Σε ποιά κεφάλαια πρέπει να γράψω συγκεκριμένες απορίες μου για τη Βυζαντινή Μουσική και Λειτουργική;

oentexnos

Banned
Καλησπέρα σας,

Σε ορισμένα κεφάλαια, από τη συζήτηση έχουν ανακύψει είτε ορισμένα θέματα είτε ορισμένα ερωτήματα, που επειδή προκαλούν ή ενδέχεται να προκαλέσουν συζητήσεις ή και αντιπαραθέσεις, καλόν θα είναι να ακούσω τα λόγια των συντονιστών και να μην επεκταθώ εκεί που ανέκυψαν και είναι "εκτός θέματος" (και δικαίως διαμαρτύρονται οι συντονιστές). Πού να τα συζητήσω όμως, όταν δεν βλέπω πουθενά ανοιχτό κεφάλαιο;

1. Τα διάφωνα διαστήματα της δυτικής μουσικής έχουν αντιστοιχία στη βυζαντινή μουσική; Εάν ναι, πού, και έχουν το ίδιο ενδιαφέρον για να γίνει ενδιαφέρον το κομμάτι στη δυτική μουσική με αντίστοιχη μελοποίηση ή απαγγελία παλαιού ψαλμού στη βυζαντινή μουσική; (Το θέμα ανέκυψε όταν κάποιο μέλος ανέφερε ότι τα λεγόμενά μου ότι "είμαι σπουδαστής 'α έτους στη βυζαντινή, αποτελούν διάφωνο διάστημα σε σχέση με όσα λέω - εγώ αντίθετα έχω σπουδές και δυτικής μουσικής και ήθελα να εμπλουτίσω τη συζήτηση και από έντονη/εχθρική που είχε γίνει, να την μεταβάλω σε συζήτηση για το αν γίνεται πιο ενδιαφέρουσα η μουσική με τις διαφωνίες ή τα διάφωνα διαστήματα όπως γράφει ο Shoenberg ή όχι, κάτι που θα έκανε και πιο ενδιαφέρουσες και ποιο ειρηνικές και εποικοδομητικές τις αντιπαραθέσεις μας στο φόρουμ).

2. Συμμετοχή του εκκλησιάσματος στην ψαλμωδία και προοδευτική αποδέσμευση των Ψαλτών, σε συνδυασμό βέβαια με συνθήκες που θα διατηρούσαν τον ορθόδοξο χαρακτήρα των λειτουργειών της Εκκλησίας μας;

(Να σας εξομολογηθώ κάτι: Επειδή όταν μελετάω κάτι, δεν μου μένει στη μνήμη, προσπαθώ να το μετατρέψω σε θέμα συζήτησης και στο τέλος μου αποτυπώνεται το αρχικό κείμενο του στριφνού βιβλίου)

Αν νομίζετε ότι υπάρχουν χώροι στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα που θα μπορούσα να υποβάλω τα ερωτήματά μου ή να αναπτύξω τις ιδέες μου (ενδεχομένως δημιουργώντας νέα κεφάλαια, αν το δικαιούμαι και αν μου υποδείξετε πως γίνεται αυτό), θα χαιρόμουν πολύ να έχω απάντησή σας.

Με εκτίμηση
Νίκος
 
Top