Ουκ εις δυάδα "ανθρώπων" ή "προσώπων" τεμνόμενος;

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Εχθές στον εσπερινό κάποιος είχε φέρει ένα μουσικό μηναίο που είδα για πρώτη φορά. Απ' ότι είδα δεν πρέπει να έχει παρουσιασθεί εδώ στο Ψαλτολόγιον.
Ο συγκεκριμένος τόμος έγραφε πρώτη έκδοση 2008 από κάποια επαρχιακή πόλη. Δε αναφέρω το όνομα του δημιουργού για να μην εκληφθεί ως κίνηση δυσφήμισης του βιβλίου.

Λοιπόν έχει τον εσπερινό της αγίας Βαρβάρας κανονικά όλα από το "Κύριε Εκέκραξα" κ.τ.λ. Εκεί στο Δογματικό ως "και νυν" δηλαδή του δοξαστικού έχει όπως και το μηναίο το "Τις μη μακαρίσει σε". Όμως προς το τέλος αντί να γράψει "ουκ εις δυάδα προσώπων", γράφει "ουκ εις δυάδα ανθρώπων".

Υπάρχει κάτι τέτοιο σε κάποιο άλλο βιβλίο; Και να μην υπάρχει μπορούμε να το λέμε;

Προσωπικά δεν γνωρίζω πολλά και από δογματική, αλλά νομίζω πως έχει εντελώς διαφορετική σημασία το πρόσωπο από τον άνθρωπο ιδίως όταν μιλούμε για την αγία τριάδα. Αλλά επειδή έχω λάβει πολλές απαντήσεις τεκμηριωμένες στις διάφορες ερωτήσεις μου κατά καιρούς, θεώρησα καλό να προσθέσω ακόμα μία. Το Ψαλτολόγιον έχει υπέρ αξιολογότατα μέλη και κοιτάζω να το εκμεταλευτώ. Σας ευχαριστώ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Εὐχαριστοῦμε γιά τήν ἐπισήμανσή σου, ἄν καί νομίζω ὅτι ἐκ παραδρομῆς θά γράφτηκε καί πρέπει ἄμεσα νά διορθωθεῖ.

Καί βέβαια συνιστᾶ δογματικό –ἀλλά καί νοηματικό– σφάλμα, πού ἀπό τήν προηγούμενη πρόταση «καὶ φύσει γενόμενος ἄνθρωπος δι' ἡμᾶς», ἡ λέξη «ἄνθρωπος» παρέσυρε τό γραφέα στό «ἀνθρώπων» ἀντί «προσώπων».

Τά πρόσωπα τῆς ἁγίας Τριάδος εἶναι τρία καί Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἕνα πρόσωπο, τό δεύτερον πρόσωπον τῆς ἁγίας Τριάδος, πού δέν τέμνεται σέ δύο πρόσωπα (πόσῳ μᾶλλον σέ δύο ἀνθρώπους), ἀλλά γνωρίζεται ὀρθοδόξως σέ δύο φύσεις, κατά τόν δογματικό ὅρο τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου περί τῶν δύο ἐν Χριστῷ φύσεων «῞Ενα καί τόν αὐτόν Χριστόν υἱόν, Κύριον, μονογενῆ, ἐν δύο φύσεσιν ἀσυγχύτως, ἀτρέπτως, ἀδιαιρέτως, ἀχωρίστως γνωριζόμενον».


 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Εχθές στον εσπερινό κάποιος είχε φέρει ένα μουσικό μηναίο που είδα για πρώτη φορά. Απ' ότι είδα δεν πρέπει να έχει παρουσιασθεί εδώ στο Ψαλτολόγιον.
Ο συγκεκριμένος τόμος έγραφε πρώτη έκδοση 2008 από κάποια επαρχιακή πόλη. Δε αναφέρω το όνομα του δημιουργού για να μην εκληφθεί ως κίνηση δυσφήμισης του βιβλίου.

Τα αρχικά του συνθέτη μήπως είναι Σ. Α.;

Δ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
ακριβώς

Αν δεν είναι λάθος αυτού που πληκτρολόγησε το κείμενο, ίσως οφείλεται σε αντιγραφή από τον Καραμάνη ή τον Χρύσανθο. Κοίτα και τους δυο, μήπως το έχουν έτσι... Όπως ατρεκέστατα επεξήγησε ο π. Μάξιμος η γενική ΄προσώπων'΄είναι η μόνη αποδεκτή γραφή.

Δ.

ΥΓ Νομίζω θα σου άρεσε τουλάχιστον η διχρωμία και το χαρτί...
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
Από αισθητικής άποψης είναι τέλειο. Πολύ όμορφο και το εξώφυλλο με το σκούρο κόκκινο χρώμμα και τα χρυσά ή μαύρα (;) γράμματα δε θυμάμαι καλά με τη βυζαντινή γραμματοσειρά, και βέβαια ωραία απόχρωση του κίτρινου για το χαρτί. Η διχρωμία του είναι επίσης ωραία. Έχει γραμμένο και το ισοκράτημα κόκκινο. Ναι από αυτή την πλευρά είναι πολύ όμορφο βιβλίο.

