Περί του μέλους του κοντακίου "Μετά των Αγίων"

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Οι συλλειτουργουντες Ιερεις ναι μπορουν να το ψαλλουν. Ομως οταν λειτουργει ενας ιερευς μονος η και μετα Διακονου απαγορευεται δια ροπαλου να ψαλλει!

Μιλαω για την δικη μου περιπτωση,εαν και εφοσον,δε συμπιπτουν τα απολυτικια.ψαλωντας τα εναλλαξ με τον ιερεα,,,
Δηλ. αν ειμαι μονος,θα πω το πχ. αναστασιμο,θα πει ο πατερας μου το απολυτικιο του αγιου,εγω του Ναου...οποτε το κοντακιο,θα πεσει στον πατερα μου....:wink:
Αν εχει μονο αναστασιμο και Ναου,τοτε το κοντακιο το λεω εγω,φυσικα γνωριζωντας οτι γινεται παντα ετσι σε μη συλειτουργο,ενω σε συλειτουργο,ψαλλεται απο τους ιερεις....
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Και εμείς στο ναό το ψάλλουμε στον "από του Νη" πλάγιο του τετάρτου όπως το ακούμε, αλλά και το βέπουμε γραμμένο σε εκδόσεις, μερικές εκ των οποίων μετρούν πάνω από 100 χρόνια "ζωής". Μπορούμε συνεπώς να είμαστε ελαστικοί προς μια τέτοια μελοποίηση η οποία αποτελεί πια καθολική(;) παράδοση(;).

Το ερώτημα όμως είναι πως αφού υμνολογικά αυτό είναι νεκρώσιμο κοντάκιο, γιατί να μην ψάλλεται με το μέλος του και να ψάλλεται αλλιώς, επί το "φαντεζικότερον" βεβαίως, βεβαίως; (Ο Ρήγας πάντως αναφέρει πως το κοντάκιον ψάλλεται αργώς, στην πλήρη βέβαια ακολουθία του μνημοσύνου.)
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... Το ερώτημα όμως είναι πως αφού υμνολογικά αυτό είναι νεκρώσιμο κοντάκιο, γιατί να μην ψάλλεται με το μέλος του και να ψάλλεται αλλιώς, επί το "φαντεζικότερον" βεβαίως, βεβαίως;...

Γενικά, οφείλουμε να το ψάλλουμε κατά τον τρόπο που παραλάβαμε να ψάλλεται. Ως γνωστόν η πράξη προηγείται της θεωρίας, η οποία προσπαθεί απλώς να εξηγήσει και να τα «τακτοποιήσει» σε λογικές κατηγορίες τα πραττόμενα και παρατηρούμενα. Βεβαίως, και θα ήταν ενδιαφέρον μετά να βρεθεί από την ιστορική έρευνα, το πότε και γιατί προήλθε αυτή η αλλαγή
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
Γενικά, οφείλουμε να το ψάλλουμε κατά τον τρόπο που παραλάβαμε να ψάλλεται. Ως γνωστόν η πράξη προηγείται της θεωρίας, η οποία προσπαθεί απλώς να εξηγήσει και να τα «τακτοποιήσει» σε λογικές κατηγορίες τα πραττόμενα και παρατηρούμενα. Βεβαίως, και θα ήταν ενδιαφέρον μετά να βρεθεί από την ιστορική έρευνα, το πότε και γιατί προήλθε αυτή η αλλαγή

Συμφωνώ πως πρέπει να το ψάλλουμε όπως παραλάβαμε. Γιατί όμως το παραλάβαμε να περιλαμβάνει μόνο τα τελευταία - και κυρίως προφορικά-και όχι και τα προηγούμενα γραπτά;
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Συμφωνώ πως πρέπει να το ψάλλουμε όπως παραλάβαμε. Γιατί όμως το παραλάβαμε να περιλαμβάνει μόνο τα τελευταία - και κυρίως προφορικά-και όχι και τα προηγούμενα γραπτά;

Μα αυτό ακριβώς δεν είπα ;
... θα ήταν ενδιαφέρον μετά να βρεθεί από την ιστορική έρευνα, το πότε και γιατί ...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Του Χριστοδούλου Γεωργιάδου του Κεσσανιέως, από το «Δοκίμιον Εκκλησιαστικών μελών», ήχος πλ.Α΄(πουσελίκ).
Το αυτό σε δακτυλογράφηση και εκτέλεση Φωτίου Μπαρούτα
 

Attachments

  • Μετά των Αγίων πλ Α Χριστοδ Γεωργιάδου υπό Φ.Μπ.mp3
    2.7 MB
  • Μετά των Αγίων Ηχος πλ Α Χριστοδ Γεωργιάδου.pdf
    3.1 MB · Views: 18
Top