Παρθενίου Μετεωρίτου - Κράτημα, ηδύ πάνυ, Ήχος α', εξήγησις Γρηγορίου Στάθη.

evangeloskarp

Παλαιό Μέλος
Κράτημα ήχου α , Παρθενίου ιερομονάχου του Μετεωρίτου (τέλη ιη΄ αιώνα).
Γλυκιά μελωδία από την αρχειοθήκη μου ,παρηγοριά για όσους κοπιάζουν και ανεβάζουν αρχεία.
 

Attachments

  • Κράτημα το λεγόμενο πολύ γλυκό.pdf
    774.4 KB · Views: 854
Κράτημα ήχου α , Παρθενίου ιερομονάχου του Μετεωρίτου (τέλη ιη΄ αιώνα).
Γλυκιά μελωδία από την αρχειοθήκη μου ,παρηγοριά για όσους κοπιάζουν και ανεβάζουν αρχεία.
Το καθάρισα και το κέντραρα σε Α4.

Νομίζω πως τα μοτίβα του είναι περισσότερο οργανικά παρά ψαλτικά. Δεν ξέρω αν συμφωνείτε.

Ακόμη, αν και δεν έτυχε ακόμη να ασχοληθώ με την ορθογραφία, με ξένισε πολύ η χρήση του ομαλού μεταξύ διαφορετικών συλλαβών του κρατήματος. Είναι σωστή η χρήση του σε τέτοια σημεία και, αν ναι, πώς εκτελείται ο κυματισμός του; Γιατί όταν μπαίνει μεταξύ δύο μουσικών φθόγγων που έχουν το ίδιο φωνήεν ξέρω να το εκτελώ, όμως εδώ παρεμβάλλεται σύμφωνο από άλλη συλλαβή και κόβει τον κυματισμό. Τα όμοια με προβλημάτισαν και για το σύνδεσμο μεταξύ πάλι διαφορετικών συλλαβών, διότι εξ' ορισμού γνωρίζω ότι συνδέει όμοιες συλλαβές.
 

Attachments

  • Παρθενίου Μετεωρίου - Κράτημα ηδύ πάνυ, Ήχ. α', εξήγησις Γρηγορίου Στάθη.pdf
    1.4 MB · Views: 444
Last edited:
Το καθάρισα και το κέντραρα σε Α4.

Νομίζω πως τα μοτίβα του είναι περισσότερο οργανικά παρά ψαλτικά. Δεν ξέρω αν συμφωνείτε.

Ακόμη, αν και δεν έτυχε ακόμη να ασχοληθώ με την ορθογραφία, με ξένισε πολύ η χρήση του ομαλού μεταξύ διαφορετικών συλλαβών του κρατήματος. Είναι σωστή η χρήση του σε τέτοια σημεία και, αν ναι, πώς εκτελείται ο κυματισμός του; Γιατί όταν μπαίνει μεταξύ δύο μουσικών φθόγγων που έχουν το ίδιο φωνήεν ξέρω να το εκτελώ, όμως εδώ παρεμβάλλεται σύμφωνο από άλλη συλλαβή και κόβει τον κυματισμό. Τα όμοια με προβλημάτισαν και για το σύνδεσμο μεταξύ πάλι διαφορετικών συλλαβών, διότι εξ' ορισμού γνωρίζω ότι συνδέει όμοιες συλλαβές.

Γιάννη, υπάρχει (μοναδική) εξαίρεση για τη χρήση του συνδέσμου μεταξύ δύο διαφορετικών συλλαβών (εκ των οποίων η δεύτερη με ίσον) στα κρατήματα. Αν και η εξήγηση αυτή αποπνέει μια κάπως "φιλελεύθερη" ως προς την ορθογραφία της Νέας Μεθόδου προσέγγιση.
 
η χρήση του ομαλού μεταξύ διαφορετικών συλλαβών του κρατήματος. Είναι σωστή η χρήση του σε τέτοια σημεία και, αν ναι, πώς εκτελείται ο κυματισμός του; Γιατί όταν μπαίνει μεταξύ δύο μουσικών φθόγγων που έχουν το ίδιο φωνήεν ξέρω να το εκτελώ, όμως εδώ παρεμβάλλεται σύμφωνο από άλλη συλλαβή και κόβει τον κυματισμό.

Νομίζω υπάρχει εκτέλεση του κρατήματος από τους Μαίστορες, όπου θα μπορέσουμε να ακούσουμε την εκτέλεση (από την πηγή):)
 
Νομίζω υπάρχει εκτέλεση του κρατήματος από τους Μαίστορες, όπου θα μπορέσουμε να ακούσουμε την εκτέλεση (από την πηγή):)

Στο μήνυμα #3.
 
Το κανει συχνα και με συνδεσμο ο Νικολαος Σμυρνης στο Δοξασταριο του. Τι να εννοει ο ποιητης;
 
Back
Top