Παρουσίαση βιβλίου υπό την επιμέλεια του Ηλία Ν. Φραγκάκη - Ακολουθία Ακαθίστου ύμνου

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#1
Παρουσίαση βιβλίου υπό την επιμέλεια του Ηλία Ν. Φραγκάκη
Ακολουθία Ακαθίστου ύμνου
Περιέχει:
(α) Ακολουθία Ακαθίστου ύμνου την Παρασκευή της Α΄, Β΄, Γ΄, και Δ΄ Εβδομάδος των Νηστειών
(Καταγραφή Γεωργίου Βινάκη σε αναλυτική γραφή, κατά την απαγγελία του Γεωργίου Ραιδεστηνού).
Αναλυτική παρασήμανση (ρυθμικά μέτρα, ισοκρατήματα, μουσικές έλξεις), Ηλίας Ν. Φραγκάκης.
(β) Ακολουθία Ακαθίστου ύμνου την Παρασκευή της Ε΄ Εβδομάδος των Νηστειών
Κανών της Θεοτόκου από τον Ιωάννη Πρωτοψάλτη.
Αναλυτική παρασήμανση (ρυθμικά μέτρα, ισοκρατήματα, μουσικές έλξεις), Ηλίας Ν. Φραγκάκης.
(γ) Εφύμνια σε όλους τους ήχους

Την ακολουθία προλογίζει ο πρωτοψάλτης Χίου κ. Δημήτριος Δημητρακόπουλος, ο οποίος είχε την τύχη να ακούσει και να συμψάλει με τους τελευταίους (εν ζωή) μαθητές του Γεωργίου Βινάκη.


Επικοινωνία: τηλ. 2109848714 - 6984608988​
 

Attachments

Last edited:
#2
Αναλυτική παρασήμανση (ρυθμικά μέτρα, ισοκρατήματα, μουσικές έλξεις), Ηλίας Ν. Φραγκάκης
Μπράβο στον κ. Φραγκάκη για την διευκρίνιση!
Αν σε επόμενη έκδοση μαθημάτων Βινάκη καταργήσει και τις δικές του προσθήκες υφεσοδιέσεων (που δεν ανταποκρίνονται πάντα στα πραγματικά διαστήματα που δημιουργούν οι έλξεις), θα την αγοράσω και εγώ ακόμη!
(Τα ισοκρατήματα και οι πόδες δεν αλλοιώνουν το μάθημα, οι λάθος υφεσοδιέσεις όμως ναι. Παρόλα αυτά είναι πολύ τίμιο εκ μέρους του που παραθέτει αυτήν την διευκρίνιση).
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#3
Μπράβο στον κ. Φραγκάκη για την διευκρίνιση!
Αν σε επόμενη έκδοση μαθημάτων Βινάκη καταργήσει και τις δικές του προσθήκες υφεσοδιέσεων (που δεν ανταποκρίνονται πάντα στα πραγματικά διαστήματα που δημιουργούν οι έλξεις), θα την αγοράσω και εγώ ακόμη!
(Τα ισοκρατήματα και οι πόδες δεν αλλοιώνουν το μάθημα, οι λάθος υφεσοδιέσεις όμως ναι. Παρόλα αυτά είναι πολύ τίμιο εκ μέρους του που παραθέτει αυτήν την διευκρίνιση).
Αγαπητέ Νικόλαε, ο ενθουσιασμός (σου) θα ήταν κάπως δικαιολογημένος αν η εν λόγω διευκρίνιση είχε δοθεί (και) στο ίδιο το βιβλίο κι όχι απλά (και μόνον;) στο Ψ για τους "γνωστούς (και μη εξαιρετέους, δυστυχώς) λόγους", η επαν-επανάληψη των οποίων δεν έχει νόημα εφόσον πίπτει επί την πέτραν του Σιμωνοκαραϊτισμού...Από το δείγμα δεν συμπεραίνεται κάτι τέτοιο.

Πέραν τούτων, μία ερώτηση:
Στη σελ. 42 το απήχημα που προηγείται του Τη υπερμάχω υπάρχει στο χφ; Αν όχι τότε δημιουργείται(ε), ως μη ώφειλε, εσφαλμένη εντύπωση περί των Γ. Ραιδεστηνού και Γ. Βινάκη!

