dkalpakidis
Dimitrios Kalpakidis
Ἐννοεῖ ὅτι δέν λέγεται τό ἐφύμνιον τῆς ᾠδῆς «Τῷ Κυρίῳ ᾄσωμεν, ἐνδόξως γὰρ δεδόξασται» τό ὁποῖον καταγράφεται πρίν ἀπό τό κείμενο κάθε ᾠδῆς στό Ὡρολόγιον, ὅπως ἀκριβῶς δέν τό ἔχεις περιλάβει στό παράδειγμά σου. Ἄλλως ἔχουν τά πράγματα τίς καθημερινές, ὅπου στιχολογεῖται τό ἐφύμνιον.
Γι᾿ αὐτό μοῦ ἔχει πεῖ καί ἔχει γράψει ὁ Θεοδωράκης ὅτι κανονικά καί τό «Τὴν Θεοτόκον [καὶ μητέρα τοῦ φωτὸς] ἐν ὕμνοις [τιμῶντες] μεγαλύνωμεν» πού βασικά εἶναι τό ἐφύμνιον τῆς θ΄ ᾠδῆς δέν λέγεται ὅταν «οὐ λέγεται Τῷ Κυρίῳ ᾄσωμεν». Μόνον τό προΰμνιον τῆς ἕκτης ᾠδῆς χρησιμοποιεῖται λόγῳ ἐλλείψεως στίχων (πρβλ. Συμβολή, τ. 22, σσ. 34, 35 καί τ.20 σσ. 27, 28).
Οπότε το «Τῷ Κυρίῳ ᾄσωμεν» ού λέγομεν εννοεί ότι δεν λέγεται το εφύμνιον.
Αυτό μάλλον παρερμηνεύτηκε ότι δεν λέγεται η Στιχολογία τις Κυριακές;
Για αυτό τον λόγο θεωρεί ο Μανόλης Θεοδωράκης την συντετμημένη Στιχολογία απαράδεκτη;
Αν θεωρούμε την συντμημένη Στιχολογία απαράδεκτη, τί έχουμε να πούμε για την [μή] ψαλμωδία των Κανόνων άνευ Στίχων;
Στις ωδές που είναι λιγότεροι οι Στίχοι, προηγείται ο Ειρμός;