Νέα ἔκδοση κοινωνικῶν «Κοινωνικὰ Παλαιῶν Διδασκάλων Μέρος Α΄»

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
#21
Είναι μάλλον το α' έντυπο Οξειόγραφο από τη συμβασιλεύουσα...
Δεν νομίζω ότι πρόκειται για οξείες ... Απλά, είναι τέτοια η γραμματοσειρά που σε κάποια συμπλέγματα ολίγου με κέντημα ή κεντήματα γέρνει το ολίγον στο πλάι για λόγους καλαισθησίας υποθέτω.

Επίσης, όσον αφορά την σύνθεση του Δαμασκηνού, έτσι αναγράφεται σε όλες τις εκδόσεις, ακόμη και στην πρόσφατη Ανθολογία Κοινωνικών από τις Εκδόσεις Ηχάδιν, όπου παρατίθεται και η σχετική επιφύλαξη στον πρόλογο.

Σε κάθε περίπτωση, το παρόν έργο φαίνεται αξιόλογο και η βιβλιοπαρουσίαση που επίκειται πιστεύω θα μας δώσει περισσότερα στοιχεία. Συγχαρητήρια!
 
#22
Ποια είναι η μουσική γραμματοσειρά;

Ευχαριστώ.

Επίσης, κάποια ισοκρατήματα με προβληματίζουν.
 
Last edited:
#24
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να γνωστοποιήσω στα μέλη του ψαλτολογίου πως από σήμερα στην ιστοσελίδα του σωματείου "Ενωμένη Ρωμηοσύνη" υπάρχει υλικό (βιβλιοπαρουσίαση, περιεχόμενα, ηχητική προσέγγιση, κοινωνικό) για τον ήδη σε κυκλοφορία βιβλίο βυζαντινής μουσικής με τίτλο "Κοινωνικά Παλαιών Διδασκάλων Τόμος Α".
O σύνδεσμος που θα βρείτε υλικό είναι: http://www.enromiosini.gr/koinonika-palaiwn-didaskalwn/
Σας ευχαριστώ.
Δ.Π.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#25
Καλησπέρα σας. Θα ήθελα να γνωστοποιήσω στα μέλη του ψαλτολογίου πως από σήμερα στην ιστοσελίδα του σωματείου "Ενωμένη Ρωμηοσύνη" υπάρχει υλικό (βιβλιοπαρουσίαση, περιεχόμενα, ηχητική προσέγγιση, κοινωνικό) για τον ήδη σε κυκλοφορία βιβλίο βυζαντινής μουσικής με τίτλο "Κοινωνικά Παλαιών Διδασκάλων Τόμος Α".
O σύνδεσμος που θα βρείτε υλικό είναι: http://www.enromiosini.gr/koinonika-palaiwn-didaskalwn/
Σας ευχαριστώ.
Δ.Π.
Σύμφωνοι κ συγχαρητήρια θερμά, αλλά για ποιό λόγο να μην αναφέρεται στα Προλεγόμενα ομόλογο εκδοτικό εγχείρημα που έχει κυκλοφορηθει εδώ και ένα χρόνο; Γράφετε:" Τέλος, σὲ ὁρισμένες συνθέσεις κεντήματος ἢ κεντημάτων κάτω ἀπὸ τὸ ὀλίγον, ἔχουμε ἐλαφρῶς ἀνασηκωμένο τὸ ὀλίγον[3], ὅπως ἐμφανίζεται καὶ στὰ χειρόγραφα τοῦ Χουρμουζίου ..." Πρόκειται για την οξεία ή όχι;

Ευχαριστώ,
δ
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#26
Στην αναφερθείσα παραπομπή αναφέρεται ότι
Ἔγινε ἐπιλογὴ Κοινωνικῶν ὥστε ὁ τόμος νὰ εἶναι εὔχρηστος, ἀλλὰ καὶ νὰ καλύπτη τὶς ἀπαιτήσεις ἑνὸς ἀναλογίου. Ἐὰν εὐδοκήση ὁ Θεός, μὲ τοὺς δύο ἑπόμενους τόμους τῆς σειρᾶς θά ὁλοκληρωθῆ ἡ παρουσίαση τῶν καταγεγραμμένων Κοινωνικῶν στὸν κώδικα ΜΠΤ 705
. Σημαίνει αυτό ότι ενδεχομένως θα προστεθούν και κοινωνικά "Αινείτε..." ή της εβδομάδος που δεν περιέχονται στον α΄τόμο;
 
#27
Καλησπέρα σας. Σε απάντηση των σχολίων που αφορούν τα μέλη του ψαλτολογίου, σας ενημερώνω πως το ανασηκωμένο ολίγον αφορά το καλαίσθητο της γραμματοσειράς και δεν παραπέμπει στην παλαιά γραφή. Άλλωστε, όπως αναφέρει και άλλος φίλος ο χουρμούζιος το χρησιμοποιεί. Εν τέλει, το παρόν πόνημα δεν κάνει τίποτε άλλο από το να παραθέτει τα εξηγηθέντα κοινωνικά σε μορφή τέτοια που να διευκολύνουν την ψαλμώδησή τους στο αναλόγιο.
Επίσης να σας αναφέρω πως όπως λέει και ο πρόλογος πρόκειται να εκδοθούν όλα τα κοινωνικά που εξήγησε ο Χουρμούζιος σε επόμενους τόμους.
Ευχαριστώ. Δ.Π.
 
#28
Επανέρχομαι αναφέροντας ότι στη σελίδα 12 του προλόγου του βιβλίου υπάρχει παραπομπή που αναφέρεται σε έκδοση που υπάρχει ήδη σε κυκλοφορία.
 
#29
Τα ισοκρατήματα είναι προσωπική επιλογή των εχόντων την επιμέλεια και δικαιολογείται η χρήση τους στη σελίδα 12 του προλόγου.
Ευχαριστώ για την παρατήρησή σας.
Δ.Π.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#30
Αναφέρεται ότι η δακτυλογράφηση από τους κώδικες του Χουρμουζίου περιλαμβάνει « ... [FONT=arial,helvetica,sans-serif]κοινωνικά, χερουβικά, δοξολογίες καὶ ἄλλα κείμενα ποὺ προσφέρονταν γιὰ χρήση στὸ ἀναλόγιο ...» ..
Μια ερώτηση είναι εάν προβλέπεται να συνεχίσει η σειρά και με χερουβικά ή δοξολογίες και μου δημιουργείται η απορία γιατί άρχισε η έκδοση από τα κοινωνικά για τα οποία ήδη υπάρχει ένα εκδεδομένο βιβλίο (με νέους τόμους να αναμένονται) και πολλά άλλα χειρόγραφα (βλ. εδώ) που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο και στο "Ψ".
Αντί να συζητάμε ποιο είναι καλύτερο ή πληρέστερο (όπως κάναμε στο παρόν θέμα) , θα τρέχαμε να τα αγοράσουμε όλα (όπως δεν πρόκειται να κάνω εγώ τουλάχιστον, παρά αφού ολοκληρωθεί η έκδοση και των δύο σειρών).
[/FONT]
 
Last edited:

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#32
Πήρα σήμερα στα χέρια μου το εν λόγω βιβλίο και δηλώνω πολύ ευχαριστημένος.
Αυτά που ως τώρα ψέλναμε από φωτοτυπίες ή σπιραλοποιημένες καλλιγραφημένες συλλογές μπορούμε να τα έχουμε σε έναν όμορφο και πρακτικό τόμο. Πολύ μου άρεσε που είναι ένα βιβλίο φτιαγμένο για το αναλόγιο. Ευμεγέθες και ευανάγνωστο, όμορφο και καλαίσθητο εξωτερικά και εσωτερικά, με καλό και σταθερό άνοιγμα για το αναλόγιο. Πολύ ωραία η γραμματοσειρά και η συνολική εικόνα του με τη διακριτική προσθήκη των ισοκρατημάτων, τα οποία είναι προσεγμένα και λιτά. Φτιαγμένο για ψαλτικό χορό.
Συγχαρητήρια και ευχαριστίες στους εκδότες και στον επιμελητή.
 
#33
Χαιρετίζω τα μέλη του ψαλτολογίου. Σε απάντηση παλαιότερου σχολίου σχετικά με την ταυτόχρονη έκδοση δύο βιβλίων κοινωνικών, θα ήθελα να σας αναφέρω τα εξής:
Το πόνημα μας αυτό είχε ετοιμαστεί σαφώς πριν την ἐκδοση "Ηχάδιν". Αναβάλαμε λίγο την εκτύπωση προκειμένου να αξιοποιήσουμε την νέα σημαδοσειρά Χουρμούζης. Η νέα στοιχειοθεσία απαιτούσε κάποια σχολαστική αντιπαράθεση. Ξαφνικά είδαμε εκδεδομένο τον σχετικό τόμο. Το σωματείο όμως έκρινε ότι δεν θα έπρεπε να πάει τόσος κόπος χαμένος, αλλά, δεδομένης της διαφοράς στην δομή των δύο εκδόσεων, θα έδινε την δυνατότητα σε ιεροψάλτες με χαμηλό προϋπολογισμό να αποκτήσουν -με τον έναν μόνο τόμο της ΕΡΩ- την δυνατότητα να καλύψουν όλες τις ενιαύσιες απαιτήσεις του αναλογίου τους. Φυσικά κι εγώ δεν είχα αντίρρηση, αφού ούτως ή άλλως η προσφορά μου είναι τελείως αφιλοκερδής.
 
#34
Επειδή νομίζω έχει γίνει μια παρανόηση γράφω αυτό το μήνυμα.

Οι δύο εκδόσεις δ ε ν είναι ίδιες. Έχουν κοινά στοιχεία αλλά μέχρι εκεί.

