Σύγκριση φωνών Στανίτσα - Χατζημάρκου

aposto

Παλαιό Μέλος
#1
[Σημ συντ.] Προέλευση προηγούμενων μηνυμάτων βλέπετε πατώντας το θαλασσί βελάκι της παράθεσης.

Όντως δεν υποτιμούσε τους Θεσσαλονικείς, με τους οποίους έκανε παρέα και ... κρασοκατανύξεις:D οσάκις βρισκόταν εκεί....
Αλλά έχω τη γνώμη ότι δεν ζήλευε το φωνητικό τάλαντο κανενός, για τον απλούστατο λόγο ότι το δικό του φωνητικό χάρισμα ήταν ασυγκρίτως καλύτερο σε έκταση (ΥΠΑΤΗ μέση νήτη) από πολλούς χαρισματικούς μηδέ του κ. Χατζημάρκου εξαιρουμένου, του οποίου η υπάτη ήταν επιεικώς .... ανύπαρκτη τω καιρώ εκείνω.
Ακριβολογώ, ή υπερβάλλω;:wink: (που έλεγε και ο Μίμης Φωτόπουλος:D)
Ε οχι κ ανυπαρκτος σαν φωνη ο Χατζημαρκος....Τους ειχε ταρακιυνησει για τα καλα τοτε ολους απλα αυτο που μου αρεσε περισσοτερο ηταν η γλυκυτητα εν αντιθεσει με τους υπολοιπους.Τωρα αν ζηλευε ο Στανιτσας τον Χατζημαρκο δεν το γνωριζω γιατι δεν ζουσα τα χρονια εκεινα,ξερω μονο πως καποια στιγμη αφου ειχε παει κ ειχε ψαλλει στην Πολη μια απο τις πολλες φορες που τον καλεσανε εκει τον Χαρζημαρκο πως εκανε πραγματικη εντυπωση οχι με το υφος αλλα με την ξεχωριστη φωνη του κ μαλιστα του απαγορευσανε να ανεβαινει σε αναλογιο για καποιο χρονικο διαστημα κ αυτο δημοσιευθηκε κ σε εφημεριδα της εποχης καποιο σχετικο σκιτσο που απεικονιζει την εκκλησια με μια κλειδαρια κ τον μεγαλο Μανωλη να ψαλλει εξω στον κοσμο.Ο Στανιτσας ηταν τοσο τεραστιος που δεν ειχε να ζηλεψει κατι ετσι νομιζω ηταν ξεχωριστος οπως κ οι υπολοιποι που αναφεραμε μαλιστα η φωνη του ηταν τοσο εντονη κ δυνατη που μπορουμε να την παρουσιασουμε σαν μια πομoνα που το νερο της βγαινει απο την μεγαλη κεφαλη με τοση ορμη που τα σαρωνει ολα.Ο Χατζημαρκος ηρθε κ εδεσε με την τοσο γλυκεια φωνη του κ σχηματισε μια ομπρελα κυκλικη με τοσο ομορφα μορια που σε μαγευει κ σε καθηλωνει.Αυτοι αγαπητοι φιλοι περασανε κ αφησανε ιστορια εμεις τι κανουμε αυτο ειναι το θεμα τους πλησιαζουμε εστω κ λιγο;Το μονο που ξερουμε καλα κ το κανουμε ολοι μας ειναι να τσακωνομαστε κ να τα χωνει ο ενας στον αλλον για το ποιος δασκαλος ηταν καλυτερος καλυτερη φωνη υφος κ.λ.π αρχης γενομενης απο εμενα που εχω τσακωθει με αρκετους κ βλεπω οτι δεν αξιζει.
 
Last edited by a moderator:

aposto

Παλαιό Μέλος
#3
Δεν μπορουμε να αρεσουμε σε ολους η παρατηρηση που του εγινε ειναι αποδεκτη απο τον συγχωρεμενο τον Ανασταση τον Σομπαση ομως παρ ολα αυτα ο Χατζημαρκος προχωρησε κ αρεσε σε πολλους με αποτελεσμα να γινει αυτος που εγινε τελος παντων.
 
Last edited:

tb---

τσοπάνης
#4
... αλλα απο τοτε ο εγωισμος των ψαλτων ηταν κυριο γνωρισμα οποτε δαν μου κανει εντυπωση γιατι κανενας τους δεν μιλαγε για την σημασια των υμνων που μπορουσε να αποσκοπησει ο καθε πιστος αλλα ολοι για το εγω τα λεω καλυτερα απο τον αλλον χωρις να ασχολουνται με την σωτηριολογικη σημασια των υμνων.
Αν ο εγωισμός σου είναι το κύριο γνώρισμα, δεν κάθεσε 20 χρόνια λαμπαδάριος να ακούς κάθε φορά "το ίδιο δοξαστικό, το ίδιο χερουβικό", κτλ. Πέρνεις τα μπογαλάκια σου και πας σε καλύτερο "μαγαζί γωνία" :cool:
 

aposto

Παλαιό Μέλος
#5
Ναι ξερεις δεν μπορουσε να φυγει ο καθενας απο εκει λογω Τουρκιαs γι αυτο να εισαι σιγουρος πως αν επαναπατριζονταν πιο γρηγορα οι του φαναριου ψαλτες θα την ειχανε κανει προ πολλου για εδω οποτε τα 20 χρονια ηταν αναγκαστικα εκει μεχρι τον επαναπατρισμο τους κ οχι επειδη τους αρεσε να ακουνε αυτα που ειπες.
 
Last edited:

tb---

τσοπάνης
#6
Ναι ξερεις δεν μπορουσε να φυγει ο καθενας απο εκει λογω Τουρκιαs γι αυτο να εισαι σιγουρος πως αν επαναπατριζονταν πιο γρηγορα οι του φαναριου ψαλτες θα την ειχανε κανει προ πολλου για εδω οποτε τα 20 χρονια ηταν αναγκαστικα εκει μεχρι τον επαναπατρισμο τους κ οχι επειδη τους αρεσε να ακουνε αυτα που ειπες.
Υπήρχαν και στην ίδια Πόλη καλύτερα μαγαζιά γωνιακά :cool:
 

aposto

Παλαιό Μέλος
#7
Ναι ξερεις δεν μπορουσε να φυγει ο καθενας απο εκει λογω Τουρκιαs γι αυτο να εισαι σιγουρος πως αν επαναπατριζονταν πιο γρηγορα οι του φαναριου ψαλτες θα την ειχανε κανει προ πολλου για εδω οποτε τα 20 χρονια ηταν αναγκαστικα εκει μεχρι τον επαναπατρισμο τους κ οχι επειδη θελανε να ακουνε κ να λενε αυτα που ειπες.
 

tb---

τσοπάνης
#9
Και ένας Μιχαηλίδης να προετοιμάζει για κάθε Κυριακή τους ψάλτες~
 

aposto

Παλαιό Μέλος
#10
Λοιπον φιλε μου κακως αναφερομαστε σ αυτη τη σελιδα ξεφυγαμε εκτος θεματος.Την τριτη κ τεταρτη αν μενεις Αθηνα ελα στον Αγιο Σπυριδωνα στο Αιγαλεω στον κυριο Παικοπουλο να τον απολαυσουμε ετσι οπως αυτος ξερει να μεταδιδει το υφος της αρεσκειας σου.Εγω θα μαι εκει γιατι θα γραψω καποια απο αυτα που θα πει ο δασκαλος μαζι με τον λαμπαδαριο του τον Γιαννη τον Γαβαλακη.
 
Last edited by a moderator:

tb---

τσοπάνης
#11
Καλά να περάσετε και βοήθειά σας ο Άγιος Σπυρίδων. Ελπίζω οι ηλεκτρονικοί ισοκράτες να είναι καλά κουρδισμένοι και οι χειριστές τους ξεκούραστοι και με όρεξη ~
 
