Ρεμούνδος Γεώργιος

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#1
Εντύπωση μεγάλη μου προκαλεί το γεγονός πως δεν υπάρχει ξεχωριστό θέμα για τον κύριο Ρεμούνδο (εκτός και είναι κάπου άλλου; ή πρόκειται για δική του απόφαση). Υπάρχουν ξεχωριστά θέματα για τους περίπου πεντακόσιους ψάλτες, με έναν σύντομο υπολογισμό που έκανα, και όμως τίποτα εδώ στην κοινότητα του ψαλτολογίου για τον κύριο Ρεμούνδο! (εκτός από ελάχιστα πράγματα ενός θέματος για τη χορωδία του "Καλοφωνάριδες").

Για μένα ο κ. Ρεμούνδος Γεώργιος είναι ο κατεξοχήν εκφραστής της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησιαστικής μουσικής. Καθώς στη ψαλτική δεν υπάρχει καλύτερος και χειρότερος ψάλτης αφού πρόκειται για τρόπο ή μέσο προσευχής δεν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τέτοιους όρους. Πιστεύω λοιπόν πως εάν ο τρόπος που ψάλλει ο κ. Ρεμούνδος αποτελούσε παράδειγμα για κάθε ψάλτη, θα είχε βοηθήσει πολύ την ψαλτική γενικότερα, αφού πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση. Αυτό συμπεραίνεται καθώς κατορθώνει αυτό που έχει αναφερθεί και παλιότερα, να συνδυάζει δηλαδή εκκλησιαστικό λιτό κατανυκτικό άκουσμα που βοηθά τον πιστό στην προσευχή, με εξαιρετική τεχνική, που... πιο σπάνια από σπάνια συναντά κανείς! Έτσι ο τρόπος που ψάλλει αποτελεί από μόνος του οδηγό και δάσκαλο για την σωστή εκτέλεση των εκκλησιαστικών ύμνων, ταυτόχρονα όμως δεν αποκόπτει την ψαλτική από το σκοπό της αλλά το αντίθετο.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, καθώς γνωρίζω πως κάποια μέλη εκνευρίζονται κατά κάποιο τρόπο με ορισμένα μηνύματά μου, με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να πω, ότι δεν εκπροσωπώ απολύτως κανέναν, γράφω πράγματα που αισθάνομαι και πιστεύω μέχρι αυτή τη στιγμή. Έτσι λοιπόν τον κ. Ρεμούνδο δεν τον γνωρίζω, επομένως δεν τον έχω συναντήσει ποτέ. Το ίδιο ισχύει και για τον βυζαντινό χορό ΤΡΟΠΟΣ, που θεωρώ επίσης ως την χορωδία πρότυπο αυτή τη στιγμή, το ίδιο ισχύει και για τον κύριο Παναγιώτη Παππά που θεωρώ τα βιβλία του ανεκτίμητης αξίας για πολλούς λόγους και τι δε θα'δινα να μας χάριζε με τον τρόπο που γνωρίζει τόσο καλά, τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου, και βέβαια το ίδιο ισχύει και για το συχωρεμένο Σ. Καρά τον οποίο όχι μόνο όπως και τους προαναφερθέντες ποτέ δε γνώρισα, αλλά και κανέναν από το σύλλογο προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής μα ούτε και το λόφο του Στρέφη έχω επισκεφτεί ποτέ! Κάτι ανάλογο ισχύει και για αρκετούς ακόμα ψάλτες, χορωδίες, χοράρχες κ.α στους οποίους αναφέρομαι κατά καιρούς.

Όμως έχω ακούσει εκατοντάδες ψάλτες, δεκάδες χορωδίες, έχω δει αρκετά βιβλία ψαλτικής και μέχρι τώρα πιστεύω αυτά που έγραψα παραπάνω. Στο μέλλον μπορεί να αλλάξω. Μπορεί κάλλιστα να είμαι λάθος τώρα, και αν συμβαίνει αυτό συχωρέστε με. Δεν έχω τη διάθεση κυρίως αλλά και το χρόνο να εξηγήσω περισσότερο τα γραφόμενά μου. Πάντως, το γράφω ειλικρινά, δε γίνεται ηθελημένα αν κάποιοι δυσανασχετούν. Επίσης δεν πρόκειται για μήνυμα διασπαστικού χαρακτήρα, αλλά για μια απλή προτίμηση - εκτίμηση.

Ανεβάζω ένα τροπάριο από τον όρθρο της Μ. Τετάρτης που έχει και η σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος. Το δοξαστικό των αίνων: Ότε η αμαρτωλός. Ήχος Δεύτερος Μονωδία: Ρεμούνδος Γεώργιος. Βιογραφία και άλλα σχετικά έχουν αναρτηθεί στη σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος εδώ και πολλά χρόνια εδώ: http://www.ecclesia.gr/Multimedia/Audio_Index/chanters/remoundos.html

Σας ευχαριστώ
 

Attachments

destur

Παλαιό Μέλος
#2
Είπατε Καθώς στη ψαλτική δεν υπάρχει καλύτερος και χειρότερος ψάλτης

Και βέβαια υπάρχει...

Πιστεύω λοιπόν πως εάν ο τρόπος που ψάλλει ο κ. Ρεμούνδος αποτελούσε παράδειγμα για κάθε ψάλτη, θα είχε βοηθήσει πολύ την ψαλτική γενικότερα, αφού πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση.

Που ακριβώς στηρίζεται αυτό; Όχι, για να καταλάβουμε ποιος δουλέυει ποιον;

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, καθώς γνωρίζω πως κάποια μέλη εκνευρίζονται κατά κάποιο τρόπο με ορισμένα μηνύματά μου, με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να πω, ότι δεν εκπροσωπώ απολύτως κανέναν, γράφω πράγματα που αισθάνομαι και πιστεύω μέχρι αυτή τη στιγμή. Έτσι λοιπόν τον κ. Ρεμούνδο δεν τον γνωρίζω, επομένως δεν τον έχω συναντήσει ποτέ. Το ίδιο ισχύει και για τον βυζαντινό χορό ΤΡΟΠΟΣ, που θεωρώ επίσης ως την χορωδία πρότυπο αυτή τη στιγμή, το ίδιο ισχύει και για τον κύριο Παναγιώτη Παππά που θεωρώ τα βιβλία του ανεκτίμητης αξίας για πολλούς λόγους και τι δε θα'δινα να μας χάριζε με τον τρόπο που γνωρίζει τόσο καλά, τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου, και βέβαια το ίδιο ισχύει και για το συχωρεμένο Σ. Καρά τον οποίο όχι μόνο όπως και τους προαναφερθέντες ποτέ δε γνώρισα, αλλά και κανέναν από το σύλλογο προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής μα ούτε και το λόφο του Στρέφη έχω επισκεφτεί ποτέ! Κάτι ανάλογο ισχύει και για αρκετούς ακόμα ψάλτες, χορωδίες, χοράρχες κ.α στους οποίους αναφέρομαι κατά καιρούς.

