Ομιλία της Νεκταρίας Καραντζή στην συνάντηση του Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών (Νοέμβριος 2014).

#1


Από εδώ https://www.youtube.com/watch?v=UitreXk8WnM&feature=share
Η Ομιλία της Νεκταρίας Καραντζή στην συνάντηση του Πανελληνίου Συνδέσμου Ψαλτριών (Νοέμβριος 2014).
Στον λόγο της αναφέρεται με τη σειρά στα εξής θέματα:
Α. στον σκοπό του Συλλόγου,
Β. στα συνήθη ερωτήματα που έχουν διατυπωθεί με αφορμή την ίδρυση του Συνδέσμου, όπως:
- από το 3:30 περίπου: 1. γιατί δεν εντάχθηκαν οι γυναίκες σε αντρικούς ιεροψαλτικούς συνδέσμους και αποφάσισαν την ίδρυση γυναικείου,
- από το 4:30 περίπου: 2. περί της απαγόρευσης της παρουσίας γυναικών στο ψαλτήρι, βάσει των Ιερών Κανόνων,
- από το 9:16 περίπου: 3. περί του επιχειρήματος της θέσης του ιεροψάλτη ως κατώτερου κληρικού,
Γ. Σε θέματα που αφορούν ειδικά στις γυναίκες ψάλτριες
Δ. Στους λόγους ίδρυσης του Συνδέσμου και την επιλογή της Γλυκερίας Μπεκιάρη ως Προέδρου

Πληροφορίες για τη Νεκταρία Καραντζή: www.nektariakarantzi.weebly.com
E-mail επικοινωνίας με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ψαλτριών: women.byzantinemusic@gmail.com
...
 
#2
Ωραία...
Άρχισαν τα όργανα...
Η Ιεραρχία άραγε είναι ενήμερη;
Τέτοιου είδους προβλήματα πιστεύω ότι λύνονται εν τη γενέσει τους .
Πρέπει να προλαβαίνεις καταστάσεις γιατί αν γιγαντωθεί το φαινόμενο θα είναι πλέον αργά.
Η κοπέλα έχει ειδικευτεί στο εκκλησιαστικό δίκαιο , είναι διαβασμένη και έχει επιχειρήματα.
Ερμηνεύει δε και ιερούς κανόνες κατά το δοκούν οι οποίοι με την πάροδο των ετών μπορούν να καμφθούν...
Σε αυτό που θα συμφωνήσω είναι ότι όντως ο Θεός θα δείξει τον δρόμο.
Αν όντως φτάσαμε στην εσχατιά....
 
Last edited by a moderator:
#3
...............................................................................
Σε αυτό που θα συμφωνησω είναι οτι όντως ο Θεός θα δειξει τον δρόμο.
Αν όντως φτάσαμε στην εσχατιά....QUOTE]
Βλέπεις που έρχεσαι στα λόγια μου?
Βέβαια, είναι πολλά τα χαρακτηριστικά των έσχατων χρόνων κι εγώ αναφέρομαι, κατά καιρούς, μόνο στα καλλιτεχνικής άποψης σημεία.
Γιατί αν δούμε και τ' άλλα, "ερχόμενοι εις εαυτόν" σίγουρα, θα καταλάβουμε ότι έχουμε ξεφύγει...............
 
Last edited:

dimitris

Παλαιό Μέλος
#4
Ὁ Θεός θά δείξει τόν δρόμο γιατί αὐτός φροντίζει γιά τήν ἐκκλησία του.
Κύριε, τό σόν θέλημα γενέσθω καί μή τό ἐμόν, ἔλεγε ὁ Χρυσόστομος.
Ἐμεῖς τά ἔχουμε κάνει μπάχαλο.
Στό νομό μου ἐδῶ καί 30 χρόνια ὑπάρχει ἐπιτροπή ἀκροάσεως γιά διορισμό ἱεροψαλτῶν ἀλλά ποτέ δέν κλήθηκε διότι ὑπάρχει καί ἐπιτροπή λαμογιῶν πού διορίζουν ὅποιον γουστάρουν, καί ἄσχετος καί φάλτσος νά εἶσαι εἶναι θέμα... κονέ. Τό ἄθλημα εἶναι πανελλήνιο.
Δέν νομίζω ὅτι εἶναι κακό σέ μιά μητρόπολη μέ 100 ναούς νά ψάλλουν σέ ἕναν γυναῖκες.
Διότι κατά τό τραγούδι τοῦ κ. Κατσιφῆ θά συνεχίσουν νά ψάλλουν καί μετά τόν θάνατο τότε που δέν θά ὑπάρχουν ἀνδρικές ἤ γυναικεῖες φωνητικές χορδές.
Fayruz: Λιβανέζα χριστιανή τραγουδίστρια καί ὄχι ψάλτρια.
τήν ἀκούει ὅλος ὁ ἀραβόφωνος πληθυσμός πολλά ἐκατομμύρια.
Ἐκτός ἀπό τραγούδια ψάλλει και ακούν ἐκατομμύρια μουσουλμάνοι .
Δέν εἶναι εὐλογία Θεοῦ;

https://www.youtube.com/watch?v=xdTm8JD1LV8
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#5
Τὸ θέμα θίχθηκε καὶ ἀναλύθηκε ἀρκετὰ σὲ άντίστοιχο θέμα
http://analogion.com/forum/showthread.php?t=30548&highlight=%CA%E1%F1%E1%ED%F4%E6%DE

Ἐπίσης ἀναφερθήκαμε στὴν ὁμιλήτρια καὶ στὰ πολυποίκιλα ἐπιχειρήματά της, ἀνάμεσα στὰ ὁποία ἡ σχέση μὲ τὸ μακαριστὸ γέροντα Πορφύριο.

Ὅσο γιὰ τὰ περὶ ἐκκλησιαστικοῦ δικαίου, ΔΕΝ εἶναι τόοοοοσο ἁπλὰ τὰ πράγματα.

Τὸ δικό μου συμπέρασμα. Πρόκειται σαφῶς γιὰ κινήσεις ἐπηρεασμοῦ, προϊδεασμοῦ κατὰ κάποιον τρόπο τῆς κοινῆς γνώμης ἀλλὰ καὶ τῆς ἱεραρχίας, ὥστε νὰ ξεπερασθεῖ τὸ «ἁνδρικὸ πρόβλημα» εἴτε μὲ τὸ ἐκκλησιαστικὸ δίκαιο εἴτε μὲ τὴν ... οἰκονομία.

Μέχρι νὰ ὑπάρξει κάποιου εἴδους ἐπίσημη κίνηση ἀπὸ τοὺς θεσμικοὺς ψαλτικοὺς φορεὶς, ὀψόμεθα συζητῶντας στὸ Ψαλτολόγιο.

Πάντως ἡ κ. Καραντζῆ οὐδεμία ψαλτικὴ εμπιστοσύνη μοῦ ἔχει ἐμπνεύσει εἴτε μὲ τὶς «ψαλτικές» της ἐπιδόσεις εἴτε μὲ τὰ λεγόμενά της σὲ συνεντεύξεις καὶ ὁμιλίες. Οἱ δημόσιες σχέσεις της πάντως εἶναι ἀξιοσημείωτες.
 
#6
Ὁ Θεός θά δείξει τόν δρόμο γιατί αὐτός φροντίζει γιά τήν ἐκκλησία του......................................................
Διότι κατά τό τραγούδι τοῦ κ. Κατσιφῆ θά συνεχίσουν νά ψάλλουν καί μετά τόν θάνατο τότε που δέν θά ὑπάρχουν ἀνδρικές ἤ γυναικεῖες φωνητικές χορδές.
Fayruz: Λιβανέζα χριστιανή τραγουδίστρια καί ὄχι ψάλτρια.
τήν ἀκούει ὅλος ὁ ἀραβόφωνος πληθυσμός πολλά ἐκατομμύρια.
Ἐκτός ἀπό τραγούδια ψάλλει και ακούν ἐκατομμύρια μουσουλμάνοι .
Δέν εἶναι εὐλογία Θεοῦ;
https://www.youtube.com/watch?v=xdTm8JD1LV8
Αν το σκεφτούμε πιο πνευματικά:
"Οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ..." Προς γαλάτας γ' 28.
Κρίνουμε, δυστυχώς, με το πεπερασμένο το μεταπτωτικό - χοϊκό μυαλό μας, το οποίο, στην παρούσα φάση, δεν αποδέχεται τις ψάλτριες.
 
Last edited:
#7
Κατά την γνώμη μου, είναι καλό και ευχάριστο να θέλουν οι γυναίκες και οι κοπέλλες να μάθουν και να συμμετέχουν στην ιεροψαλτική σκηνή.

Η κατάσταση όπως έχει όμως είναι ακριβώς αυτή που θα μπορούσε η κυρία Νεκταρία Καραντζή να σηκώσει το λάβαρο της επαναστάσεως και να είναι η αντιπρόσωπος όλων των γυναικών. Η ευκαιρία είναι τέλεια και την εκμεταλλεύεται με επιδεξιότητα.

Με την προώθηση των γυναικών στην ψαλτική δεν έχω κανένα πρόβλημα. Τουναντίον, υποστήριξα, υποστηρίζω, και θα υποστηρίξω ΌΠΟΙΟΣ και να θέλει να ενεργοποιηθεί στην ψαλτική. Ακόμη και η αοίδιμος +Δόμνα Σαμίου είχε όνειρο να γίνει ψάλτης (Αυτός ο όρος "ψάλτρια" πόσο ενοχλητικός που είναι! <<Πηγές στο γιατρό;>> <<Όχι, πήγα στην γιατρίνα.>> :rolleyes:)

Ιδιαίτερη ευλογία που έχω διδάξει την ψαλτική σε εξαιρετικές κοπέλλες. Δυστυχώς που δεν είναι πάντα εύκολο να εφαρμόσουν την γνώση τους. Γιατί να μην έχουν ευκαιρία να εκφράσουν και αυτές την δοξολογία τους στο Θεό; (Αλλά το ίδιο μου έχει συμβεί και με τα αγοράκια όταν δεν τους επιτρέπουν να ανεβούν σε αναλόγιο όταν έχουν ομάδα κοριτσιών να ψέλνουν.)

Οπότε, ας είναι λευκός, μαύρος, πράσινος, κόκκινος κτλ. ο ενδιαφερόμενος (ή η ενδιαφερόμενη). Ακόμα και ζώο που θα μπορούσε να μάθει να ψάλλει βυζαντινή μουσική θα προωθούσα. Ακούγεται αστείο, αλλά επιστήμονες μπορούν σε περιπτώσεις να επικοινωνούν με μεγάλους πιθήκους (βλ. http://www.koko.org/). Ας προσθέσουμε και εξωγήινα όντα. Γιατί όχι; Δεν είναι πιθανόν στο μέλλον; :)

Η κυρία Καραντζή έχει ρητορικές και δικηγορικές ικανότητες (δεν ξέρω πόσο πραγματικά κατέχει τα του εκκλησιαστικού δικαίου) και της εύχομαι καλή επιτυχία. Αλλά επειδή το ψαλτικό της ύφος είναι ΤΌΣΟ τραγουδιστικό δεν θα ήθελα να είναι η "αυθεντία" των γυναικών.

Ίσως θα μπορούσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιεροψαλτών και όλοι οι σύλλογοι να ανοίξουν τις πόρτες τους ΕΠΙΣΉΜΩΣ ΣΕ ΌΛΟΥΣ. Άνδρες και γυναίκες, μεγάλους και μικρούς. Ώστε με αυτόν τον ειλικρινή και ευγενικό τρόπο να μην είναι η κυρία Καραντζή η μόνη καταφυγή. Γιατί όπως είναι τα πράγματα τώρα, σε λίγο θα κάνει και μαθήματα ψαλτικού ύφους :eek::eek: - κάτι που ανέφερε στην ομιλία της αλλά "δεν είναι του παρόντος" :eek:.