και εξηγώ
1. Η έκδοση "Ηχαδιν" περιέχει 2 σειρες.
κοινωνικά εβδομάδος . (26)
κοινωνικά προηγιασμένων.(12)

2. Η έκδοση "ενωμένης ρωμιοσύνης" περιέχει 4 σειρές
κοινωνικά Κυριακών (27)
κοινωνικά εβδομάδος (15)
κοινωνικά ενιαυτού (22)
κοινωνικά προηγιασμένων (3)

3. Τα 15 κοινωνικά εβδομάδος της Ενωμένης Ρωμισύνης περιέχονται ανάμεσα στα 27 εβδομάδος του "ηχαδιν"

4. Τα 3 κοινωνικά προηγιασμένων της Ενωμένης Ρωμισύνης περιέχονται ανάμεσα στα 12 εβδομάδος του "ηχαδιν".

Αρα συμπερασματικά

1. Η έκδοση ενωμένη ρωμιοσύνης περιέχει κοινωνικα Κυριακών και κοινωνικά ενιαυτού που δ ε ν περιέχει καθόλου η έκδοση "Ηχαδιν"

2. Η έκδοση Ηχάδιν περιέχει 12 περισσότερα κοινωνικά εδομάδος και 9 περισσότερα κοινωνικά προηγιασμένων απο της Ενωμένης Ρωμισύνης.

νομίζω αυτά.
 

ixadin

Ηχάδιν
#35
Επειδή δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι η συνειδητή σιωπή μας έχει παρερμηνευθεί και ότι υπάρχει παραπληροφόρηση στρεφομένη εναντίον μας, προς αποκατάστασιν της αληθείας αναγκαζόμαστε να υπενθυμίσουμε τα κάτωθι:

1) Ήδη από του έτους 2009 και εφεξής δημοσιεύουμε στο παρόν forum ανέκδοτα κοινωνικά, ψηφιοποιημένα και διορθωμένα, τα οποία τα υπογράφαμε ως Ηχάδιν@Team.

2) Τις εκδοτικές προθέσεις μας τις είχαμε γνωστοποιήσει στους συντελεστές της έκδοσής Ε.Ρ., επιδιώκοντας την συνεργασία τους. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα δεν παραλείψαμε να θέσουμε στη διάθεσή τους την δική μας ολοκληρωμένη εργασία. Ωστόσο, μετά την αρνητική απάντησή τους και ύστερα από 9 ολόκληρους μήνες κυκλοφορήθηκε τελικώς η έκδοσή μας. Η έκδοση της Ε. Ρ. εκδόθηκε 9 πλήρεις μήνες ύστερα από την δική μας, ήτοι 18 μήνες μετά την πρώτη (και δυστυχώς τελευταία) επικοινωνία μας.

Με τιμή

Οι συνέταιροι των εκδόσεων Ηχάδιν.
 
Last edited:

Λεωνίδας

Λεωνίδας Γαρουφαλῆς
#36
ὅπως διαβάζω ἐδῶ, χθές 7-12-2014 ἔγινε παρουσίαση τοῦ ἐν λόγῳ τόμου στή Θεσ/κη. Μήπως ἦταν κάποιος συνάδελφος παρών νά μᾶς μεταφέρει τό κλίμα; Εὐχῆς ἔργον νά εἴχαμε καί ήχητικά τῶν εἰσηγήσεων καί τῶν ψαλλομένων μελῶν, νομίζω θά βοηθοῦσαν πολλούς.
 

lagoudakis

Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης
#37
ὅπως διαβάζω ἐδῶ, χθές 7-12-2014 ἔγινε παρουσίαση τοῦ ἐν λόγῳ τόμου στή Θεσ/κη. Μήπως ἦταν κάποιος συνάδελφος παρών νά μᾶς μεταφέρει τό κλίμα; Εὐχῆς ἔργον νά εἴχαμε καί ήχητικά τῶν εἰσηγήσεων καί τῶν ψαλλομένων μελῶν, νομίζω θά βοηθοῦσαν πολλούς.
Αναρτήθηκε σχετικό άρθρο στην Πεμπτουσία [εδώ].

Παρουσίαση του Τόμου: «Κοινωνικά Παλαιών Διδασκάλων»
8 Δεκεμβρίου 2014

Με επιτυχία στέφθηκε η εκδήλωση που οργανώθηκε από την Ενωμένη Ρωμηοσύνη για την παρουσίαση του τόμου: «Κοινωνικά Παλαιών Διδασκάλων-Τόμος Α’», η οποία έλαβε χώρα χθες Κυριακή 7 Δεκεμβρίου στην αίθουσα του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Γρηγορίου Παλαμά Θεσσαλονίκης.

[Συνέχεια...]
 
#40
Στην βιβλιοπαρουσίαση του Μιλτιάδη Νικολάου (επισυνάπτεται) που βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Ενωμένης Ρωμιοσύνης αναφέρεται ο ιεροψάλτης Δημήτριος Ε. Περσυνάκης ως ο πονήσας.
Θερμά συγχαρητήρια για την εξαιρετική έκδοση σε όλους τους συντελεστές του έργου
 
Top