Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Και πώς πήγε το μυαλό σας πως αναφέρομαι σε πρόσωπο του κινήματός σας, κ. Νάσση;

Συμφωνώ με τον γράφοντα και επαυξάνω, δια μέσου του Ευαγγελικού εδαφίου πως οι παραδοσιακοί ψάλτες είμαστε ψευδοπροφήτες. Το εδάφιο αφορά τους παραδοσιακούς ψάλτες μόνο. Ο Ψευδοπροφήτης (με κεφαλαίο Ψ) είναι ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης. Οι λύκοι οι άρπαγες είναι όλοι οι ψάλτες της Πόλης και της Μικράς Ασίας και όλοι οι κατα γενεά μαθητές τους. Απλά πράγματα.

Μην αρπάζεστε. Σείς, ο Σίμων Καράς και μόνο κατέχετε την αυθεντία.

Το έχετε δηλώσει αλλωστε και επισήμως.

ΝΓ
 
Last edited:

Nikos L.

Παλαιό Μέλος
Τελικα ειστε πολυ αστειος...παραδειγμα αποφυγης..

επειδή δε γνωρίζω το δάσκαλό σου;;
κ πάλι συγχαρητήρια....
αν θες, μπορώ κι εγώ να σε στολίσω απ την κορφή ως τα νύχια με ό,τι χαρακτηρισμούς θέλεις.... μη θεωρείς τη σιωπή ή την αποφυγή χαρακτηρισμών απο τον άλλο ως αδυναμία....
ομως δε θα το κάνω....
αφήνω τους άλλους να σε κρίνουν.
εμένα ο δάσκαλός μου, που δεν είχε οφικκιο, δε με έμαθε να συμπεριφέρομαι έτσι. Τώρα, ενδέχεται να αλλάξω κι εγώ συνομιλώντας μαζί σας.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αγαπητοί,

Με δεδομένη την ουδετερότητά μου (είπαμε έμαθα με πιάνο και δεν ενδιαφέρομαι να μάθω κάτι άλλο!!!) και μη έχοντας καμία σχέση με την ΕΛΒΥΧ (και δεν προβλέπω να αποκτήσω δηλαδή!:D) ή τους "αντιπάλους" της (έστω και εάν ο όρος είναι αδόκιμος) διαβάζω τα γραφόμενα και απορώ.... Έκανα μια σύσταση έμμεση να ασχοληθούμε με τίποτε πιο χρήσιμο, αλλά έπεσε στο κενό... Επανέρχομαι και κάνω αυτή τη σύσταση, παρακαλώντας να εκλείψουν εμπρηστικοί χαρακτηρισμοί και επιθέσεις. Σε ενάντια περίπτωση, θα ισχύσουν οι κανονισμοί του φόρουμ, τους οποίους εγγραφόμενοι αποδεχτήκαμε όλοι μας.

Ευχαριστώ και καλό δεκαπενταύγουστο (το "καλή Παναγιά" που έγινε της μόδας τώρα τελευταία μου κάθεται στο στομάχι!:mad:)

ΥΓ 1 Εάν κάποιος θέλει να του υποδείξω με τι πιο χρήσιμο να ασχοληθεί, ας ζητήσει την συμβουλή μου!

ΥΓ 2 Τονίζω ότι ο γράφων είναι μουσικώς αλλότριος με την ερμηνεία της ΕΛΒΥΧ!

Και πάλι ευχαριστώ!
 

greek487

Tasos N.
...Παρακαλῶ ὑμᾶς, διὰ τοῦ ὀνόματος τοῦ Κυρίου ἡμῶν ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ, ἵνα τὸ αὐτὸ λέγητε πάντες, καὶ μὴ ᾖ ἐν ὑμῖν σχίσματα· ἦτε δὲ κατηρτισμένοι ἐν τῷ αὐτῷ νοῒ καὶ ἐν τῇ αὐτῇ γνώμῃ. Ἐδηλώθη γάρ μοι περὶ ὑμῶν, ἀδελφοί μου, ὑπὸ τῶν Χλόης ὅτι ἔριδες ἐν ὑμῖν εἰσι. Λέγω δὲ τοῦτο, ὅτι ἕκαστος ὑμῶν λέγει· ᾽Εγὼ μέν εἰμι Παύλου, ᾽Εγὼ δὲ ᾽Απολλώ. ᾽Εγὼ δὲ Κηφᾶ, ἐγὼ δὲ Χριστοῦ. Μεμέρισται ὁ Χριστός; μὴ Παῦλος ἐσταυρώθη ὑπὲρ ὑμῶν, ἢ εἰς τὸ ὄνομα Παύλου ἐβαπτίσθητε;....

Από τον Απόστολο της περασμένης Κυριακής.
Εμείς δεν τον απαγγείλαμε;
Τι καταλάβαμε;
Δε θα ήταν καλύτερα, αν όχι να βοηθήσετε, να αφήσετε αυτόν ο οποίος δουλεύει προς δόξαν Θεού, και όχι να επιτίθεστε εναντίον του;
Γιατί θέλετε να διαχωρίζετε τον Λ. Αγγελόπουλο, τους μαθητές του και τα μέλη της ΕΛ.ΒΥ.Χ. από την ψαλτική κοινότητα σαν κάτι αιρετικό;
Δεν είμαστε συνάδελφοι;
Δεν υπηρετούμε το ίδιο λειτούργημα;
Κανείς δεν είναι τέλειος. Αυτός όμως που προσπαθεί με χαμηλό κεφάλι περισσότερο χωρίς να κοιτάει τι κάνει ο άλλος, είναι πιό κοντά στο τέλειο.
Αδιαμφισβήτητα ο Λ. Αγγελόπουλος έχει αφιερώσει τη ζωή του σε αυτό το λειτούργημα. Και μόνο γι΄αυτόν το λόγο θα έπρεπε να έχετε κάποιον στοιχειώδη σεβασμό, όπως και σε οποιονδήποτε άλλον.
Για όποιες απορίες έχετε, δόξα τω Θεώ ο άνθρωπος είναι μια χαρά και ξέρετε που θα τον βρείτε για να σας λυθούν!
Αν πάλι είστε βέβαιοι οτι έχει διαπράξει αξιόποινες πράξεις, υπάρχουν οι αντίστοιχες διαδικασίες.
Κάθε άλλο η συνεχής λασπολογία και συκοφάντηση (που κανονικά δε θα έπρεπε να υπάρχουν και ιδίως στον κλάδο μας) έχει τα όρια της.
Για κάθε άποψη που έχει κάθε μαθητής του, ρωτήστε το μαθητή του και μην κατηγορείτε τον Λ.Α.

Δεν είναι αυθεντία ο Λ. Αγγελόπουλος, ούτε διακηρύσσει αυτό, είτε για τον εαυτό του είτε για την Ελ.ΒΥ.Χ. Η πορεία του μέχρι τώρα έκει τον έχει καθοδηγήσει, με τη βοήθεια του Θεού(το αναφέρω διότι το πιστεύει αυτό), και έχει αποκρυσταλλώσει συτήν την άποψη. Αυτό διδάσκει, αυτό μεταδίδει και αυτό το νέκταρ γνώσεων και στάσης ζωής του ψάλτου το παίρνει όποιος θέλει και πορεύεται, είτε μαζί του είτε μόνος του.

Τώρα, τα περί διαστημάτων, αναλύσεων, κτλ. σε σχέση με την παράδοση, είναι καλό να ανταλλάσσουμε απόψεις, χωρίς έριδες πάντα, διότι έτσι κάτι καλύτερο μπορεί να φέρει μια εποικοδομητική συζήτηση.
Ωστόσο παραδοσιακός δε μπορεί να χαρακτηριστεί κανείς ή και όλοι μας, μιας και η παράδοση είναι τόσο μεγάλη σε όλες της τις διαστάσεις όπου όλοι μπορούν να πιαστούν.

Να έχουμε φόβο Θεού και να Τον δοξάζουμε σα να είναι η τελευταία φορά μας επί γης.
Κανένας μας δεν είναι φτασμένος ψάλτης, ούτε κάτοχος κάποιας αυθεντίας. Όλοι είμαστε μωροί στα μάτια του Θεού. Μην ξεφεύγουμε. Δώρο του θεού είναι η φωνή μας, η θέση μας, οι γνώσεις μας. Και για τους μεν και για του δε.

Στεναχωριέμαι που δε γράφω συχνά, όχι για να προσφέρω, αλλά για να λάβω κυρίως. Πολύ δε περισσότερο σε ένα θέμα που με απασχολεί, όπως η ερμηνευτική προσέγγιση μιας χορωδίας, όπως η ΕΛ.ΒΥ.Χ.
Θα αναφέρω απλά ένα βασικό "συστατικό" που προσπαθεί να μεταδώσει ο Λ.Α., το οποίο είναι ίσως και το πιό δύσκολο να γίνει αντιληπτό και να εφαρμοστεί απ'όλους γι'αυτό και χρειάζονται αμέτρητες ώρες δουλειάς. Είναι η "ζωή" ο παλμός, η φυσική ένταση και σβήσιμο της φωνής σε σχέση με τη μουσική φράση και το κείμενο. Την ώρα που ψέλνεις είναι σα να βιώνεις τη χαρμολύπη. Τη ένταση προς δόξαν Θεού και το σβήσιμο προς ταπείνωση ημών. Είναι δύσκολο να περιγραφεί με λόγια, και κάθε περίπτωση έχει την δική της ιδιαιτερότητα. Ίσως να απέχει ο τρόπος που το προσέγγισα, αλλά είναι κάτι που ξεφεύγει από την ανάγνωση ένός μουσικού κειμένου και πάει προς την ερμηνεία του.

Άποψη μου. Φάτε εμένα!:D

Υ.Γ. Σέβομαι κάθε άποψη και κάθε διαφορετική ψαλτική αντίληψη. Διαφωνώ και αντιδρώ με αρρωστημένες καταστάσεις
.

Γράφει ο κ. Στάντζος



Λέει δε ο Ιησούς (Ματθ. 7:15-20)

"Προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες ἔρχονται πρὸς ὑμᾶς ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσιν λύκοι ἅρπαγες. 16ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς· μήτι συλλέγουσιν ἀπὸ ἀκανθῶν σταφυλὴν ἢ ἀπὸ τριβόλων σῦκα; 17οὕτω πᾶν δένδρον ἀγαθὸν καρποὺς καλοὺς ποιεῖ, τὸ δὲ σαπρὸν δένδρον καρποὺς πονηροὺς ποιεῖ· 18οὐ δύναται δένδρον ἀγαθὸν καρποὺς πονηροὺς ποιεῖν, οὐδὲ δένδρον σαπρὸν καρποὺς καλοὺς ποιεῖν. 19πᾶν δένδρον μὴ ποιοῦν καρπὸν καλὸν ἐκκόπτεται καὶ εἰς πῦρ βάλλεται. 20ἄρα γε ἀπὸ τῶν καρπῶν αὐτῶν ἐπιγνώσεσθε αὐτούς."

