"Μη της φθοράς" Μέλος του Άρχοντα κυρ- Λυκούργου Πετρίδη σε πλ. δ΄

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#22
Σαν ειρηνικός το εννοούσα.
Αν υπάρχει πρόβλημα, να το διαγράψω.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#23

Κι ