Πραγματοποίηση Λιτανείας κατά τη Θεία Λειτουργία

#1
Η ορθή πράξη τέλεσης λειτανείας στη λειτουργία είναι να πραγματοποιηθεί αυτή πριν το "Είη το όνομα Κυρίου" ή μετά το πέρας της θείας Λειτουργίας;
 
#5
Ως εναλλακτική επιλογή πιο κοντά στα σημερινά δεδομένα είναι ποιο ορθό η λιτανεία να πραγματοποιηθεί πριν το "Είη το όνομα..." ή μετά το πέρας της λειτουργίας;
 
#6
1η Σεπτεμβρίου.
Αναφέρεστε στην Κωνσταντινούπολη, τα βυζαντινά χρόνια, όπου ήτανε συνήθεια ο Πατριάρχης τις μεγάλες γιορτές να ξεκινάει την ακολουθία στη Μεγάλη Εκκλησία και με λιτανεία να καταλήγει σε κάποιο άλλο ναό για να τελέσει εκεί τη θεία λειτουργία, όπου ήδη βρίσκονταν οι εντόπιοι ψάλτες και κληρικοί και ο πιστός λαός, οι οποίοι έχοντας τελειώσει τον όρθρο έψαλλαν αντίφωνα ή διάβαζαν προανάγνωσμα, αναμένοντας τον Πατριάρχη μαζί με κλήρο και λαό της Μεγάλης Εκκλησίας, για να ψάλλουν μαζί τη θεία λειτουργία. Εκεί είσοδος του Πατριάρχη στο ναό ήταν και η μικρη είσοδος στο βήμα κατευθείαν, όπου θυμιαζε, προσκυνούσε και ευλογούσε με τα πηνία, γινόταν η καθέδρα και ξεκινούσαν τα αναγνώσματα.
Είναι όμως διαφορετικό από το να ξεκινήσεις από τον ίδιο ναό και να καταλήξεις στον ίδιο, καταλιμπάνοντας έναρξη, αντίφωνα, (και τρισάγιο κατά τα αρχαιότερα πρότυπα). Εκεί η λιτανεία θα άρμοζε στο τέλος του όρθρου κατά τα μοναχικά πρότυπα, και πριν την έναρξη της θείας λειτουργίας. Εναλλακτικά, εντός της θείας λειτουργίας, και εφόσον το αντίδωρο διανεμηθεί μετά τη λιτανεία, Εν ειρήνη προέλθωμεν, Εν ονόματι Κυρίου, λιτανεία, Είη το όνομα Κυρίου και τα καθεξής με τη διανομή του αντιδώρου.
 
Top