Όμως έχω ακούσει εκατοντάδες ψάλτες, δεκάδες χορωδίες, έχω δει αρκετά βιβλία ψαλτικής

Εάν είναι έτσι πάω πάσο, είσαι έτοιμος να αναλάβεις το αριστερό αναλόγιο του πατριαρχείου.
Πάντως, το γράφω ειλικρινά, δε γίνεται ηθελημένα αν κάποιοι δυσανασχετούν. Επίσης δεν πρόκειται για μήνυμα διασπαστικού χαρακτήρα, αλλά για μια απλή προτίμηση - εκτίμηση.

Μάλιστα! Τώρα πλέον είναι σαφές ποιος δουλεύει ποιον!!!

Ανεβάζω ένα τροπάριο από τον όρθρο της Μ. Τετάρτης που έχει και η σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος. Το δοξαστικό των αίνων: Ότε η αμαρτωλός. Ήχος Δεύτερος Μονωδία: Ρεμούνδος Γεώργιος. Βιογραφία και άλλα σχετικά έχουν αναρτηθεί στη σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος εδώ και πολλά χρόνια εδώ: http://www.ecclesia.gr/Multimedia/Audio_Index/chanters/remoundos.html

Σας ευχαριστώ


Ας δούμε λοιπόν με τη σειρά των δικών μου υπογραμμίσεων, τί κοινό μπορεί να έχουν μεταξύ τους οι προαναφερθέντες μουσικολογιότατοι!

Από τον σύνδεσμο που εσείς παραθέσατε http://www.ecclesia.gr/Multimedia/Audio_Index/chanters/remoundos.html βλέπουμε ότι όλως τυχαίως ο κ. Ρεμούνδος..."Αργότερα το 1958 εντάχθηκε στην σχολή του «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΣ ΔΙΑΔΟΣΙΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ» και έμεινε κοντά στον Σίμωνα Καρά συνεχώς και αδιαλείπτως μέχρι και το 1993. Ωπ! Τι έγινε; "

Από εδώ http://analogion.com/KarasSchool.html βλέπουμε τον κ. Παναγιώτη Παππά, μόλις τέταρτο στην ιεραρχία της σχολής Καρά. Μπα,. τυχαίο θα είναι....

Στη συνέχεια κάνατε λόγο για το χορό ΤΡΟΠΟΣ. Από την επίσημη ιστοσελίδα του http://www.troposchoir.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=5&lang=elδιαβάζουμε ότι: Σπούδασε...καί Βυζαντινή µουσική µέ τόν Κωνσταντίνο Τασόπουλο και τον Λυκούργο Αγγε*λόπουλο. Τυχαίο και αυτό; Δε νομίζω!!! Δε νομίζω καθόλου. Γιατί δε θαυμάζετε και κανέναν από άλλη σχολή, μεριά; Κρίμα, κρίμα...
Όσο για την Κυψέλη, ούτε τον τρόπο που τη γνωρίζει, ούτε την ίδια την Κυψέλη...άστα....
 

Θανασακης

Παλαιό Μέλος
#3
[/I]

Ας δούμε λοιπόν με τη σειρά των δικών μου υπογραμμίσεων, τί κοινό μπορεί να έχουν μεταξύ τους οι προαναφερθέντες μουσικολογιότατοι!

Από τον σύνδεσμο που εσείς παραθέσατε http://www.ecclesia.gr/Multimedia/Audio_Index/chanters/remoundos.html βλέπουμε ότι όλως τυχαίως ο κ. Ρεμούνδος..."Αργότερα το 1958 εντάχθηκε στην σχολή του «ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΟΣ ΔΙΑΔΟΣΙΝ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ» και έμεινε κοντά στον Σίμωνα Καρά συνεχώς και αδιαλείπτως μέχρι και το 1993. Ωπ! Τι έγινε; "

Από εδώ http://analogion.com/KarasSchool.html βλέπουμε τον κ. Παναγιώτη Παππά, μόλις τέταρτο στην ιεραρχία της σχολής Καρά. Μπα,. τυχαίο θα είναι....

Στη συνέχεια κάνατε λόγο για το χορό ΤΡΟΠΟΣ. Από την επίσημη ιστοσελίδα του http://www.troposchoir.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=5&lang=elδιαβάζουμε ότι: Σπούδασε...καί Βυζαντινή µουσική µέ τόν Κωνσταντίνο Τασόπουλο και τον Λυκούργο Αγγε*λόπουλο. Τυχαίο και αυτό; Δε νομίζω!!! Δε νομίζω καθόλου. Γιατί δε θαυμάζετε και κανέναν από άλλη σχολή, μεριά; Κρίμα, κρίμα...
Όσο για την Κυψέλη, ούτε τον τρόπο που τη γνωρίζει, ούτε την ίδια την Κυψέλη...άστα....
Μακαρι να εψαλλαν κ αλλοι απο την Κυψελη του Στεφανου κ ας ηταν κ απο σχολες της Κινας!!! Αλλα βλεπετε ειναι τοσο παραδοσιακοι ορισμενοι που προτιμουν να ψαλλουν συνθεσεις του 1950 κ επειτα.Φουλ παραδοση λεμε!!! Εγω συγχαιρω τον κ. Ρεμουνδο αν οντως ψαλλει κλασσικα βιβλια.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#4
Μακαρι να εψαλλαν κ αλλοι απο την Κυψελη του Στεφανου κ ας ηταν κ απο σχολες της Κινας!!! Αλλα βλεπετε ειναι τοσο παραδοσιακοι ορισμενοι που προτιμουν να ψαλλουν συνθεσεις του 1950 κ επειτα.Φουλ παραδοση λεμε!!! Εγω συγχαιρω τον κ. Ρεμουνδο αν οντως ψαλλει κλασσικα βιβλια.

Η επιλογή του τι θα ψάλλει κάποιος είναι το ένα μέρος και έχει να κάνει και με διάφορους παράγοντες. Το πως θα το ψάλλει είναι το άλλο, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό. Μπορεί κάποια εκτέλεση ενός κλασικού μαθήματος να του κάνει κακό (του μαθήματος).


