Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική της προσέγγιση η ΕΛ.ΒΥ.Χ.

Status
Not open for further replies.
Παρακαλώ να αλάξει ο τίτλος του θεματος

διοτι είναι προκλητικος....και υποτιμητικός...για τις δεκάδες χορωδίες που υπάρχουν στο φορουμ....και καμμια τους δεν έχει επικαλεστεί την ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ...

Ελπίζω μόνο να μην είμαι εκτος θεματος πάλι!!!!.....
 
Ἰάκωβος Ναυπλιώτης,
ἄξιος διάδοχος τῶν προκατόχων του Νικολάου Βυζαντίου Λαμπαδαρίου (1837-1888) – οἱ ἡμερομηνίες ἀναφέρονται στα ἔτη ὑπηρεσίας - Ἀριστείδου Νικολαΐδου (1882-1911), Γεωργίου Βιολάκη (1875-1905) καὶ Γεωργίου Ῥαιδεστινοῦ τοῦ Β' (1863-1875) τῶν Πρωτοψαλτῶν, ποὺ ἤκμασαν περὶ τὸ 1780, καὶ πρόλαβαν καὶ αὐτοὶ να ἀκούσουν τὸν Δανιὴλ (1741-1789), τὸν Ἰάκωβο Πελοποννήσιο (1760-1801), τὸν Πέτρο τὸν Βυζάντιο (1766-1804) καὶ τὸν Γρηγόριο (1789-1797), τοὺς μεγάλους μελοποιοὺς καὶ Πρωτοψάλτες. Ὅλους αὐτοὺς εἶχε τὴν εὐκαιρία ὁ Ἰάκωβος να τοὺς ἀκούσει ἄμεσα ἢ ἔμμεσα, ἀπὸ πρῶτο χέρι θὰ ἔλεγα.
_____________
Αὐτά εἶναι τά διαστήματα , τό ὕφος, οἱ καλλωπιστικοί, ὅλη ἡ παράδοσις.
Ἀν ἀπομονώσεις ἕνα ἀπό αὐτά ἔχασες τά ὑπόλοιπα.
Αὐτά μεταφέρονται σωστά μόνο ἀπό στόμα σέ αὐτί.
Δέν μπορεί ἡ θεωρία καί τά ὄργανα νά ἀντικαταστήσουν τό νανούρισμα τῆς μάννας , τό μοιρολόι, τούς ἀναπνοάδες οὔτε καί ἡ γραφή φυσικά ὅσο ἀναλυτική κι ἀν εἶναι.

Ἡ Σχολή Καρᾶ ἀγνόησε τήν παράδοση σέ λάθος ἐποχή , τότε δηλ. πού οἱ Κωνσταντινουπολίτες δίδασκαν σέ ὅλη τήν Ἑλλάδα αὐτά πού παραδοσιακά ἔμαθαν ἀπ τούς μεγάλους δασκάλους καί ὄχι μόνο διαφώνησε ὡς πρός τά διαστήματα ἀλλά καί γιά τούς καλλωπιστικούς καί τό ὕφος καί ἔψαλε διαφορετικά διατυμπανίζοντας ὅτι μόνο αὐτοί ἔχουν σχέση μέ τήν παράδοση ἐνῶ οἱ ὑπόλοιποι Κων/τες...

Δέν εἷναι τυχαῖο ὅτι ἀπ τούς ἑκατοντάδες μαθητές τῆς σχολῆς δέν ἔχουμε ἕναν καλό ψάλτη ὅπως ἀπό μαθητές παραδοσιακῶν δασκάλων (Νταραβάνογλου κ.α.)

Κι ἄν δέν ἔχουμε ψάλτη, τί νά ποῦμε γιά χορωδία;
 
Αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε,



Σας παραπέμπω στις εξής εργασίες

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=79964&postcount=1

ΚΑΙ

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=80147&postcount=45

Ακούστε παρακαλώ τις εκτελέσεις (δια του λογισμικού ΜΕΛΩΔΟΣ) των συγκεκριμένων κειμένων με τα διαστήματα τα Χρυσανθινά, της Επιτροπής, και του Καρά.

Με γνώμονα τα 60 και πλέον χρόνια ηχητικής μαρτυρίας, ποιές εκτελέσεις εκπροσοπούν ακούσματα παραδοσιακά, και ποιές κάπως ξεφεύγουν;

Απο κεί και πέρα έχουμε πολλά άλλα να εξετάσουμε (και τα 5.5, 7.5 και τα άγνωστα).....

Σας ευχαριστώ για τον πίνακα σχετικά με τον ταμπουρά που προσφέρετε. Θα μπορούσατε να ηχογραφήσετε π.χ. (επι ταμπουρά σας) το Τρισάγιον Δύναμις (το Συνηθεισμένον π.χ.) με τα διαστήματα του Καρά και να αναρτήσετε το ηχητικό;

Την εποχή που ζούσε ο Καράς, κατ αρχάς εαν δεν ήσουν της παρέας του και δεν τον προσκυνούσες, δεν σου μιλούσε.....να λυθούν οι απορίες, έτσι χάριν της ιστορίας.

ΝΓ
Ευχαριστώ κατ' αρχάς για την παραπομπή διότι δεν την είχα υπόψη μου. Έτσι περιττεύει να ηχογραφήσω τα διαστήματα διότι έχουν παραχθεί από τον μελωδό.
Έπειτα ευχαριστώ που μ' αυτόν τον τρόπο προάγετε έναν συνετό και πολιτισμένο διάλογο.

Πιστεύω ότι τα διαστηματικά του Καρά σε θεωρητικό επίπεδο δεν επιδέχονται αμφισβήτηση διότι είναι τεκμηριωμένα με μαθηματικά. Ο Χρύσανθος που φαινομενικά κάνει λάθη στα διαστηματικά του αν μελετήσει κάποιος καλά θα παρατηρήσει ότι και ο Χρύσανθος είναι σωστός σε θεωρητικό (και όπως είδα πρόσφατα σε μία εργασία ίσως και σε πρακτικό) επίπεδο. Συγκριτικά με αυτές τις δύο εργασίες η Επιτροπή έχει το πλεονέκτημα ότι ισχυρίζεται ότι καταγράφει την ακουστική παράδοση και την τοποθετεί εκ των υστέρων στο θεωρητικό υπόβαθρο. Οι απορίες βέβαια είναι πολλές. π.χ. Ο δεύτερος ήχος που ψάλλουμε είναι χρωματικός; Αφού δεν έχει ημίτονα μέσα όπως ορίζει ο Χρύσανθος (επηρρεασμένος από τους αρχαίους). Ο τρίτος ήχος είναι εναρμόνιος; Αφού δεν έχει μέσα ημίτονα εν υφέσει ή εν διέσει.
Τέλος πάντων, όντως τα διαστηματικά του Καρά δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην ακουστική παράδοση, και αυτό δεν χρειάζεται τον Μελωδό για να φανεί, αφού αρκεί να ακούσει κανείς τους Πατριαρχικούς που ψάλλουν το Ζω-Νη του δευτέρου ως ελάχιστο τόνο, ενώ ο Καράς τον δίνει ως ημιτόνιο.