 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#8
Κατά την γνώμη μου, είναι καλό και ευχάριστο να θέλουν οι γυναίκες και οι κοπέλλες να μάθουν και να συμμετέχουν στην ιεροψαλτική σκηνή.

Η κατάσταση όπως έχει όμως είναι ακριβώς αυτή που θα μπορούσε η κυρία Νεκταρία Καραντζή να σηκώσει το λάβαρο της επαναστάσεως και να είναι η αντιπρόσωπος όλων των γυναικών. Η ευκαιρία είναι τέλεια και την εκμεταλλεύεται με επιδεξιότητα.

Με την προώθηση των γυναικών στην ψαλτική δεν έχω κανένα πρόβλημα. Τουναντίον, υποστήριξα, υποστηρίζω, και θα υποστηρίξω ΌΠΟΙΟΣ και να θέλει να ενεργοποιηθεί στην ψαλτική. Ακόμη και η αοίδιμος +Δόμνα Σαμίου είχε όνειρο να γίνει ψάλτης (Αυτός ο όρος "ψάλτρια" πόσο ενοχλητικός που είναι! <<Πηγές στο γιατρό;>> <<Όχι, πήγα στην γιατρίνα.>> :rolleyes:)

Ιδιαίτερη ευλογία που έχω διδάξει την ψαλτική σε εξαιρετικές κοπέλλες. Δυστυχώς που δεν είναι πάντα εύκολο να εφαρμόσουν την γνώση τους. Γιατί να μην έχουν ευκαιρία να εκφράσουν και αυτές την δοξολογία τους στο Θεό; (Αλλά το ίδιο μου έχει συμβεί και με τα αγοράκια όταν δεν τους επιτρέπουν να ανεβούν σε αναλόγιο όταν έχουν ομάδα κοριτσιών να ψέλνουν.)

Οπότε, ας είναι λευκός, μαύρος, πράσινος, κόκκινος κτλ. ο ενδιαφερόμενος (ή η ενδιαφερόμενη). Ακόμα και ζώο που θα μπορούσε να μάθει να ψάλλει βυζαντινή μουσική θα προωθούσα. Ακούγεται αστείο, αλλά επιστήμονες μπορούν σε περιπτώσεις να επικοινωνούν με μεγάλους πιθήκους (βλ. http://www.koko.org/). Ας προσθέσουμε και εξωγήινα όντα. Γιατί όχι; Δεν είναι πιθανόν στο μέλλον; :)

Η κυρία Καραντζή έχει ρητορικές και δικηγορικές ικανότητες (δεν ξέρω πόσο πραγματικά κατέχει τα του εκκλησιαστικού δικαίου) και της εύχομαι καλή επιτυχία. Αλλά επειδή το ψαλτικό της ύφος είναι ΤΌΣΟ τραγουδιστικό δεν θα ήθελα να είναι η "αυθεντία" των γυναικών.

Ίσως θα μπορούσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιεροψαλτών και όλοι οι σύλλογοι να ανοίξουν τις πόρτες τους ΕΠΙΣΉΜΩΣ ΣΕ ΌΛΟΥΣ. Άνδρες και γυναίκες, μεγάλους και μικρούς. Ώστε με αυτόν τον ειλικρινή και ευγενικό τρόπο να μην είναι η κυρία Καραντζή η μόνη καταφυγή. Γιατί όπως είναι τα πράγματα τώρα, σε λίγο θα κάνει και μαθήματα ψαλτικού ύφους :eek::eek: - κάτι που ανέφερε στην ομιλία της αλλά "δεν είναι του παρόντος" :eek:.

Για στάσου ρε Τάσο... Μας λες οτι υποστηρίζεις τέτοιου είδους πρακτικές,αλλα από την αλλη, εκφράζεις φόβους και ανησυχίες για το μέλλον της ψαλτικής;...
Γιατί παρακαλώ;
Αφού όλοι τον ίδιο Θεο δεν υμνούμε; Kαι οι κόκκινοι και οι πράσινοι και οι κίτρινοι και οι γυναίκες και τα...ζώα και τα φυτά!...(Τα λεγόμενά σου είναι)Γιατι ανησυχείς; Oλα είναι cool!..:cool:
 
Last edited:
#9
Αν το σκεφτούμε πιο πνευματικά:
"Οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ· πάντες γὰρ ὑμεῖς εἷς ἐστε ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ..." Προς γαλάτας γ' 28.
Κρίνουμε, δυστυχώς, με το πεπερασμένο το μεταπτωτικό - χοϊκό μυαλό μας, το οποίο, στην παρούσα φάση, δεν αποδέχεται τις ψάλτριες.
Εδώ, στην πράξη, η "προπτωτική" ερμηνεία που προτείνει ο "θεολόγος" κ. Κούγιας: http://www.tovima.gr/world/article/?aid=660267
 
#10


Ίσως θα μπορούσε ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιεροψαλτών και όλοι οι σύλλογοι να ανοίξουν τις πόρτες τους ΕΠΙΣΉΜΩΣ ΣΕ ΌΛΟΥΣ. Άνδρες και γυναίκες, μεγάλους και μικρούς. Ώστε με αυτόν τον ειλικρινή και ευγενικό τρόπο να μην είναι η κυρία Καραντζή η μόνη καταφυγή. Γιατί όπως είναι τα πράγματα τώρα, σε λίγο θα κάνει και μαθήματα ψαλτικού ύφους :eek::eek: - κάτι που ανέφερε στην ομιλία της αλλά "δεν είναι του παρόντος" :eek:.