Υ.Γ. Όμορφη φωνή btw.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#5
Εντύπωση μεγάλη μου προκαλεί το γεγονός πως δεν υπάρχει ξεχωριστό θέμα για τον κύριο Ρεμούνδο (εκτός και είναι κάπου άλλου; ή πρόκειται για δική του απόφαση). Υπάρχουν ξεχωριστά θέματα για τους περίπου πεντακόσιους ψάλτες, με έναν σύντομο υπολογισμό που έκανα, και όμως τίποτα εδώ στην κοινότητα του ψαλτολογίου για τον κύριο Ρεμούνδο! (εκτός από ελάχιστα πράγματα ενός θέματος για τη χορωδία του "Καλοφωνάριδες").

Για μένα ο κ. Ρεμούνδος Γεώργιος είναι ο κατεξοχήν εκφραστής της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησιαστικής μουσικής. Καθώς στη ψαλτική δεν υπάρχει καλύτερος και χειρότερος ψάλτης αφού πρόκειται για τρόπο ή μέσο προσευχής δεν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τέτοιους όρους. Πιστεύω λοιπόν πως εάν ο τρόπος που ψάλλει ο κ. Ρεμούνδος αποτελούσε παράδειγμα για κάθε ψάλτη, θα είχε βοηθήσει πολύ την ψαλτική γενικότερα, αφού πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση. Αυτό συμπεραίνεται καθώς κατορθώνει αυτό που έχει αναφερθεί και παλιότερα, να συνδυάζει δηλαδή εκκλησιαστικό λιτό κατανυκτικό άκουσμα που βοηθά τον πιστό στην προσευχή, με εξαιρετική τεχνική, που... πιο σπάνια από σπάνια συναντά κανείς! Έτσι ο τρόπος που ψάλλει αποτελεί από μόνος του οδηγό και δάσκαλο για την σωστή εκτέλεση των εκκλησιαστικών ύμνων, ταυτόχρονα όμως δεν αποκόπτει την ψαλτική από το σκοπό της αλλά το αντίθετο.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, καθώς γνωρίζω πως κάποια μέλη εκνευρίζονται κατά κάποιο τρόπο με ορισμένα μηνύματά μου, με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να πω, ότι δεν εκπροσωπώ απολύτως κανέναν, γράφω πράγματα που αισθάνομαι και πιστεύω μέχρι αυτή τη στιγμή. Έτσι λοιπόν τον κ. Ρεμούνδο δεν τον γνωρίζω, επομένως δεν τον έχω συναντήσει ποτέ. Το ίδιο ισχύει και για τον βυζαντινό χορό ΤΡΟΠΟΣ, που θεωρώ επίσης ως την χορωδία πρότυπο αυτή τη στιγμή, το ίδιο ισχύει και για τον κύριο Παναγιώτη Παππά που θεωρώ τα βιβλία του ανεκτίμητης αξίας για πολλούς λόγους και τι δε θα'δινα να μας χάριζε με τον τρόπο που γνωρίζει τόσο καλά, τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου, και βέβαια το ίδιο ισχύει και για το συχωρεμένο Σ. Καρά τον οποίο όχι μόνο όπως και τους προαναφερθέντες ποτέ δε γνώρισα, αλλά και κανέναν από το σύλλογο προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής μα ούτε και το λόφο του Στρέφη έχω επισκεφτεί ποτέ! Κάτι ανάλογο ισχύει και για αρκετούς ακόμα ψάλτες, χορωδίες, χοράρχες κ.α στους οποίους αναφέρομαι κατά καιρούς.

Όμως έχω ακούσει εκατοντάδες ψάλτες, δεκάδες χορωδίες, έχω δει αρκετά βιβλία ψαλτικής και μέχρι τώρα πιστεύω αυτά που έγραψα παραπάνω. Στο μέλλον μπορεί να αλλάξω. Μπορεί κάλλιστα να είμαι λάθος τώρα, και αν συμβαίνει αυτό συχωρέστε με. Δεν έχω τη διάθεση κυρίως αλλά και το χρόνο να εξηγήσω περισσότερο τα γραφόμενά μου. Πάντως, το γράφω ειλικρινά, δε γίνεται ηθελημένα αν κάποιοι δυσανασχετούν. Επίσης δεν πρόκειται για μήνυμα διασπαστικού χαρακτήρα, αλλά για μια απλή προτίμηση - εκτίμηση.

Ανεβάζω ένα τροπάριο από τον όρθρο της Μ. Τετάρτης που έχει και η σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος. Το δοξαστικό των αίνων: Ότε η αμαρτωλός. Ήχος Δεύτερος Μονωδία: Ρεμούνδος Γεώργιος. Βιογραφία και άλλα σχετικά έχουν αναρτηθεί στη σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος εδώ και πολλά χρόνια εδώ: http://www.ecclesia.gr/Multimedia/Audio_Index/chanters/remoundos.html

Σας ευχαριστώ
Προσωπικὰ δὲμ μὲ ἐκνευρίζουν τὰ μνμ σου ὡς πρὸς τὶς προτιμησεις σου πρὸς Καρᾶ-Ἀγγελόπουλο κλπ ἀλλὰ τὰ συμπεράσματα στὰ ὁποία ἔχεις καταλήξει (;).
Λ.χ. γράφεις παραπάνω γιὰ τὸν κ. Ρεμούνδο
.... πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση. Αυτό συμπεραίνεται καθώς ...
Πὼς ἔχεις καταλήξει στὰ παραπάνω; Ἀκόμη καὶ οἱ πειραματικὲς ἐκτελέσεις παλαιῶν μελῶν ἀπὸ τὸν ΑΓΙΟΠΟΛΙΤΗ τοῦ Ἀρβανίτη μᾶς δείχνουν ἄλλα πράγματα, ἐφ' ὅσον βέβαια δεχθοῦμε τὴν ἄποψη τοῦ Ἀρβανίτη.

