Ταις εξ έργων καυχήσεσι - Δοξαστικόν αίνων Κυριακής Τελώνου και Φαρισαίου [ερμηνεία: Κοντακιώτης Στυλιανός]

nbouris

Νίκος Μπούρης
#1
Από τον ΟΦΕΛΠ εδώ σε ερμηνεία του Στυλιανού Κοντακιώτη

Αναρτούμε το Δοξαστικό των αίνων της Α' Κυριακής του Τριωδίου (Τελώνου και Φαρισαίου),στο μέλος του Λαμπαδαρίου Πέτρου.
Το ερμηνεύει ο Πρωτοψάλτης του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Τήνου κ.Στυλιανός Κοντακιώτης.
Τον ευχαριστούμε πολύ.
Υ.Γ-Το μουσικό κείμενο είναι από το πρώτο Δοξαστάριο εκδ.1820,όπως μετέγραψε σε ηλεκτρονική μορφή ο κ.Χρίστος Τσακίρογλου.
ΟΦΕΛΠ

Σημείωση (α) Διαχειριστού Παν.Τζανάκου:
[1]Το εν λόγω Δοξαστικό [όπως και όλα βέβαια] του Διδασκάλου Πέτρου είναι υπόδειγμα απλότητος και λιτής απόδοσης των νοημάτων του ύμνου.Ούτε φθορές συναντάς,ούτε περιπαθείς και εξεζητημένες θέσεις,ούτε εξωτερικά ακούσματα. Αυτό το υπέροχο Δοξαστικό και σχεδόν τα περισσότερα,"άρπαξαν" επίδοξοι νέοι μελοποιοί και παρουσίασαν ως δικές τους νέες μελοποιήσεις,γεμάτες εξωτερικά ακούσματα, ακροβασίες, άσκοπες δυσκολίες και περιττά φτιασιδώματα.Και δυστυχώς καταγίνονται και χρησιμοποιούν τέτοιες "μελοποιήσεις" ψάλτες στα αναλόγιά τους,αγνοώντας αυτές τις υπέροχες κλασσικές συνθέσεις.
[2] Ο φίλος Στυλιανός,ένας σπουδαίος και λίαν σοβαρός Πρωτοψάλτης και μουσικός,διαθέτει μία φωνή διαμάντι.Ομως και κυρίως αυτή την φωνή-διαμάντι,την προσφέρει με ερμηνείες λιτές,σοβαρές και πάνω από όλα προσευχητικές.Και είναι ευτύχημα που υπηρετεί στο "μεγάλο" στασίδι της Τήνου.
Π.Τ
 
#2
'Πες τα χρυσόστομε..."!
Ευχαριστούμε πολύ, τόσο για την ανάρτηση, όσο και για την άριστη εκτέλεση, του κλασσικού αυτού μαθήματος από τον αξιόλογο Πρωτοψάλτη.
Είναι δυνατόν, να ακους άλλες εκτελέσεις, υποτίθεται " σύγχρονων παραδοσιακών Ιεροψαλτών" και να σου θυμίζουν από τις θέσεις, από το ύφος & την έκφρασή τους κοσμικούς τραγουδιστές;
(Μ. Χριστοδουλόπουλο, Ηλ. Κλωναρίδη, Γ. Μαργαρίτη κ.ά.)!
 

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#3
Άριστη εκτέλεση!

ΥΓ Αυτή η ιδεολογία της "υφαρπαγής"... Άλλο ότι οι νέοι μελοποιοί πάτησαν πάνω σε μία βάση και την καλλώπισαν / ανέπτυξαν / ποίκιλαν / αλλοίωσαν (διαλέξτε όποιο ρήμα θέλετε) και άλλο ότι "άρπαξαν", άλλαξαν και τα παρουσιάσαν ως δικά τους. Σφετερισμός νοείται μόνο οταν λείπει το πρωτότυπο, άρα και η δυνατότητα σύγκρισης. Φοβάμαι ότι γινόμαστε οξείς και απόλυτοι χωρίς λόγο έτσι.

Κατά τ' άλλα: όντως μοναδικό το λιτό και γλυκύ μέλος του Πέτρου και άξιο μιμήσεως κατά πάντα.
 
T

Tzanakos_B

Guest
#4
'Πες τα χρυσόστομε..."!
Ευχαριστούμε πολύ, τόσο για την ανάρτηση, όσο και για την άριστη εκτέλεση, του κλασσικού αυτού μαθήματος από τον αξιόλογο Πρωτοψάλτη.
Είναι δυνατόν, να ακους άλλες εκτελέσεις, υποτίθεται " σύγχρονων παραδοσιακών Ιεροψαλτών" και να σου θυμίζουν από τις θέσεις, από το ύφος & την έκφρασή τους κοσμικούς τραγουδιστές;
(Μ. Χριστοδουλόπουλο, Ηλ. Κλωναρίδη, Γ. Μαργαρίτη κ.ά.)!
Ο ΟΦΕΛΠ , ασχολειται αποκλειστικα με το εργο του Πετρου Λαμπαδαριου και πολυ καλα κανει γιατι Ο Π. Λαμπ. αφησε ενα τεραστιο εργο οπως ακριβως το περιγραφουν οι δημιουργοι αυτοι του Ομιλου. Απο οσα διαβαζω εδω το Ψαλτολογιον , υπαρχουν δυο αποψεις 1. Ψαλλουμε αποκλειστικα μαθηματα του Πετρου , μεσα απο τα γνησια κειμενα του . [ Δεν βλεπω να αναφερεται το Δοξασταριον του Γ. Βιολακη . προσωπικα το συμβουλευομαι παντα γιατι το θεωρω αυθεντικο Πατριαρχικο ]. Οι υποστηρικτες της πρωτης αποψης ειναι απολυτοι , θεωρωντας ολα τα αλλα ιδιομελα και δοξαστικα , παραχαραξη , οικιοποιηση των μελων του Πετρου , σκοταδισμο κ.τ.λ. 2. Η αλλη αποψη υποστηριχει οτι πολλοι χαρισματικοι Πρωτοψαλτες και μελοποιοι , πριν και μετα τον Ιακωβο Ναυπλιωτη , [ Πριγγος Καραμανης Παναγιωτιδης , Χρυσανθος Ταλιαδωρος και συγχρονοι μας ] πηραν οχι μονον θεσεις του Πετρου αλλα και αλλων ισαξιων Μελοποιων, που εζησαν πριν αλλα και μετα τον Πετρο , αναφερω ενδεικτικα τον Εμμ. Φαρλεκα Κ. Ψαχον , και κυριως ο Χαρισματικος Πριγγος , ανελυσαν τα απλα κλασσικα Μαθηματα. τα εμπλουτισαν με ωραιες θεσεις , εκκλησιαστικες και εδωσαν ΕΚΦΡΑΣΗ , συναισθηματικη στα απλα και πολλα μονοτονα κλασσικα. Αλλο το '' ουκ εστιν η βασιλεια του Θεου... '' του Π. Λ. και αλλο ακουσμα το ιδιο του ΠΡΙΓΓΟΥ. Η Ψαλτικη Πραγματικοτητα , καλως η` κακως , ειναι διαφορετικη απο αυτην που θελει ο καθενας μας , η πιστευει οτι ειναι η αποψη του η πιο σωστη... Σε ολες τις δραστηριοτητες της Ζωης μας δεν υπαρχει ομοφωνια και πειθαρχια.... μονο στον ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ !!! Και αυτοι που παροτρυνουν να ψαλλουμε Π. Λαμπ. το τηρουν σε ολα τα Μελωδηματα της Θ. Λατρειας μας ??? Σιγουρα ΟΧΙ !!! Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 
T

Tzanakos_B

Guest
#5
Άριστη εκτέλεση!

ΥΓ Αυτή η ιδεολογία της "υφαρπαγής"... Άλλο ότι οι νέοι μελοποιοί πάτησαν πάνω σε μία βάση και την καλλώπισαν / ανέπτυξαν / ποίκιλαν / αλλοίωσαν (διαλέξτε όποιο ρήμα θέλετε) και άλλο ότι "άρπαξαν", άλλαξαν και τα παρουσιάσαν ως δικά τους. Σφετερισμός νοείται μόνο οταν λείπει το πρωτότυπο, άρα και η δυνατότητα σύγκρισης. Φοβάμαι ότι γινόμαστε οξείς και απόλυτοι χωρίς λόγο έτσι.

Κατά τ' άλλα: όντως μοναδικό το λιτό και γλυκύ μέλος του Πέτρου και άξιο μιμήσεως κατά πάντα.
Διαβαζοντας το σχολιο του φιλου Γιωργου Μ. , Ο οποιος διακρινεται για την μετριοπαθεια του και τα ευστοχα σχολια του , ξανακοιταξα προσεκτικα το σχολιο που συνοδευει την εκτελεση του δοξαστικου απο τον ΣΤ. Κοντακιωτη . Μια παροιμια λεγει '' Η γλωσσα κοκκαλα δεν εχει και κοκκαλα τσακιζει.. '' Λεξεις βαρυγδουπες , αρπαγη , σφετερισμος , αλλοιωση ... Αυτα για τον Πριγγο , τον Στανιτσα , τον Καραμανη , τον Παναγιωτιδη...????? Δεν θελω να συνεχισω για προσωπικους λογους ...... Β. ΤΖΑΝ.
 