Θα σχολιάσω ( χωρίς με την άδεια του προέδρου μου και γι αυτό να με συγχωρέσει- δεν μιλάω επίσημα σαν σύλλογος) μόνο αυτό και συγκεκριμένα θα μιλήσω για τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών όπου έχει έδρα την Αθήνα με διοικητικά καθήκοντα περιφέρειας Αττικής και είμαι Μέλος του Δ.Σ. και συγκεκριμένα ταμίας του Συνδέσμου.Και θα καταλάβετε γιατί τα αναφέρω όλα αυτά την ιδιότητα μου.
Η κυρία Καραντζή ψεύδεται!
Κάποτε έγραφε στην ιστοσελίδα του συλλόγου της ( τώρα τα έχει σβήσει) ότι, καν δεν μπήκαμε στο κόπο πριν την δημιουργία του συλλόγου μας, να πλησιάσουμε τους υπάρχον Ιεροψαλτικούς Συλλόγους και έτσι δεν γνωρίζουμε αν μας δέχονται η όχι.
Όμως στο βίντεο μέσα λέει ότι, κανείς Ιεροψαλτικός Σύλλογος δεν μας δέχεται και γι αυτό προχωρήσαμε στην ίδρυση....κτλ.
Ερώτηση: Πως ξέρει η κυρία αυτή αν την δέχεται ο Σύλλογο της (δηλ. ο Πανελληνιος...στην Αθήνα δεν μένει και ψέλνει;) η όχι, όταν δεν έχει περάσει ούτε απ έξω, όπως έγραφε στην ιστοσελίδα της;;; Η κυρία Νεραντή και οι φίλες τις δεν ενόχλησαν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών ΠΟΤΕ!!!! Το λέω κατηγορηματικά αυτό και επί προεδρίας αειμνήστου Θεολόγου Ερσωτέλου και με τον τορηνό πρόεδρο κ.Αθανάσιο Παπαζαρή.

Και έρχομαι στο σημείο γιατί ανάφερα την ιδιότητα μου στον Σύνδεσμο κτλ. Γιατί σαν ταμίας όπου είμαι του Πανελλ...την λίστα με τα ονόματα των μελών του Συνδέσμου την κρατάω και εγώ, γιατί εγώ την ανανεώνω κάθε λίγο και λιγάκι σε περιπτώσεις όπως εγγραφές-ενημερώσεις οικονομικών κτλ. και έτσι γνωρίζω πάρα πολύ καλά πόσα μέλη έχει ο Σύνδεσμος.... Και γι αυτό όποτε θέλει η κυρία να περάσει από τον Σύνδεσμο να τις δείξω εκτός από άντρες μέλη ότι υπάρχουν και γυναίκες μέλη με ίσα δικαιώματα δηλ.του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι.Φτάνει να είναι ενεργές ψάλτ(ρι)ες. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι η εκλογή της κυρίας Ελένης Ντόβας στο Δ.Σ. του Συνδέσμου ιεροψαλτών Βόλου. Αυτά ως απάντηση ότι ''δεν μας δέχεται κανείς Ιεροψαλτικός Σύλλογος.

Αναφέρει μέσα ότι ο σύλλογο της είναι καθαρά πολιτιστικός. Εγώ διαβάζω στην ιστοσελίδα της ''Ο χαρακτήρας του Συλλόγου είναι καθαρά πολιτιστικός και πρόκειται για νομίμως ιδρυθέν Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Αρ. Μητρώου σωματείου 29881 Άρ. διαταγής Αναγνώρισης 4/2013, Ειρηνοδικείο Περιστερίου''.

Και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος ιεροψαλτών είναι Σωματείο με σκοπό όπως γράφει το καταστατικό του ''η ηθική πνευματική και μουσική καλλιέργεια...,η μελέτη....,η νομική κατοχύρωσις του ιεροψαλτικού λειτουργήματος.Η σκοποί αυτοί επιδιώκονται δια παντός προσφόρου και νομικού μέσου.''
Άρα ο Πανελλ΄Σύνδεσμος Ιεροψαλτών είναι νομικό πρόσωπο.Κυρίος συνδικαλιστικός όργανο όπου εκπροσωπεί τους ιεροψάλτες του με νομικά μέσα και παράλληλα δημιουργεί πολιτιστικές δραστηριότητες κτλ.
Και κάνω κάποιες ερωτήσεις σε κάποιον δικηγόρο γιατί εγώ δεν είμαι: Τι διαφορά έχει ο σύλλογος της κυρίας, με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών;
Όταν ένας σύλλογος είναι πολιτιστικός μόνο, μπορεί να λέγεται και Σωματείο;
Τι εννοούμε όταν λέμε Σωματείο;

Τονίζω ότι μέσα στο βίντεο δεν λέει: ''Ο χαρακτήρας του Συλλόγου είναι καθαρά πολιτιστικός και πρόκειται για νομίμως ιδρυθέν Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα". Απλώς αναφέρει ότι ο σκοπός του είναι πολιτιστικός.

Να κάνω και μία ερώτηση ακόμα;
Ο όρος ''Ιεροψαλτριών'' υπάρχει στο ελληνικό λεξιλόγιο; Και αν δεν υπάρχει, μπορεί όμως να στέκει και πάλι έτσι;
Αν όντως ο χαρακτήρας του συλλόγου αυτού είναι μόνο πολιτιστικός δεν μπορεί να ενταχθεί σε περίπτωση που θα θελήσει στην ΟΜ.Σ.Ι.Ε. Αν δεν δείξουν τι ακριβώς γράφει το καταστατικό τους δεν θα βγάλουμε ποτέ σωστά συμπεράσματα.
 
#11
Ευχαριστούμε για τα σχόλια! Μας δίνουν αρκετά να σκεφτούμε!

Και πριν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ψαλτριών, δεν θα μπορούσα να πιστέψω ότι κάποια υπάρχουσα ιεροψαλτική οργάνωση θα απαγόρευε τις γυναίκες να συμμετάσχουν.

Ίσως είναι καλή ευκαιρία να εκφράσουν όλες οι προυπάρχουσες ιεροψαλτικές οργανώσεις (μάλλον και πάλι!) ότι είναι ανοιχτές για ΌΛΟΥΣ.

Γιατί εάν έχουμε τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ψαλτριών, φυσικό είναι να πιστεύει το κοινό ότι το πρώτο είναι αποκλειστικά για τους άνδρες και το δεύτερο είναι για τις γυναίκες. Κάτι που μάλλον συμφέρει τα μέγιστα για την "πρωτότυπη" θέση της κ. Καραντζής.

"Είναι η πρώτη γυναίκα ψάλτρια στην Ελλάδα, η οποία έχει επίσημη δισκογραφία βυζαντινής μουσικής ..." (από el.wikipedia.org/wiki/Νεκταρία_Καραντζή). Σαν να μην υπάρχουν η Ξένη Μακρυγιάννη (Ηγουμένη Μελάνι) ή η Γερόντισσα Μαριάμ Σκορδά (μάλλον και πάμπολλες άλλες) οι οποίες έχουν και αυτές επίσημες δισκογραφίες.

Συγκεκριμένα, 10 χρονών (μιλάμε για το '85 περίπου) θα ήμουν που βρήκαμε και αγοράσαμε καμιά 30αριά κασσέτες της (τότε) Ξένης Μακρυγιάννης με το Αναστασίματάριο του Ιωάννου σε Παραλλαγή και Μέλος και κάθουμα με της ώρες ακούγοντας ταις. Κασσέτες του εμπορίου από στούντιο παρακαλώ! Οι παλαιότεροι θα θυμούνται τις κασσέτες σε μονωδία με αρκετό αντίλαλο και τα τεχνικά εφφέ (κάτι που και ο θείος της (εάν δεν κάνω λάθος) ο π. Πανάρετος ο Φιλοθεΐτης μοναχός χρησιμοποιούσε επίσης σε ηχογραφήσεις του). Δεν μετράνε αυτές ως δισκογραφία;

Υ.Γ. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αμερική, οπότε η δισκογραφία της Μακρυγιάννης δεν θα μπορούσε να θεωρηθεί επιπλέον ως δισκογραφία με διεθνή απήχηση; Το ίδιο για τις κασσέτες της Σκορδάς.

 
Last edited:

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#12
Για στάσου ρε Eiryk....
Αγαπητέ σχολιάζεις μήνυμα άλλου μέλους και αναφέρεσαι σε μένα. Δεν είμαι ο greek487 ο οποίος όπως έγραψε και στο επόμενο μήνυμά του:


...Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αμερική...
Εντάξει; Πρόκειται για άλλο πρόσωπο, ιδιαίτερα αξιαγάπητο, και μπορεί να είμαστε σχεδόν απέναντι όπως μας δείχνει η εικόνα αλλά δυστυχώς η μεταξύ μας διαφορά είναι χιλιάδες μίλια που δε μας επιτρέπει ούτε τη φυσική επαφή.

Θα σχολιάσω ( χωρίς με την άδεια του προέδρου μου και γι αυτό να με συγχωρέσει- δεν μιλάω επίσημα σαν σύλλογος) μόνο αυτό και συγκεκριμένα θα μιλήσω για τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών όπου έχει έδρα την Αθήνα με διοικητικά καθήκοντα περιφέρειας Αττικής και είμαι Μέλος του Δ.Σ. και συγκεκριμένα ταμίας του Συνδέσμου.Και θα καταλάβετε γιατί τα αναφέρω όλα αυτά την ιδιότητα μου.
Η κυρία Καραντζή ψεύδεται!
Κάποτε έγραφε στην ιστοσελίδα του συλλόγου της ( τώρα τα έχει σβήσει) ότι, καν δεν μπήκαμε στο κόπο πριν την δημιουργία του συλλόγου μας, να πλησιάσουμε τους υπάρχον Ιεροψαλτικούς Συλλόγους και έτσι δεν γνωρίζουμε αν μας δέχονται η όχι.
Όμως στο βίντεο μέσα λέει ότι, κανείς Ιεροψαλτικός Σύλλογος δεν μας δέχεται και γι αυτό προχωρήσαμε στην ίδρυση....κτλ.
Ερώτηση: Πως ξέρει η κυρία αυτή αν την δέχεται ο Σύλλογο της (δηλ. ο Πανελληνιος...στην Αθήνα δεν μένει και ψέλνει;) η όχι, όταν δεν έχει περάσει ούτε απ έξω, όπως έγραφε στην ιστοσελίδα της;;; Η κυρία Νεραντή και οι φίλες τις δεν ενόχλησαν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών ΠΟΤΕ!!!! Το λέω κατηγορηματικά αυτό και επί προεδρίας αειμνήστου Θεολόγου Ερσωτέλου και με τον τορηνό πρόεδρο κ.Αθανάσιο Παπαζαρή.

Και έρχομαι στο σημείο γιατί ανάφερα την ιδιότητα μου στον Σύνδεσμο κτλ. Γιατί σαν ταμίας όπου είμαι του Πανελλ...την λίστα με τα ονόματα των μελών του Συνδέσμου την κρατάω και εγώ, γιατί εγώ την ανανεώνω κάθε λίγο και λιγάκι σε περιπτώσεις όπως εγγραφές-ενημερώσεις οικονομικών κτλ. και έτσι γνωρίζω πάρα πολύ καλά πόσα μέλη έχει ο Σύνδεσμος.... Και γι αυτό όποτε θέλει η κυρία να περάσει από τον Σύνδεσμο να τις δείξω εκτός από άντρες μέλη ότι υπάρχουν και γυναίκες μέλη με ίσα δικαιώματα δηλ.του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι.Φτάνει να είναι ενεργές ψάλτ(ρι)ες. Ένα ακόμα παράδειγμα είναι η εκλογή της κυρίας Ελένης Ντόβας στο Δ.Σ. του Συνδέσμου ιεροψαλτών Βόλου. Αυτά ως απάντηση ότι ''δεν μας δέχεται κανείς Ιεροψαλτικός Σύλλογος.

Αναφέρει μέσα ότι ο σύλλογο της είναι καθαρά πολιτιστικός. Εγώ διαβάζω στην ιστοσελίδα της ''Ο χαρακτήρας του Συλλόγου είναι καθαρά πολιτιστικός και πρόκειται για νομίμως ιδρυθέν Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Αρ. Μητρώου σωματείου 29881 Άρ. διαταγής Αναγνώρισης 4/2013, Ειρηνοδικείο Περιστερίου''.