Καὶ παραθέτεις σὰν ἀπόδειξη στὴν συνέχεια ὅτι
κατορθώνει αυτό που έχει αναφερθεί και παλιότερα, να συνδυάζει δηλαδή εκκλησιαστικό λιτό κατανυκτικό άκουσμα που βοηθά τον πιστό στην προσευχή, με εξαιρετική τεχνική, που... πιο σπάνια από σπάνια συναντά κανείς! Έτσι ο τρόπος που ψάλλει αποτελεί από μόνος του οδηγό και δάσκαλο για την σωστή εκτέλεση των εκκλησιαστικών ύμνων, ταυτόχρονα όμως δεν αποκόπτει την ψαλτική από το σκοπό της αλλά το αντίθετο.
Ἔτσι καταλήγεις στὸ συμπέρασμά σου πὼς δῆθεν ὁ κ. Ρεμοῦνδος ψάλλει ὅπως τὴν ἐποχὴ τοῦ Βυζαντίου; Καὶ σὲ ποιὰ ἀπὸ ὅλες τὶς ἐποχές;

Καὶ ἀφοῦ ὅπως λὲς ἔχεις ἀκούσει
εκατοντάδες ψάλτες, δεκάδες χορωδίες, έχω δει αρκετά βιβλία ψαλτικής
σίγουρα θὰ ἔχεις ἀκούσει τὶς παλαιὲς σωζόμενες ἠχογραφήσεις τοῦ Ναυπλιώτη.
Ἔχεις βρεῖ ἐσὺ καμιὰ ὁμοιότητα μὲ αὐτὲς τηρουμένων τῶν ἀναλογιῶν;

Προσωπικὰ καὶ πάλι δὲν μοῦ ἀρέσει ἡ ἀμετροέπεια ποὺ ἐμφανίζεις στὴν ἐξύμνηση ἐκπροσώπων τῆς γνωστῆς Σχολῆς πῶς δῆθεν ἐκφράζουν τὴν παλαιὰ ψαλτική τῆς βυζαντινης ἐποχῆς (τῆς πρώιμης, τῆς μέσης, τῆς ὕστερης, τῆς μετὰ τὸ βυζάντιο, ποιᾶς ἄραγε;) χωρὶς βέβαια νὰ προσκομίζεις ἐπιχειρήματα πέραν συναισθηματικῶν καὶ καθαρὰ ὑποκειμενικῶν ἐκφράσεων θαυμασμοῦ.

Πάντως μὲ τὴν μόνη συνέχεια τῆς παλαιᾶς ψαλτικῆς, τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία δηλαδή, καμία σχέση οἱ παραπάνω. Ὅσο καὶ νὰ προσπαθεῖς νὰ τὸ ἀγνοήσεις αὐτὸ τὸ ΓΕΓΟΝΟΣ, δυστυχῶς εἶναι πάντα ἐκεῖ γιὰ νὰ ἀποκαλύπτει τὴν ψαλτικὴ φενάκη ποὺ διέπει τὰ γραπτά σου.
 
E

emakris

Guest
#7
Εγώ θα έλεγα ότι το μήνυμα του μέλους "Eiryk Emnoshele" συγκεφαλαιώνει με ειλικρινή και απερίφραστο τρόπο (και αυτό είναι κάτι που εκτιμώ) τις βαθύτερες αντιλήψεις που διέπουν τη συγκεκριμένη σχολή και θα μπορούσαν να αποδοθούν περιληπτικά ως εξής: "Επαναφέρουμε τη βυζαντινή μουσική στο αρχαίον κάλλος, καθότι υπέστη σοβαρή αλλοίωση από τους νεώτερους ψάλτες, λόγω αμαθείας". Σε αυτούς τους "νεώτερους" συμπεριλαμβάνεται και ο Ναυπλιώτης, αγαπητέ Δομέστικε, όσο και εάν δύσκολα θα το ακούσεις να λέγεται δημόσια. Και όμως, μόνο έτσι θα μπορούσε να ξεκινήσει ένας σοβαρός και εποικοδομητικός διάλογος. Στο λέει ανοιχτά ο άνθρωπος: οι καλύτεροι ψάλτες είναι ο Ρεμούνδος, ο Καράς, ο Αγγελίδης κ.ο.κ. Εάν και οι υπόλοιποι ήταν τόσο ειλικρινείς (αντί να θολώνουν τα νερά), θα είχαμε βγάλει άκρη από καιρό.
Το έχει πει ο κ. Σολδάτος με γλαφυρό τρόπο: υπάρχει πρόβλημα όταν πωλούνται "φύκια για μεταξωτές κορδέλες" (ή και το ανάποδο, ανάλογα από ποια πλευρά το βλέπει κανείς). Εάν υπάρχει ειλικρίνεια, η μουσική έχει χώρο για όλους. Το αν ισχύει το ίδιο και για τα αναλόγια, είναι θέμα χωριστής και ιδιαίτερα δύσκολης συζήτησης.
 
S

Sotres

Guest
#8

Προσωπικὰ δὲμ μὲ ἐκνευρίζουν τὰ μνμ σου ὡς πρὸς τὶς προτιμησεις σου πρὸς Καρᾶ-Ἀγγελόπουλο κλπ ἀλλὰ τὰ συμπεράσματα στὰ ὁποία ἔχεις καταλήξει (;).
Λ.χ. γράφεις παραπάνω γιὰ τὸν κ. Ρεμούνδο
Πὼς ἔχεις καταλήξει στὰ παραπάνω; Ἀκόμη καὶ οἱ πειραματικὲς ἐκτελέσεις παλαιῶν μελῶν ἀπὸ τὸν ΑΓΙΟΠΟΛΙΤΗ τοῦ Ἀρβανίτη μᾶς δείχνουν ἄλλα πράγματα, ἐφ' ὅσον βέβαια δεχθοῦμε τὴν ἄποψη τοῦ Ἀρβανίτη.

Καὶ παραθέτεις σὰν ἀπόδειξη στὴν συνέχεια ὅτι

Ἔτσι καταλήγεις στὸ συμπέρασμά σου πὼς δῆθεν ὁ κ. Ρεμοῦνδος ψάλλει ὅπως τὴν ἐποχὴ τοῦ Βυζαντίου; Καὶ σὲ ποιὰ ἀπὸ ὅλες τὶς ἐποχές;

Καὶ ἀφοῦ ὅπως λὲς ἔχεις ἀκούσει σίγουρα θὰ ἔχεις ἀκούσει τὶς παλαιὲς σωζόμενες ἠχογραφήσεις τοῦ Ναυπλιώτη.
Ἔχεις βρεῖ ἐσὺ καμιὰ ὁμοιότητα μὲ αὐτὲς τηρουμένων τῶν ἀναλογιῶν;

Προσωπικὰ καὶ πάλι δὲν μοῦ ἀρέσει ἡ ἀμετροέπεια ποὺ ἐμφανίζεις στὴν ἐξύμνηση ἐκπροσώπων τῆς γνωστῆς Σχολῆς πῶς δῆθεν ἐκφράζουν τὴν παλαιὰ ψαλτική τῆς βυζαντινης ἐποχῆς (τῆς πρώιμης, τῆς μέσης, τῆς ὕστερης, τῆς μετὰ τὸ βυζάντιο, ποιᾶς ἄραγε;) χωρὶς βέβαια νὰ προσκομίζεις ἐπιχειρήματα πέραν συναισθηματικῶν καὶ καθαρὰ ὑποκειμενικῶν ἐκφράσεων θαυμασμοῦ.

