Ποιος είναι ο Petre Moise;

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#1
Σήμερα καθώς κοιτούσα βίντεο στον σωλήνα αντιλήφθηκα ένα νέο ιεροψάλτη ο οποίος ψάλλει σωστά και έχει καλή φωνή. Αν τον γνωρίζει κάποιος ας μας πει λίγα βιογραφικά γι'αυτόν και από ποια χώρα κατάγεται (αν και το τελευταίο δεν έχει και τόσο σημασία)..

Και επειδή μ'αρέσει το συγκεκριμμένο τεριρέμ (κάτι μου θυμίζει, κάπου το χω ακούσει αλλά δεν μπορώ να θυμηθώ) μπορεί να μας το προσφέρει κάποιος εαν δεν υπάρχει ήδη στο Ψ;

Ευχαριστώ.

Μανώλης

 

victoras

Νέο μέλος
#6
Πρεπει να εχει ακουσει πολυ Βασιλικο εκει στη Ρουμανια...
Καλή φωνή, όμως δεν γνωρίζει σωστά τη μουσική...
Κρίμα, έχει αλλοιωθεί ο τεράστιος μας μουσικός πλούτος!!!
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#7
.. όμως δεν γνωρίζει σωστά τη μουσική...
Κρίμα, έχει αλλοιωθεί ο τεράστιος μας μουσικός πλούτος!!!
Πλάκα μας κάνεις; Ανάρτησε κι εσύ κάτι να σ'ακούσουμε.. Γιατί η κριτική είναι εύκολη..αλλά η εκτέλεση..!
 
Last edited:

victoras

Νέο μέλος
#8
Πλάκα μας κάνεις; Ανάρτησε κι εσύ κάτι να σ'ακούσουμε.. Γιατί η κριτική είναι εύκολη..αλλά η εκτέλεση..!

Ο Petre Moise είναι ΨΑΛΤΑΡΑ!
Και εσύ φίλε, πρέπει να είσαι άσχετος εντελώς.
Θα αναρτήσω, συν Θεώ, ηχογράφηση από τον κορυφαίο Πρωτοψάλτη και Μουσικοδιδάσκαλο στον Κόσμο, ο οποίος έχει εξαιρετική φωνή, γνωρίζει άριστα την παλαιά παρασημαντική, εκτελεί εξαιρετικά, βασιζόμενος στα χειρόγραφα, εκτελεί εξαιρετικά τα διαστήματα, χρόνο και όλα όσα πρέπει για να είναι κάποιος άριστος. Δεν χρειάζεται κάποιος να έχει φωνή, όπως ο συγκεκριμένος ψάλτης που μας ανέβασες, φίλε μου, έχει και διαστήματα, αναλύσεις, χρόνος, ερμηνεία κ.ά πολλά που πρέπει -πιστεύω- να τα γνωρίζεις. Ο τύπος εδώ ένα έχει τα άλλα τι έγιναν;που πήγαν;Άρα, λοιπόν, αν τον βαθμολογήσουμε παίρνει 1 από τα 10.
Δυστυχώς έχουν γίνει όλα ξέφραγο αμπέλι, γι' αυτό και καταστράφηκε η μουσική μας, αν ζούσε στην παλαιά εποχή ο συγκεκριμένος θα μπορούσε η Εκκλησία να τον αφορήσει. Όλα αυτά έχουν θεολογικό νόημα και όταν αυτός που ψάλλει δεν θεολογεί, άρα υβρίζει το Θεό. Σήμερα όμως όχι μόνο δεν τους αφορίζει η Εκκλησία, αντίθετα τους επιβραβεύει και με οφφίκια.

Και κάτι ακόμη, αυτός που θα αναρτήσω ανεβοκατεβαίνει και 3 κλίμακες άνετα, μή σου πως ότι αγγίζει και την τέταρτη.
 
