση των πολλών ισοκρατημάτων, με αντικατάσταση από ένα ισο στο Νη.
Troparion Cassia Georgios Chourmouzios by Romanos Joubran or Abuna - edited- multiple ison removed - unique ison added.mp3