[Ερώτηση] Ποιά είναι η γνώμη σας για την σειρά Μουσικόν Μηνολόγιον του π. Κωνσταντίνου Παπαγιάννη;

Άγγελος Πάπας

Μαθητευόμενος ψάλτης
#1
Χαιρετε αγαπημένοι μου εν Χριστώ αδελφοί,
Θα ήθελα να μαζέψω γνώμες για την Σειρά του π. Κωνσταντίνου Μουσικόν Μηνολόγιον και τα πλεονεκτήματα και μιονεκτήματα σχετικά με άλλα βιβλία του ιδίου περιεχομένου.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Με αγάπη,
Άγγελος Πάπας :):):)
 

drigop

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΣ
#2
Χαιρετε αγαπημένοι μου εν Χριστώ αδελφοί,
Θα ήθελα να μαζέψω γνώμες για την Σειρά του π. Κωνσταντίνου Μουσικόν Μηνολόγιον και τα πλεονεκτήματα και μιονεκτήματα σχετικά με άλλα βιβλία του ιδίου περιεχομένου.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Με αγάπη,
Άγγελος Πάπας :):):)
Έχω σχεδόν όλη την σειρά βιβλίων.....
Ειδικά η Παρακλητική και το Τριώδιο(καθημερινών)είναι το κάτι άλλο....:)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#3
Τα πιο πλήρη από πλευράς περιεχομένου, από κάθε άλλο αντίστοιχο αλλά με δυο μειονεκτήματα κατά την γνώμη μου. Τα χειρόγραφα είναι δυσανάγνωστα, αν τα βλέπεις για πρώτη φορά. Πρέπει να τα έχει κάνει προηγουμένως μια πρόβα, για να βγάζεις τα λόγια και ο τρόπος δεσίματος δεν σου επιτρέπει να τα έχεις ανοιχτά στο αναλόγιο.
 

ψαλμός 50ός

Ελένη Ντόβα-Χατζή
#4
Τα πιο πλήρη από πλευράς περιεχομένου, από κάθε άλλο αντίστοιχο αλλά με δυο μειονεκτήματα κατά την γνώμη μου. Τα χειρόγραφα είναι δυσανάγνωστα, αν τα βλέπεις για πρώτη φορά. Πρέπει να τα έχει κάνει προηγουμένως μια πρόβα, για να βγάζεις τα λόγια και ο τρόπος δεσίματος δεν σου επιτρέπει να τα έχεις ανοιχτά στο αναλόγιο.
Θα συμφωνήσω μαζί σας.
Αποτελείται από 9 βιβλία.
Οσον αφορά το " μειονέκτημα" της γραμματοσειράς, με λίγη εξάσκηση, παύει να είναι "μειονέκτημα".
Το σημείο όπου θα χρειαζόταν λίγη περισσότερη μελέτη από πρίν, είναι εκεί όπου υπάρχουν προσόμοια.
Ο π. Κωνσταντίνος αποδίδει τα προσόμοια κατ΄έννοιαν, οπότε θέλει λίγη μελέτη από πριν. Μη φανταστείτε δυσκολία μεγάλη, απλά είναι θέμα εξοικίωσης.
 
#5
Ως μουσικός , είμαι εναντίον του prima vista (άσχετα πόσο καλός ενδέχεται να είναι ο μουσικός ) και δη στην εκκλησία . (πειραματισμούς θα κάνουμε ;)
Άρα δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
Όντως η συλλογή του πατρός Κων/νου Παπαγιάννη είναι η πληρέστερη και πολύ κοντά στην κλασική γραμμή.
Πάντα τα χειρόγραφα θέλουν μια εξοικείωση .
Την συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους . Αρχάριους και προχωρημένους.
 