Και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος ιεροψαλτών είναι Σωματείο με σκοπό όπως γράφει το καταστατικό του ''η ηθική πνευματική και μουσική καλλιέργεια...,η μελέτη....,η νομική κατοχύρωσις του ιεροψαλτικού λειτουργήματος.Η σκοποί αυτοί επιδιώκονται δια παντός προσφόρου και νομικού μέσου.''
Άρα ο Πανελλ΄Σύνδεσμος Ιεροψαλτών είναι νομικό πρόσωπο.Κυρίος συνδικαλιστικός όργανο όπου εκπροσωπεί τους ιεροψάλτες του με νομικά μέσα και παράλληλα δημιουργεί πολιτιστικές δραστηριότητες κτλ.
Και κάνω κάποιες ερωτήσεις σε κάποιον δικηγόρο γιατί εγώ δεν είμαι: Τι διαφορά έχει ο σύλλογος της κυρίας, με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιεροψαλτών;
Όταν ένας σύλλογος είναι πολιτιστικός μόνο, μπορεί να λέγεται και Σωματείο;
Τι εννοούμε όταν λέμε Σωματείο;

Τονίζω ότι μέσα στο βίντεο δεν λέει: ''Ο χαρακτήρας του Συλλόγου είναι καθαρά πολιτιστικός και πρόκειται για νομίμως ιδρυθέν Σωματείο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα". Απλώς αναφέρει ότι ο σκοπός του είναι πολιτιστικός.

Να κάνω και μία ερώτηση ακόμα;
Ο όρος ''Ιεροψαλτριών'' υπάρχει στο ελληνικό λεξιλόγιο; Και αν δεν υπάρχει, μπορεί όμως να στέκει και πάλι έτσι;
Αν όντως ο χαρακτήρας του συλλόγου αυτού είναι μόνο πολιτιστικός δεν μπορεί να ενταχθεί σε περίπτωση που θα θελήσει στην ΟΜ.Σ.Ι.Ε. Αν δεν δείξουν τι ακριβώς γράφει το καταστατικό τους δεν θα βγάλουμε ποτέ σωστά συμπεράσματα.
Φίλε, ίσως να μην πρέπει να παίρνεις της μετρητής τα λόγια. Δηλαδή όταν ο οποιοσδήποτε λέει πως ο τάδε δε με δέχεται, δεν μπορούμε τόσο εύκολα να πούμε, και πόσο μάλλον δημόσια πως ψεύδεται, γιατί δεν εννοεί οπωσδήποτε πως πήγε και του έκλεισαν την πόρτα, αλλά πρόκειται για εξαγόμενο συμπέρασμα από την εν γένει συμπεριφορά που βλέπει και που βέβαια μπορεί να είναι και λανθασμένο. Στην προκειμένη περίπτωση όμως συμφωνώ με την κ. Καραντζή.

Πιστεύεις πως ο πανελλήνιος σύνδεσμος ιεροψαλτων έχει δείξει ευαισθησία στο θέμα της απαγόρευσης των γυναικών από τα αναλόγια; Ίσως να έχεις δίκιο και σε παρακαλώ να μας το δείξεις, μέχρι τότε όμως η εντύπωση που έχω σχηματίσει είναι πως δεν έχει κάνει μάλλον καμία σχετική κίνηση.
Όταν διαβάζω μάλιστα σε αυτό εδώ το δικό σου μήνυμα, πως ο σύνδεσμος δίνει και στις γυναίκες την ίδια δυνατότητα με τους άντρες αρκεί να είναι ενεργοί ψάλτες!!! Δεν είναι σα να κοροϊδεύω;
Δίνεται σήμερα στις γυναίκες η δυνατότητα να είναι ψάλτριες επίσημα; Από τη μια τις αποκλείω και από την άλλη λέω ασφαλώς και τις δέχομαι αρκεί να είναι ενεργές ψάλτριες! Αυτό πως το βλέπεις τώρα;

Να είσαι καλά.

Για το θέμα τώρα και με βάση αυτά που έχω γράψει εδώ: http://analogion.com/forum/showpost.php?p=198654&postcount=19 είμαι ασφαλώς υπέρ της ίδρυσης πανελληνίου συνδέσμου ψαλτριών.
 

Attachments

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
#14
Νομίζω,οτι δεν είναι μόνο το θέμα του όρου Ιεροψάλτριες...
Για να μην μας εχει αφήσει η παράδοση της Εκκλησίας μας την γυναίκα σαν ψάλτρια,ενεργη.... κάποιος λόγος θα υπάρχει,που εμείς να αγνοούμε.
-Βεβαια,αυτά τα περι: Ακαθαρσίας της γυναίκας,οταν είναι αδιάθετη.... Συγγνώμη,αλλα τα θεωρω,φαιδρα... Κανένα πλάσμα στον κόσμο αυτο,που έχει φτιάξει ο Θεός,δεν είναι ακάθαρτο,πόσο μάλλον η γυναίκα,που φέρνει τη ζωή στον κόσμο.-

Από πρακτικής αποψης τώρα:
1.Ολοι ξέρουμε οτι γυναίκες επιτρέπεται να ψάλλουν κατ'οικονομίαν. Εκει δηλ. οπου δεν υπάρχουν ανδρες να επανδρώσουν τα αναλόγια. Σ'αυτη την περίπτωση,δεν υπάρχει κανένα προβλημα,νομίζω,από καμία πλευρά.

2.Εχετε αναρωτηθεί ποτέ,κυρίως,εσεις οι υπέρμαχοι αυτων των...κινήσεων,ότι:
Πώς είναι δυνατόν να συνεργαστούν ενας γυναικείος χορός και ένας ανδρικος χορός,κατά τη διαρκεια της Λειτουργίας; Οι τονικότητες δεν ταιριάζουν και θα υπάρχει και από τις δυο πλεύρες,τεράστιο πρόβλημα!...
Σκεφτήκατε λοιπόν,οτι αν σας κάτσει γυναικα δεξιος,θα σας πετάξει τα μάτια έξω από τις βάσεις;.. Και αν επιχειρήσετε βέβαια να ''συμβιβαστείτε'' σε αναλλακτικές λύσεις,σίγουρα δεν θα ευχαριστηθείτε... Το ίδιο θα συμβει,αν αντιστραφούν οι χοροι...:wink:
Μην βιάζεστε λοιπόν να χαρείτε και να δίνετε βιαστικα ευλογίες,εκτός αν θέλετε η δραστηριότητά τους να περιορίζεται μόνο σε συναυλιακούς χωρους. Να γίνεται δηλ. η αποδωση των υμνων,μόνο σε εκδηλώσεις.

