Περί νεοφανῶν μελῶν

dimitris

Παλαιό Μέλος
#1
Νομίζω ὅτι ὑπάρχει καί πρέπει νά ὑπάρχει διαφορά μεταξύ ἐκκλησιαστικῶν μελῶν καί μελῶν εὐθυμίας (εὐθυμεῖ τις, ψαλλέτω. διδάσκει ο Παύλος).

Σχετικά εἶναι τά συνημμένα:
http://analogion.com/forum/showpost....2&postcount=10
 
Last edited:
E

emakris

Guest
#2
Προφανώς έχει γίνει λάθος στην επισύναψη. Τι σχέση έχει ο Μάρκος Βασιλείου με "νεοφανή μέλη"; Ο ίδιος δηλώνει σαφέστατα στο άρθρο του ότι, ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα της έρευνας, πρέπει καταρχήν να σεβόμαστε τη μουσική που επικράτησε να ψάλλεται στην εκκλησία (το μουσικό "καθεστώς" κατά την έκφρασή του). Εκτός εάν αναφέρεστε σε αυτήν ακριβώς τη θέση του.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#3
Σ' αὐτήν ἀκριβῶς τήν θέση του ἀναφέρομαι γιατί ἀπό τήν ἐποχή τοῦ Μάρκου Βασιλείου μέχρι σήμερα βλέπουμε νά ἀπομακρύνονται ὅλο καί περισσότερο οἱ μελοποιοί ἀπό ἀπό τούς ἐξηγητές τῆς γραφῆς μέ τήν δικαιολογία ὅτι πρόκειται περί ἀπλῶν ὕμνων πρός εὐθυμίαν ὅπως τό βάλς ''Ἀγνή Παρθένε'' τό ὁποῖο σέ πολλούς ναούς ὅμως ψάλλεται κανονικότατα ἀντί τοῦ κοινωνικοῦ , ἄξιον ἐστίν σε ρυθμό δοξολογίας κ.α. σέ λίγο δε θά δοῦμε καί ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο σέ διαφόρους ἧχους.
Δέν συγκαταλέγω μέσα σ` αὐτά τήν ὑπεραναλυτική γραφή (τρίγοργα) ἐφ` ὅσον αὐτή χρησιμοποιεῖ τούς χαρακτήρες των ἐρμηνευτῶν καί παράγει τό ἴδιο ἀποτέλεσμα, ἄκουσμα.
 
Top