Από πλευράς όμως μουσικών κειμένων.. δε ξέρω. Σίγουρα ο δημιουργός του ξέρει πολύ περισσότερα από εμένα οπότε δε μπορώ να το κρίνω αυτό. Προσωπικά πάντως προσπαθώ να μη χρησιμοποιώ τέτοια βιβλία. Βλέπω πως υπάρχουν τόσα και τόσα ωραία από αυτούς που έχουμε ονομάσει κλασικούς, γιατί να γράφουμε και άλλα; Δυσκολεύομαι αρκετά να διαβάσω τους κλασικούς. Αυτά που έχουν μελοποιήσει δεν πρόκειται δυστυχώς να τα πω ποτέ όλα. Γιατί να αφήσω αυτά τα αριστουργήματα και να στραφώ σε κάτι άλλο; Τι κι αν δεν υπάρχουν για παράδειγμα πολλά σύντομα κεκραγάρια ή τι κι αν δεν υπάρχουν τα προσόμοια της αγίας και του κάθε αγίου; Το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι να προσπαθώ όσο γίνεται να μάθω ψαλτική μέσα από κλασσικά κομμάτια. Όταν μάθω για παράδειγμα όλο το μαθηματάριο της μουσικής πανδέκτης, μετά μπορώ και λέω και τα προσόμοια του κάθε εσπερινού μια χαρά και βυζαντινά και παραδοσιακά.
Κάπως έτσι το βλέπω.
Ξεφύγαμε από το θέμα μας όμως. Συγνώμη να ζητήσουμε από τους συντονιστές
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Δεν αναφέρω το όνομα του δημιουργού για να μην εκληφθεί ως κίνηση δυσφήμισης του βιβλίου.
Τώρα δυσφήμιση ἤ διαφήμιση εἶναι;
Τί εἶναι αὐτά τά ἀρχικά;
Γιατί δέν λέτε ὁλόκληρο τό ὀνοματεπώνυμο;

Ὅ,τι κυκλοφορεῖ κρίνεται εὐπρεπῶς καί μέ ἐπιχειρήματα. Δέν εἶναι κακό νά ἔγινε ἕνα λάθος (παρόραμα). Ἄλλωστε γράψατε καί τόσα καλά...


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ἄμα εἶναι γάτα διῶξτε την κι ἄμα εἶναι ἄνθρωπος πεῖτε τον νὰ ξέρουμε κι ἐμεῖς.
 

panosdohi

Παναγιώτης Παρασκευόπουλος
Καλό! Ειλικρινά, γέλασα με την καρδιά μου.
Από που κατάγεται ο Δ.Σ.;

Κοζάνη.
Λοιπόν έχουμε και λέμε... Έλληνας κροίσος ιδιοκτήτης νησιού με εννέα γράμματα ποιος να' ναι; Ωχ συγγνώμη αυτό είναι από αλλού. Ειλικρινά δεν πιστεύω κανείς να μην κατάλαβε ποιος είναι :rolleyes::rolleyes: (Σ. Α., Κοζανίτης, με δασκάλους τον Καραμάνη και το Χρύσανθο. Ποιος να' ναι άραγε :confused:)
 

paparatsi

Banned
εντάξει από τυπογραφικό λάθος θα συναίβει ή από αβλεψία κάποιου διορθωτή . μη του πάρουμε και το κεφάλι του ανθρώπου . είναι καλός άνθρωπος με αξιόλογη πορεία και προσφορά ο .... ( αφου δεν ανέφερε ο δημιουργός του θέματος το όνομα να μη το αποκαλύψω αν και ......... paparatsi
 

paparatsi

Banned
λοιπόν ,πέραν της πλάκας δεν θυμάμαι πιο αυστηρή κριτική για άλλον συγγραφέα .νομίζω αρκετά.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μὲ ἕνα μήνα παραμονὴ στὸν χῶρο, λογικὸ εἶναι ...
 

paparatsi

Banned
κάνε το λιανά γιατί είμαι αργόστροφος . δεν μπορούμε να είμαστε όλοι πνευματώδεις. το γεγονός ότι είμαι καινούριο μέλος δεν μου δίνει το δικαίωμα να εκφέρω γνώμη ; στο κάτω - κάτω έκανα μία έκκληση
δεν είναι το φόρουμ για μια κληστή κάστα παλαιών μελών νομίζω . και ούτε αυτό τους δίνει το δικαίωμα να έχουν προνομιακά αλαζονική συμπεριφορά προς τα νέα μέλη φίλε δομέστιχε
 

Λάτρης Β.Μ.

Παράφωνος ερασιτέχνης!
Κοζάνη.
Λοιπόν έχουμε και λέμε... Έλληνας κροίσος ιδιοκτήτης νησιού με εννέα γράμματα ποιος να' ναι; Ωχ συγγνώμη αυτό είναι από αλλού. Ειλικρινά δεν πιστεύω κανείς να μην κατάλαβε ποιος είναι :rolleyes::rolleyes: (Σ. Α., Κοζανίτης, με δασκάλους τον Καραμάνη και το Χρύσανθο. Ποιος να' ναι άραγε :confused:)

Κατάλαβα ποιος είναι! Μάλλον τυπογραφικό λάθος θα ήταν, δεν μπορεί να έκανε αυτός τέτοια λάθη.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
κάνε το λιανά γιατί είμαι αργόστροφος . δεν μπορούμε να είμαστε όλοι πνευματώδεις. το γεγονός ότι είμαι καινούριο μέλος δεν μου δίνει το δικαίωμα να εκφέρω γνώμη ; στο κάτω - κάτω έκανα μία έκκληση
δεν είναι το φόρουμ για μια κληστή κάστα παλαιών μελών νομίζω . και ούτε αυτό τους δίνει το δικαίωμα να έχουν προνομιακά αλαζονική συμπεριφορά προς τα νέα μέλη φίλε δομέστιχε

Πρώτα πρώτα, δὲν μοῦ ἀρέσει ἡ προστακτικὴ καὶ ὁ ἑνικὸς ἀπὸ ἀνθρώπους ποὺ δὲν γνωρίζω ἔστω καὶ ἠλεκτρονικά (δὲν ἀναφέρομαι σὲ ὀνοματεπώνυμο). Ὅταν μὲ τὸν καιρὸ γνωριστοῦμε ἀπὸ τὰ γραπτά μας ὁ καθένας, βλέπουμε ἄν ταιριάζουν τὰ χνῶτα μας.

Εἰστε νεότατο μέλος καὶ εἶναι φυσικὸ νὰ μὴν γνωρίζετε τὸν τρόπο καὶ τὴν προϊστορία τοῦ forum, οὔτε καὶ τὴν πολιτεία τοῦ καθενός ἐδῶ μέσα. Συνεπῶς, τὸ νὰ ἀναφέρετε ὅτι δὲν ἔχει ξαναγίνει παρόμοια κριτικὴ, μόνο ἀστεῖο μπορεῖ νὰ φανεῖ, καθὼς ἐχουμε ἀλληλοσφαγεῖ οὐκ ὁλίγες φορὲς καὶ στὸν χρόνο ποὺ εἶμαι μέλος, ἀλλὰ καὶ πιὸ πρίν ἀπ᾿ ὅτι ἔχω δεῖ, πολλὲς φορὲς μὲ ἄσχημες συνέπειες.

Συνεπῶς, ἐνημερωθεῖτε πρώτα καλύτερα γιὰ τὰ τεκταινόμενα καὶ συγκροτῆστε πιὸ συγκρατημένα τὰ μηνύματά σας μέχρι νὰ μᾶς γνωρίσετε καὶ νὰ σᾶς γνωρίσουμε. Ὁ δημόσιος γραπτὸς λόγος δὲν εἶναι τόσο εὔκολος ἀκόμη κὰι γιὰ ἄτομα ποὺ γνωρίζονται μεταξύ τους, πόσο μᾶλλον ὅταν δὲν γνωρίζονται.

Σᾶς συνιστῶ αὐτὸ τὸ μήνυμα τοῦ π. Μαξίμου γιὰ ἀρχή. Θὰ ἀπαντήσει σὲ τυχὸν ἁπορίες σας.

Υ.Γ. 1. Οἰκογένεια ἔχω καὶ δὲν ψάχνω νὰ βρῶ στὸ Internet. Ἐδῶ εἶναι χῶρος κατὰ πρῶτον ἀνταλλαγῆς ἀπόψεων καὶ ὅλα τὰ ἄλλα ἕπονται στὸν καιρό τους.

Υ.Γ. 2. Τὸ λάθος στὸ ἐν λόγῳ βιβλίο πάντως εἶναι σοβαρότατο καὶ τὴν εὐθύνη ἑνὸς βιβλίου τὴν φέρει πάντα ὁ συγγραφέας καὶ ὄχι ὁ διορθωτὴς ἤ ἐπιμελητής εἴτε γιὰ τὰ καλὰ εἴτε γιὰ τὰ κακά.

Υ.Γ. 3. Γιὰ πρώτη καὶ μοναδικὴ φορὰ θὰ ἀγνοήσω τὸν ἀτυχὴ χαρακτηρισμὸ ὅτι ἐμφανίζω «ἀλαζονικὴ συμπεριφορά», χάριν γνωριμίας.

Εὐχαριστῶ.
 
Top