Κρίμα που δεν έχουμε ακουστικό υλικό από την εποχή του Χρύσανθου για να δούμε τι πορεία έχουν τα διαστηματικά, όχι σε 60 αλλά σε 160 χρόνια.

Για το θέμα της ΕΛΒΥΧ:
Νομίζω ότι (αγνοουμένων των έλξεων) η ΕΛΒΥΧ ψάλλει ακριβώς τα διαστήματα που ψάλλουν οι Παραδοσιακοί ψάλτες. Όσον αφορά στις έλξεις, αυτές τοποθετούνται και βάσει της θεωρητικής υπόδειξης αλλά πολλές φορές και βάσει ακουσμάτων από παραδοσιακούς ψάλτες.

Αλλά στα θέματα των διαστημάτων δε νομίζω ότι πρέπει να στεκόμαστε τόσο πολύ. Εκτός σπανίων (πολύ σπανίων) εξαιρέσεων, δεν υπάρχει ψάλτης που να ψάλλει δύο φορές ένα μάθημα και να μην έχει καμμία διαστηματική διαφορά (αποδεδειγμένο, δοκιμάστε το και στον εαυτό σας), αλλά και ούτε να συμφωνεί πάντα 100% με τα θεωρητικά διαστήματα.

Ο Καράς απ΄ όσο ξέρω έκανε ανακοινώσεις σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια και φαντάζομαι ότι απαντούσε στις ερωτήσεις που του έκαναν οι σύνεδροι. Απλά όταν ο Καράς ασχολήθηκε με τα Αρμονικά οι λοιποί ήταν επαναπαυμένοι στις φωνές τους, στα πανηγύρια (δεν το λέω υποτιμητικά) και στο ποιος θα πει μεγαλύτερο και καλύτερα αυτοσχεδιασμένο "Τριάδι".
 
Αγαπητέ μου κ. Παπαδόπουλε,

Γράφετε

Έτσι περιττεύει να ηχογραφήσω τα διαστήματα διότι έχουν παραχθεί από τον μελωδό.

Σας παρακαλώ πολύ να ηχογραφήσετε επι ταμπουρά όπως σας το ζήτησα. Με ενδιαφέρει, όπως και θα ενδιαφέρει και άλλους.....

Γράφετε

Πιστεύω ότι τα διαστηματικά του Καρά σε θεωρητικό επίπεδο δεν επιδέχονται αμφισβήτηση διότι είναι τεκμηριωμένα με μαθηματικά.

Διαφωνώ ριζικώς, όπως και θα διαφωνήσουν πάρα πολλοί. Απο που ν αρχήσουμε; Ανοίξατε σας παρακαλώ την κριτική του κ. Κατσιφή και κοιτάξατε πόσα μαθηματικά λάθη κάνει ο Καράς στις κλίμακες και τα τονικά διαστήματα, κυρίως τα χρωματικά και τα εναρμόνια. Στην κριτική μελέτη ο Κατσιφής όχι μόνο σχολιάζει ουσιαστικά τα λάθη αλλα και παραθετει τις συγκεκριμένες σελίδες απο τους δύο τόμους του Θεωρητικού του Καρά.

Επίσης, στο Θεωρητικό παρουσιάζονται μόρια όπως π.χ. 23.5 (κοιτάξατε παρακαλω ένα προηγούμενο μύνημά μου με τον σχετικό πίνακα) χωρίς να μας παραθέτει ο Καράς τους λόγους απο τους οποίος παράγονται αυτά τα μόρια....

Γιαυτό και παράθεσα τον πίνακα. Και μέχρι στιγμής, κανένας δεν είχε την καλοσύνη να αποφανθεί πως εντώς του πίνακος αυτού εκπροσωπούνται όλα τα διαστήματα και οι λόγοι (και να απαντηθούν τα απορρούμενα) απο τις εκδοθείσες και ανέκδοτες εργασίες του Καρά.

Γράφετε

όντως τα διαστηματικά του Καρά δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην ακουστική παράδοση, και αυτό δεν χρειάζεται τον Μελωδό για να φανεί, αφού αρκεί να ακούσει κανείς τους Πατριαρχικούς που ψάλλουν το Ζω-Νη του δευτέρου ως ελάχιστο τόνο, ενώ ο Καράς τον δίνει ως ημιτόνιο.

Όχι δεν ανταποκρίνονται πλήρως, δεν ανταποκρίνονται ΚΑΘΟΛΟΥ σε καμμία παράδοση. Και δεν είναι μόνο τα χρωματικά. Προχωρήσατε και στα εναρμόνια...

Γράφετε

Κρίμα που δεν έχουμε ακουστικό υλικό από την εποχή του Χρύσανθου για να δούμε τι πορεία έχουν τα διαστηματικά, όχι σε 60 αλλά σε 160 χρόνια.

Ηχητικό όχι. Αλλα, διαφωνήτε πως ο Ιάκωβος Ναυπλιώτης δεν ανταποκρίνεται στα παραδεδωμένα τα οποία τα άκουσε απο τους μαθητές των Τριών; Και, εφ όσον ο Ναυπλιώτης συμμετείχε στις μουσικές σχολές με άλλους γνωστούς ψάλτες, τι διαστήματα φανταζόσαστε θα δίδακταν οι συνάδελφοί του; Γιατί π.χ. τα ίδια διαστήματα έψελνε ο Πρίγγος και ο μακαρίτης ο Γεώργιος Σύρκας (αμφότεροι προερχόμενοι απο διαφόρους δασκάλους αλλα κοινή πηγή και συνεργασία στα πρόσωπα του Ραιδεστηνού, του Βιολάκη, του Σαρανταεκκλησιώτη, του Βασιλειάδη και του Καμαράδου);

Γράφετε

Νομίζω ότι (αγνοουμένων των έλξεων) η ΕΛΒΥΧ ψάλλει ακριβώς τα διαστήματα που ψάλλουν οι Παραδοσιακοί ψάλτες.

Ένα απο τα ΠΟΛΛΑ παραδείγματα: Ακούσατε την πρόσφατη εκτέλεση του "Αυγούστου μοναρχήσαντος" της ΕΛΒΥΧ (youtube) με τις εκτελέσεις των Κωνσταντινουπολιτών ψαλτών της παλιάς εποχής. ΤΟ ΙΔΙΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΕΙΝΑΙ; Τα ίδια τονικά διαστήματα είναι; Για να είστε σίγουρος και επι αντικειμενικής βάσης, περάστε και τα δύο ηχητικά (ΕΛΒΥΧ και κάποιου Κωνσταντινουπολίτη ψάλτη της παλιάς εποχής στο λογισμικό Sonic Visualiser (πληροφορίες πιο κάτω). Είναι τα διαστήματα τα ίδια; και, ποιά διαστήματα προσεγγίζουν (εάν δεν φτάνουν 99.99% την προσέγγιση) τα θεωρητικά των Χρυσανθινών η και της Επιτροπής του 1881;

Γράφετε

Όσον αφορά στις έλξεις, αυτές τοποθετούνται και βάσει της θεωρητικής υπόδειξης αλλά πολλές φορές και βάσει ακουσμάτων από παραδοσιακούς ψάλτες.

ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ!!! Απο που και πότε; Παραθέσατέ μου ένα αντιπροσωπευτικό κομμάτι (με τις υφεσοδιέσεις της ΕΛΒΥΧ) με ηχητικό της ΕΛΒΥΧ και παραθέσατε το ίδιο κείμενο (χωρίς υφεσοδιέσεις) απο παραδοσιακό ψάλτη. Ένα δραματικό παράδειγμα είναι το Αναστασιματάριο του Πρίγγου απο τον κ. Κωνσταντίνου που δεν έχει ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΕΨΕΛΝΕ Ο ΠΡΙΓΓΟΣ.

Γράφετε

Αλλά στα θέματα των διαστημάτων δε νομίζω ότι πρέπει να στεκόμαστε τόσο πολύ.

Σε τί άλλο θέλετε να σταθούμε; Στην ερμηνεία των παλαιών σημαδοφώνων; Στην ανάλυσή ακόμα και τον βασικών άφωνων νευμάτων; Απο που τα παρέλαβαν όλα αυτά με τον τρόπο που τα εκτελούν; Σε ποιά ηχητικά των τελευταίων 60 ετών των Κωνσταντινουπολιτών ψαλτών ακούγονται τέτοιες ερμηνείες;

Γράφετε

Εκτός σπανίων (πολύ σπανίων) εξαιρέσεων, δεν υπάρχει ψάλτης που να ψάλλει δύο φορές ένα μάθημα και να μην έχει καμμία διαστηματική διαφορά (αποδεδειγμένο, δοκιμάστε το και στον εαυτό σας),

Διαφωνώ. Ακούστε τον Ναυπλιώτη σε διάφορες εκτελέσεις του ιδίου κειμένου και τον Στανίτσα και περάσατε το ηχητικό απο το (δωρεάν, αλλά πολυ χρήσιμο) λογισμικό Sonic Visualiser (www.sonicvisualiser.com) και θα θαυμάσετε την σχεδόν 100% προσέγγιση των διαφορετικών εκτελέσεων. Υπάρχουν και ψάλτες σήμερα που έχουν τέτοιο προσόν. Μην το θεωρείτε απίθανο.....

Γράφετε

αλλά και ούτε να συμφωνεί πάντα 100% με τα θεωρητικά διαστήματα.


Και πάλι, ακούστε τον Ναυπλιώτη δια μέσου Sonic Visualiser......υπάρχουν και σήμερα ψάλτες με τέτοιο χάρισμα. Δεν είναι απίθανο......

Γράφετε

Απλά όταν ο Καράς ασχολήθηκε με τα Αρμονικά οι λοιποί ήταν επαναπαυμένοι στις φωνές τους

Δεν ήταν μόνο ο Καράς. Τον Ψάχο τον ξεχάσατε; Κι αυτός παρουσίασε εργασίες σε διεθνή συνέδρια, και μάλιστα πρίν ακόμη ασχοληθεί ο Καράς με την ΒΜ.

κ. Παπαδόπουλε, πριν το 1982 δεν υπήρχε κανένα θέμα που είχε διχάσει την ψαλτική οικογένεια. Εγωϊσμοι υπήρχαν. Μεγάλοι και μικροί. Αλλα ουδείς δεν έψελνε διαφορετικά απο τους άλλους ούτε ερμήνευε διαφορετικά απο τους άλλους. Απο την στιγμή που πέρασε ο ΛΑ και η ΕΛΒΥΧ απο το διαφημιστικό "Θεωρούμε τον εαυτό μας άριστη χορωδία στην εκτέλεση" στην απόλυτη δήλωση πως "Η μέθοδος την οποία ακολουθούμε, πειθαρχούμε, και διδάσκουμε είναι η ιστορικώς αυθεντική παράδοση της ΒΜ η οποία έτσι εκτελούταν και έτσι ερμηνευόταν υπο Κουκουζέλους, Κλαδά και Χρυσάφη" τότε άρχησε η αμφισβήτηση του ΛΑ και τα υπόλοιπα.

Εαν ήταν απλό προσωπικό θέμα ζήλιας, γιατί δεν έτρεξαν επι εποχής Χορωδιών Βασιλικού, Πέττα και Καραμάνη κάποιοι "υπέρμαχοι" να αμφισβητήσουν την Θεωρητική βάση και ερμηνεία αυτών αλλα και όλων των άλλων Χοραρχών και Δασκάλων τις εποχής εκείνης;

Σκεφτείτε το λίγο.

ΝΓ
 
Last edited:
Ηλίας Παπαδόπουλος;120355 said:


Τέλος πάντων, όντως τα διαστηματικά του Καρά δεν ανταποκρίνονται πλήρως στην ακουστική παράδοση, και αυτό δεν χρειάζεται τον Μελωδό για να φανεί, αφού αρκεί να ακούσει κανείς τους Πατριαρχικούς που ψάλλουν το Ζω-Νη του δευτέρου ως ελάχιστο τόνο, ενώ ο Καράς τον δίνει ως ημιτόνιο.

Κρίμα που δεν έχουμε ακουστικό υλικό από την εποχή του Χρύσανθου για να δούμε τι πορεία έχουν τα διαστηματικά, όχι σε 60 αλλά σε 160 χρόνια.

Για το θέμα της ΕΛΒΥΧ:
Νομίζω ότι (αγνοουμένων των έλξεων) η ΕΛΒΥΧ ψάλλει ακριβώς τα διαστήματα που ψάλλουν οι Παραδοσιακοί ψάλτες. Όσον αφορά στις έλξεις, αυτές τοποθετούνται και βάσει της θεωρητικής υπόδειξης αλλά πολλές φορές και βάσει ακουσμάτων από παραδοσιακούς ψάλτες.

Αλλά στα θέματα των διαστημάτων δε νομίζω ότι πρέπει να στεκόμαστε τόσο πολύ. Εκτός σπανίων (πολύ σπανίων) εξαιρέσεων, δεν υπάρχει ψάλτης που να ψάλλει δύο φορές ένα μάθημα και να μην έχει καμμία διαστηματική διαφορά (αποδεδειγμένο, δοκιμάστε το και στον εαυτό σας), αλλά και ούτε να συμφωνεί πάντα 100% με τα θεωρητικά διαστήματα.

Ο Καράς απ´ όσο ξέρω έκανε ανακοινώσεις σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια και φαντάζομαι ότι απαντούσε στις ερωτήσεις που του έκαναν οι σύνεδροι. Απλά όταν ο Καράς ασχολήθηκε με τα Αρμονικά οι λοιποί ήταν επαναπαυμένοι στις φωνές τους, στα πανηγύρια (δεν το λέω υποτιμητικά) και στο ποιος θα πει μεγαλύτερο και καλύτερα αυτοσχεδιασμένο "Τριάδι".

μη αγνοουμένων, άρα ουσών των έλξεων και των αναλύσεων, τί γίνεται;...
sic και πάλιν ερώ sic!

δ
 
[Σημείωμα συντονιστή] Αγαπητοί, το θέμα επεκετείνεται επί πολλών και διαφόρων υποσυζητήσεων που μάλλον το μπλέκουν παρά το προχωρούν.

