Συνέντευξη Σπ. Υφαντή

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#2
Τό πρῶτο μέρος τῆς συνέντευξης τοῦ ἄρχοντος ὑμνωδοῦ κ. Σπυρίδωνος Ὑφαντῆ στόν συνάδελφο Ἰωάννη Γκιάφη.
Ὁ δάσκαλος μοιράζεται τίς ἀναμνήσεις του ὅσον ἀφορᾶ τά πρώτα του βήματα στήν ψαλτική, τήν μαθητεία του σέ μεγάλους ψάλτες, τήν ἐκτίμησή του στόν Στανίτσα, τό πέρασμά του ἀπό τό Ἀγρίνιο, περί τοῦ συλλόγου ἱεροψαλτῶν ἐν Ἀγρινίῳ, περί σχολῆς ψαλτικῆς.
Παρεμβάλλεται ἕνα μουσικό διάλειμμα, ὅπου ὁ κυρ-Σπύρος Ὑφαντῆς ψάλλει ἀναστάσιμους αἴνους τοῦ τετάρτου ἤχου.
 

Attachments

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#3

Ὁ ἄρχων ὑμνωδός τῆς Μ.τ.Χ.Ἐ. καί παραδοσιακός δάσκαλος κυρ-Σπύρος Ὑφαντῆς συνεχίζει τήν ἀφήγησή του και ὁμιλεῖ:

  • περί τῆς μεταβάσεώς του στό Αἴγιο καί τῆς ψαλτικῆς του ἐργασίας ἐκεῖ.
  • περί τῆς διακονίας του στά Ἰωάννινα.
  • γιά τίς σχολές μουσικῆς καί τόν ρόλο τοῦ δασκάλου.
  • περί τοῦ αναλογίου στόν μητροπολιτικό ναό Ἰωαννίνων.
  • περί τῆς ὀνομασίας τῆς χορωδίας "ἐνδόφωνον".
 

Attachments

georgiosben

Γιώργος Μπενέτσης
#4
Ο Δάσκαλος είναι σπάνιος ΑΝΘΡΩΠΟΣ,με ήθος και ύφος εκκλησιαστικό. Πραγματικός Άρχων.Προσεύχεται ψάλλοντας και ψάλλει προσευχόμενος.''Διδάσκει'' και μόνο να τον βλέπεις να στέκεται στο αναλόγιο. Στο Αίγιο έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις και αναμνήσεις. Ευτύχησα να υπάρξω μαθητής του και μάλιστα στα πρώτα βήματα. Έχω ακόμα και φυλάω ως θησαυρό τα χειρόγραφά του που μας είχε δώσει στο πρώτο έτος. Θυμάμαι μάλιστα ότι (σαν έξυπνος που ήμουν) έγραφα επάνω στους χαρακτήρες τα αρχικά απο τις νότες ώστε να μην κάνω λάθος, όταν όμως το κατάλαβε μου λέει:Μπενετσάκο δεν θα τα μάθεις έτσι ποτέ. Μακάρι να τον είχαμε κοντά μας. Εύχομαι ο Θεός να τον έχει καλά και να του δίνει υγεία.

Υ.Γ. Ἐμαθα πως έχει αποχωρήσει απο το αναλόγιο του Μητροπολιτικου Ναού Ιωαννίνων. Αν είναι αλήθεια πιστεύω πως θα είναι μεγάλη απώλεια, αν και θεωρώ πως θα έχει αφήσει ικανούς αντικαταστάτες.
 

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#5
Τό τελευταῖο μέρος τῆς συνέντευξης τοῦ ἄρχοντος ὑμνωδοῦ κυρ-Σπύρου Ὑφαντῆ μεταδόθηκε τήν Πέμπτη 16 Ἰουλίου 2015. Ἔγινε συζήτηση περί:

  • τῆς ἀπονομῆς τοῦ ὀφικκίου ἐκ μέρους τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου.
  • τῆς συγγραφικῆς παραγωγῆς (μελοποιήσεις).
  • τῆς ἀγάπης καί ταπείνωσης ὡς ἀπαραιτήτων στοιχείων τῆς ψαλμωδίας.
  • παλαιῶν καί νέων ψαλτῶν.
 

Attachments

Top