Το «Αλληλούϊα» Σίμωνος Καρά (ήχος α΄)

Status
Not open for further replies.
Μεγαλειώδης σύνθεση. Πρώτη φορά κάτι τόσο συνοπτικό εμπεριέχει τόση "τέχνη τοῦ συναρμόζειν τοὺς τόνους, διὰ τρόπον εὐαρέστῳ τῇ ἀκοῇ".
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi

Παγκοσμίως (ίσως) το γνωστότερο ηχητικό άκουσμα
βυζαντινής μουσικής μελοποιΐας είναι αυτό από τον
αείμνηστο Σίμωνα Καρά.
Μου φαίνεται αλλά τον πρώτο στίχο κ το πρώτο Αλληλούια
είναι από την μοναδική φωνή του Γιάννη Αρβανίτη;
Να υποθέσω ότι κάποια στιγμή θα μας κάνει τη τιμή
κ την ευλογία να το μεταγράψει με τη καλλίγραφο γραφίδα του;:D
Έλα φίλε Γιάννη 5 λεπτά θα σου πάρει.:)
 
Νομίζω ότι το έψαλλε γνωστός Άρχων Πρωτοψάλτης της Θεσσαλονίκης μέχρι που έμαθε ότι ήταν του Καρά. Έχει κανείς γνώση του θέματος για περισσότερες πληροφορίες.

ΥΓ Ακόμη μια φορά συγχαρητήρια στον Φώτη που κουράζεται και ξενυχτάει για να αναρτεί όλες αυτές τις υπέροχες ηχογραφήσεις.
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Νομίζω ότι το έψαλλε γνωστός Άρχων Πρωτοψάλτης της Θεσσαλονίκης μέχρι που έμαθε ότι ήταν του Καρά. Έχει κανείς γνώση του θέματος για περισσότερες πληροφορίες.

ΥΓ Ακόμη μια φορά συγχαρητήρια στον Φώτη που κουράζεται και ξενυχτάει για να αναρτεί όλες αυτές τις υπέροχες ηχογραφήσεις.


Το έψαλλε και το ψάλλει ακόμη ο Άρχοντας Χαρίλαος Ταλιαδώρος.Περί ου ο λόγος.Απλά θέλω να αναφέρω ότι ο ίδιος σέβεται και τιμά τους ανθρώπους που αγαπούν και μοχθούν ερευνώντας ορθώς.Πιστεύω ότι, αντιλαβού.........:wink:

Υ.Γ.Ευχαριστώ τον πατριώτη μας Ηλία για τα καλά του λόγια.Καλήν συνέχειαν αδελφέ.....:)
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Το έψαλλε και το ψάλλει ακόμη ο Άρχοντας Χαρίλαος Ταλιαδώρος.Περί ου ο λόγος.Απλά θέλω να αναφέρω ότι ο ίδιος σέβεται και τιμά τους ανθρώπους που αγαπούν και μοχθούν ερευνώντας ορθώς.Πιστεύω ότι, αντιλαβού.........:wink:

Υ.Γ.Ευχαριστώ τον πατριώτη μας Ηλία για τα καλά του λόγια.Καλήν συνέχειαν αδελφέ.....:)

Σας παραπεμπω στο τελευταιο τευχος του περιοδικου ''Η φωνη των υπερμαχων''. Εκει ο Αρχων Ταλιαδωρος δημοσιευει ξεκαθαρα τη γνωμη του και τις προτασεις του!!!
 

ΦΩΤΙΟΣ ΚΕΡΜΕΛΙΔΗΣ

Παλαιό Μέλος
Σας παραπεμπω στο τελευταιο τευχος του περιοδικου ''Η φωνη των υπερμαχων''. Εκει ο Αρχων Ταλιαδωρος δημοσιευει ξεκαθαρα τη γνωμη του και τις προτασεις του!!!

Αδελφέ Ιωάννη γράφω το:
-ορθώς και το,
-ξυνίζουν και ξενίζουν.
Αυτό τα λέει όλα.Καταλαβαίνεις πιστεύω ότι ο Διδάσκαλος και ο κάθε Διδάσκαλος δεν θέλει να τα ισοπεδώνει όλα.Εξάλλου παντού υπάρχει κα το καλό και το κακό,το ευχάριστο και το δυσάρεστο,το ορθό και το αιρετικό.Στην προαίρεσίν μας μετά των πνευματικών αγώνων και της αποδοχής των Θείων Λόγων έγκειται η αποδοχή η΄μη.Αιρετικόν άνδραν παραιτού αλλά το σημαντικό είναι το μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας όπως μας αναφέρει ο Απ.Παύλος.Με αγάπη σε χαιρετώ......:)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Από παρτιτούρα της Χορωδίας «Ηδύμελον». Θα ψαλεί, μεταξύ άλλων, σε επερχόμενη συναυλία την ερχόμενη Τρίτη στο Νις της Σερβίας.
 