Το γεγονός οτι κάποιοι θεωρούν την εκτέλεση της ΕΛ.ΒΥ.Χ «ερμηνευτική τελειότητα» δεν το βλέπω να παραβιάζει τους κανόνες του φόρουμ, ούτε το βλέπω υποτιμητικό για άλλες χορωδίες. Συμφωνώ όμως όπως και είπα προτύτερα οτι το θέμα έτσι όπως τέθηκε και όπως συνεχίστηκε δεν βοηθά για καλό διάλογο και ζητά παρεξήγηση. Παρόλαυτά, αρκετά μέλη συμμετείχαν σε αυτή τη συζήτηση και την προχώρησαν στο σημείο που πλέον συζητείται το θεωρητικό υπόβαθρο της ερμηνείας της ΕΛ.ΒΥ.Χ. και γενικότερα του Σίμωνος Καρά, θεωρητικά διαστηματικά κτλ.

Υπάρχουν όπως γνωρίζετε ειδικά θέματα που ασχολούνται με επιμέρους ζητήματα π.χ.

Περί αναγραφής και εκτέλεσης των μελωδικών έλξεων
Λόγοι διαστημάτων θεωρίας Καρά
και άλλα στην ενότητα Διαστήματα και Μελωδικές Έλξεις.

Για τις αναλύσεις δεν θυμάμαι τώρα εάν υπάρχει συγκεκριμένο θέμα, εάν όχι μπορεί να ανοίξει.

Για το δοξαστικό και τα διαστήματα του Β' ήχου βλ. Δοξαστικό «Αυγούστου Μοναρχήσαντος».

Προτείνω να μεταφερθεί η συζήτηση στα επιμέρους θέματα εφόσον οι συμφωνίες και διαφωνίες εκφράστηκαν σε ετούτο εδώ. Η επανάληψη και επιμονή κουράζει μάλλον και οδηγεί σε παρεξηγήσεις και σε μακροσκελή θέματα, δύσκολο να τα παρακολουθήσει κανείς.

Αν πάλι υπάρχει κάτι που δεν ακούστηκε και θέλετε να προσθέσετε σε αυτό το θέμα, εντάξει. Το αφήνω σε σας και ζητώ από όλους σεβασμό στους κανόνες του φόρουμ.

Ευχαριστώ.
 
Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική τελειότητα η ΕΛ.ΒΥ.Χ.?

Κάπως έτσι. . .







. . .
 
Διαφωνώ. Ακούστε τον Ναυπλιώτη σε διάφορες εκτελέσεις του ιδίου κειμένου και τον Στανίτσα και περάσατε το ηχητικό απο το (δωρεάν, αλλά πολυ χρήσιμο) λογισμικό Sonic Visualiser (www.sonicvisualiser.com) και θα θαυμάσετε την σχεδόν 100% προσέγγιση των διαφορετικών εκτελέσεων. Υπάρχουν και ψάλτες σήμερα που έχουν τέτοιο προσόν. Μην το θεωρείτε απίθανο.....

ΝΓ
Αυτά τα κάνω εδώ και 10 χρόνια. Οι δύο πρωτοψάλτες που αναφέρετε δεν ζουν πλέον. Και αν υπάρχουν κάποιοι που ζουν σήμερα, είναι ελάχιστες εξαιρέσεις. Αυτό είπα. Ας ανοίξει ένα θέμα όπου όλοι οι συμμετέχοντες σ' αυτήν την συζήτηση να ανεβάσουν από δύο ηχογραφήσεις δικές τους με ένα μέλος π.χ. το κράτημα από το Αναστάσεως ημέρα και περάστε τα ηχητικά από το sonic visualiser και ελάτε να συζητήσουμε μετά. Δεν το λέω κακοπροαίρετα. Απλά έτυχε να το έχω κάνει πολλάκις και επιβεβαιώνομαι συνέχεια.

ΥΓ Τις έλξεις που άκουσα από τον Ναυπλιώτη δεν τις έχω ακούσει από άλλον παραδοσιακό ψάλτη. Λίγο τις άκουσα από την ΕΛΒΥΧ. Βέβαια το δικό μου ακουστικό αισθητήριο να μην ληφθεί ως μέτρο διότι είμαι ο ελάχιστος ανάμεσά σας. Απλά να λέμε και τα μεν και τα δε. Ενθεωρουμένων λοιπόν και των έλξεων Δημήτρη. Όχι σ' όλα, αλλά σε αρκετά.
 
Προσπαθούμε να κάνουμε μια συζήτηση η οποία έως ενός σημείου ξετυλίχτηκε πολύ καλά. Συνομιλητές με διάθεση να καταλάβουν ο ένας τη θέση του άλλου. Δεν αντέχεται όμως στο Ψ. αυτό για πολύ. Άρχισαν πάλι οι άναρθρες φωνασκίες. Αν δε γουστάρετε την κουβέντα και το θέμα της, όλες οι παραλίες σας περιμένουν. Μη μας ενοχλείτε, όμως! Έχετε άποψη; Θέλετε να την πείτε απλώς χωρίς πολλά-πολλά, χωρίς διάθεση για συζήτηση; Πείτε την. Τη διαβάσαμε, την καταλάβαμε, τελείωσε. Το να επανέρχεστε πάλι και πάλι να λέτε το ίδιο πράγμα, μια γραμμή ποτισμένη ειρωνεία και απαξίωση, εσάς εκθέτει, εμάς όμως μας χαλάει τη συζήτηση. Βέβαια, αυτό θέλετε. Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί το Ψαλτολόγιο έχει πέσει. Μα γιατί να γράψει κάποιος ξέροντας ότι είναι θέμα χρόνου να πεταχτεί ο κάθε ... (βάλτε ό,τι θέλετε στα αποσιωπητικά) και να τα καταστρέψει ανενόχλητος το διάλογο.



Ο κ. Καρασταμάτης μάλλον δεν κάνει σωστή αντιστοίχηση προσώπων-γεγονότων. :p



Οι οποίοι, συγγνώμη κιόλας, λάμπουν διά της απουσίας τους. Αλλά είναι καλοκαίρι, δεν πειράζει.

Όσο για τη σύγκριση που τόσο πια σχολιάσθηκε, ξαναλέω αλλά για τελευταία φορά ότι δεν είναι αξιολογική, είναι μια απολύτως λογική κίνηση το να συγκρίνεις δύο πολύ πετυχημένες χορωδίες, όπως φαίνεται κι απ' την περίφημη δημοσκόπηση, ως προς τον τρόπο που δουλεύουν, την εκτέλεση, το ηχόχρωμα, τα επιμέρους χαρακτηριστικά (ισοκρατήματα κ.λπ.) και να δεις τι κερδίζει η μια και τι άλλη, τι χάνει η μια και τι η άλλη. Γιατί ο Στανίτσας το κάνει έτσι, γιατί ο Αγγελόπουλος αλλιώς; Μιλάω για εκτέλεση-ερμηνεία. Δεν καταλαβαίνω το μένος. Και σε τελική ανάλυση, αν το θέμα τέθηκε άκομψα (που τέθηκε), εδώ έχουμε προχωρήσει κατά πολύ την κουβέντα.