#6
Διαβαζοντας το σχολιο του φιλου Γιωργου Μ. , Ο οποιος διακρινεται για την μετριοπαθεια του και τα ευστοχα σχολια του , ξανακοιταξα προσεκτικα το σχολιο που συνοδευει την εκτελεση του δοξαστικου απο τον ΣΤ. Κοντακιωτη . Μια παροιμια λεγει '' Η γλωσσα κοκκαλα δεν εχει και κοκκαλα τσακιζει.. '' Λεξεις βαρυγδουπες , αρπαγη , σφετερισμος , αλλοιωση ... Αυτα για τον Πριγγο , τον Στανιτσα , τον Καραμανη , τον Παναγιωτιδη...????? Δεν θελω να συνεχισω για προσωπικους λογους ...... Β. ΤΖΑΝ.
Πιστεύω, πως αν διαβάσετε με προσοχή σε ποιούς αναφέρεται, ο αξιόλογος συνάδελφος, ίσως δεν θα κάνατε αυτό το σχόλιο, διότι "λέτε ακριβώς τα ίδια"!
Αυτό που κατάλαβα εγώ, είναι ότι, απαντώντας στο δικό μου σχόλιο, είπε πως ακριβώς, δεν είναι: "αρπαγή, σφετερισμός , αλλοίωση ... " η διασκευή των κλασσικών μαθημάτων, που έγινε από τους αείμνηστους Άρχοντες: Κ. Πρίγγο, Θρ. Στανιτσα , Αθ. Καραμάνη, Αθ. Παναγιωτιδη, Χρ. Θεοδοσόπουλο, Χ. Ταλιαδώρο κ.ά.
Εγώ βέβαια, εννούσα τις "διεστραμμένες & αλοιωμένες μουσικά εκτελέσεις που κάνουμε οι νεώτεροι, κι όχι τους δασκάλους, οι οποίοι βέβαια, τα 'χουν αλλάξει λίγο, πλην όμως, κρατούν μια επαφή με την παράδοση.
Γι' αυτήν ακριβώς, την μουσική αλοίωση, καθώς και την εισαγωγή, κατά την εκτέλεση των μελωδιών, ακόμα και θέσεων από λαικά τραγούδια, υπάρχουν οι σχετικές ηχογραφήσεις που το αποδεικνύουν.
Έρρωσθε & γρηγορείτε!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#7
Πιστεύω, πως αν διαβάσετε με προσοχή σε ποιούς αναφέρεται, ο αξιόλογος συνάδελφος, ίσως δεν θα κάνατε αυτό το σχόλιο, διότι "λέτε ακριβώς τα ίδια"!
Αυτό που κατάλαβα εγώ, είναι ότι, απαντώντας στο δικό μου σχόλιο, είπε πως ακριβώς, δεν είναι: "αρπαγή, σφετερισμός , αλλοίωση ... " η διασκευή των κλασσικών μαθημάτων, που έγινε από τους αείμνηστους Άρχοντες: Κ. Πρίγγο, Θρ. Στανιτσα , Αθ. Καραμάνη, Αθ. Παναγιωτιδη, Χρ. Θεοδοσόπουλο, Χ. Ταλιαδώρο κ.ά.
Εγώ βέβαια, εννούσα τις "διεστραμμένες & αλοιωμένες μουσικά εκτελέσεις που κάνουμε οι νεώτεροι, κι όχι τους δασκάλους, οι οποίοι βέβαια, τα 'χουν αλλάξει λίγο, πλην όμως, κρατούν μια επαφή με την παράδοση.
Γι' αυτήν ακριβώς, την μουσική αλοίωση, καθώς και την εισαγωγή, κατά την εκτέλεση των μελωδιών, ακόμα και θέσεων από λαικά τραγούδια, υπάρχουν οι σχετικές ηχογραφήσεις που το αποδεικνύουν.
Έρρωσθε & γρηγορείτε!
Αγαπητέ Νεκτάριε, μάλλον εσύ δεν διάβασες προσεκτικά. Ο κ. Β. Τζανάκος σχολίασε θετικά το μήνυμα #2 και πήρε αφορμή απ' αυτό, για να σχολιάσει αρνητικά τα λεγόμενα στο μήνυμα #1, "που συνοδευει την εκτελεση του δοξαστικου απο τον ΣΤ. Κοντακιωτη", όπως γράφει.
 
Top