Attachments

  • Αλληλουάρια, Σϊμωνος Καρά.jpg
    2.1 MB · Views: 371
E

emakris

Guest
Η αρχή αυτής της σύνθεσης ακουγόταν για πολλά χρόνια ως σήμα μιας θρησκευτικής εκπομπής στην τηλεόραση της ΕΡΤ. Πολλοί ψάλτες την έμαθαν από κει, χωρίς να γνωρίζουν ότι είναι του Καρά. Οι παλαιότεροι θα το θυμούνται.
 
Παγκοσμίως (ίσως) το γνωστότερο ηχητικό άκουσμα
βυζαντινής μουσικής μελοποιΐας είναι

Γιατί νομίζω ότι είναι το "Αγνή Παρθένε";
Ή το "Φως ιλαρόν" του Σακελλαρίδη;
:D
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Γιατί νομίζω ότι είναι το "Αγνή Παρθένε";
Ή το "Φως ιλαρόν" του Σακελλαρίδη;
:D

Ειναι επειδη δεν γνωριζεις ακομα τη μουσικη σε βαθος!:D Οταν τη μαθεις καλα,κι εσυ το ιδιο θα πιστευεις!:eek:
 
Ειναι επειδη δεν γνωριζεις ακομα τη μουσικη σε βαθος!:D Οταν τη μαθεις καλα,κι εσυ το ιδιο θα πιστευεις!:eek:

Ίσως ο Νικόλαος να έχει δίκιο...
Πάντως στην αλλαγή χιλιετίας ψάλλαν το Φως ιλαρόν στον Παρθενώνα... το θυμάστε;
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Μεγαλειώδης σύνθεση..... το κολάζ 2-3 πασίγνωστων μουσικών γραμμών του πλ. του Α' ήχου!
Θα τρελλαθώ! Παναγία μου! (που λέει κι ο Λαζόπουλος:D:D:D)

Παγκοσμίως (ίσως) το γνωστότερο ηχητικό άκουσμα
βυζαντινής μουσικής μελοποιΐας είναι αυτό από τον
αείμνηστο Σίμωνα Καρά.

Μετά την πολύχρονη πλύση εγκεφάλου:(!
 

Attachments

  • Αλληλούϊα Σ. Καρά(;).jpg
    52.5 KB · Views: 122
ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ;114879 said:
Μεγαλειώδης σύνθεση..... το κολάζ 2-3 πασίγνωστων μουσικών γραμμών του πλ. του Α' ήχου!
:(!

Αγαπητέ κ. Νικόλαε. Δηλαδή π.χ. ένα χερουβικό του Πέτρου δεν είναι μεγαλειώδης σύνθεση επειδή είναι κολάζ 22-23 πασίγνωστων μουσικών γραμμών; Να μην κάνω τώρα την παράθεση επειδή νομίζω ότι ως πεπειραμένος μουσικός καταλαβαίνεις τι θέλω να πω.
Ο Καράς γενικά μελοποιούσε με μουσικές γραμμές. Όπως οι παλαιοί.
 

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Παλαιό Μέλος
Εάν είναι μεγαλειώδες:D το συνημμένο (ημέτερον:D), τότε είναι και το αλληλουάριο του Καρά που το χαρακτηρίζει σε ήχο έξω πρώτο:D αντί του πλαγίου του πρώτου απ΄τον οποίο προέρχονται οι γραμμές.
Το ίδιο μπάχαλο έγινε και με το περίφημο "Αυγούστου μοναρχήσαντος" από δεύτερο το ξεκίνησε, εκφωνήθηκε από το ρ/σ της Εκκλησίας σαν πλ. του Β, να περάσει απ' την ονομασία δεύτερος πλαγιάζων, για να το βαφτίσουν τελικά μέλος Κασσίας μοναχής!!!!!
Θού Κύριε!...
 

Attachments

  • Αλληλουια προσαρμογή!.pdf
    60.4 KB · Views: 205
Εάν είναι μεγαλειώδες:D το συνημμένο (ημέτερον:D), τότε είναι και το αλληλουάριο του Καρά που το χαρακτηρίζει σε ήχο έξω πρώτο:D αντί του πλαγίου του πρώτου απ΄τον οποίο προέρχονται οι γραμμές.
Το ίδιο μπάχαλο έγινε και με το περίφημο "Αυγούστου μοναρχήσαντος" από δεύτερο το ξεκίνησε, εκφωνήθηκε από το ρ/σ της Εκκλησίας σαν πλ. του Β, να περάσει απ' την ονομασία δεύτερος πλαγιάζων, για να το βαφτίσουν τελικά μέλος Κασσίας μοναχής!!!!!
Θού Κύριε!...