ΟΛΟΦΑΝΕΡΟΣ ὁ σκοπός τοῦ θέματος ἀπὸ τὴν ἀρχὴ κιόλας.

Βάλτε νὰ κάψουν θυμιατὰ καὶ φέρτε τὸ λιβάνι ...


Ποιος και γιατί πήγε αλλού το θέμα στις τελευταίες σελίδες;

Φυσικά όχι εσύ! Αλλά το ρητό της δασκάλας σου ξέρεις πολύ καλά πως εδώ δεν ισχύει, γιατί αν κάθεσαι ήσυχα και το άλλο παιδάκι έρθει και σου ρίξει μια μπούφλα για να σου πάρει το κολατσιό τότε δε φταις εσύ. Κι αν ακόμα υποτεθεί ότι φταις επειδή δεν γύρισες το άλλο μάγουλο, εδώ ούτε αυτό συμβαίνει! Εγώ το μόνο που έκανα στις προσωπικές επιθέσεις και ειρωνείες άνευ λόγου ήταν να πω ότι δεν είναι κατάσταση αυτή!

Συμφωνούμε;

Υπήρχε ένα θέμα "Περί καντάδας χαβιαροθεατρικο..." και κάτι άλλα. Και έπρεπε να μπει και να διαμαρτυρηθεί ο κ. Μακρής, μετά από χρόνια ύπαρξης του θέματος, για να διορθωθεί ο τίτλος. Επίσης, αν ο τίτλος ήταν "πώς πετυχαίνει την ερμηνευτική τελειότητα η χορωδία του Στανίτσα" θα αντιδρούσε κανείς; Βλέπετε πως τα πάντα είναι θέμα πλειοψηφίας. Το λάθος του κ. Νασσή είναι ότι δεν συμβιβάστηκε με το γεγονός ότι το φόρουμ είναι πλειοψηφικά αντίθετο ή και εχθρικό απέναντι στην ΕΛΒΥΧ, καλώς (για το "αντίθετο") ή κακώς.

Καλό εσπερινό.

Τσιγκέλι ή "γκαζάκι";:p
Μην ανάβεις φωτιές μπορεί να καείς.
Να ξεκαθαρίσω πως αν διαβάσεις τα μνμ ΟΛΑ μου
(δεν στο συνιστώ δεν θα το άντεχα:p)
του παρελθόντος δεν χρειάζεται να "ψάχνεσαι".
Το έχω δηλώσει κ το ξαναγράφω.



Η Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (από την ίδρυσή της)
παραμένει η κορυφαία χορωδία Βυζαντινής Μουσικής
στο Πλανήτη.Αυτό συμπεριλαμβάνει κ το αφεντικό της.




(Δεν ξέρω πότε θα θυμηθεί τις σπουδές του στη Νομική
κ παρά το ότι είμαι μαθητής του θα με κυνηγά για πρόκληση
κ σύσταση συμμορίας:D).

Προς τους αγαπητούς φίλους που έχουν ή είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν την μουσική με τον κ. Αγγελόπουλο και με την χορωδία. . .

Έχετε ακούσει τον ΛΑ να θέλει τον τονισμό, τις έλξεις, τις αναλύσεις κ.α. να γίνονται "εσωτερικά"?

Τι εννοεί ακριβώς?

Να γίνονται όλα με φυσικό τρόπο και όχι με τρόπο που να φέρνει όλοι την προσοχή του ακροατή στο συγκεκριμένο στοιχείο?

Έλεγε π.χ. ο κ. Αγγ για τον Φιρφιρή ότι είναι πηγαίος και ότι όλα αυτά που έκανε τα έκανε εσωτερικά. . . 'σαν να βγαίνει η μουσική από μέσα του'.

Σίγουρα η μουσική διδάσκεται δίπλα στο δάσκαλο και με πολλές διαδηλώσεις.

Αλλά θα μπορούσαμε να μιλήσουμε λίγο για την 'εσωτερικότητα' που επιδιώκει η χορωδία?

Πως μπορεί κανείς να το πετύχη αυτό?

Διακρίνεται η μουσική που έχει αυτή την εσωτερικότητα με αυτή που δεν την έχει?

Εύχομαι να έχω γράψει καθαρά.


. . .

Φίλτατε Κωνσταντίνε,

Ἀπὸ τὴν ἀρχὴ ποὺ ἀνοίχθηκε τὸ θέμα οὕτε τυλίχθηκε οὕτε ξετυλίχθηκε καλά. Ὁ στόχος ἦταν προφανής κι ἔγινε ἀντιληπτός καὶ πρόλαβα νὰ τὸ ἐπισημάνω ἀπὸ τὸ δεύτερο κιόλας μήνυμα.

Καὶ κάτι ἄλλο. Ἀπὸ τὴν κεκαλυμμένη εἰρωνεία καὶ ἀπαξίωση ποὺ κρύβει ὁ τίτλος καὶ μόνο τοῦ θέματος , προβάλλοντας ὁπαδισμό, προτιμῶ τὴν φανερὴ εἰρωνεία καὶ φανερὴ ἀπαξίωση τῶν «ἡμιαγρίων» μελῶν. Τουλάχιστον ἔτσι καταλαβαίνω με σαφήνεια τὶ πρεσβεύει ὁ καθένας ...
 
Πως πετυχαίνει την ερμηνευτική τελειότητα η ΕΛ.ΒΥ.Χ.?

Κάπως έτσι. . .







. . .

Και τι να λεει αυτο;...Μετα απο αυτα τα απανωτα video,κλεινει δηλ. το θεμα;...:eek::confused: Αυτο ηταν;
Εγινε ολος αυτος ο σαματας,βγαλαμε μεταξυ μας τα ματια μας,για να απαντησεις,συναδελφε,στο τελος ο ιδιος,στην ερωτηση σου;....:mad:
Και να μας πεις,τι δηλ.;....Οτι ολα γινονται με συστηματικη δουλεια;...Ευχαριστουμε πολυ για την πληροφορια!...
 
Last edited:
1) Επεξεργάζοντας την απάντηση για τα βίντεο

ΠΥΡΙΤΗΣ Ο ΘΥΣΑΥΡΟΣ.

Τίποτα δεν μας προσφέρουν οι παρουσιάσεις που να μήν της ξέρει και ο ΑΡΧΑΡΙΟΣ χοράρχης. Δηλαδή, ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ;;; Πυρίτης ο Θυσαυρός!!!


2) κ. Παπαδόπουλε, γράφετε

"Τις έλξεις που άκουσα από τον Ναυπλιώτη δεν τις έχω ακούσει από άλλον παραδοσιακό ψάλτη. Λίγο τις άκουσα από την ΕΛΒΥΧ."

Παρακαλώ ΔΕΙΞΤΕ μας επι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ βάση αυτές τις έλξεις σε όποιο λογισμικό σαν το SV που σείς κρίνετε κάνει την ίδια ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.

Όπως ο φίλος Δομέστιχος έγραψε απο την αρχή, προβοκάτσια ο τίτλος και υπεκφυγές γνωστές στις ερωτήσεις μας επι αντικειμενικής και επιστημονικής βάσης.....