Last edited by a moderator:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#9
Και εσύ φίλε, πρέπει να είσαι άσχετος εντελώς.
Θα αναρτήσω, συν Θεώ, ηχογράφηση από τον κορυφαίο Πρωτοψάλτη και Μουσικοδιδάσκαλο στον Κόσμο, ο οποίος έχει εξαιρετική φωνή, γνωρίζει άριστα την παλαιά παρασημαντική, εκτελεί εξαιρετικά, βασιζόμενος στα χειρόγραφα, εκτελεί εξαιρετικά τα διαστήματα, χρόνο και όλα όσα πρέπει για να είναι κάποιος άριστος. Δεν χρειάζεται κάποιος να έχει φωνή, όπως ο συγκεκριμένος ψάλτης που μας ανέβασες, φίλε μου, έχει και διαστήματα, αναλύσεις, χρόνος, ερμηνεία κ.ά πολλά που πρέπει -πιστεύω- να τα γνωρίζεις. Ο τύπος εδώ ένα έχει τα άλλα τι έγιναν;που πήγαν;Άρα, λοιπόν, αν τον βαθμολογήσουμε παίρνει 1 από τα 10.
Δυστυχώς έχουν γίνει όλα ξέφραγο αμπέλι, γι' αυτό και καταστράφηκε η μουσική μας, αν ζούσε στην παλαιά εποχή ο συγκεκριμένος θα μπορούσε η Εκκλησία να τον αφορήσει. Όλα αυτά έχουν θεολογικό νόημα και όταν αυτός που ψάλλει δεν θεολογεί, άρα υβρίζει το Θεό. Σήμερα όμως όχι μόνο δεν τους αφορίζει η Εκκλησία, αντίθετα τους επιβραβεύει και με οφφίκια.

Και κάτι ακόμη, αυτός που θα αναρτήσω ανεβοκατεβαίνει και 3 κλίμακες άνετα, μή σου πως ότι αγγίζει και την τέταρτη.
Για δε μας αναρτάς κάτι δικό σου;;; Εσύ τον έκρινες (και μάλιστα σκληρά και άδικα) κι όχι ο κορυφαίος μουσικοδιδάσκαλος στον κόσμο...και γιατί δεν μας λες το ονομ/νυμο του;;; Θα μας κάνεις εκπληξη;; Είπες και εξακολουθείς να λες βαρύγδουπες λέξεις..