Τελειώνοντας,μια ερώτηση:
Το ξέρετε,οτι υπαρχει μοναστήρι,οπου έχει άβατο για τους αντρες,στο αναλογιο; Θα πρέπει να ζητήσουν αδεια από την ηγουμένη και ΑΝ τη δώσει,θα ψάλλει αντρας εκει...:eek: Α, έχει και παραβάν για να μην φαίνεται το αναλόγιο παρακαλώ,αλλα ούτε και ποια/ποιος ψάλλει εκεί.:eek:
Πώς σας φαίνεται;....Μήπως πρέπει να εφαρμόζουμε αυτη την τακτική και οι αντρες;..
 
#15
Σε ενδεχόμενη ίδρυση Πανελληνίου Συλλόγου Νεωκόρων να ιδρυθεί από την άλλη Πανελλήνιος Σύλλογος Νεωκορισσών (με πολιτιστικό χαρακτήρα πάντα), στα γραφεία του οποίου να αρθεί εικόνισμα της πρωτεργάτου του Πανελληνίου ψαλτριών...

Το παλαιό «απορία ψάλτου βηξ» να λέγεται κατά περίπτωση «απορία ψάλτριας βηξ» (συγκεκριμένα: γκιχ! γκιχ!).

Και επειδή σε μερικές εβδομάδες ανοίγει το Τριώδιο, το «Ὢ πόσων ἀγαθῶν, ὁ ἄθλιος ἐμαυτὸν ἐστέρησα» να τροποποιηθεί καταλλήλως από την Ιδρύτρια του Πανελληνίου ψαλτριών (κατ' οικονομία πάντα). Απόλυτα ταιριαστό της...

Αλλά ας μην επεκταθεί η φαιδρότητα, που έχει και τα όριά της.

Καλές γιορτές.
 

EIRYK EMNOSHELE

Qu'est-ce que je ferais sans toi?
#16
ἄκουε πολλά said:
...
Αλλά ας μην επεκταθεί η φαιδρότητα, που έχει και τα όριά της.
Συχώρεσέ μου τη διαφορετική άποψη όμως βρήκα προκλητική αυτή την πρόταση. Δηλαδή για μένα όχι μόνο δεν τίθεται θέμα φαιδρότητας αλλά αδικίας μέσα στο χώρο της εκκλησίας. Αδικία που πηγάζει από την εκμετάλλευση της ευάλωτης γυναικείας φύσης και έχει οδηγήσει το έτερο φύλο να προβαίνει στην καλύτερη περίπτωση σε αποκλεισμούς και απαγορεύσεις. Γιατί στη χειρότερη βλέπουμε πόσα δράματα σε καθημερινή βάση εκτυλίσσονται με θύματα γυναίκες. Το γεγονός πως στο Ψαλτολόγιον τα ενεργά μέλη σε ποσοστό 99% είμαστε άντρες, οφείλεται στο ότι το γυναικείο φύλλο είναι τόσο καλά ενημερωμένο για την παράδοση της ορθόδοξης εκκλησίας ή μήπως επειδή ουσιαστικά επί αιώνες στην πλειοψηφία του έχει αποκλειστεί από την ψαλτική; Αποκλεισμένο από τους άντρες οι οποίοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια αποκατάστασης της αδικίας δε διστάζουν να χλευάζουν την όποια κίνηση;
 
#17
Εδώ, στην πράξη, η "προπτωτική" ερμηνεία που προτείνει ο "θεολόγος" κ. Κούγιας: http://www.tovima.gr/world/article/?aid=660267
Εάν είχαμε γίνει Άγιοι, δεν θα μας εμπόδιζαν τα γένη (άρρεν ή θήλυ)!
Επειδή έχουμε, πολύ δρόμο για να πετύχουμε τον πιο πάνω στόχο, ας μείνουμε στα γνωστά - παραδοσιακά, (μόνο άνδρες ψάλτες ή γυναίκες να ψάλλουν, όταν δεν υπάρχουν στο Αναλόγιο άνδρες). Εξ' άλλου, όπως θα 'χουμε παρατηρήσει σε Ι. Ναούς ανά την Οικουμένη, ψάλλουν, ήδη, μόνες τους γυναίκες, όταν δεν υπάρχουν άνδρες ψάλτες (σε καθημερινές Ακολουθίες ή σε ενορίες που δεν μπορεί να βρεθεί άνδρας ψάλτης).
 
#18
Εάν είχαμε γίνει Άγιοι, δεν θα μας εμπόδιζαν τα γένη (άρρεν ή θήλυ)!
Σας εκλιπαρώ, μην συνεχίζετε να "θεολογείτε". Μία γυναίκα εξέλεξε ο Θεός για να προσλάβει την ανθρώπινη φύση και αυτή ήταν όχι απλά Αγία, αλλά Η Παναγία. Και όμως ιεροσύνη δεν έλαβε. Μελετήστε τους Πατέρες γιατί και αφήστε τα προτεσταντικά φληναφήματα.
 
#19
Η παράδοση της Εκκλησίας, εξ όσων γνωρίζω σχετικά με το θέμα, είναι η εξής:
1) Οι άντρες λαμβάνουν όλους τους βαθμούς του κλήρου (κηροφόρος, αναγνώστης ή ψάλτης, υποδιάκονος, διάκονος, πρεσβύτερος, επίσκοπος). Οι γυναίκες λαμβάνουν μόνο τον βαθμό της διακόνισσας, χωρίς να επιτρέπεται σε αυτές να εκφωνήσουν κάποια αίτηση ή να κηρύξουν στην Εκκλησία.
2) Στις καθολικές εκκλησίες (ενορίες) ψάλλουν οι ψάλτες (άντρες). Στις γυναικείες μονές, ψάλλουν οι μονάζουσες. Σε μεγάλους ναούς (π.χ. Αγία Σοφία Κωνσταντινούπολης), ενίοτε, και προκειμένου να αναδειχθή το ύψος της εορτής, συμμετείχε πλήθος χορών, συμπεριλαμβανομένου και χορού μοναζουσών (αμιγής).
3) Δεν επιτρέπεται από τους κανόνες, σε λαϊκό ( άνδρα ή γυναίκα) να ψάλλει ή διαβάσει (δεν εννοώ το υποψάλλειν) επ' Εκκλησίας.

