Σπάνιες και Υπέροχες Ηχογραφήσεις

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#1
Επειδή ενώ υπάρχουν πολλές ηχογραφήσεις ψαλτικής τέχνης στο δίκτυο, πολύ λίγες είναι εκείνες που αποδίδουν τους μεγάλους εκτελεστές της μουσικής μας στις μεγάλες τους στιγμές, προσθέτω εδώ δύο μεγάλες εκτελέσεις του μεγάλου δασκάλου της μουσικής μας και δασκάλου μου, αείμνηστου Χρύσανθου Θεοδοσόπουλου. Η πρώτη είναι ένα χερουβικό σε Γ΄ ήχο, κάπου στην δεκαετία του 70. Είναι ένα από εκείνα τα χερουβικά που ελάχιστες φορές έχουν ακουστεί όμοιά τους στις εκκλησίες μας. Ο Χρύσανθος εδώ είναι σε απίστευτο εκτελεστικό οίστρο. Η ηχογράφηση είναι λίγο χαμηλής έντασης, αλλά είναι πολύ καθαρή για να μας επιτρέψει να απολαύσουμε αυτό το αριστούργημα.
Το άλλο μάθημα είναι το Ανοιγέσθω η Πύλη, της Υπαπαντής. Το έψαλε ένα βράδυ του Μάη του 1985, στην Α΄συνάντηση βυζαντινής Μουσικής που είχε γίνει στην Θεσσαλονίκη. Ασύλληπτη εκτέλεση...
 

Attachments

Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#2
Ευχαριστούμε πολύ για τις υπέροχες ηχογραφήσεις. Πάρα πολύ ωραίος ο ήχος στο "Ανοιγέσθω η πύλη". Και ο Χρύσανθος, πραγματικά, δίνει ρέστα. Γνωρίζω ότι παλαιότερα γινόταν συναντήσεις ετησίως εξ' αφορμής της πανηγύρεως του Ι. Ν. Αγ. Σοφίας και έψαλλαν όλοι οι μεγάλοι Θεσσαλονικείς και όχι μόνο. Είναι η ηχογράφηση από τέτοια εκδήλωση; Θα μπορούσατε, μήπως, να ανεβάσετε ολόκληρη την ηχογράφηση;
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#4
Επειδή ενώ υπάρχουν πολλές ηχογραφήσεις ψαλτικής τέχνης στο δίκτυο, πολύ λίγες είναι εκείνες που αποδίδουν τους μεγάλους εκτελεστές της μουσικής μας στις μεγάλες τους στιγμές, προσθέτω εδώ δύο μεγάλες εκτελέσεις του μεγάλου δασκάλου της μουσικής μας και δασκάλου μου, αείμνηστου Χρύσανθου Θεοδοσόπουλου. Η πρώτη είναι ένα χερουβικό σε Γ΄ ήχο, κάπου στην δεκαετία του 70. Είναι ένα από εκείνα τα χερουβικά που ελάχιστες φορές έχουν ακουστεί όμοιά τους στις εκκλησίες μας. Ο Χρύσανθος εδώ είναι σε απίστευτο εκτελεστικό οίστρο. Η ηχογράφηση είναι λίγο χαμηλής έντασης, αλλά είναι πολύ καθαρή για να μας επιτρέψει να απολαύσουμε αυτό το αριστούργημα.
Το άλλο μάθημα είναι το Ανοιγέσθω η Πύλη, της Υπαπαντής. Το έψαλε ένα βράδυ του Μάη του 1985, στην Α΄συνάντηση βυζαντινής Μουσικής που είχε γίνει στην Θεσσαλονίκη. Ασύλλυπτη εκτέλεση...
Αγαπητε Johnsteff
Κατ'αρχην ευχαριστω για τις ηχογραφησεις που ανεβασες .
Το χερουβικο υπαρχει (αρκετα ομοιο) στο βιβλιο του της Λειτουργιας ενω το
Δοξαστικο της Υπαπαντης '' Ανοιγεσθω η πυλη ..'' ειναι του Κ. Πριγγου .
Συνεβη να ημουν παρων (μεσα στον Αγιο Δημητριο) την βραδια της εκδηλωσης . Θα ηθελα να σε ρωτησω αν εχεις ολοκληρη την σχετικη κασεττα
με ολα τα διαφορα ψαλλωμενα απο διαφορους πρωτοψαλτες . Αν οχι ενημερωσε με , για να τα ανεβασω μολις μπορεσω , μιας και εχω την σχετικη κασεττα . Αν ομως την εχεις σε παρακαλω να την ανεβασεις γιατι δεν προλαβαινω . Ευχαριστω .
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#5
Όταν έγραφα πως το χερουβικό είναι μοναδικό, το ενοούσα εκτελεστικά και όχι συνθετικά. Αλλά και έτσι να το δει κανείς, έχει κάποπιες γραμμές μοναδικές που δεν έχουν (κατα)γραφεί ποτέ και πουθενά και σε καμμία λειτουργία. (Από το Τριάδι και μετά). Το Ανοιγέσθω φυσικά και είναι του Πρίγγου, αλλά η συγκεκριμένη ανεπανάληπτη εκτέλεση του αείμνηστου δασκάλου μου Χρύσανθου. Έφ' όσον είσασταν εκείνο το βράδυ παρόν, θα θυμάστε πολύ καλά τι λέω. Αλλά, κ. Λιναρδάκη, η συγκεκριμένη εκτέλεση δεν έγινε στον ναό του Αγ. Δημητρίου, αλλά στην Αγ. Σοφία. Στον Άγ. Δημήτριο έγινε η Β΄ Συνάντηση, ενώ αυτό το Ανοιγέσθω ψάλθηκε στην Α΄ Συνάντηση.