ΥΓ Δεν το συνεχίζω, αν και με προκάλεσες χοντρά..η κοινότητα θα βγάλει τα συμπεράσματα της...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#10
... αν ζούσε στην παλαιά εποχή ο συγκεκριμένος θα μπορούσε η Εκκλησία να τον αφορήσει. Όλα αυτά έχουν θεολογικό νόημα και όταν αυτός που ψάλλει δεν θεολογεί, άρα υβρίζει το Θεό. ...
Θεολογικώς άτοπα τα ανωτέρω. Έχεις ξεφύγει λιγάκι.
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#11
... αν ζούσε στην παλαιά εποχή ο συγκεκριμένος θα μπορούσε η Εκκλησία να τον αφορήσει. Όλα αυτά έχουν θεολογικό νόημα και όταν αυτός που ψάλλει δεν θεολογεί, άρα υβρίζει το Θεό. ...
Θεολογικώς άτοπα τα ανωτέρω. Έχεις ξεφύγει λιγάκι.
Δεν άκουσα τον εκτελεστή και δεν μπαίνω στην ουσία της διαμάχης. Επ' αυτού, όμως, επειδή μάλλον αγνοούμε κάποια πράγματα, αντιγράφω από άρθρο του Σωκράτους Παπαδοπούλου:
...Ἀλλὰ τὸ ἐκφωνητικὸν τοῦτο σύστημα καὶ οἱ ἐλάχιστοι θρησκευτικοὶ ὕμνοι μετὰ τὴν ἐπικράτησιν τοῦ χριστιανισμοῦ δὲν ἐπήρκουν εἰς τὰς ἀνάγκας τῆς Ἐκκλησίας. Τὸ θρησκευτικὸν αἴσθημα τοῦ Δ' αἰῶνος ἀπήτει μεγαλοπρεπεστέραν μουσικὴν διακόσμησιν τῶν ἱερῶν τελετῶν. Αἱ στροφαὶ τῆς ἐκτεθηλυμένης μουσικῆς τῶν θεάτρων ἤρχισαν νὰ σκανδαλίζουν τοὺς πιστούς. Ἀλλὰ οἱ ἀδαμάντινοι ἀρχιερεῖς τῶν χρόνων τούτων εἶχον τὴν ἀπαιτουμένην ἱκανότητα ὄχι μόνον τὴν θηλυπρέπειαν τῆς λαϊκῆς μούσης νὰ ἀποκλείσουν ἀπὸ τοὺς ἱεροὺς περιβόλους ἀλλὰ καὶ ἴδιοι νὰ ὑποβοηθήσουν τὴν ἐκκόλαψιν νέου συστήματος μουσικῆς, μὲ νέαν ἀρχιτεκτονικήν. Ὁ ἐθνικὸς χαρακτὴρ παρέσχε τοὺς μελοποιοὺς τῆς περιόδου ταύτης τὸν μάλλον ἁρμόζοντα τόπον. Αἱ ζωηραὶ ἐκδηλώσεις τοῦ πάθους καὶ αἱ ἠδονικαὶ ροπαὶ τῆς ἀρχαίας μουσικῆς ἀποκλείονται τελείως. Αἱ διαπασωνικαὶ κλίμακες ὅλων τῶν χρωμάτων ἀναθεματίζονται καὶ εἰς τὸ ἀρχαῖον πεντάχορδον ἀνατίθεται ἡ ἐξύμνησις τῶν εὐρυτέρας σημασίας θρησκευτικῶν ὑποθέσεων. Οἱ ψαλμοὶ τοῦ Δαυΐδ τὸ «Ἅγιος ἅγιος Κύριος Σαββαώθ», τὸ «Σὲ ὑμνοῦμεν», τὸ «Χερουβικὸν» καὶ «Κοινωνικόν», τὸ «Σιγησάτω πᾶσα σὰρξ βροτεία» καὶ τόσοι ἄλλοι ὕμνοι ἐξέρχονται δηλῶς τοῦ ἐκφωνητικοῦ συστήματος φέροντες πλατύτερον μελῳδικὸν ἔνδυμα. Ἡ νέα ἐκκλησιαστικὴ μουσικὴ βαδίζει πρὸς τὴν ἐξέλιξιν. Ἐν τῇ ἐξελίξει διαμορφοῦνται τὰ γένη τῶν μελῶν, τὸ Εἱρμολογικόν, Στιχηραρικὸν καὶ τῆς Παπαδικῆς, ἀκολουθοῦντα ἕκαστον ἴδιον ρυθμόν. Ἡ διμελικὴ [sic, προφανώς εννοεί «θυμελική»] μουσικὴ ἐνθαρρυνομένη ὑπὸ τῶν αὐλικῶν καὶ τῆς ἀριστοκρατίας ἀγωνίζεται νὰ καταλάβῃ τοὺς Ἐκκλ. Χορούς. Οἱ κεραυνοὶ τῶν Πατέρων ἀνακόπτουν τὰς ἐφόδους. Καὶ ἐνῷ ἀφ' ἑνὸς ἀπαράμιλλοι εἰς σφοδρότητα ἀφορισμοὶ ἐκτοξεύονται, ἀπὸ τοῦ ἄμβωνος ἐναντίον τῆς ἐκτεθηλυμένης μουσικῆς, ἀφ' ἑτέρου οἱ ἴδιοι οἱ Πατέρες ἐπιδίδονται εἰς τὴν ρύθμισιν τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ ἄσματος. Φέρομεν ὡς παράδειγμα Ἰωάννην τὸν Χρυσόστομον, ὅστις ἐπινοήσας ἴδια σημαδόφωνα ἐφρόντιζε δι' αὐτῶν νὰ περιφρουρήσῃ τὴν σεμνοπρέπειαν τοῦ κατανυκτικοῦ ἐκκλησιαστικοῦ μέλους...
 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#13
Γιάννη κάνε μια σούμα (περίληψη) με απλά λόγια τι μας λέει ο Σ.Παπαδόπουλος! :eek:
Ότι το απλό μέλος άρχισε να παραμελείται από τις αρχές του Δ' αιώνος γιατί οι ανάγκες απαιτούσαν μεγαλοπρεπέστερη μουσική διακόσμηση. Άρχισε τότε να μπαίνει θηλυπρεπής και ηδονική μουσική απ' αυτήν που παιζόταν στα θέατρα και να σκανδαλίζονται έτσι οι πιστοί. Τότε οι πατέρες πήραν μέτρα για να διώξουν αυτές τις εξωτερικές επιδράσεις. Αναθεμάτισαν τις διαπασωνικές κλίμακες και θέσπισαν να χρησιμοποιείται το αρχαίο πεντάχορδο για τους ύμνους της Εκκλησίας. Πάλι όμως η μουσική αυτή άρχισε να εξελίσσεται και η αριστοκρατία προσπαθεί να επιβάλλει θυμελική μουσική στους εκκλησιαστικούς χορούς, πάλι όμως οι κεραυνοί των πατέρων ανακόπτουν τις εφόδους. Οι ίδιοι οι πατέρες άρχισαν να επιδίδονται έπειτα στη ρύθμιση του εκκλησιαστικού άσματος, με παράδειγμα τον Άγ. Ιωάννη το Χρυσόστομο που έκανε δική του παρασημαντική για να προστατέψει το κατανυκτικόν του μέλους.

