Ἔτσι, μπράβο! Νά φτιάχνουμε τίς τυπικές διατάξεις γιά τούς Ναούς μας, ὅταν ἔχουμε κάτι τό ἰδιαίτερο καί ξεχωριστό.
Ὡστόσω θά ἤθελα νά παρατηρήσω, ὅτι προφανῶς διαβάζοντας κατά γράμμα τό ΤΜΕ περ. ΙΒ΄ § 31 τοῦ Ἁγίου Γεωργίου πού παραπέμπει στήν περ. ΙΑ΄ § 28, ἄλλαξες τήν διάταξη τῶν ἀπολυτικίων στό Θεὸς Κύριος ἀπ᾿ ὅ,τι τά ἔχεις στόν ἑσπερινό. Τό ΤΜΕ ἐκεῖ ἀναφέρεται στήν τάξη τῶν καθισμάτων καί τοῦ εὐαγγελίου τοῦ ὄρθρου. Ὁπότε καί στό Θεὸς Κύριος προηγεῖται τοῦ ἁγίου, μέ τή διαφορά ὅτι ψάλλεται δίς.
Ἐπίσης δέν χρειάζονται οἱ ἀγκῦλες στήν τάξη τοῦ εὐαγγελίου τοῦ ὄρθρου.
Καί κάτι ἄλλο. Μέ ρώτησαν ἄν ἔχει σωστά ὀ κ. Σαργιώτης τά καθίσματα τοῦ ὄρθρου, ἐπειδή τούς προβλημάτισε ἡ διάταξη τῶν Διπτύχων τήν προηγούμενη ἡμέρα. Ἡ ἀκολουθία Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου δέν ἔχει κάθισμα α΄ στιχολογίας. Ἡ ὁδηγία τοῦ Μηναίου καί τοῦ ΤΜΕ εἶναι σαφής γιά Η΄ Μαΐου. Δέν ἰσχύει ὅμως σ᾿ αὐτή τήν περίπτωση καί ὁ κ. Σαργιώτης τά ἔχει σωστά.
Συμπλήρωση: Τό ΤΜΕ (βλ. καί ΚΑ΄ Μαΐου, περ. Α΄) δέν ἐξαιρεῖ τό Σάββατον ἀπό τίς διατάξεις τῶν μεθεόρτων. Τό ΣΤ ὅμως τό ἐξαιρεῖ (πρβλ. σ. 461 § 1229) καί προβλέπει Καί νῦν (τῶν ἑσπερίων), «Πῶς μὴ θαυμάσωμεν». Νομίζω ὅτι αὐτό πρέπει νά τηρηθεῖ. Ἐπίσης ὁρίζει στά ἀπόστιχα πρῶτα τό α΄ ἀναστάσιμον, στά καθίσματα τῆς α΄ στιχολ. τά ἀναστάσιμα (ὅπως στό Πεντηκοστάριον) καί στούς αἴνους γ΄ ἀναστάσιμα καί γ΄ τοῦ ἁγίου.