NG
 
Ορίστε τα μυστικά της Χοραρχίας (αντικαταστήσατε τα περι Γρηγοριανού Άσματος με ΒΜ).

Αυτά τα μυστικά δεν θα σας τα μάθει ο Θρύλλος ΛΑ......

Διαβάστε να μάθετε.....να πετύχετε και σείς την τελειότητα.

ΝΓ
 

Attachments

  • chironomy.pdf
    5 MB · Views: 69
Πιάστε κι αυτά εδώ να γίνετε Θεοί.


LIBER USUALIS MISAE ET OFFICII. Desclée & Socii, Bélgica, 1956. (Αυτό το συνιστώμεν ιδιαιτέρως)

MARTÍNEZ SOQUES, FERNANDO, Sch. P. Método de canto gregoriano. Ed. Pedagógica, Barcelona, 1952.

SUÑOL, GREGORIO MARIA, O.S.B. Método completo de Canto gregoriano, 9ª. Ed., Monasterio de Monserrat, 1952. (Αυτό το συνιστώμεν ιδιαιτέρως)

WARD, JUSTINE. Canto gregoriano. Desclée & Ci., Roma, 1938.
 
1) Επεξεργάζοντας την απάντηση για τα βίντεο

ΠΥΡΙΤΗΣ Ο ΘΥΣΑΥΡΟΣ.

Τίποτα δεν μας προσφέρουν οι παρουσιάσεις που να μήν της ξέρει και ο ΑΡΧΑΡΙΟΣ χοράρχης. Δηλαδή, ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ;;; Πυρίτης ο Θυσαυρός!!!


2) κ. Παπαδόπουλε, γράφετε

"Τις έλξεις που άκουσα από τον Ναυπλιώτη δεν τις έχω ακούσει από άλλον παραδοσιακό ψάλτη. Λίγο τις άκουσα από την ΕΛΒΥΧ."

Παρακαλώ ΔΕΙΞΤΕ μας επι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ βάση αυτές τις έλξεις σε όποιο λογισμικό σαν το SV που σείς κρίνετε κάνει την ίδια ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.

Όπως ο φίλος Δομέστιχος έγραψε απο την αρχή, προβοκάτσια ο τίτλος και υπεκφυγές γνωστές στις ερωτήσεις μας επι αντικειμενικής και επιστημονικής βάσης.....

NG
κ. Γιαννουκάκη. Ας μην χαλάσουμε τη συζήτηση. Καλά πήγαμε να το στρώσουμε.
Το θέμα, όπως και όλα τα παρόμοια, έχει ξεφύγει. Πιστεύω ότι οι προθέσεις και τα κίνητρα του κ. Νάσση είναι ειλικρινή και καλοπροαίρετα και αυτό που χαρακτηρίζεται ως "άκομψος" ή "προκλητικός" τίτλος, δεν είναι τίποτα άλλο, εκτός από την συμπάθεια που έχει ο κ. Νάσσης στην ΕΛΒΥΧ και στον κ. Αγγελόπουλο και βέβαια την υποκειμενική άποψη του κ. Νάσση για την ερμηνευτική τελειότητα.
Αυτός δεν είναι λόγος να δέχεται επιθέσεις ο κ. Νάσσης διότι είναι αξιέπαινος για το έργο που επιτελεί στην ομογένεια και πρέπει να τον επιβραβεύουμε και να τον ενθαρρύνουμε κι όχι να τον προσβάλλουμε. Αυτός, εκεί που μένει, όπως και ο κ. Κουμπαρούλης και τόσοι άλλοι που διαμένουν στο εξωτερικό, γίνεται μέλος της ιεροψαλτικής κοινότητας της Ελλάδος (όπως και όλοι εμείς που διαμένουμε σε διαφορετικές πόλεις) και εκφράζεται φιλικά μαζί μας. Οφείλουμε να του το ανταποδίδουμε, κι όχι να τον παρασέρνουμε σε διαπληκτισμούς,τους οποίους πρέπει να αποφεύγουμε κι εμείς.
Δεδομένου ότι όλοι μας αγαπάμε την μουσική, πολλοί δε από μας ασχολούμαστε μόνο με την μουσική, ας φροντίσουμε να βγαίνουμε κερδισμένοι από τις συζητήσεις αυτές του φόρουμ και όχι χολωμένοι.

Η ουσία του προβλήματος, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν είναι ούτε ο κ. Αγγελόπουλος, ούτε ο Καράς, ούτε οι λεγόμενοι παραδοσιακοί ψάλτες, ούτε οι νεωτεριστές.
Η ουσία είναι ότι η Εκκλησία (αφού εκεί ανήκει η βυζαντινή μουσική) έπρεπε και πρέπει να δώσει μία ΜΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ, στην οποία όχι μόνο να λέει που "Εμμένομεν..." αλλά και που "ΔΕΝ Εμμένομεν". Να καταδικάσει ΕΠΙΣΗΜΑ.
Και που είπε "εμμένομεν..." τί έγινε; Είδατε εσείς κανέναν να εμμένει;
Διότι αν -λέω αν- καταδικάσει φερ' ειπείν την μέθοδο του Σίμωνα Καρά, δεν θα αμνηστεύεται κανένας αν την ακολουθεί. Αν καταδικάσει το θεωρητικό του Μαργαζιώτη, δεν θα δικαιολογείται κανείς αν το διδάσκει. Αν καταδικάσει τους αυτοσχεδιασμούς και τα "εφετζιλίκια" (συγνώμη για την έκφραση) ίσως τότε σταματήσουν να γίνονται.
Θα μου πείτε ότι ίσως υπάρχουν κάποιες παλιότερες αποφάσεις συνόδων κλπ κλπ. Ναι, συμφωνώ. Αλλά αφού υφίσταται πρόβλημα, πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει με ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ τί δέχεται και τι δεν δέχεται.
Όσο δεν το κάνει αυτό, κανείς από μας δεν νομιμοποιείται να καταδικάζει τα πιστεύω του άλλου, διότι αυτό είναι το προνόμιο των δημοκρατικών κοινωνιών: Να εκφράζουν οι άνθρωποι την άποψή τους ελεύθερα.

Αν γίνει βέβαια αυτό, πάει χαμένο το λιβανιστήρι του Δομέστικου.:wink:

Μόλις μπορέσω θα σας ηχογραφήσω με τον ταμπουρά.
Υπάρχει και μία καταπληκτική εργασία περί των διαστηματικών του Χρυσάνθου και αρμογής του Ταμπουρά με τους δεσμούς του Χρυσάνθου η οποία δεν έχει βγει ακόμη, και η οποία θα ταράξει πολύ τα νερά των διαστηματικών.

Το θέμα λοιπόν μπορεί να λυθεί σε μία μέρα, έστω κι αν κάποιοι αδικηθούν. Σε μία μέρα. Σε μία συνεδρίαση. 1, 2, 3, 4 και τέλος. Κουβέντα από κανέναν.


ΥΓ Για τις έλξεις του Ναυπλιώτη εν καιρώ διότι δεν έχω το υλικό μαζί μου και τις φορές που είμαι στη Λάρισα δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ
 
Όντως κ. Παπαδόπουλε,

Η μη εφαρμογή των αποφάσεων της (της Εκκλησίας) οφείλεται για, όχι μόνο το θέμα Καρά, αλλά και όλα τ άλλα που καλώς επισυνάπτετε.