Το ανέφερα σε απάντηση προς το χαρατηρισμό του Νεοκλή ότι είναι άτοπο το περί αφορισμού. Το είχα πρόσφατο το άρθρο του Σωκράτους, πριν λίγο το καθαροέγραψα, συνεπώς θεώρησα καλό να παραθέσω το εν λόγω χωρίο ως απτόμενο του σχολίου. Ξαναλέω, δεν υποννοώ τίποτα για το συγκεκριμένο εκτελεστή και δε θέλω να μπω στην ουσία του θέματος. Μια πληροφορία έδωσα παρεμπιπτώντως.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#14
'Άλλο πράγμα όμως η «θηλυπρεπής, ηδονική και θυμελική» μουσική στην εκκλησία και άλλο τα ενδεχόμενα σφάλματα του εν λόγω ψάλτη όσον αφορά « ... διαστήματα, αναλύσεις, χρόνος, ερμηνεία κ.ά πολλά ...» για τα οποία κατηγορήθηκε.
 

victoras

Νέο μέλος
#15
Θεολογικώς άτοπα τα ανωτέρω. Έχεις ξεφύγει λιγάκι.
Δεν έχω ξεφύγει αγαπητέ Νεοκλή, όλα όσα είπα ευσταθούν και με το παραπάνω, καθώς ο συγκεκριμένος που αναφέρω λόγω της σεμνότητάς του δεν ασχολείται μ' αυτά. Θα αναρτήσω κάτι όταν ο ίδιος μου το επιτρέψει. Αυτά όλα που είπα δεν τα είπα εγώ, αλλά προηγουμένως τα είπαν κάποιοι άλλοι μεγάλοι ψάλτες κεκοιμημένοι και εν ζωή, οι μεγαλύτεροι. Κι' αν αυτοί τον χαρακτήρισαν έτσι πως θα τολμήσω εγώ να πω κάτι λιγότερο γι' αυτόν.
Επειδή δεν επιθυμώ να συζητήσω περισσότερο για το θέμα αυτό, και επειδή όλοι ελπίζω να αντιλαμβανόμαστε ότι δεν πρέπει να μας κυριεύει το πάθος της αλαζονείας και της έπαρσης σ' αυτά τα θέματα, διότι μισθό πρέπει να περιμένουμε από τον Κύριο της Δόξης, διότι σ' Αυτόν απευθυνόμαστε, και όχι από τους ανθρώπους. Γένοιτο!!!
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#19
Μεταξύ σοβαρού κι αστείου όταν επικρίνουμε κάποιον πρέπει να δικαιολογούμε επαρκώς την άποψη μας, κι όχι απλώς να ρίχνουμε ένα πυροτέχνημα μόνο και μόνο για να κερδίσουμε τις εντυπώσεις..Η αληθεια είναι ό,τι τον συγκεκριμμένο ψάλτη δεν τον έχω μελετήσει για να εκφέρω απόλυτη άποψη, αλλά στα 2 βιντεάκια που τον άκουσα μου άρεσε...Τώρα εάν έχει ακούσει Βασιλικό δεν το ξέρω, αν είναι να τον ρωτήσουμε.

Το άλλο βίντεο που άκουσα είναι αυτό.

Ο νέος αυτός ανθρωπος είναι αξιέπαινος, και φαίνεται ό,τι αγαπάει αυτό που κάνει..
 

gpsevdos

Παλαιό Μέλος
#20
Καλησπερα Μανωλη,

http://www.youtube.com/watch?v=O30O00hghd8

εδω ειναι το τεριμεμ απο χορωδια (Κρατημα Πετρου Λαμπαδαριου)

εβαλα τη πρωτη σελιδα.
(πιθανοτατα εχει ανεβει αλλου στο φορουμ)

ο Petre μου φαινεται το λεει βιαστικα, η χορωδια εχει μια ανεση χρονου

παντως, ειναι απο τα ωραιοτερα κρατηματα
 

Attachments

Top