T

Tzanakos_B

Guest
#6
Ως μουσικός , είμαι εναντίον του prima vista (άσχετα πόσο καλός ενδέχεται να είναι ο μουσικός ) και δη στην εκκλησία . (πειραματισμούς θα κάνουμε ;)
Άρα δεν υπάρχει τέτοιο θέμα.
Όντως η συλλογή του πατρός Κων/νου Παπαγιάννη είναι η πληρέστερη και πολύ κοντά στην κλασική γραμμή.
Πάντα τα χειρόγραφα θέλουν μια εξοικείωση .
Την συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους . Αρχάριους και προχωρημένους.
Συναδελφοι , το Πριμα Βιστα , η στα ελληνικα ψαλλω στο Ναο ενα νεο Μαθημα , για πρωτη φορα , χωρις προετοιμασια. Πολλοι λιγοι το κανουν αυτο με επιτυχια .. Οπως εχω ξανα γραψει οι παλιοι , οι μεγαλοι , εψαλλαν τα παντα απ εξω !!! ομως τα μαθηματα που εψαλλαν ηταν συγκεκριμενα και ειχαν αφιερωσει ολη τη ζωη τους να τα μαθουν απ εξω..!! Σημερα ξεφυτρωνουν σαν τα μανιταρια νεα βιβλια , χειρογραφα , διασκευες κ.τ.λ. τα οποια οι πολλοι αγνοουμε .. Το Αναστασιματαριον του Ιωαννου εδω και δεκαετιες ειναι το Αλφαβηταριο που το μελετησαμε ολοι μας .!! Ακουω για εκδοση νεα . δεν γνωριζω τους συνθετες , εκδοτες . Τελικα , διερωτωμαι θα μεινει κατι ανεπαφο για την Ιστορια και την Παραδοση ??? Β. ΤΖ.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#7
Ένα κατ' εμέ μειονέκτιμα όχι της συγκεκριμένης εργασίας που δεν την γνωρίζω, αλλά γενικά της λογικής αυτής την οποία ακολούθησα και γω κάποια στιγμή για τους Όρθρους των Κυριακών, είναι ότι αφαιρεί ένα κομμάτι της άνεσης, αλλά και της προσομοιοποιούμενης μόρφωσης του ψάλλοντα. Με αυτό εννοώ ότι αυτό που προσέφερε στο παρελθόν το ειρμολόγιο, ήταν ο μουσικός κορμός ενός προσομοίου, ενός ειρμού κλπ. και η άριστη γνώση του είχε ως αποτέλεσμα την ορθή παραγωγή πλέον του μέλους ενός κανόνα μέσα από τα λειτουργικά βιβλία και όχι κυνηγώντας με το μάτι νότες συνεχώς. Σίγουρα τα μέσα της εποχής εκείνης δεν προσφέρονταν για τέτοιες ογκώδεις εκδόσεις και ίσως ο λόγος που έγραφαν τότε μόνο τα σημαντικά να ήταν αυτός, όμως προσωπικά βλέπω και άλλα ωφέλη.

Από έναν ερευνητή είχα ακούσει πρόσφατα ότι υπάρχουν χειρόγραφες πλήρης ακολουθίες αγίων από τον Χουρμούζιο Χαρτοφύλακα, αλλά δεν έχω δει δείγμα αυτής της εργασίας. Όπως και νάχει, θεωρώ ότι είναι αν μη τι άλλο απαραίτητος αυτός ο τρόπος γραφής για τις περιπτώσεις συμψαλμώδησης με χορό. Στις solo καταστάσεις, θεωρώ ότι η καλύτερη οδός είναι άλλη.
 
#8
Θα συμφωνήσω μαζί σας.
Αποτελείται από 9 βιβλία.
Οσον αφορά το " μειονέκτημα" της γραμματοσειράς, με λίγη εξάσκηση, παύει να είναι "μειονέκτημα".
Το σημείο όπου θα χρειαζόταν λίγη περισσότερη μελέτη από πρίν, είναι εκεί όπου υπάρχουν προσόμοια.
Ο π. Κωνσταντίνος αποδίδει τα προσόμοια κατ΄έννοιαν, οπότε θέλει λίγη μελέτη από πριν. Μη φανταστείτε δυσκολία μεγάλη, απλά είναι θέμα εξοικίωσης.
Που θα τα βρουμε??Ευχαριστω
 

Γεώργιος Μ.

Πολλάκις την υμνωδία εκτελών...
#10
Που θα τα βρουμε??Ευχαριστω
  1. http://www.universitystudiopress.gr...0%E1%F0%E1%E3%E9%DC%ED%ED%E7%F2&SelResults=20 (όπως και παραπάνω)
  2. http://www.e-shop.gr/biblia-books-m...%C7%D3%20%CA%D9%CD%D3%D4%C1%CD%D4%C9%CD%CF%D3
  3. http://www.biblionet.gr/author/38225/Κωνσταντίνου_Α._Παπαγιάννη_πρωτοπρεσβυτέρου
  4. http://www.politeianet.gr/sygrafeas/papagiannis-konstantinos-protopresbuteros-33788
  5. http://www.skroutz.gr/books/a.38225.Παπαγιάννης-Κωνσταντίνος-Α.html
  6. Στην αποστολική διακονία.