Και δύο παρατηρήσεις:
Η έγχρωμη αναπαραγωγή τοιχογραφίας στο τέλος των περιεχομένων πρωτοτυπεί ως κιτς για μουσικό βιβλίο, γι'αυτό είναι καλύτερο να αποφευχθεί.
Στη σελ. 150, αντίστοιχα 8η και 11η σειρά μουσικού, λείπει μια απόστροφος πριν την υπορροή με γοργό.
 
#4
Ψευδομουσικολογικές υποσημειώσεις του τύπου "εξήγησις οξείας" δεν βοηθούν κανέναν, ιδίως εάν το βιβλίο χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία (όπερ μη γένοιτο...).
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#5
Ευχαριστούμε Ηλία για τον Βινάκη, ο μάταιος κόπος όμως με τα ρυθμικά και τις έλξεις τελικά είναι καταστροφικός και μάλλον αποπροσανατολίζει παρά βοηθάει, ειδικά αυτούς που δεν έχουν δυνατά ακούσματα.

Αλλιώς αντιλαμβανόταν τις έλξεις ακόμα και ο Καράς, πχ εκεί στο "ουκ ελάτρευσαν" δεν έχει δίεση στον Γα ούτε ο Καράς! (βλ Σίμωνος Καρά Μέθοδος της Ελληνικής Μουσικής Έτος Γ Τευχος Α σελ 274).

Συμφωνώ ότι θα έπρεπε να γίνει πιστή αναπαράσταση των πρωτοτύπων του Βινάκη, αν ήταν δυνατόν και φωτογραφική παράλληλα.

Ο Βινάκης μας φωτίζει πολύ σε πολλά σχετικά με την προφορική παράδοση. Μου έκανε εντύπωση μεταξύ άλλων το "Τη υπερμάχω", είναι πάνω στο πνεύμα και σε πολλά σημεία ίδιο σχεδόν όπως το ψάλλει ο Ναυπλιώτης
 
Last edited:

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#7
Δυστυχώς ούτε το μπλάνκο είναι λύση, γιατί υπάρχουν και κάποιες λίγες βοηθητικές διέσεις και υφέσεις (στην συχνότητα που τις χρησιμοποίησαν οι τρεις διδάσκαλοι) οι οποίες μας φωτίζουν το πως το τετράχορδο αλλοιώνεται κατά μέλος και πότε κατά την παραλλαγή, πότε κατά τριφωνία και πότε κατά τον τροχό ή συνδυασμό αυτών των δύο. Είναι πολύ ενδιαφέρον πως ο Βινάκης και που έχει τοποθετήσει τέτοιες διέσεις.
Όλες οι έλξεις και διέσεις εννοούνται για όσους ήξεραν τις θέσεις στην παλαιά παρασημαντική και όσους έχουν μάθει σωστά αμφότεροι με το αυτί από τον παραδοσιακό δάσκαλο.
Οι έλξεις υπάρχουν αλλά δεν έχουν καμία σχέσει με τις έλξεις του σεβαστού δασκάλου μας Σίμωνα Καρά.
Όποιος φορτώνει έλξεις χωρίς να γνωρίζει πως δουλεύει η σοφωτάτη παραλλαγή 1000% θα κάνει λάθη. Τα λάθη του Καρά ειδικά στις έλξεις δεν είναι απλά λάθη αλλά φρικτά λάθη!!!! Το γράφω έτσι για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος.
 

evangelos

Ευάγγελος Σολδάτος
#8
Όσοι δεν ξέρουν παραλλαγή και τροχό βάζουν έλξεις κι αυτές τις βάζουν λάθος. Δεν απευθύνομαι προσωπικά στον Ηλία, δεν φταίει, και είναι άξιος ψάλτης γιατί έχει ακούσει ψάλτες και είναι Χιώτης. Ο Τροχός δεν είναι το δικό μας σολφέζ, όπως "διδάσκουν" στα διάφορα προγράμματα Παραμόρφωσης και Κατακρεούργησης της Εκκλησιαστικής Μουσικής στα οποία εισάγεσαι και με εξετάσεις και πληρώνεις!!!για να μάθεις μπαρούφες!!! και να πάρεις αναγνωρισμένο... χαρτί....
 
Last edited:

duodim

Δημήτρης Δημητρακόπουλος
#9
Καλοδεχούμενη κάθε καλόπιστη γνώμη, αρκεί να λείπουν κάποιες "μπηχτές"που μυρίζουν εμπάθεια.
Μια εικόνα χίλιες λέξεις. Ηλία συνέχισε..
 

Attachments

Top