#12
Σαφώς παρασυρθήκαμε εκτός θέματος με συγκρίσεις φωνών των ονομαστών ψαλτάδων!
Ίσως θα ήταν καλύτερο να μεταφερθούν τα σχετικά μηνύματα σε νέο θέμα, και δεν ξέρω αν θα ωφελούσε ένα ... δημοψήφισμα για τις φωνές τους...
Να διευκρινίσω πάντως ότι ΔΕΝ είπα ανύπαρκτη τη φωνή του κ. Χατζημαρκου αλλά την υπάτη του.
Πώς θα το κάνουμε ρε παιδιά, μπορούσε να κατέβει ο κ. Μανώλης στον κάτω sol ή fa; αυτές τις τονικότητες τις είχε ο Άρχων και όπως μου έχει πει σε πανήγυρη Ναού με τον Πρίγγο, έψαλαν το δύναμις του Κρητός από Do=ΔΙ...
Είναι βέβαια ... εξωπραγματικό αλλά και ... εξωφρενικό!!! Ποιός ξέρει, ποιός τους ανέβασε τη βάση....:( αλλά δεν ... οπισθοχωρούσαν:D...
 

aposto

Παλαιό Μέλος
#13
Εγω κυριε Nικο δεν εκανα συγκριση φωνων μεταξυ αυτων των ψαλτων κ οι 2 ηταν τεραστιοι κ μ αρεσουνε εξισου.Βεβαια καποια αδυναμια εχω στη φωνη του Χατζημαρκου για την μελωδικοτητα του.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#14
Σαφώς παρασυρθήκαμε εκτός θέματος με συγκρίσεις φωνών των ονομαστών ψαλτάδων!
Ίσως θα ήταν καλύτερο να μεταφερθούν τα σχετικά μηνύματα σε νέο θέμα, και δεν ξέρω αν θα ωφελούσε ένα ... δημοψήφισμα για τις φωνές τους...
Μεταφέρθηκαν σέ νέο θέμα, πού δέν ἔχει νά πάει πουθενά, οὔτε καμμία ὠφέλεια θά προκύψει ἀπό δημοψήφισμα (φρονῶ).
 
T

Tzanakos_B

Guest
#15
[Σημ συντ.] Προέλευση προηγούμενων μηνυμάτων βλέπετε πατώντας το θαλασσί βελάκι της παράθεσης.



Ε οχι κ ανυπαρκτος σαν φωνη ο Χατζημαρκος....Τους ειχε ταρακιυνησει για τα καλα τοτε ολους απλα αυτο που μου αρεσε περισσοτερο ηταν η γλυκυτητα εν αντιθεσει με τους υπολοιπους.Τωρα αν ζηλευε ο Στανιτσας τον Χατζημαρκο δεν το γνωριζω γιατι δεν ζουσα τα χρονια εκεινα,ξερω μονο πως καποια στιγμη αφου ειχε παει κ ειχε ψαλλει στην Πολη μια απο τις πολλες φορες που τον καλεσανε εκει τον Χαρζημαρκο πως εκανε πραγματικη εντυπωση οχι με το υφος αλλα με την ξεχωριστη φωνη του κ μαλιστα του απαγορευσανε να ανεβαινει σε αναλογιο για καποιο χρονικο διαστημα κ αυτο δημοσιευθηκε κ σε εφημεριδα της εποχης καποιο σχετικο σκιτσο που απεικονιζει την εκκλησια με μια κλειδαρια κ τον μεγαλο Μανωλη να ψαλλει εξω στον κοσμο.Ο Στανιτσας ηταν τοσο τεραστιος που δεν ειχε να ζηλεψει κατι ετσι νομιζω ηταν ξεχωριστος οπως κ οι υπολοιποι που αναφεραμε μαλιστα η φωνη του ηταν τοσο εντονη κ δυνατη που μπορουμε να την παρουσιασουμε σαν μια πομoνα που το νερο της βγαινει απο την μεγαλη κεφαλη με τοση ορμη που τα σαρωνει ολα.Ο Χατζημαρκος ηρθε κ εδεσε με την τοσο γλυκεια φωνη του κ σχηματισε μια ομπρελα κυκλικη με τοσο ομορφα μορια που σε μαγευει κ σε καθηλωνει.Αυτοι αγαπητοι φιλοι περασανε κ αφησανε ιστορια εμεις τι κανουμε αυτο ειναι το θεμα τους πλησιαζουμε εστω κ λιγο;Το μονο που ξερουμε καλα κ το κανουμε ολοι μας ειναι να τσακωνομαστε κ να τα χωνει ο ενας στον αλλον για το ποιος δασκαλος ηταν καλυτερος καλυτερη φωνη υφος κ.λ.π αρχης γενομενης απο εμενα που εχω τσακωθει με αρκετους κ βλεπω οτι δεν αξιζει.
Θα ηθελα να καταθεσω την αποψη μου πανω στο θεμα αυτο.. Τωρα και οι δυο αυτοι Πρωτοψαλτες , αναπαυονται εις τας αιωνιους μονας !! Ειχα ακουσει ζωντανα και του δυο . Δυο ξεχωριστοι καλλιτεχνες με υπεροχες φωνες , αλλα εντελως διαφορετικο υφος.. Ο Χατζημαρκος ασυγκριτος στους πολυ υψηλους τονους , απιαστος !!! στα νιατα του δεν μπορουσε να τον φτασει αλλος. Ηταν ο μονος που εψαλλε αφοβα απεναντι στον Μεγαλο Πριγγο !! Εψαλλε συνηθως απλα , δωρικα , αλλα στα παπαδικα μελη , στα κρατηματα ηταν Τεραστιος !!!! Ειχε δικο του υφος , περιζητητος στις Πανηγυρεις , με φανατικους Θαυμαστες . Στο Αναλογιο '' ΛΙΟΝΤΑΡΙ '' . Ο Στανιτσας , ενας ολοκληρωμενος και χαρισματικος Αρχοντας , οταν ηλθε εδω εγινε πολυ γνωστος.. αλλα στην ΠΟΛΗ , ζουσε κατω απο την σκια του Μεγαλοπρεπους ΠΡΙΓΓΟΥ , ο οποιος πολλες φορες τον δυσκολευε στις πολυ υψηλες θεσεις.. [ Μαρτυρια ενος ΠΟΛΙΤΗ ] . Στην Ελλαδα ο Χατζημαρκος , Μοναδικος στο υφος του και τους αυτσχεδιασμους του. Ο Στανιτσας , εστω και λιγο διαφορετικος του Πριγγου , ηταν η ζωντανη συναχεια του Πατριαρχικου Υφους , δημοφιλεστατος , εστω και με καποιες υπερβολες στα Δοξαστικα και χερουβικα του , ΕΔΩ , στην Ελλαδα ... Αιωνια τους η Μνημη.. !!!
 
#16
Θα ηθελα να καταθεσω την αποψη μου πανω στο θεμα αυτο.. Τωρα και οι δυο αυτοι Πρωτοψαλτες , αναπαυονται εις τας αιωνιους μονας !! Ειχα ακουσει ζωντανα και του δυο . Δυο ξεχωριστοι καλλιτεχνες με υπεροχες φωνες , αλλα εντελως διαφορετικο υφος.. Ο Χατζημαρκος ασυγκριτος στους πολυ υψηλους τονους , απιαστος !!! στα νιατα του δεν μπορουσε να τον φτασει αλλος. Ηταν ο μονος που εψαλλε αφοβα απεναντι στον Μεγαλο Πριγγο !! Εψαλλε συνηθως απλα , δωρικα , αλλα στα παπαδικα μελη , στα κρατηματα ηταν Τεραστιος !!!! Ειχε δικο του υφος , περιζητητος στις Πανηγυρεις , με φανατικους Θαυμαστες . Στο Αναλογιο '' ΛΙΟΝΤΑΡΙ '' . Ο Στανιτσας , ενας ολοκληρωμενος και χαρισματικος Αρχοντας , οταν ηλθε εδω εγινε πολυ γνωστος.. αλλα στην ΠΟΛΗ , ζουσε κατω απο την σκια του Μεγαλοπρεπους ΠΡΙΓΓΟΥ , ο οποιος πολλες φορες τον δυσκολευε στις πολυ υψηλες θεσεις.. [ Μαρτυρια ενος ΠΟΛΙΤΗ ] . Στην Ελλαδα ο Χατζημαρκος , Μοναδικος στο υφος του και τους αυτσχεδιασμους του. Ο Στανιτσας , εστω και λιγο διαφορετικος του Πριγγου , ηταν η ζωντανη συναχεια του Πατριαρχικου Υφους , δημοφιλεστατος , εστω και με καποιες υπερβολες στα Δοξαστικα και χερουβικα του , ΕΔΩ , στην Ελλαδα ... Αιωνια τους η Μνημη.. !!!
Δεν μπορουμε να κανουμε συγκριση στους δυο αυτους δασκαλους της ψαλτικης τεχνης Επειδη ειμαι καποιας ηλικιας και τους εζησα και τους δυο δυο λογια μονο να μην κουραζω.Μην ξεχναμε ποιον ειχε δασκαλο ο ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ μεγαλη φωνη με ανεπαναληπτα γυρισματα και γλυκιτητα.Ο Χατζημαρκος απλος τελεια αποδοση στους υψηλους τονους αριστος .Και οι δυο αφησαν εργο .Ο Θεος να τους εχει εν χωρα ζωντων
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#17
Το μαργαριτάρι και ο χρυσός μπορούν να συγκριθούν; Tο κάθε ένα είναι πολύτιμο και έχει την δική του ομορφιά!! Έτσι και με τους Άρχοντες Στανίτσα και Χατζημάρκο!!! Είναι άκομψο να μιλάμε για τέτοιου είδους συγκρίσεις...
 
#18
Δεν μπορουμε να αρεσουμε σε ολους η παρατηρηση που του εγινε ειναι αποδεκτη απο τον συγχωρεμενο τον Ανασταση τον Σομπαση ομως παρ ολα αυτα ο Χατζημαρκος προχωρησε κ αρεσε σε πολλους με αποτελεσμα να γινει αυτος που εγινε τελος παντων.
Το σχολιο σας,ειναι ασχετο με το γεγονος.Ο Μιχαηλιδης δεν έκρινε τον Χατζημάρκο ως φωνή,ούτε είπε αν του άρεσε η όχι.
Έκρινε την συγκεκριμένη εκτέλεση ως απαράδεκτη.
 

Nikolaos Toumpanakis

Παλαιό Μέλος
#19
Δεν συγκρίνονται διότι μιλούν τα βιογραφικά τους.

Δείτε τι έκανε ο ένας και τι ο άλλος
και από ΄κει θα βγάλετε τα συμπεράσματα σας.

Ο ένας 'Αρχων Πρωτοψάλτης της Μ.τ.Χ.Ε.
αν αυτό λέει κάτι από μόνο του...

Τι μαθήματα έγραψε ο Άρχων, τι ανεπανάληπτες
ηχογραφήσεις άφησε για να ακούν γενιές κ γενιές,
τι χορωδιακές εμφανίσεις, που θα λέγονται κ θα ακούγονται
όλα αυτά στον αιώνα τον άπαντα.

Ασύγκριτα λοιπόν τα μεγέθη.
 
#20
Δεν συγκρίνονται διότι μιλούν τα βιογραφικά τους.

Δείτε τι έκανε ο ένας και τι ο άλλος
και από ΄κει θα βγάλετε τα συμπεράσματα σας.

Ο ένας 'Αρχων Πρωτοψάλτης της Μ.τ.Χ.Ε.
αν αυτό λέει κάτι από μόνο του...

Τι μαθήματα έγραψε ο Άρχων, τι ανεπανάληπτες
ηχογραφήσεις άφησε για να ακούν γενιές κ γενιές,
τι χορωδιακές εμφανίσεις, που θα λέγονται κ θα ακούγονται
όλα αυτά στον αιώνα τον άπαντα.

Ασύγκριτα λοιπόν τα μεγέθη.
Κυριε Νικο.Συμφωνω σε ολα οσα αφορουν τον ΑΡΧΟΝΤΑ Σ Τ Α Ν Ι Τ Σ Α απο που ν αρχισεις και που να τελειωσεις.Η προσωποποιηση της τελειοτητας.Δεν κανω ομως συγκριση των δυο γιατι δεν θελω να αδικησω κανενα.Μια σκεψη εκφραζω οτι ειμαστε τυχεροι που ζησαμε τον Μεγαλο ΑΡΧΟΝΤΑ ΣΤΑΝΙΤΣΑ και δεν βλεπω στον οριζοντα αξιο αντικαταστατη,φωνες υπαρχουν πολλες ΣΤΑΝΙΤΣΑ καμμια.
 
Top