Έχω τις σχετικές κασσέτες και σιγά σιγά θα ανεβάσω και κάποιες άλλες εκτελέσεις. Ήδη ανέβασα το Ότε εκ του Ξύλου του Νεραντζή. Άλλη ανεπανάληπτη εκτέλεση. Δέστε σχετικά τα όσα γράφω στην σχετική καταχώρηση...
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#6
Αλλά, κ. Λιναρδάκη, η συγκεκριμένη εκτέλεση δεν έγινε στον ναό του Αγ. Δημητρίου, αλλά στην Αγ. Σοφία. Στον Άγ. Δημήτριο έγινε η Β΄ Συνάντηση, ενώ αυτό το Ανοιγέσθω ψάλθηκε στην Α΄ Συνάντηση.
...
Ναι εχεις δικιο εγω μπερδευτηκα . Η Β' συναντηση ηταν στο Αγιο Δημητριο . Μετειχε και η χορωδια του Σωματειου ιεροψαλτων Νομου Ηρακλειου , στην
οποια μετειχα και εγω (ημουν τοτε και προεδρος του Σωματειου) .
Οταν μπορεσεις ανεβασε την σχετικη κασεττα . Εχει πολυ καλες εκτελεσεις .
 

aposto

Παλαιό Μέλος
#10
Ο αειμνηστος αυτος Αρχων Πρωτοψαλτης υπηρξε πραγματικα για την β.μουσικη ενας τεραστιος ογκολιθος με πολυ καλη φωνη κ μουσικη καταρτιση αριστη.Οι ερμηνειες του πανω στο αναλογιον συγκλονιστικες μοναδικες κ πολλες φορες αξεπεραστες.Δυστυχως εφυγε κ αυτος πολυ νεος μολις 68 ετων αν θυμαμαι καλα κ ετσι δεν προλαβε να τελειωσει το εργο του πανω στην ψαλτικη.Εμεις ομως αυτους τους μεγαλους ανθρωπους πρεπει να τους ενθυμουμαστε συνεχως κ αδιαλλειπτως ωστε το σπανια αυτα μαθηματα που μας αφησαν να τα διδασκομαστε κ εμεις οι νεωτεροι.

Υ.Γ
Πολλες ζωντανες ηχογραφησεις με σπανιο υλικο του Χρυσανθου εχει ο αλλοτε παλιος κ καλος του φιλος καθηγητης της β.μουσικης κ .αρχων πρωτοψαλτης ιερου ναου Ευαγγελιστριας Ν.Ιωνιας Βολου κ.Ζαχος Νικολερης ο οποιος μαζι με τον πρωτοψαλτη του ιερου ναου Αγ.Κωνσταντινου Βολου κ. Δημητριο Χατζηγεωργιου εκαναν τα αδυνατα δυνατα ωστε να κυκλοφορησουν οι κασσετες του Χρυσανθου στο πλατυ κοινο(εννοω τις κασσετες του εμποριου),γι αυτο κ η χηρα του αειμνηστου κ.Μαρια Θεοδοσοπουλου σε αυτες τις κασσετες αν προσεξετε στον επιλογο που κανει σε καθε κασσετα κ στο εσωτερικο μεσα φυλλο παντα αναφερεται κ στους 2 κυριους που ανεφερα με πολλες ευχαριστιες.ο 2ος μαλιστα ειναι μαθητης του κ.Νικολερη.Ευχαριστω.
 
Last edited:
#12
Αδέρφι συγχαρτήρια.Περιγράφεις άψογα.Θα είναι χαρα & τιμή μου,ιδίως άν είσασταν στο
ψαλτήρι του Δασκλάλου μεταξί 1964-1971.Είμαι όπως έλεγε ο αλησμόντος ΅το Κρητικάτσι Του΅.Αλλ΄ανεξάρτητα επιθυμώ,άν έχετε χρόνο να τα πούμε.Ντρέπομαι γιατί δεν διαθέτω
κάτι,που να μην έχει ανέβη.Είχα σπάνιο & πλούσιο υλικό σε μπομπίνες & κασσέτες,που τις
έδωσα σε κάποιο κύριο...στη Χερσόννησο Ηρακλείου και δεν τις βρίσκει για να μου τις
επιστρέψει.Τώρα θα αρχειοθετήσω,ότι έχω και θα βρώ κάποι να μού δείξει να τ΄άνεβάσω.
 
#13
Θερμές ευχαριστίες, αγαπητέ φίλε, για τη δυνατότητα που μας δίνεις να ακούσουμε τις θεσπέσιες εκτελέσεις του αειμνήστου δασκάλου μας.
 
Top