Ἐπανερχόμενοι σέ αὐτό τό θέμα, μέ ἀφορμή τό νέο θέμα καί μήνυμα
ἐδῶ, καί διαβάζοντας πάλι τήν ἑρμηνεία τοῦ Μανόλη, διαπιστώνω
1. Μία ἀσάφεια (τελικά) —παρά τό προφανῶς σαφές— στό ΤΑΣ κεφ. λε'. Ἡ φράση «Εἶθ᾿ οὕτω τὸν α΄ οἶκον καὶ τὸ κοντάκιον» φαίνεται ἐμβόλιμη. Κάτι πού προσπαθεῖ νά διορθώσει τό ΤΑΣ2010 (Τατάρνης) ἀνεπιτυχῶς.
2. Ἐκτός ἀπό τό ΤΒ, πού μνημόνευσα, εἶδα ὅτι καί τό ΤΔ δέν προβλέπει τήν ἐπανάληψη τοῦ οἴκου «Ἄγγελος πρωτοστάτης…», ἀλλά ἀνάγνωση ἀπό τόν ἀναγνώστη, μετά τήν ψαλμωδία τοῦ «Τῇ ὑπερμάχῳ...», ὅπως γίνεται καί τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, πού ἀκολουθεῖ τό συναξάρι.
Αὐτά βέβαια στήν ἀκολουθία στόν ὄρθρο, ὅπου ἐπηρέασε καί τήν ἀκολουθία στό ἀπόδειπνο, ἄν καί τά ΤΚΠ καί ΤΜΕ δέν ἀναφέρουν ἐπανάληψη τοῦ «Ἄγγελος πρωτοστάτης…», οὔτε ψαλμωδία τοῦ «Τῇ ὑπερμάχῳ...», παρά μόνον στό Παράρτημα (ὅπως ἔχουμε γράψει καί ἀλλοῦ παλιά, ὅταν τέθηκε τέτοια ἐρώτηση).
Σημ. Νά ἐξετάζουμε διαφορετικά τήν ἀκολουθία στό ἀπόδειπνο καί διαφορετικά στόν ὄρθρο καί νά βλέπουμε ἐπιδράσεις. Ἐπίσης τό ΤΣ δέν προβλέπει τήν ἀκολουθία στόν ὄρθρο, ἀλλά συναπτῶς μέ τήν πρεσβεία τῆς Παρασκευῆς ἑσπέρας.