Πάντως μὲ τὴν μόνη συνέχεια τῆς παλαιᾶς ψαλτικῆς, τὴν Μεγάλη Ἐκκλησία δηλαδή, καμία σχέση οἱ παραπάνω. Ὅσο καὶ νὰ προσπαθεῖς νὰ τὸ ἀγνοήσεις αὐτὸ τὸ ΓΕΓΟΝΟΣ, δυστυχῶς εἶναι πάντα ἐκεῖ γιὰ νὰ ἀποκαλύπτει τὴν ψαλτικὴ φενάκη ποὺ διέπει τὰ γραπτά σου.
Αγαπητέ Δομέστικε,
κανένας δεν μπορεί με βεβαιότητα να σου πει πως ερμήνευαν τα εκκλησιαστικά μέλη οι παλαιότεροι. Οποιαδήποτε τέτοια άποψη είναι κάπως περίεργη, διότι απλά δεν έχουμε ήχο. Πάντα κατά προσέγγιση και με πολλά ερωτηματικά. Επίσης, σχετικά με αυτά που αναφέρεις για το ναό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προσωπικά πιστεύω ότι από τη στιγμή που κάποιος δεν μαθήτευσε σε όλες τις βαθμίδες της ιεροψαλτικής ιεραρχίας του πατριαρχικού αναλογίου, και αναφέρομαι στον Στανίτσα και σε πολλούς μετά από αυτόν, θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα περί της ερμηνείας και παραδόσεως. Όπως ξέρετε, άλλο το ψάλσιμο της Πόλης και άλλο του πατριαρχικού αναλογίου. Δεν προσπαθώ να μειώσω τον Στανίτσα, κάθε άλλο. Τελειώνοντας, καταθέτω και έναν προβληματισμό μου. Πως θα σας φαινόταν μία αγιορείτικη αγρυπνία όπου το δεξί αναλόγιο διευθύνει ο Στανίτσας και το αριστερό ο π. Δανιήλ; Τι ψαλτικά συμπεράσματα μπορούμε να έχουμε;
Νομίζω οι ερμηνευτικές καταθέσεις δεν ταιριάζουν μεταξύ τους και ας ακολουθεί το κάθε αναλόγιο μία δική του ερμηνευτική παράδοση.
Στον κ. destur, ο οποίος φαίνεται μάλλον να έχει πολίτικες ψαλτικές καταβολές, θα του έλεγα ότι καλό θα ήταν να μην είναι τόσο σκληρός με τον κ. Ρεμούνδο. Δεν ανέβασε κάτι ο κ. Ρεμούνδος. Κάποιος θαυμαστής του. Ο τρόπος της τοποθέτησής του και εμένα δεν μου πολυάρεσε, αλλά περί ορέξεως...:D
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#9
... κανένας δεν μπορεί με βεβαιότητα να σου πει πως ερμήνευαν τα εκκλησιαστικά μέλη οι παλαιότεροι. Οποιαδήποτε τέτοια άποψη είναι κάπως περίεργη, διότι απλά δεν έχουμε ήχο. Πάντα κατά προσέγγιση και με πολλά ερωτηματικά. ...
Γι αυτό και απόψεις/δηλώσεις όπως
... Πιστεύω λοιπόν πως εάν ο τρόπος που ψάλλει ο κ. Ρεμούνδος αποτελούσε παράδειγμα για κάθε ψάλτη, θα είχε βοηθήσει πολύ την ψαλτική γενικότερα, αφού πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση. ...
είναι το λιγότερο ατυχείς, όταν δεν είναι και ύποπτες.
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#10
Εντύπωση μεγάλη μου προκαλεί το γεγονός πως δεν υπάρχει ξεχωριστό θέμα για τον κύριο Ρεμούνδο (εκτός και είναι κάπου άλλου; ή πρόκειται για δική του απόφαση). Υπάρχουν ξεχωριστά θέματα για τους περίπου πεντακόσιους ψάλτες, με έναν σύντομο υπολογισμό που έκανα, και όμως τίποτα εδώ στην κοινότητα του ψαλτολογίου για τον κύριο Ρεμούνδο! (εκτός από ελάχιστα πράγματα ενός θέματος για τη χορωδία του "Καλοφωνάριδες").

Για μένα ο κ. Ρεμούνδος Γεώργιος είναι ο κατεξοχήν εκφραστής της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησιαστικής μουσικής. Καθώς στη ψαλτική δεν υπάρχει καλύτερος και χειρότερος ψάλτης αφού πρόκειται για τρόπο ή μέσο προσευχής δεν θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τέτοιους όρους. Πιστεύω λοιπόν πως εάν ο τρόπος που ψάλλει ο κ. Ρεμούνδος αποτελούσε παράδειγμα για κάθε ψάλτη, θα είχε βοηθήσει πολύ την ψαλτική γενικότερα, αφού πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση. Αυτό συμπεραίνεται καθώς κατορθώνει αυτό που έχει αναφερθεί και παλιότερα, να συνδυάζει δηλαδή εκκλησιαστικό λιτό κατανυκτικό άκουσμα που βοηθά τον πιστό στην προσευχή, με εξαιρετική τεχνική, που... πιο σπάνια από σπάνια συναντά κανείς! Έτσι ο τρόπος που ψάλλει αποτελεί από μόνος του οδηγό και δάσκαλο για την σωστή εκτέλεση των εκκλησιαστικών ύμνων, ταυτόχρονα όμως δεν αποκόπτει την ψαλτική από το σκοπό της αλλά το αντίθετο.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, καθώς γνωρίζω πως κάποια μέλη εκνευρίζονται κατά κάποιο τρόπο με ορισμένα μηνύματά μου, με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να πω, ότι δεν εκπροσωπώ απολύτως κανέναν, γράφω πράγματα που αισθάνομαι και πιστεύω μέχρι αυτή τη στιγμή. Έτσι λοιπόν τον κ. Ρεμούνδο δεν τον γνωρίζω, επομένως δεν τον έχω συναντήσει ποτέ. Το ίδιο ισχύει και για τον βυζαντινό χορό ΤΡΟΠΟΣ, που θεωρώ επίσης ως την χορωδία πρότυπο αυτή τη στιγμή, το ίδιο ισχύει και για τον κύριο Παναγιώτη Παππά που θεωρώ τα βιβλία του ανεκτίμητης αξίας για πολλούς λόγους και τι δε θα'δινα να μας χάριζε με τον τρόπο που γνωρίζει τόσο καλά, τη Μουσική Κυψέλη του Στεφάνου, και βέβαια το ίδιο ισχύει και για το συχωρεμένο Σ. Καρά τον οποίο όχι μόνο όπως και τους προαναφερθέντες ποτέ δε γνώρισα, αλλά και κανέναν από το σύλλογο προς διάδοσιν της εθνικής μουσικής μα ούτε και το λόφο του Στρέφη έχω επισκεφτεί ποτέ! Κάτι ανάλογο ισχύει και για αρκετούς ακόμα ψάλτες, χορωδίες, χοράρχες κ.α στους οποίους αναφέρομαι κατά καιρούς.