Για τα διαστηματικά, θα σας παρακαλέσω πάρα πολύ, ει δυνατόν, να παρουσιάσετε τους λόγους και τα μόρια στην κοινή (για τους μουσικολόγους σήμερα) διαστηματική των 1200ΕΤ κλίμακος η οποία είναι η παγκωσμίως κοινή μέθοδος.

ΚΑΙ, να γινουν ΟΛΑ με ΜΕΛΩΔΟ, εί δυνατόν.

Εν κατακλείδι, ρίξτε μια ματιά κι εδώ (αγνοήσετε παρακαλώ τα υποκειμενικά και αξιολογήσατε τα αντικειμενικά της εργασίας)

1) Χρυσανθινά (όμοιες διφωνίες) http://www.youtube.com/watch?v=snrWsrgh_kg

2) http://www.youtube.com/watch?v=zEL1Xxog-tQ&feature=related

3) http://www.asbmh.pitt.edu/page9/page13/page17/page17.html (σας παραπέμπτω στις εισηγήσεις του κ. Συμεωνίδη και του κ. Λέκκα οι οποίες είναι κατατοπιστικές. Ενδιαφέρουσα είναι και η εισήγηση του κ. Μιχαλάκη).

Επι τη ευκαιρία, εφ όσον έχετε εργασίες δικές σας, εαν σας ενδιαφέρει, εγγραφείτε στο ερχόμενο Τρίτο Παγκόσμιο Συνέδριο (http://www.asbmh.pitt.edu/Conference2011Greek/).

Δεν θα σχολιάσω την προσφορά φίλων, συναδέλφων, νέων τε και παλιών. Θα σας ρωτήσω μόνο το εξής.

Όση εργασία κι ας επενδύση κάποιος στην διδασκαλία κάποιου θέματος, εφ όσον η βάση και η υποδομή του θέματος είναι το ΕΛΑΧΙΣΤΟ αμφισβητούμενη απο το ΓΕΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟ των ενασχολουμένων, δεν πιστεύετε πως όποια διδασκαλία πρέπει να γίνεται σε ΚΟΙΝΩΣ ΑΠΟΔΕΧΟΜΕΝΑ δεδομένα;

Να σας ρωτήσω κάπως αλλιώς. Τι πιστεύετε πως πρέπει να διδάσκεται ως ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας, η ιστορία τα στοιχεία της οποίας είναι κοινώς αποδεχόμενα απο την εποχή του 1890, ή η ιστοριά κατα την κα. Ρεπούση;

Πιστεύετε πως η διδασκαλία όποιου είδους, δη σε αρχάριους πρέπει να γίνεται σε σίγουρα και ασφαλή μονοπάτια, ή σε ξύλα αμφισβητούμενης ποιότητας πάνω απο έναν γκρεμό;

Το ίδιο και με την μουσική. Μπορεί ο Α´ η ο Β´ φίλος η συνάδελφος να δουλεύει λυσσαλέως, να μαζεύει χιλίους νέους αμυήτους και να τους κάνει μαθήματα 5 φορές την εβδομάδα. Εφ όσον η ύλη και η Θεωρία και τ ακούσματα δεν έχουν ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΟΙΝΩΣ ΑΠΟΔΕΧΤΑ, και μια (ας την πούμε κοινώς αποδεκτή) παράδοση, τότε, ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ; Δεν είναι, το κατ ολίγο, ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΙΝΩΣ ΑΠΟΔΕΧΤΑ;

Ας μάθουν οι νέοι τα ΚΟΙΝΩΣ ΑΠΟΔΕΧΤΑ πρώτα, ας γίνουν ψάλτες και μετά ας αποφασίσουν οι ίδιοι (μιας και είναι διαβασμένοι) ποιά μέθοδο τους εκφράζει και εκπροσωπεί την ιστορική αυθεντία. Εφ όσον, ο ΛΑ (και οι Λυκουργαγγελοπουλίζοντες) απο τις πρώτες εβδομάδες εισάγουν την ιδέα πως ΜΟΝΟ Ο ΚΑΡΑΣ και ΜΟΝΟ Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ επιτελούν ιστορική αυθεντία, χωρίς να παρουσιάσουν και τι λένε οι "ἀλλοι", δεν θεωρείται αυτό είδους.......φανατισμού;

ΝΓ
 
Last edited:


Κατ' αρχάς από το 1982 έως ότου απεδήμησε εις Κύριον ο Σ.Κ. μπορούσατε να τον ρωτήσετε για τις απορίες σας αντί να προσπαθείτε να συμπληρώσετε από μόνοι σας τον Πίνακα και τελικά να ζητάτε από τον κ. Κουρή να σας τον συμπληρώσει.
Εγώ θα ήθελα να σας ρωτήσω αν αποδέχεσθε τα διαστηματικά του Χρυσάνθου. Επειδή η Επιτροπή της Ι.Σ. απεφάνθη ότι :" Εμμένομεν....κτλ".
Αν ναι, τότε πολύ ευχαρίστως να σχίσουμε τον παραπάνω Πίνακα και να χρησιμοποιήσουμε τα διαστήματα του Χρυσάνθου. Και πολύ θα ήθελα να κάνετε τον κόπο να ηχογραφήσετε τις κλίμακες του Χρυσάνθου και να τις ανεβάσετε προς κοινήν ωφέλειαν.
Αν πάλι δεν πειθαρχείτε στην απόφαση της Επιτροπής της Ι.Σ. και προτιμάτε την εργασία της Πατριαρχικής Επιτροπής του 1881, τότε μπορούμε να κάνουμε ίσως μία πολύ όμορφη συζήτηση περί διαστηματικών (ίσως και σε κάποιο άλλο θέμα του φόρουμ). Έτσι όπως το παρουσιάζετε φαίνεται σαν να μην καταλαβαίνετε π.χ. γιατί το 256/243 μπορεί να αντιστοιχεί σε 6 ή σε 5 1/2 μόρια.
Πάντως στο παρελθόν προσπάθησα να αρμόσω τον Ταμπουρά με τους δεσμους του Σ.Κ. και κατεσκεύασα τα συνημμένα. Ο Ταμπουράς ακούγεται μια χαρά. Δεν έχω τον μελωδό οπότε αν κάποιος μπορεί να τα δημιουργήσει, αλλά όχι όπως τα παρουσιάζετε εσείς, αλλά λίγο πιο κομψά και τακτοποιημένα (κατ' αρχάς στο μυαλό μας και μετά στο χαρτί).
Στην φώτο φαίνεται και το μπράτσο του Ταμπουρά με τους δεσμούς κατά Σίμωνα Καρά. Αν έχετε κάποια άλλη πρόταση πολύ ευχαρίστως να την συζητήσουμε.