Περίπου το ίδιο γράφεται και στις Πράξεις των Αποστόλων (Πέτρου) και κάπου αλλού γραφει κάτι σχετικό και ο Απ. Παύλος.....

Λοιπον, αφήστε τις ταπεινολογίες και κοιτάξτε τα θέματα στην ουσιαστική τους βάση.

Γράφετε

Γιατί θέλετε να διαχωρίζετε τον Λ. Αγγελόπουλο, τους μαθητές του και τα μέλη της ΕΛ.ΒΥ.Χ. από την ψαλτική κοινότητα σαν κάτι αιρετικό;


Και πώς πήγε το μυαλό σας πως αναφέρομαι σε πρόσωπο του κινήματός σας, κ. Νάσση;

Συμφωνώ με τον γράφοντα και επαυξάνω, δια μέσου του Ευαγγελικού εδαφίου πως οι παραδοσιακοί ψάλτες είμαστε ψευδοπροφήτες. Το εδάφιο αφορά τους παραδοσιακούς ψάλτες μόνο. Ο Ψευδοπροφήτης (με κεφαλαίο Ψ) είναι ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης. Οι λύκοι οι άρπαγες είναι όλοι οι ψάλτες της Πόλης και της Μικράς Ασίας και όλοι οι κατα γενεά μαθητές τους. Απλά πράγματα.

Μην αρπάζεστε. Σείς, ο Σίμων Καράς και μόνο κατέχετε την αυθεντία.

Το έχετε δηλώσει αλλωστε και επισήμως.

ΝΓ


Ναι, σίγουρα για τον Ναυπλιώτη έιναι το θέμα και οι ψάλτες της Πόλης και Μ. Ασίας. Σοβαρευτήτε και λίγο, αφήστε τις συκοφαντίες και τα υπονοούμενα, και αφήστε κανέναν άλλον να μιλήσει.


Τι δήλωσα επισήμως? Ναί, αυτό ακριβώς υπέγραψα.

Σας παρακαλώ!!!!!!!! Τα πολλά σας λόγια κ. Γιαννουκάκη να ελέξετε. Και να μη βάζετε λόγια σε άλλους που ξέρουν τι είπαν και τι νομίζουν.

Δεν είναι όλοι δογματικοί σαν και σας.


. . .
 
Last edited:

greek487

Tasos N.
Φαντάσου Φίλε Δημήτρη (συντονιστά), εαν ΕΞ ΑΡΧΗΣ τα σχόλια του εισηγητού της θεματικής αυτής ένωσης αφορούσαν ΜΟΝΟ αντικειμενικές απορίες και ερωτήσεις επι τεχνοτροπίας και δεν ήταν στοχευμένα για την (εσκεμμένη μήπως;) δημιουργία έριδος (εφ όσον ο εισηγητής θα γνώριζε πως ο τρόπος με τον οποίο διαλεγόταν θα προκαλούσε τουλάχιστον "τους άλλους"), ΙΣΩΣ η συζήτηση να ήταν εποικοδομητική.

π.χ., Εφ όσον ο εισηγητής δηλώνει μακρόχρονο μέλος της ΕΛΒΥΧ, προκειμένου να αναρτεί ΡΗΤΟΡΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ, καλό δεν θα ήταν να παρέθετε τις εμπειρίες του την εποχή που έκανε με την ΕΛΒΥΧ (έτσι λύωντας στην ίδια, η στην επόμενη ανάρτηση τις ερωτήσεις του); Σίγουρα, η μακρόχρονη θητεία του (όπως ο ίδιος αφήνει να εννοηθεί) θα τον είχε προικήσει με ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ στις ρητορικές του ερωτήσεις;

Το να παραθέτει κάποιος ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ (εφ όσον ξέρει την απάντηση) δεν βοηθά, αλλα μάλλον δημιουργεί την αίσθηση πως θέλει και περιμένει τους υπόλοιπους να πέσουν μπροστά του και να τον ρωτήσουν (διψασμένοι) "πές μου, πές μου! λαχταρώ! Άχ, σε παρακαλώ, πέεεεεεεεες μου!!! ΠΩΣ, ΠΩΣ;;;" δεν ανήκει στην σοβαρότητα.

Να έχει την καλοσύνη να ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ την ΡΗΤΟΡΙΚΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ και πια να κλείσει το θέμα που αρκετά κούρασε αμφότερους.

Έτσι πια και να ησυχάσουμε.

ΝΓ

Σᾶς ἀκούσαμε κατά κόρον. Τό ἔχετε πάρει ἐργολαβία τό θέμα;
Ἀφῆστε λοιπόν κι ἐσεῖς τούς χαρακτηρισμούς γιά πρόσωπα πού δέν γνωρίζετε.

Για να αποφύγει την "έριδα" και για "να ησυχάσουμε" επιτέλους γράφει ο κ. Γιαννουκάκης συνεχώς σε ένα θέμα που τον ενδιαφέρει μόνο και μόνο να δημιουργεί αντιπαράθεση με ΟΠΟΙΟΝ πιστεύει κάτι διαφορετικό στη μουσική μας.

Στο θέμα αυτό θέλησα (και θέλω) να μάθω απ την εμπειρία των μελών και φίλων της ΕΛ.ΒΥ.Χ. Όχι να εξηγούμαι στους 'αντίπαλους'.

Γι αυτό και υπερ-ευχαριστώ όλους που μίλησαν στο θεμα. . . και συγκεκριμένα τον Αντώνη Αετόπουλο, Ηλία Παπαδόπουλο, Παύλο Κουρή, Στέφανο Σουλδάτο, Κωσταντινό Βαγενά, Νικο Λ., και Σωτήρη Δεσπότη.

Ας ήταν (και είναι) το κλίμα μαχητικό (ακόμη και εχθρικό) τόλμησαν να εκφραστούν με ειλικρίνεια και σαφήνεια.

Εύχομαι να συνεχίσουμε τον οικοδομητικο διάλογο για το πως δουλεύει και λειτουργή η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Συγκεκριμένα, προς το παρόν, με ενδιαφέρει τα παρακάτω. . .

- Με πιο τεχνική ματιά, η διεύθυνση της χορωδίας από το ΛΑ σίγουρα αγγίζει την τελειότητα. Σε αντίθεση με άλλες χορωδίες (δεν αναφέρομαι σε κάποια συγκεκριμένη) που ο χοράρχης απλά μετράει το ρυθμό, στο πρόσωπο και στα χέρια του ΛΑ μπορεί κάποιος να δει όλες τις ποσοτικές και ποιοτικές λεπτομέρειες της απόδοσης του μέλους με τόση λεπτομέρεια που μπορεί να ψάλλει με απόλυτη ακρίβεια ακόμα και κάποιος που δεν έχει συμμετάσχει στις πρόσφατες πρόβες και ακόμα και όταν το μουσικό κείμενο δεν περιέχει καν τα ποιοτικά σημάδια που αποδίδονται. Ο ΛΑ είχε πει κάποτε ότι κατά το ξεκίνημα της χορωδίας είχε μελετήσει πολλούς χοράρχες χορωδιών και ορχηστρών και είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η διεύθυνση βυζαντινής χορωδίας ταιριάζει περισσότερο στη διεύθυνση ορχήστρας παρά στη διεύθυνση ευρωπαϊκής χορωδίας.

Ανεξάρτητα από τις θεωρητικές διαφωνίες μας στα διάφορα θέματα της ΒΜ (διαστήματα, έλξεις, κλπ), πιστεύω ότι το καλλιτεχνικό αισθητήριο του ΛΑ είναι αντικειμενικά αξιοθαύμαστο. ο ΛΑ και η ΕΛΒΥΧ αποτελούν μεγάλο κεφάλαιο της μουσικής (ο καθηγητής φωνητικής Ονούφριος Σώχος μου είχε αναφέρει ότι πριν 30-40 χρόνια τον είχε πάρει ο Χατζηνικολάου να πάνε να ακούσουν τον ανερχόμενο τότε ΛΑ σε συναυλία σύγχρονης μουσικής στο Rex).

Καλό θα ήταν κάποια στιγμή να καταγραφούν όλα αυτά σε κάποιο βιβλίο...

Ποιά η διαφορά να σκεφτόμαστε ότι η διεύθυνση βυζαντινής χορωδίας ταιριάζει περισσότερο στη διεύθυνση ορχήστρας παρά στη διεύθυνση ευρωπαϊκής (ή και άλλης) χορωδίας?

Πως είναι διαφορετική η τεχνική με το να διευθύνη κανείς χορωδία με το να διευθύνη ορχήστρα? Θα βοηθούσε να μελετηθή η τεχνική διεύθυνσης ορχήστρας?

. . .
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
κ. Νάσση μου,

Γράφετε

και αφήστε κανέναν άλλον να μιλήσει.

Συντονιστης δεν είμαι. Δεν έχω πρόσβαση στην κονσόλα......έγραψα πουθενά σε καποιον "Πάψε ρε"; Δεν γράφουν τα σεβαστά μέλη ελευθέρως την άποψή τους; Βλέπετε σείς να έχω την δύναμη της λογοκρισίας;


Γράφετε

Τα πολλά σας λόγια κ. Γιαννουκάκη να ελέξετε.

Εαν σας ενοχλεί ο έλεγχος, σεις έχετε το πρόβλημα. Σείς πρωτα αναρτήσατε το θέμα. Σείς να είσθε υπεύθυνοι και για την αναμενόμενη αντίδραση που ΞΕΡΑΤΕ πως θα γινόταν. Ειχατε την ευκαιρία να ΑΠΑΝΤΗΣΕΤΕ ΣΤΙΣ ΡΗΤΟΡΙΚΕΣ ΣΑΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΑΤΕ.

Μήν είσθε τόσο ευαίσθητος.

Γράφετε

Δεν είναι όλοι δογματικοί σαν και σας.

Εφ όσον υπερασπίζομαι την παράδοση και ελεγχω νεωτερισμούς και εφ όσον για σας αυτό επιτελεί δογματισμό, δηλώνω ένοχος.

ΝΓ
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
....αφήστε κανέναν άλλον να μιλήσει.


. . .
Ἰσχύει καί γιά σᾶς, τόν δημιουργό μάλιστα αὐτοῦ τοῦ πολύπαθου θέματος.

Ἀφῆστε νά κάνουμε τῆς Παναγίας!​
 

greek487

Tasos N.

Ἀφήνοντας κάποιους πειρασμοὺς καὶ περισπασμοὺς ἄς ἐπιστρέψω στο προκείμενο.

Περὶ ὀργάνωσης οὐδείς λόγος, πρόκειται γιὰ εξαιρετικὰ καλοστημένη χορωδία μὲ βάθος.

Γιὰ τὴν παρουσίαση τῶν παραπλεύρων μουσικῶν ρευμἀτων, ὑπάρχει ἀντίρρηση ὅταν διακρίνονται τάση συγκρητισμοῦ ποὺ δὲν δικαιολογεῖται πάντα ἀπὸ τὴν ἐλλιπὴ γενικὰ μουσικολογικὴ ἔρευνα, ἰδιαίτερα τῆς μεσοβυζαντινῆς καὶ πρωϊμότερων αὐτῆς περιόδων.

Γιὰ τὰ θεωρητικἀ τώρα. Πὼς εἶναι δυνατὸν νὰ μιλοῦμε γιὰ ἑρμηνευτικὴ τελειότητα, ὅταν τὰ ἑρμηνευόμενα ψαλτικὰ μέλη ἐλέγχονται συνεχῶς γιὰ ἐπαναλαμβανόμενη ἀναντιστοιχία μὲ τὸ ὑπάρχον καὶ παραδεδομένο θεωρητικὸ οἰκδόμημα ἀλλὰ καὶ παρουσιάζουν μεγάλη διαφορὰ ἀπὸ τὶς παλαιότερες διαθέσιμες ψαλτικὲς ἠχογραφήσεις.

Μπορεῖ τὸ ἄκουσμα στὸν μὴ γνώστη νὰ ἀκούγεται δυναμικὸ, συμπαγὲς, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ ἐπιτυχημένο, ὅμως ΨΑΛΤΙΚΑ ἔχει διατυπωθεῖ πολλάκις καὶ κατὰ συρροὴ ἐδῶ μέσα τὸ ἄκουσμα φθάνει κάποτε σὲ ὅρια καὶ ἀνοχῆς ἀκόμη.

Συνεπῶς, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ μπορεῖ νὰ λεχθεῖ ὁ,τιδήποτε περι τελειότητας καὶ ἄλλων ... τελῶν, ΨΑΛΤΙΚΑ ὅμως ...


Τώρα κάπου πάμε. . . :)

Αυτό είναι το πρόβλημα σε τελευταία ανάλυση. . .

Δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη μουσική μας ως υψηλή τέχνη. Ούτε να φανταστεί ο ψάλτης ότι είναι "καλλιτέχνης". Απλά είναι ψάλτης.

Οπότε λογικά καταλαβαίνουμε ότι αυτοί που επιδιώκουν μιά συστηματική καλλιτεχνική προσέγγιση που καλλιεργούν τα καλύτερα απ τη παράδοση, δεν είναι σωστή, αλλά είναι αιρετικοί κτλ. Η "παράδοση" (όπως την καταλαβαίνουν μερικοί) δεν έχει "καλλιτεχνικά". Έχει απλά τα "ψαλτικά".

Και γι αυτό το λόγο οι περισσότεροι ψάλτες είναι αποτυχημένοι καλλιτέχνες.

Όποιος ψάλτης και αν θέλει ας μείνει μόνο "ψάλτης". Επιλογή του είναι.

Αλλά και όποιος θέλει να είναι ψάλτης και καλλιτέχνης, και αυτό επιλογή του είναι. Δεν πρόκειται να τον εμποδίσει κανείς. Δε πάει να είναι ο μόνος καλλιτέχνης εάν έτσι αποφασίσουν οι υπόλοιποι. Δεν λέει τίποτα αυτό. Γιατί, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι πρόγονοί μας, "Ουκ εν τω πολλώ το εύ, άλλ εν τω εύ το πολύ."


. . .
 
S

Sotres

Guest
κ. Δεσπότη μου,

1) Το βιβίο του Κατσιφή δεν κυκλοφορεί διοτι το δικαστήριο αποφάνθηκε πως περιείχε ορολογία συκοφαντική προς το πρόσωπο του ΛΑ.

2) Το βιβλιο του Κατσιφή δεν καταδικάστηκε για το ουσιαστικό του περιεχώμενο (τον μουσικολογικό έλεγχο). Αναρτήσατε την απόφαση σας παρακαλώ.......

3) Κάτι παρόμοιο (δηλαδή μύνηση) κίνησε και άλλο άτομο που προέρχεται απο τα σπλάγχνα των υποστηρικτών της Μεθόδου Καρά - ο κ. Κωνσταντίνου - εναντίον ενός άλλου ελέγχου ο οποίος τον ενοχλούσε επι επιστημονικής βάσης (αρα γε τι έγινε με την μύνηση ενατίον του πατρός Αθανασίου Σιαμάκη;)

Να μάθετε να λέτε αλήθειες, διοτι τέτοιες διαστρευλώσεις της αλήθειας προσπαθείτε να περάσετε και δεν σας τιμούν. Δηλ. ο δικαστής και το δικαστήριο είχαν ΤΟΟΟΟΟΟΟΟΟΣΕΣ πολλές ειδικές γνώσεις της μουσικολογίας και καταργήθηκε το βιβλιο του Κατσιφή βάσει των....μουσικολογικών του........ολισθημάτων;

Σοβαρευτείτε.

Να ξέρετε πως τα ουσιαστικά θέματα εντώς του βιβλίου του Κατσιφή θα επανέλθουν και σε πλουσιώτερη, πιο ανεπτυγμένη και αναλελυμένη μορφή, με περισσώτερα στοιχεία, και βεβαίως σε ευγενέστατη έκδοση, να μην διακυνδινευτεί ως.....συκοφαντική εργασία.

Και τότε, εύχομαι να εχετε την καλοσύνη να απαντησετε επιστημονικώς.

Υπομονή λιγο.....

Αλλά εαν ψάξετε, σίγουρα κάποιος κακός άνθρωπος θα έχει κρυμμένο το βιβλίο του Κατσιφή στην βιβλιοθήκη του. Πιστέψτε με, εαν το πιάσετε (και μόνο) δεν θα ενημερωθεί η αντιτρομοκρατική......ίσως σας ανοίξει τους ορίζοντες.

ΝΓ

Κ. Γιαννουκάκη το ποιος θα πρέπει να σοβαρευτεί μάλλον δεν είμαι εγώ. Καταλαβαίνετε τι γράφετε;;; Το δικαστήριο απαγορεύει ένα βιβλίο για λόγους συκοφαντίας! τι σημαίνει αυτό; Ότι το βιβλίο περιλαμβάνει στοιχεία που είναι ΨΕΥΔΗ. Τι επιστημονικό διάλογο να κάνει κάποιος μαζί σας όταν δεν δέχεστε ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ;;; Τώρα λες να μην το ξέρω το βιβλίο; Κάποιες στιγμές έχω την αίσθηση ότι όταν γράφετε στο διαδύκτιο είστε κουρασμένος και κάποια στοιχεία λόγο κούρασης και απροσεξίας σας ξεφεύγουν...
 

greek487

Tasos N.
Ἰσχύει καί γιά σᾶς, τόν δημιουργό μάλιστα αὐτοῦ τοῦ πολύπαθου θέματος.

Ἀφῆστε νά κάνουμε τῆς Παναγίας!​

Το ξέρω. Και γι αυτό δεν δημιουργώ αντιπαράθεση με τον καθένα που διαφωνεί μαζί μου.


. . .
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Ούτε να φανταστεί ο ψάλτης ότι είναι "καλλιτέχνης". Απλά είναι ψάλτης.. . .

Μάλλον παρανόησες τα γραφόμενα. Το αντίθετο ισχυρίζεται (νομίζω). Ότι μπορεί να είναι κανείς μόνο «καλλιτέχνης» χωρίς να καταφέρει να περάσει στο επόμενο, ανώτερο επίπεδο, που είναι να γίνει ΨΑΛΤΗΣ. Και η ΕλΒυΧ έχει φτάσει σε ένα υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο, δεν έχει καταφέρει όμως (για λόγους ιδεολογικούς και όχι ικανότητας, να προσθέσω εγώ) να περάσει στο επίπεδο της Ψαλτικής (παραδοσιακής) Καλλιτεχνίας.
 
Δεν είναι όλοι δογματικοί σαν και σας.

Το ξέρω. Και γι αυτό δεν δημιουργώ αντιπαράθεση με τον καθένα που διαφωνεί μαζί μου.

Ωραία ανέκδοτα!
Άκου κι άλλο ένα:
-Τι βρήκαν ένας τράγος και ένα ελάφι στον πάτο ενός πηγαδιού?
-Τραγελαφικό θάνατο
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Θέλω νά κάνω μιά στατιστική σ᾿ αὐτό τό θέμα μέ τά μηνύματα ἀνά ἀποστολέα...

Πάτερ έβαλα το FindAll και μας έδωσε κάποια στατιστικά όπως τα ζητήσατε. Φαντάζομαι πως πρέπει να είναι τα σωστά. Εκτός και έχω κάνει κανένα λαθάκι στην αντιγραφή. Είναι με σειρά ημερομηνίας και όχι αριθμό μηνυμάτων.

greek487 17

domesticus 39

neoklis 11

Ρουστέμης Παναγιώτης 13

Διονύσης Λαμπρόπουλος 2

mmamais 1

PavlosKouris 38

Κων/νος Βαγενάς 20

dimskrekas 18

Nikolaos Giannoukakis 57

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 11

Ηλίας Παπαδόπουλος 50

karastamatis ioannis 23

filomousos 1

ilias nektarios 17

Nikos L. 40

Panagiotis 3

farlekas 1980 5

παναγιωτης 11

karastamatis ioannis 23

tsak77 3

Sotres 31

π. Μάξιμος 5

Dimitri 8

antonios 13

dimitrios.zaganas 1

EIRYK EMNOSHELE 1

ΚΟΥΤΣΙΟΥΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 1

emakris 10

ybulbu 24

Shota 5

pransot 2

apostoloskalpakidis 1

dimitris 7

souldatos 21

Hristakis 6

haris1963 4

Nikolaos 2

Laosynaktis 3

ΡΕΔΙΑΔΗΣ-ΤΟΥΜΠΑΣ ΗΛΙΑΣ 1

Οδυσσέας Εσκιτζής 1

kostaeri 1

K. Stantzos 1
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Πάτερ έβαλα το FindAll και μας έδωσε κάποια στατιστικά όπως τα ζητήσατε. Φαντάζομαι πως πρέπει να είναι τα σωστά. Εκτός και έχω κάνει κανένα λαθάκι στην αντιγραφή. Είναι με σειρά ημερομηνίας και όχι αριθμό μηνυμάτων.

greek487 17

domesticus 39

neoklis 11

Ρουστέμης Παναγιώτης 13

Διονύσης Λαμπρόπουλος 2

mmamais 1

PavlosKouris 38

Κων/νος Βαγενάς 20

dimskrekas 18

Nikolaos Giannoukakis 57

ΓΙΑΝΝΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 11

Ηλίας Παπαδόπουλος 50

karastamatis ioannis 23

filomousos 1

ilias nektarios 17

Nikos L. 40

Panagiotis 3

farlekas 1980 5

παναγιωτης 11

karastamatis ioannis 23

tsak77 3

Sotres 31

π. Μάξιμος 5

Dimitri 8

antonios 13

dimitrios.zaganas 1

EIRYK EMNOSHELE 1

ΚΟΥΤΣΙΟΥΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ 1

emakris 10

ybulbu 24

Shota 5

pransot 2

apostoloskalpakidis 1

dimitris 7

souldatos 21

Hristakis 6

haris1963 4

Nikolaos 2

Laosynaktis 3

ΡΕΔΙΑΔΗΣ-ΤΟΥΜΠΑΣ ΗΛΙΑΣ 1

Οδυσσέας Εσκιτζής 1

kostaeri 1

K. Stantzos 1

Ευχαριστίες για την ενημέρωση. Θα' θελα να δω και μια στατιστική για το πόσα μηνύματα, γραμμένα από ποιούς χρήστες, έχουν υποστεί επεξεργασία ανά συντονιστή (κατ' όνομα του καθενός).

Δ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Ευχαριστίες για την ενημέρωση. Θα' θελα να δω και μια στατιστική για το πόσα μηνύματα, γραμμένα από ποιούς χρήστες, έχουν υποστεί επεξεργασία ανά συντονιστή (κατ' όνομα του καθενός).

Δ.
Εὐχαριστῶ, μέ πρόλαβες. Ἤθελα νά γράψω ἐκτός τῶν διαγραμμένων.
Ἐπεξεργασία δέν ὑπάρχει, διαγραφή προσωπικῶν εἰδικά γιά σένα, ναί.
Νά τά ἐπαφέρω;

ΥΓ. Νά σταματήσει αὐτό (γενικῶς) περί συντονισμοῦ. Θά ἐπανέλθω. Συγχαίρω τόν κ. Γιαννουκάκη, πού ἀπευθύνθηκε σέ μένα μέ πολύ ὡραῖα ΠΜ, κατά τούς κανόνες.


 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Εὐχαριστῶ, μέ πρόλαβες. Ἤθελα νά γράψω ἐκτός τῶν διαγραμμένων.
Ἐπεξεργασία δέν ὑπάρχει, διαγραφή προσωπικῶν εἰδικά γιά σένα, ναί.
Νά τά ἐπαφέρω;

ΥΓ. Νά σταματήσει αὐτό (γενικῶς) περί συντονισμοῦ. Θά ἐπανέλθω. Συγχαίρω τόν κ. Γιαννουκάκη, πού ἀπευθύνθηκε σέ μένα μέ πολύ ὡραῖα ΠΜ, κατά τούς κανόνες.



Συντονιστικές ενέργειες δεν κρίνονται δημόσια, έχουμε μάθει, διαβάζουμε, ακούμε. Επομένως και η ερώτηση δεν έχει απάντηση, πάτερ. Ο όρος επεξεργασία ωστόσο θυμίζει τη διασκευή και τη μεταγραφή στα παρ' ημίν.

Ο συντονισμός κ όταν είναι άκριτος παραμένει κ πάλι μη κριτός, ακόμα και για τους κριθέντες.

Ευχή,

Δ
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Συντονιστικές ενέργειες δεν κρίνονται δημόσια, έχουμε μάθει, διαβάζουμε, ακούμε. Επομένως και η ερώτηση δεν έχει απάντηση, πάτερ. Ο όρος επεξεργασία ωστόσο θυμίζει τη διασκευή και τη μεταγραφή στα παρ' ημίν.

Ο συντονισμός κ όταν είναι άκριτος παραμένει κ πάλι μη κριτός, ακόμα και για τους κριθέντες.

Ευχή,

Δ

Κι ὅμως κρίνονται πολλάκις δημόσια.
Τίθεσαι κι ἐσύ στήν κρίση. Τί νά κάνω;
Τό Ψαλτολόγιο δέν θά τό πᾶμε, θά μᾶς πάει... ὅπως οἱ κανόνες ὁρίζουν καί ἡ ἀγάπη μας (καί δική σου δεδομένη) πρός αὐτό.


 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Είχα γράψει και σε άλλο μήνυμα σε άλλο thread, και εκεί διεγράφη -καλώς-ως εκτός θέματος, για το ποιός και πως ορίζει την "λεπτή κόκκινη γραμμή"...

Δύσκολο να συντονίσεις ένα forum που φιλοδοξεί να ανήκει στα μέλη του. Ένα κέρδος του Ψαλτολογίου (μαζί με ένα σωρό αρνητικά), είναι η δημοκρατικότητά του... Η Δημοκρατία μαζί με τα καλά, και αυτή καθ' εαυτή ως αυταξία (;), έχει και μπόλικα αρνητικά. Όλα έρχονται με ένα τίμημα... Όπως τελικά ιστορικά αποδεικνύεται πως οι αγορές δεν αυτορυθμίζονται, έτσι και τα δημοκρατικά fora, με την εγγενή τάση αποσύνθεσης που φέρουν ως δημοκρατικά, δυστυχώς δεν αυτοσυντονίζονται...

