Τάξις απαγγελίας και ψαλμωδίας Δοξαστικών Θ' Ώρας Χριστουγέννων και Θεοφανείων (και τα περί της Εικόνος της Εορτής)

#1
Χαιρετε αδελφοι,χρονια πολλα και ευλογημενο το νεο ετος!εχω μια ερωτηση να κανω,(δεν ξερω αν εχει ειπωθει αλλου)στα δοξαστκαι της θ' ωρας στα χριστυγεννα και τα θεοφανεια τριτευουμε στο μελος οπως και στην επαγγελια?(την χειρα σου...και δευρο στηθι μεθημων...κλπ)ευχαριστω!
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#2
Χαιρετε αδελφοι,χρονια πολλα και ευλογημενο το νεο ετος!εχω μια ερωτηση να κανω,(δεν ξερω αν εχει ειπωθει αλλου)στα δοξαστκαι της θ' ωρας στα χριστυγεννα και τα θεοφανεια τριτευουμε στο μελος οπως και στην επαγγελια?(την χειρα σου...και δευρο στηθι μεθημων...κλπ)ευχαριστω!
Όταν το ψάλλουμε λέμε το "την χείρα σου ..." μια φορά και το "και δεύρο..." τρεις. Ξαναγράφτηκε εδώ πρόσφατα, ίσως κι αλλού παλαιότερα.
Το ίδιο ισχύει και για το αντίστοιχο τροπάριο της Θ΄ώρας των Χριστουγέννων.
 
#4
Τα δοξαστικά της Θ' Μεγάλης Ώρας των δύο αυτών εορτών απαγγέλλονται στο μέσον του ναού μπροστά στην εικόνα της Γέννησης και της Βάφτισης του Χριστού;
 
#6
Τα δοξαστικά της Θ' Μεγάλης Ώρας των δύο αυτών εορτών απαγγέλλονται στο μέσον του ναού μπροστά στην εικόνα της Γέννησης και της Βάφτισης του Χριστού;
Η εικόνες της Γεννήσεως του Χριστού και των Θεοφανείων βρίσκονται στο προσκυνητάρι από την αρχή των Μεγάλων Ωρών ή από την έναρξη του εσπερινού της εορτής;
 
#8
Ἀπὸ τὴν ἀρχὴ τῶν μεγάλων ὡρῶν.
Ακόμα και εάν οι Ώρες διαβάζονται από τη Παρασκευή ( και η κυρία ημέρα είναι Κυριακή ή Δευτέρα ) βρίσκεται η εικόνα στο προσκυνητάρι από την αρχή των Ωρών και παραμένει εκεί και τη παραμονή ( Σάββατο δηλαδή ή Κυριακή) πριν τελεσθεί ο Μ. Αγιασμός της παραμονής;
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#10
Η εικόνες της Γεννήσεως του Χριστού και των Θεοφανείων βρίσκονται στο προσκυνητάρι από την αρχή των Μεγάλων Ωρών ή από την έναρξη του εσπερινού της εορτής;
Στη Θεσσαλονίκη (τουλάχιστον) φαίνεται να έχει επικρατήσει να εξέρχεται η εικόνα της εορτής την ώρα που ψάλλεται το Α Ιδιόμελον της Θ΄ Ώρας.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#11
— Ὅταν ἡ ἀκολουθία τῶν Μ. Ὡρῶν προψάλλεται τήν Παρασκευή, κατά τό ΤΔ ἡ εἰκόνα, ἡ ὁποία τέθηκε στό προσκυνητάρι ἀπό τήν ἀρχή τῆς ἀκολουθίας τῶν Μ. Ὡρῶν αἴρεται καί τοποθετεῖται πάλι «ἡ τρίμορφος».

— Στήν ἱστορική ἐνορία μας (ὅπως τά εἶδα ἀπό διάκονος καί τά τηροῦμε) ὁ ἀναγνώστης ἀπαγγέλει στό μέσον τοῦ Σολέα (βλέποντας πρός τό Ἱερό), ἐνῶ ὁ ἱερεύς στέκεται στό μέσον τῆς Ω. Π. κρατῶντας τήν εἰκόνα, καί ὅταν ὁ ἀναγνώστης ἀπέρχεται, ψαλλομένου τοῦ δοξαστικοῦ, ὁ ἱερεύς κατέρχεται ἀπό τό μέσον γιά νά τοποθετήσει τήν εἰκόνα στό προσκυνητάρι, ἐνῶ ὁ διάκονος προπορεύεται καί θυμιάζει (μή ὐπάρχοντος διακόνου ἕνας ἱερόπαις), προπορεύονται ἐπίσης λαμπαδοῦχοι, καί ὅλες οἱ καμπάνες κτυποῦν χαρμόσυνα.
 
Top