Συγγνώμη Ηλία για την παρέμβαση,
σε όλα συμφωνώ πλήν της ημερομηνίας
Ο Σίμων Καράς εννήθηκε το 1903 στο χωριό Λέπρεον
(Στροβίτσι η παλαιότερη ονομασία) του νομού Ηλείας κ
εκοιμήθη το 1999 σε ηλικία ενενήντα έξι ετών (96).:)



κ. Γιαννουκάκη. Ας μην χαλάσουμε τη συζήτηση. Καλά πήγαμε να το στρώσουμε.
Το θέμα, όπως και όλα τα παρόμοια, έχει ξεφύγει. Πιστεύω ότι οι προθέσεις και τα κίνητρα του κ. Νάσση είναι ειλικρινή και καλοπροαίρετα και αυτό που χαρακτηρίζεται ως "άκομψος" ή "προκλητικός" τίτλος, δεν είναι τίποτα άλλο, εκτός από την συμπάθεια που έχει ο κ. Νάσσης στην ΕΛΒΥΧ και στον κ. Αγγελόπουλο και βέβαια την υποκειμενική άποψη του κ. Νάσση για την ερμηνευτική τελειότητα.
Αυτός δεν είναι λόγος να δέχεται επιθέσεις ο κ. Νάσσης διότι είναι αξιέπαινος για το έργο που επιτελεί στην ομογένεια και πρέπει να τον επιβραβεύουμε και να τον ενθαρρύνουμε κι όχι να τον προσβάλλουμε. Αυτός, εκεί που μένει, όπως και ο κ. Κουμπαρούλης και τόσοι άλλοι που διαμένουν στο εξωτερικό, γίνεται μέλος της ιεροψαλτικής κοινότητας της Ελλάδος (όπως και όλοι εμείς που διαμένουμε σε διαφορετικές πόλεις) και εκφράζεται φιλικά μαζί μας. Οφείλουμε να του το ανταποδίδουμε, κι όχι να τον παρασέρνουμε σε διαπληκτισμούς,τους οποίους πρέπει να αποφεύγουμε κι εμείς.
Δεδομένου ότι όλοι μας αγαπάμε την μουσική, πολλοί δε από μας ασχολούμαστε μόνο με την μουσική, ας φροντίσουμε να βγαίνουμε κερδισμένοι από τις συζητήσεις αυτές του φόρουμ και όχι χολωμένοι.

Η ουσία του προβλήματος, κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν είναι ούτε ο κ. Αγγελόπουλος, ούτε ο Καράς, ούτε οι λεγόμενοι παραδοσιακοί ψάλτες, ούτε οι νεωτεριστές.
Η ουσία είναι ότι η Εκκλησία (αφού εκεί ανήκει η βυζαντινή μουσική) έπρεπε και πρέπει να δώσει μία ΜΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΛΥΣΗ, στην οποία όχι μόνο να λέει που "Εμμένομεν..." αλλά και που "ΔΕΝ Εμμένομεν". Να καταδικάσει ΕΠΙΣΗΜΑ.
Και που είπε "εμμένομεν..." τί έγινε; Είδατε εσείς κανέναν να εμμένει;
Διότι αν -λέω αν- καταδικάσει φερ' ειπείν την μέθοδο του Σίμωνα Καρά, δεν θα αμνηστεύεται κανένας αν την ακολουθεί. Αν καταδικάσει το θεωρητικό του Μαργαζιώτη, δεν θα δικαιολογείται κανείς αν το διδάσκει. Αν καταδικάσει τους αυτοσχεδιασμούς και τα "εφετζιλίκια" (συγνώμη για την έκφραση) ίσως τότε σταματήσουν να γίνονται.
Θα μου πείτε ότι ίσως υπάρχουν κάποιες παλιότερες αποφάσεις συνόδων κλπ κλπ. Ναι, συμφωνώ. Αλλά αφού υφίσταται πρόβλημα, πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει με ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΕΣΗ τί δέχεται και τι δεν δέχεται.
Όσο δεν το κάνει αυτό, κανείς από μας δεν νομιμοποιείται να καταδικάζει τα πιστεύω του άλλου, διότι αυτό είναι το προνόμιο των δημοκρατικών κοινωνιών: Να εκφράζουν οι άνθρωποι την άποψή τους ελεύθερα.

Αν γίνει βέβαια αυτό, πάει χαμένο το λιβανιστήρι του Δομέστικου.:wink:

Μόλις μπορέσω θα σας ηχογραφήσω με τον ταμπουρά.
Υπάρχει και μία καταπληκτική εργασία περί των διαστηματικών του Χρυσάνθου και αρμογής του Ταμπουρά με τους δεσμούς του Χρυσάνθου η οποία δεν έχει βγει ακόμη, και η οποία θα ταράξει πολύ τα νερά των διαστηματικών.

Το θέμα λοιπόν μπορεί να λυθεί σε μία μέρα, έστω κι αν κάποιοι αδικηθούν. Σε μία μέρα. Σε μία συνεδρίαση. 1, 2, 3, 4 και τέλος. Κουβέντα από κανέναν.


ΥΓ Για τις έλξεις του Ναυπλιώτη εν καιρώ διότι δεν έχω το υλικό μαζί μου και τις φορές που είμαι στη Λάρισα δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ

Αναμένουμε την εργασία Ηλία με ενδιαφέρον.


Χωρίς ίχνος ειρωνείας κ.Γιαννουκάκη νομίζω
ότι σε αυτό το Παγκόσμιο Συνέδριο θα έχουμε νέες κ
ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις.Μακάρι να βρεθούμε
(αν το επιτρέψουν κ οι συνθήκες :wink:)
εκεί όλοι οι λάτρεις της του Δαμασκηνού Τέχνης
κ να ανταλλάξουμε απόψεις.:).
 


Αυτός δεν είναι λόγος να δέχεται επιθέσεις ο κ. Νάσσης διότι είναι αξιέπαινος για το έργο που επιτελεί στην ομογένεια και πρέπει να τον επιβραβεύουμε και να τον ενθαρρύνουμε κι όχι να τον προσβάλλουμε. Αυτός, εκεί που μένει, όπως και ο κ. Κουμπαρούλης και τόσοι άλλοι που διαμένουν στο εξωτερικό, γίνεται μέλος της ιεροψαλτικής κοινότητας της Ελλάδος (όπως και όλοι εμείς που διαμένουμε σε διαφορετικές πόλεις) και εκφράζεται φιλικά μαζί μας. Οφείλουμε να του το ανταποδίδουμε, κι όχι να τον παρασέρνουμε σε διαπληκτισμούς,τους οποίους πρέπει να αποφεύγουμε κι εμείς.
Δεδομένου ότι όλοι μας αγαπάμε την μουσική, πολλοί δε από μας ασχολούμαστε μόνο με την μουσική, ας φροντίσουμε να βγαίνουμε κερδισμένοι από τις συζητήσεις αυτές του φόρουμ και όχι χολωμένοι.


Ἡ δημόσια ἔκθεση ἔχει και τοὺς κινδύνους της καὶ δὲν ἐξαιρεῖται κανείς ἀπὸ ἀυτοὺς ...
 
Ἡ δημόσια ἔκθεση ἔχει και τοὺς κινδύνους της καὶ δὲν ἐξαιρεῖται κανείς ἀπὸ ἀυτοὺς ...

Συμφωνώ με την έκθεση, αλλά όπως το λές ακούγεται σα σύσταση για να ακουστούν τα... ορθά...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top