Ούτε ψύλλος στον κόρφο σ' αυτόν που ψάχνει την πολύ πολύ λεπτή κόκκινη γραμμή...
 

greek487

Tasos N.
Ωραία ανέκδοτα!
Άκου κι άλλο ένα:
-Τι βρήκαν ένας τράγος και ένα ελάφι στον πάτο ενός πηγαδιού?
-Τραγελαφικό θάνατο

Δεν αναφερόμουν σε σας. Σε φανταστικές κατηγορίες εναντίον μου απαντούσα.

Σείς, ο Σίμων Καράς και μόνο κατέχετε την αυθεντία.

Το έχετε δηλώσει αλλωστε και επισήμως.

:eek::eek::eek:

. . .
 

K. Stantzos

Κυριάκος Στάντζος
...........

και εφ όσον διαφωνείτε, επανερχόσαστε.

ΝΓ
Ήρθα! :)
Για να μην κατεβάζω πάλι ένα σεντόνι, απλά σας λέω οτι όλα αυτά είναι απόψεις σας, διάσπαρτα κομμάτια που δε στέκουν και δε στοιχειοθετούν κάτι. Έτσι πιστεύετε, το σέβομαι, καλά κάνετε, μην επιτίθεσθε, όμως. Δεν σας γνωρίζω, οπότε κρίση επί του προσώπου σας δεν κάνω. Ωστόσο από αυτά με τα οποία απαντήσατε λαμβάνω την εντύπωση οτι σκοπός σας είναι να πατάξετε κάθε τι που προσβάλει την Μουσική μας Παράδοση, και ιδιαίτέρως τον Λ. Αγγελόπουλο. Ως τι; Γιατί κόπτεσθε για την ΕΛ.ΒΥ.Χ.;
Μίλησα για ενότητα και δε σας άγγιξε καθόλου.
Αν ήσασταν ο Λ. Αγγελόπουλος και δεχόσασταν τόση επίθεση, πως θα αντιδρούσατε;
Εδώ εγώ τη μια ακούω τα εύσημα και μόλις με ρωτούν για τον δάσκαλό μου αλλάζουν δρόμο χωρίς να πουν "Γειά". Αυτό σίγουρα το βιώνουν αρκετοί μαθητές του Λ.Α. Γιατί φανατίζουν τον κόσμο;
Τι είναι αυτά τα πράγματα;!:(
Θελουμε να κάνουμε και "επιστημονικές" συζητήσεις, όταν δεν ξέρουμε το "Α"...

Όταν ήμουν παιδί γυμνασίου μόλις άκουσα τυχαία την ΕΛ.ΒΥ.Χ. με άγγιξε στην ψυχή μου.
Πιό πριν, κανένα άκουσμα δε με συγκινούσε, μάλλον το αντίθετο.
Αυτό μου έδωσε την ώθηση να ακολουθήσω αυτό το λειτούργημα.

Άλλον τον συγκίνησε ο Σακελλαρίδης, άλλον ο Στανίτσας, ο Βασιλικός, ο Καραμάνης κοκ. Όπως νιώθει ο καθένας.
Δεν είναι ο Λ. Αγγελόπουλος παραδοσιακός; Ε, σε 100-200 χρόνια, θα είναι!:D:D:D

Να δέχεστε την άποψη του άλλου και μην επιτίθεσθε, ιδίως όταν δε στέκουν τα επιχειρήματά σας.

Η μουσική μας Παράδοση δεν είναι δόγμα. Έρευνα γίνεται και μελέτη. Έχει ολοκληρώσει κανείς την έρευνά του και τη μελέτη του, και έχει βγάλει τα τελικά συμπεράμστά του; Πάντα κάτι υπάρχει. Μην τη μπερδεύουμε με την Ιερά Παράδοση. Έχει σχέση, αλλά δεν είναι το ίδιο.
Εξάλλου η Ψαλτική δεν είναι μόνο παράδοση.

Συγνώμη για τον εκτοπισμό του θέματος.
Δε θα το συνεχίσω. Σκοπός μου δεν είναι να αλλάξω τη γνώμη κανενός, αλλά να δούμε τα πράγματα πιό ήρεμα και με αλληλοσεβασμό.
Είναι πολύ λυπηρό να προσπαθούμε να μειώσουμε με οποιονδήποτε τρόπο τον συνάδελφό μας, τον συνάνθρωπό μας.
Χαρά στο κουράγιο όσον κάθονται και διαβάζουν τέτοιου είδους "συζητήσεις", ενώ ψάχνουν να διακρίνουν κάτι ουσιώδες...
Και πάλι συγνώμη από πολλούς αξιόλογους συναδέλφους που τηρούν σωστή στάση-απόσταση. Κρίμα που αν κάποιος ήθελε να μάθει περί ερμηνείας της ΕΛ.ΒΥ.Χ. δε του δίνεται η δυνατότητα να διαβάσει ή να ρωτήσει. Ποιός τολμάει να στιγματιστεί...:eek::eek::eek:
 
Status
Not open for further replies.
Top