Η τάξη της αρχής της αγρυπνίας με αρχιερατική χοροστασία είναι κάπως έτσι:
Εισοδεύει ο αρχιερεύς εν σιγή μέχρι το σολέα, «χαιρετά» τις εικόνες και ευλογεί και ψάλλεται το «εις πολλά» ως συνήθως (ανεβαίνει στο θρόνο ο δεσπότης)
Ο λαμπαδούχος: «Κελεύσατε»
Ο ιερεύς: Θυμιάζει το ναό
Ο χορός: «Εἰσελεύσομαι» (όπου συνηθίζεται αυτό, αλλιώς θυμίαση εν σιγή)
Ο ιερεύς: όταν επιστρέψει στην Ωραία Πύλη (σταματάει η ψαλμωδία εάν δεν έχει ήδη τελειώσει) λέει «Κύριε ευλόγησον»
Ο λαμπαδούχος ή ο χορός: Αμήν
Ο ιερεύς: «Δόξα Τη Αγία και Ομοουσίω»
Ο δεσπότης: Προοιμιακός
Πληροφορίες από την τοπική πράξη και από το «῾Αγιορειτικόν Τυπικόν τῆς ᾿Εκκλησιαστικῆς ᾿Ακολουθίας», ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ, ΚΑΡΥΑΙ, ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ, ΑΘΗΝΑ 1995, τίς σελ. 110-115 (το οποίο δεν προβλέπει το «Εισελεύσομαι»).
Εισοδεύει ο αρχιερεύς εν σιγή μέχρι το σολέα, «χαιρετά» τις εικόνες και ευλογεί και ψάλλεται το «εις πολλά» ως συνήθως (ανεβαίνει στο θρόνο ο δεσπότης)
Ο λαμπαδούχος: «Κελεύσατε»
Ο ιερεύς: Θυμιάζει το ναό
Ο χορός: «Εἰσελεύσομαι» (όπου συνηθίζεται αυτό, αλλιώς θυμίαση εν σιγή)
Ο ιερεύς: όταν επιστρέψει στην Ωραία Πύλη (σταματάει η ψαλμωδία εάν δεν έχει ήδη τελειώσει) λέει «Κύριε ευλόγησον»
Ο λαμπαδούχος ή ο χορός: Αμήν
Ο ιερεύς: «Δόξα Τη Αγία και Ομοουσίω»
Ο δεσπότης: Προοιμιακός
Πληροφορίες από την τοπική πράξη και από το «῾Αγιορειτικόν Τυπικόν τῆς ᾿Εκκλησιαστικῆς ᾿Ακολουθίας», ΙΕΡΟΝ ΚΕΛΛΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ, ΚΑΡΥΑΙ, ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ, ΑΘΗΝΑ 1995, τίς σελ. 110-115 (το οποίο δεν προβλέπει το «Εισελεύσομαι»).
Last edited: