Τηλεοπτικός σταθμός, "4Ε" - εκδήλωση τιμής στον Άρχοντα Μουσικοδιδάσκαλο της Μ.τ.Χ.Ε κ. Θ. Βασιλικό

Κ

Κωσταντής1

Guest
Tὸ δεύτερο ᾄσμα ποὺ ἑρμηνεύει ὁ κος Βασιλικός, κε Κούγια, τὸ ἐκλαμβάνω, δὲν ξέρω ἂν κάνω καλά, σὰν ἕνα δεῖγμα τοῦ τί μπορεῖ νὰ σημαίνει τὸ "σταθερὸ ἰσοκράτημα" δηλαδὴ σὲ ἕναν μόνο φθόγγο. Μπορεῖ νὰ μὴν εἶναι ἀκριβῶς αὐτό, πάντως ἐμένα μοῦ ἔμεινε, νᾆστε καλά.
 
Last edited by a moderator:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
1. Tὸ δεύτερο ᾄσμα, ποὺ ἑρμηνεύει ὁ κος Βασιλικός, κε Κούγια, τὸ ἐκλαμβάνω, δὲν ξέρω ἂν κάνω καλά, σὰν ἕνα δεῖγμα τοῦ τί μπορεῖ νὰ σημαίνει 2. τὸ "σταθερὸ ἱσοκράτημα" δηλαδὴ σὲ ἕναν μόνο φθόγγο. Μπορεῖ νὰ μὴν εἶναι ἀκριβῶς αὐτό, πάντως ἐμένα μοῦ ἔμεινε, νᾆστε καλά.
Χαίρετε.
1. Πρόκειται για το Αναστάσιμο Ευαγγέλιο "του Εσπερινού της αγάπης", κατὰ τὸν Ὅσιο Νικόδημο τὸν Ἁγιορείτη (μελοποιημένο σὲ ἡρωϊκὸ ἑξάμετρο). Δείτε, εδώ και εδώ.
2. Το ισοκράτημα σε μια μελωδική φράση, έτσι κι αλλιώς, θα πρέπει να είναι λιτό "στην τονική του κάθε ήχου κι όχι "εναρμόνιση της πρώτης φωνής"! (Ξεφύγαμε, παρασυρόμενοι από την Ευρωπαϊκή μουσική...)
ΥΓ: Υπάρχει μελωδία αναρτημένη, εδώ στο "Ψ", σύνθεση αξιόλογου ιεροψάλτη του 20ου αι., που τελειώνει το μέλος αναφέροντας την τελική κατάληξη - πτώση ως Ναπολιτάνικη!
"Για να μην κάνω πάλι τον κακό" δεν το σχολίασα, προλαμβάνοντας φράσεις - χαρακτηρισμούς όπως: ντροπή, δείχνεις το επίπεδό σου κ. ά..
Ενώ θα έπρεπε να σχολιαστεί, δυσμενώς, ο συνθέτης, που ξεφεύγει από την παράδοση και "παρουσιάζει μελωδία αχταρμά ή τουρλού" ετερόκλητων στοιχείων...
 
Top