Πολύ καλή και πλήρης σειρά. Πιστεύω πως αν εκδοθεί δακτυλογραφημένο (με μεγάλη γραμματοσειρά) και με βιβλιοδεσία που θα ανοίγει σε αναλόγιο άνετα θα γίνει ανάρπαστο. (Βέβαια δύσκολοι καιροί οικονομικά)
 
Last edited:
#11
"Θα μείνει τίποτε από την παράδοση ... ανέπαφο;"

Είναι σχετικό με το ερώτημα που έθιξα σε άλλο μήνυμά μου, αλλά δεν είδα να ενδιαφέρει πολλούς: όταν κάτι υπάρχει μουσικά από παλιά, επιτρέπεται να μελοποιηθεί εκ νέου ή (αντίθετα) "απαγορεύεται" να μελοποιηθεί εκ νέου;

Επειδή καταλαβαίνουμε ότι δεν μπορεί να ισχύει το δεύτερο (γιατί τότε θα είχαμε μόνο π.χ. μια σειρά χερουβικών, ένα δοξαστάριο κλπ), καλό είναι κάθε περίπτωση να κρίνεται ξεχωριστά. Αν η παλαιά μελοποίηση έχει μειονεκτήματα και η νέα τα διορθώνει επιτυχώς (όσο υποκειμενική κι αν είναι η απάντηση), τότε "επιβάλλεται" η ... τροποποίηση της ... παράδοσης. Θέλω να πω ότι δεν είναι τα πάντα όσα παραλάβαμε ... ιερά, ώστε να επιμένουμε να τα παραδώσουμε ανέπαφα. Άλλωστε, όπως είπε φίλος, "παράδοση είναι (και) αυτό που ... θα παραδώσουμε στους επερχόμενους..."

Απαντώντας τώρα στον συνάδελφο Τσακίρογλου(;) που έχει αντίρρηση στην κατά νόημα μελοποίηση (όταν αυτή αποκλίνει από το μέλος του αυτομέλου/ειρμού): Δικαίωμα του καθενός να προτιμά το ένα ή το άλλο. Αλλά, αν προτιμάς την "εφαρμογή" του μέλους του αυτομέλου σε κάθε προσόμοιο 100%, χωρίς καμιά παρἐκκλιση, τότε ποιος ο λόγος να συμπεριλάβεις τέτοια "όμοια-προσόμοια" σε μουσικό βιβλίο; Τα λες "απέξω" και δεν ... μπερδεύεσαι. Πάντως, για να πάρω και ουσιαστικά θέση: πολλές φορές ο πατήρ αποκλίνει αρκετά από το μέλος του αυτομέλου, τις πιο πολλές φορές όμως έχει λόγο που το κάνει. Άλλος μπορεί να το(ν) ήθελε πιο συντηρητικό μουσικά. Αλλά η διατήρηση του μέλους 100% υπάρχουν φορές που είναι είτε ουτοπική είτε... βλάσφημη: "...της αγίας Τριάδος / την αθεότητα / καταστρεψάμενοι" Άντε, ψάλετέ το χωρίζοντάς το όπως το θέλει ο ειρμός, δηλ. μετά την λ. αθεότητα.
Επίσης (29 Αυγ. εξαποστ.-θεοτοκίον: η την αράν του κόσμου ... εξαφανίσασα ποίμνην σε λιτανεύουσαν ... ρύσαι... Και μην αρχίσουμε τώρα, παρακαλώ, να λέμε ότι δεν χρειάζεται ο ακροατής-πιστός να καταλαβαίνει (διανοητικά) αυτά που ακούει...

Απαντώντας στα περί πρίμα-βίστα ψαλμωδίας: Εννοείται ότι καλό είναι να είσαι προετοιμασμένος. Έχεις πάντα το χρόνο; Ε ... αφού δεν έχεις τον χρόνο, καλό είναι να μπορείς να ψάλλεις πρίμα-βίστα. Άλλωστε, η δυσκολία του πρίμα-βίστα δεν είναι στο μουσικό κείμενο (αφού αυτό σχεδόν πάντα είναι σε κλασικές γραμμές), αλλά στο ποιητικό κείμενο, που κάποιες φορές μας είναι και άγνωστο και (ίσως) "δυσανάγνωστο σε επιπόλαιη ματιά" στο χειρόγραφο του πατρός. Προσωπικά, αν και τα ψάλλω ίσως 15 χρόνια τώρα (προτού κυκλοφορήσουν χάρη στον Μανώλη), όταν συμψάλλω με άλλους συχνά τους προετοιμάζω διαβάζοντάς τους τις ... δύσκολες λέξεις (την ώρα που ψάλλει ο άλλος χορός).

ΥΓ. Όπως θα έγινε φανερό, δεν ξέρω να χειριστώ καλά το quote, γι' αυτό παραθέτω τα λόγια στα οποία απαντώ με τρόπο πρωτόγονο.
 
Top