Κ. Νικόλαε. Αυτό είναι αλλαγή θέματος. Τρίμπλα που λέμε και στο ποδοσφαιρο. Ωραίο και το δικό σου αλληλούια. Εξάλλου όλα τα λουλούδια έχουν την μυρωδιά τους:wink:

Ερώτηση: Αν αναρτήσω δύο Χερουβικά, το ένα σε πρώτο και το άλλο σε πλ. α΄, χωρίς αρκτικές μαρτυρίες, πόσο σίγουρος είσαι για το ποίο είναι πρώτος ήχο;
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Εάν είναι μεγαλειώδες:D το συνημμένο (ημέτερον:D), τότε είναι και το αλληλουάριο του Καρά που το χαρακτηρίζει σε ήχο έξω πρώτο:D αντί του πλαγίου του πρώτου απ΄τον οποίο προέρχονται οι γραμμές.
Το ίδιο μπάχαλο έγινε και με το περίφημο "Αυγούστου μοναρχήσαντος" από δεύτερο το ξεκίνησε, εκφωνήθηκε από το ρ/σ της Εκκλησίας σαν πλ. του Β, να περάσει απ' την ονομασία δεύτερος πλαγιάζων, για να το βαφτίσουν τελικά μέλος Κασσίας μοναχής!!!!!
Θού Κύριε!...

Πώς μπερδευτήκαν οι μέσα με τους έξω (ήχους), οι πάνω με τους κάτω (ήχους), και ήρθανε τα πάνω κάτω, είναι να απορεί κανείς όντως -για τα πάνω κάτω και όχι για τους ήχους- κύριε Γιάννου... Βέβαια το εννοούμε κομμάτι διαφορετικά, αλλά τί να γίνει. Πάντως μια απορία εγώ την είχα παλιά πως ένας πλάγιος έχει βάση τέσσερεις φωνές πάνω από τον κύριο, ή πως πλάγιος και κύριος έχουν την ίδια βάση... Αλλά δεν βαριέσαι αν έλειπε ο Καράς θα ήταν όλα απλά. Εδώ δεν μπορεί να καταλάβει σε τι ήχο έκανε κολάζ!!! Άλλωστε είναι γνωστό πως από τότε που γράφηκε το τροπάριο της Κασσιανής ΠΑΝΤΟΥ και ΠΑΝΤΑ λένε αυτονόητα πως είναι δεύτερος, και δεν μπορεί να έχει αυτές τις γραμμές...

Ή μήπως όχι...
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Κ. Νικόλαε. Αυτό είναι αλλαγή θέματος. Τρίμπλα που λέμε και στο ποδοσφαιρο. Ωραίο και το δικό σου αλληλούια. Εξάλλου όλα τα λουλούδια έχουν την μυρωδιά τους:wink:

Ερώτηση: Αν αναρτήσω δύο Χερουβικά, το ένα σε πρώτο και το άλλο σε πλ. α΄, χωρίς αρκτικές μαρτυρίες, πόσο σίγουρος είσαι για το ποίο είναι πρώτος ήχο;

Εδω φαινεται πλεον ξεκαθαρα οτι ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!
 
Εδω φαινεται πλεον ξεκαθαρα οτι ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗ!!!

Εσύ καλέ μου φίλε που ξέρεις την μουσική, απάντησέ μου σε παρακαλώ. Γρήγορα όμως. Μην ψάξεις στο βιβλίο να το βρεις:cool:

Ποιο είναι πρώτος και ποιο πλάγιος; Το Α ή το Β.
Να μας το εξηγήσεις κι όλας.

ΥΓ Σας έχω πει να σκέφτεσθε πρώτα και μετά να γράφετε. Γιατί προσβάλλετε χωρίς λόγο.
 

Attachments

  • A.jpg
    219.2 KB · Views: 68
  • B.jpg
    232.8 KB · Views: 48
Γρήγορα Ιωάννη, μην ψάχνεις στο βιβλίο. Γιατί θα βάλω δύο χερουβικά από βιβλίο που δεν έχεις.:wink:

Έλα, πλάκα σου κάνω. Μην απαντήσεις για το Α και Β γιατί θα εκτεθείς. Δεν μπορείς (τουλάχιστον εσύ) να βρεις διαφορές.
Άσε να το βρει ο Νικόλαος.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Top