Οτιδήποτε άλλο μάλλον κινείται στα πλαίσια της οικονομίας...
Η γνώμη μου όπως την έχω διαμορφώσει και από τις λειτουργικές πηγές εντός του Ψ.
 
#20
Φίλε, ίσως να μην πρέπει να παίρνεις της μετρητής τα λόγια. Δηλαδή όταν ο οποιοσδήποτε λέει πως ο τάδε δε με δέχεται, δεν μπορούμε τόσο εύκολα να πούμε, και πόσο μάλλον δημόσια πως ψεύδεται, γιατί δεν εννοεί οπωσδήποτε πως πήγε και του έκλεισαν την πόρτα, αλλά πρόκειται για εξαγόμενο συμπέρασμα από την εν γένει συμπεριφορά που βλέπει και που βέβαια μπορεί να είναι και λανθασμένο. Στην προκειμένη περίπτωση όμως συμφωνώ με την κ. Καραντζή.

Πιστεύεις πως ο πανελλήνιος σύνδεσμος ιεροψαλτων έχει δείξει ευαισθησία στο θέμα της απαγόρευσης των γυναικών από τα αναλόγια; Ίσως να έχεις δίκιο και σε παρακαλώ να μας το δείξεις, μέχρι τότε όμως η εντύπωση που έχω σχηματίσει είναι πως δεν έχει κάνει μάλλον καμία σχετική κίνηση.
Όταν διαβάζω μάλιστα σε αυτό εδώ το δικό σου μήνυμα, πως ο σύνδεσμος δίνει και στις γυναίκες την ίδια δυνατότητα με τους άντρες αρκεί να είναι ενεργοί ψάλτες!!! Δεν είναι σα να κοροϊδεύω;
Δίνεται σήμερα στις γυναίκες η δυνατότητα να είναι ψάλτριες επίσημα; Από τη μια τις αποκλείω και από την άλλη λέω ασφαλώς και τις δέχομαι αρκεί να είναι ενεργές ψάλτριες! Αυτό πως το βλέπεις τώρα;
Δεν σε παρεξηγώ γιατί δεν σου έδωσα να καταλάβεις η μάλλον δεν ήθελες να καταλάβει. Αλλά πρόλαβες να βγάλεις εύκολα συμπεράσματα...και να κάνεις κάποια χαζά ερωτήματα.
Το ίδιο συμβαίνει και με τους άντρες. Είπα κάτι άλλο;Δεν αποκλείει κανένα φύλο.
Το λέει ρητά μέσα:
''Μέλος του Συνδέσμου δύναται να γίνη κατόπιν αιτήσεως του προς το Δ.Σ. αυτού α) Πας πάνω των 18 ετών Ιεροψάλτης όστις είτι υπερετεί ως έμμισθος Ιεροψάλτης είς τίνα Ιερόν Ναόν των Ι.Μητροπόλεων Αθηνών και των όμορων Μητροπόλεων Αττικής,είτε υπερέτησεν εις το παρελθόν ως έμμισθος εις τίνα Ιερόν Ναόν. Β)κτλ......... Τα μέλη στην περιπτώσεως α) είναι τακτικά μέλη, β) αρωγά μέλη.''

Ο καθένας μπορεί να γραφτεί μέσα στον σύλλογο αλλά για να έχει κάποια ιδιαίτερα δικαιώματα μέσα στον σύλλογο, πρέπει να έχει τις παραπάνω προϋποθέσεις (α).
Πριν ένα μήνα γράφτηκε στον Παννελλήνιο...ένας ιεροψάλτης από την Μυτιλήνη. Αυτός δεν εντάσσεται στην στην κατηγορία (α) γιατί δεν κατοικεί μέσα στα Διοικητικά όρια του Συνδέσμου και γιαυτό ανήκει στα αρωγά μέλη.
Και τα δύο φύλα έχουν τα ίδια δικαιώματα μέσα στον σύλλογο φτάνει να έχουν και τις ίδιες προϋποθέσεις. Τα πράγματα είναι πάρα πολύ απλά.
Κατάλαβες τώρα φίλε μου;
Ο Σύλλογος δεν θα κάνει θεολογικές μελέτες αν πρέπει η όχι.
Όσο θα υπάρχουν γυναίκες ψάλτ(ρι)ες (κατά οικονομία καλός η κακός δεν ξέρω απο ποιον) με διορισμό σε κάποιο ναό και άρα θα αποκτήσουν απαιτήσεις, ο σύλλογος θα τις δέχεται και ως τακτικά μέλη του. Αν απαγορεύσει Ι.Σύνοδος τον διορισμό τους, θα πάψει ο σύλλογος να τις έχεις ως τακτικά μέλη γιατί δεν θα ανήκουν στην κατηγορία (α) και θα τις μεταφέρει στην κατηγορία (β) αρωγών μελών.
Το πρόβλημα είναι αλλού αλλά δεν θέλεις να το καταλάβεις.Την υποστηρίζεις αλλά θα τα φας τα μούτρα σου στο τέλος. Στο λέω αυτό με κάθε συναδελφική αγάπη.
Για ρώτα τον κ.Δάνο Καραμπάση εδώ μέσα: τι του απάντησε η κ.Καρατζή (μόνο κυρία δεν είναι με αυτά όπου του έγραψε) μέσα στο προφίλ της (f/b) μετά από μία ερώτηση όπου της έκανε και τι επακολούθησε και στο τέλος τι έκανε η κυρία...
 
Last edited:
Top