Όμως έχω ακούσει εκατοντάδες ψάλτες, δεκάδες χορωδίες, έχω δει αρκετά βιβλία ψαλτικής και μέχρι τώρα πιστεύω αυτά που έγραψα παραπάνω. Στο μέλλον μπορεί να αλλάξω. Μπορεί κάλλιστα να είμαι λάθος τώρα, και αν συμβαίνει αυτό συχωρέστε με. Δεν έχω τη διάθεση κυρίως αλλά και το χρόνο να εξηγήσω περισσότερο τα γραφόμενά μου. Πάντως, το γράφω ειλικρινά, δε γίνεται ηθελημένα αν κάποιοι δυσανασχετούν. Επίσης δεν πρόκειται για μήνυμα διασπαστικού χαρακτήρα, αλλά για μια απλή προτίμηση - εκτίμηση.

Ανεβάζω ένα τροπάριο από τον όρθρο της Μ. Τετάρτης που έχει και η σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος. Το δοξαστικό των αίνων: Ότε η αμαρτωλός. Ήχος Δεύτερος Μονωδία: Ρεμούνδος Γεώργιος. Βιογραφία και άλλα σχετικά έχουν αναρτηθεί στη σελίδα της εκκλησίας της Ελλάδος εδώ και πολλά χρόνια εδώ: http://www.ecclesia.gr/Multimedia/Audio_Index/chanters/remoundos.html

Σας ευχαριστώ
''Υποθετουμε οτι με αυτον τον τροπο εψαλλαν οι παλαιοι ψαλτες του Βυζαντιου''...??? Εαν αυτο που λετε αποδειχθει, (δεν ξερω με ποιον τροπο), προσωπικα τουλαχιστον θα κοψω οποιαδηποτε σχεση μου με τη μουσικη και την ψαλμωδια...ΧΩΡΙΖΟΥΜΕ!!!!!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#11
Αγαπητέ Δομέστικε,
κανένας δεν μπορεί με βεβαιότητα να σου πει πως ερμήνευαν τα εκκλησιαστικά μέλη οι παλαιότεροι. Οποιαδήποτε τέτοια άποψη είναι κάπως περίεργη, διότι απλά δεν έχουμε ήχο. Πάντα κατά προσέγγιση και με πολλά ερωτηματικά.

Επίσης, σχετικά με αυτά που αναφέρεις για το ναό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, προσωπικά πιστεύω ότι από τη στιγμή που κάποιος δεν μαθήτευσε σε όλες τις βαθμίδες της ιεροψαλτικής ιεραρχίας του πατριαρχικού αναλογίου, και

αναφέρομαι στον Στανίτσα και σε πολλούς μετά από αυτόν,


θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στα περί της ερμηνείας και παραδόσεως.


Όπως ξέρετε, άλλο το ψάλσιμο της Πόλης και άλλο του πατριαρχικού αναλογίου. Δεν προσπαθώ να μειώσω τον Στανίτσα, κάθε άλλο. Τελειώνοντας, καταθέτω και έναν προβληματισμό μου. Πως θα σας φαινόταν μία αγιορείτικη αγρυπνία όπου το δεξί αναλόγιο διευθύνει ο Στανίτσας και το αριστερό ο π. Δανιήλ; Τι ψαλτικά συμπεράσματα μπορούμε να έχουμε;
Νομίζω οι ερμηνευτικές καταθέσεις δεν ταιριάζουν μεταξύ τους και ας ακολουθεί το κάθε αναλόγιο μία δική του ερμηνευτική παράδοση.
Στον κ. destur, ο οποίος φαίνεται μάλλον να έχει πολίτικες ψαλτικές καταβολές, θα του έλεγα ότι καλό θα ήταν να μην είναι τόσο σκληρός με τον κ. Ρεμούνδο. Δεν ανέβασε κάτι ο κ. Ρεμούνδος. Κάποιος θαυμαστής του. Ο τρόπος της τοποθέτησής του και εμένα δεν μου πολυάρεσε, αλλά περί ορέξεως...:D

ΠΡΙΝ
ἀπὸ αὐτόν ὅμως;
 
P

ptz

Guest
#12
Μετά την εαρινή-γιά παρεμφερές θέμα-πρόκειται περί μάλλον της θερινής επίθεσης..........
Είναι πάντως άκομψο,σε μερίδα συναδέλφου,να γίνεται η αντιπαράθεση.
Είναι όμως και το πλέον πιθανό,οι επίγονοι της "σχολής" να επιδιώκουν "το τζέρτζελο".Ισως και χωρίς την συγκατάθεση των ιθυνόντων...Αλλά μάλλον κάκιστο έργο προσφέρουν και στην ίδια την "σχολή".
Πιστεύω πως το θέμα το έθεσε ορθότατα ο κ.Μακρής.Και εκεί είναι η ουσία.
Πάντως αν δεν απαντούσε κανένας στην αρχική ανάρτηση,θα είχε καταχωνιασθεί και το παρόν στα άπειρα αρχεία του Ψαλτολογίου.
Ισως είναι καλύτερη μιά τέτοια τακτική.
Το πλέον σοβαρό και ανησυχητικό στην όλη αυτή περιπέτεια της ψαλτικής τα τελευταία χρόνια,είναι η "κατεύθυνση" που εκουσίως ή μη,δίδεται από την επίσημη Εκκλησία,αφού στην ιστοσελίδα της παρουσιάζεται η βιογραφία και ηχητικά του συγκεκριμένου συναδέλφου,κατ' επιλογήν.
Οσο γιά την "ηχητική" ουσία της υπόθεσης,σε αυτήνΕΔΩ ανάρτηση στο Ψαλτολόγιο,σαφώς ακούγεται από τον Λαμπαδάριο του Πατριαρχείου κ.Ι.Χαριατίδη-έναν υπέργηρο επίγονο των Πατριαρχικών Ψαλτών- το πως και με τι ύφος και αναλύσεις,ψάλλεται το αργό Αινείτε σε Α ήχο του Ιακώβου.Και αυτό παρά την ηλικία του.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#13
... Οσο γιά την "ηχητική" ουσία της υπόθεσης,σε αυτήν ΕΔΩ ανάρτηση στο Ψαλτολόγιο,σαφώς ακούγεται από τον Λαμπαδάριο του Πατριαρχείου κ.Ι.Χαριατίδη-έναν υπέργηρο επίγονο των Πατριαρχικών Ψαλτών- το πως και με τι ύφος και αναλύσεις,ψάλλεται το αργό Αινείτε σε Α ήχο του Ιακώβου.Και αυτό παρά την ηλικία του.
Υποθέτω ότι αυτή η αναφορά σχετίζεται με την εκτέλεση του ίδιου κομματιού από τον κ. Ρεμούνδο, που υπάρχει εδώ στην ιστοσελίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος
 
Last edited:
S

Sotres

Guest
#14

ΠΡΙΝ
ἀπὸ αὐτόν ὅμως;
Το θέμα Δομέστικε είναι ότι το όνομα του Στανίτσα είναι αυτό που φιγουράρει και μάλιστα για περιόδους που οι ερμηνείες του, όπως λένε πολλοί, άρχισαν να διαφοροποιούνται από τις πατριαρχικές.
 

Θανασακης

Παλαιό Μέλος
#15

Η επιλογή του τι θα ψάλλει κάποιος είναι το ένα μέρος και έχει να κάνει και με διάφορους παράγοντες. Το πως θα το ψάλλει είναι το άλλο, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό. Μπορεί κάποια εκτέλεση ενός κλασικού μαθήματος να του κάνει κακό (του μαθήματος).


Υ.Γ. Όμορφη φωνή btw.
Εφοσον ομως θελουμε να ειμαστε "παραδοσιακοι" και "μιμηται" των Μεγαλων Πατριαρχικων ψαλτων οφειλουμε να κατσουμε να μαθουμε ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ τα κλασικα μαθηματα κ επειτα συνθεσεις του 50' κ υστερον.Αλλα φαινεται οτι τα εχουμε μπερδεψει λιγο ,ξεχασαμε οτι η παραδοση σταματαει στον Πριγγο.Απο εκει κ επειτα το χαος...
 

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
#16
Εφοσον ομως θελουμε να ειμαστε "παραδοσιακοι" και "μιμηται" των Μεγαλων Πατριαρχικων ψαλτων οφειλουμε να κατσουμε να μαθουμε ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ τα κλασικα μαθηματα κ επειτα συνθεσεις του 50' κ υστερον.Αλλα φαινεται οτι τα εχουμε μπερδεψει λιγο ,ξεχασαμε οτι η παραδοση σταματαει στον Πριγγο.Απο εκει κ επειτα το χαος...
στο Βιολάκη, θα έλεγα εγώ.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#17
Το θέμα Δομέστικε είναι ότι το όνομα του Στανίτσα είναι αυτό που φιγουράρει και μάλιστα για περιόδους που οι ερμηνείες του, όπως λένε πολλοί, άρχισαν να διαφοροποιούνται από τις πατριαρχικές.
Κύττα, ἄν θέλεις νὰ δεῖς παραδοσιακὸ πατριαρχικὸ ψάλσιμο ὑπάρχουν κατάλληλες ἠχογραφήσεις καὶ Ναυπλιώτη καὶ Στανίτσα καὶ Πρίγγου καὶ ἄλλων. Δείχνουν ἐμφανέστατα τὴ διαφορὰ σέ σχέση μὲ τὸ πρῶτο μήνυμα τοῦ παρόντος θέματος.

Ἄν ΔΕΝ θέλεις νὰ δεῖς καὶ σύ καὶ οἱ λοιποὶ θιασῶτες τῆς γνωστῆς σχολῆς, κι ὁ Κουκουζέλης νὰ κατεβεῖ καὶ νὰ ψάλλει μπροστά σου τὸ γνωστὸ Κοινωνικὸ του σὲ πλ. α΄, θὰ ἀναζητῆστε σὲ ποιὰ ἐποχὴ τῆς σταδιοδρομίας του ἀνῆκε, τῆς Πόλης ἤ τῆς Λαύρας; Καὶ στὴν πρώτη θὰ τὸν καταδικάσεις, στὴ δεύτερη θὰ τὸν συγκρίνεις μὲ τὸν ... Φιρφιρῆ καὶ θὰ βγάλεις λάδι τὴν ... ΕΛΒΥΧ :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
 

destur

Παλαιό Μέλος
#18
Στον κ. destur, ο οποίος φαίνεται μάλλον να έχει πολίτικες ψαλτικές καταβολές, θα του έλεγα ότι καλό θα ήταν να μην είναι τόσο σκληρός με τον κ. Ρεμούνδο. Δεν ανέβασε κάτι ο κ. Ρεμούνδος. Κάποιος θαυμαστής του. Ο τρόπος της τοποθέτησής του και εμένα δεν μου πολυάρεσε, αλλά περί ορέξεως...:D
Θα σας παρακαλέσω να είστε προσεκτικότερος στις εκφράσεις σας. Είδατε πουθενά να κατακρίνω τον κ. Ρεμούνδο, ή να αναφερθώ στην ποιότητα των εκτελέσεών του; Αν θέλετε, μπορώ να εκφέρω άποψη, αλλά δεν το έκανα, διότι δεν ήταν αυτός ο σκοπός της απαντήσεώς μου στο πρώτο μήνυμα.
Έχετε ξεφύγει από το αρχικό μήνυμα, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τον μακαρίτη Στανίτσα, αλλά τον συγκεκριμένο σκοπό που είχε το υπ. αριθμ. 1 μήνυμα αυτού του θέματος, το οποίο δεν είναι άλλο, από το να εξυμνεί όλους τους ακολουθήσαντες, χρηματίσαντες και γενικώς μεμυημένους της σχολής Καρά. Και δεν θα ήταν αυτό κακό, διότι περί ορέξεως...ουδείς λόγος, αλλά όταν χρησιμοποιούνται εκφράσεις από μέλος του οποίου ηχητικά δείγματα έχουν ακουστεί και σαφώς παραπέμπουν στην ίδια σχολή, όπως "Πιστεύω λοιπόν πως εάν ο τρόπος που ψάλλει ο κ. Ρεμούνδος αποτελούσε παράδειγμα για κάθε ψάλτη, θα είχε βοηθήσει πολύ την ψαλτική γενικότερα, αφού πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση" θυμίζει το Χίτλερ: "ρίξε λάσπη, κάτι θα μείνει..." Δηλαδή, υπάρχει ένας καταιγισμός τελευταία μηνυμάτων (σε διαφορετικές πάντα ενότητες), που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, προσπαθούν να δώσουν υπόσταση σε κάτι το, οποίο δεν άντεξε και δεν υπήρξε ποτέ στην παράδοση της Ψαλτικής μας. Και η...χάρις τους φτάνει μέχρι στο εξωτερικό. Είναι να τρελαίνεται κανείς, όταν ακούει χορωδίες όπως του Λιβάνου, Ιασίου, Βουκουρεστίου, Φινλανδίας, Σόφιας, Φιλιππουπόλεως κ.α. όπου οι άνθρωποι διψώντας για μάθηση και εκμάθηση της Β.Μ. για δικούς τους λόγους, να έχει επέλθει σε αχρησία το ιδιόμορφο τοπικό τους χρώμα και αντί αυτού να ακούς δεκαπλές πεταστές και δε συμμαζεύεται. Φτάνει, έχουν γνώση οι φύλακες!
 
S

Sotres

Guest
#19
Θα σας παρακαλέσω να είστε προσεκτικότερος στις εκφράσεις σας. Είδατε πουθενά να κατακρίνω τον κ. Ρεμούνδο, ή να αναφερθώ στην ποιότητα των εκτελέσεών του; Αν θέλετε, μπορώ να εκφέρω άποψη, αλλά δεν το έκανα, διότι δεν ήταν αυτός ο σκοπός της απαντήσεώς μου στο πρώτο μήνυμα.
Έχετε ξεφύγει από το αρχικό μήνυμα, το οποίο δεν έχει καμία σχέση με τον μακαρίτη Στανίτσα, αλλά τον συγκεκριμένο σκοπό που είχε το υπ. αριθμ. 1 μήνυμα αυτού του θέματος, το οποίο δεν είναι άλλο, από το να εξυμνεί όλους τους ακολουθήσαντες, χρηματίσαντες και γενικώς μεμυημένους της σχολής Καρά. Και δεν θα ήταν αυτό κακό, διότι περί ορέξεως...ουδείς λόγος, αλλά όταν χρησιμοποιούνται εκφράσεις από μέλος του οποίου ηχητικά δείγματα έχουν ακουστεί και σαφώς παραπέμπουν στην ίδια σχολή, όπως "Πιστεύω λοιπόν πως εάν ο τρόπος που ψάλλει ο κ. Ρεμούνδος αποτελούσε παράδειγμα για κάθε ψάλτη, θα είχε βοηθήσει πολύ την ψαλτική γενικότερα, αφού πλησιάζει πάρα πολύ την παράδοση και τον τρόπο που υποθέτουμε πως έψελναν οι παλαιοί ψάλτες την εποχή του Βυζαντίου και γενικότερα σε εποχές που η ψαλτική βρισκόταν ενδεχομένως σε ιδιαίτερη άνθιση" θυμίζει το Χίτλερ: "ρίξε λάσπη, κάτι θα μείνει..." Δηλαδή, υπάρχει ένας καταιγισμός τελευταία μηνυμάτων (σε διαφορετικές πάντα ενότητες), που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, προσπαθούν να δώσουν υπόσταση σε κάτι το, οποίο δεν άντεξε και δεν υπήρξε ποτέ στην παράδοση της Ψαλτικής μας. Και η...χάρις τους φτάνει μέχρι στο εξωτερικό. Είναι να τρελαίνεται κανείς, όταν ακούει χορωδίες όπως του Λιβάνου, Ιασίου, Βουκουρεστίου, Φινλανδίας, Σόφιας, Φιλιππουπόλεως κ.α. όπου οι άνθρωποι διψώντας για μάθηση και εκμάθηση της Β.Μ. για δικούς τους λόγους, να έχει επέλθει σε αχρησία το ιδιόμορφο τοπικό τους χρώμα και αντί αυτού να ακούς δεκαπλές πεταστές και δε συμμαζεύεται. Φτάνει, έχουν γνώση οι φύλακες!
Αξιότιμε κ. destur, (σε περίπτωση ιερωμένου Σεβαστέ μου Πάτερ, ή Σεβασμιότατε),
κάνω λόγο για αυτό που γράψατε σχετικά με την Κυψέλη και την ερμηνεία. Φυσικά και η εκεί σας κριτική ήταν σκληρή. Τώρα το ζήτημα πως έφτασε στη Φιλανδία; Προσωπικά κατέθεσα την άποψη μου ότι δεν συμφωνώ με τον τρόπο που έγραψε ο φίλος για τον κ. Ρεμούνδο.
Με εκτίμηση (ασπαζόμενος τη δεξιά σας)
Σωτήρης
 
S

Sotres

Guest
#20
Κύττα, ἄν θέλεις νὰ δεῖς παραδοσιακὸ πατριαρχικὸ ψάλσιμο ὑπάρχουν κατάλληλες ἠχογραφήσεις καὶ Ναυπλιώτη καὶ Στανίτσα καὶ Πρίγγου καὶ ἄλλων. Δείχνουν ἐμφανέστατα τὴ διαφορὰ σέ σχέση μὲ τὸ πρῶτο μήνυμα τοῦ παρόντος θέματος.

Ἄν ΔΕΝ θέλεις νὰ δεῖς καὶ σύ καὶ οἱ λοιποὶ θιασῶτες τῆς γνωστῆς σχολῆς, κι ὁ Κουκουζέλης νὰ κατεβεῖ καὶ νὰ ψάλλει μπροστά σου τὸ γνωστὸ Κοινωνικὸ του σὲ πλ. α΄, θὰ ἀναζητῆστε σὲ ποιὰ ἐποχὴ τῆς σταδιοδρομίας του ἀνῆκε, τῆς Πόλης ἤ τῆς Λαύρας; Καὶ στὴν πρώτη θὰ τὸν καταδικάσεις, στὴ δεύτερη θὰ τὸν συγκρίνεις μὲ τὸν ... Φιρφιρῆ καὶ θὰ βγάλεις λάδι τὴν ... ΕΛΒΥΧ :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Πρόσεχε τι γράφεις!!!για τον Φιρφιρή και την ΕλλΒυΧ:D
Σε περίμενα φίλε δεν ήρθες. Ήθελα να με διορθώσεις live. Θιασώτης είναι μία λέξη που τη δέχομαι λόγω της ιδιότητάς σου. Αρχίζει όμως και με ενοχλεί πολύ.
 
Top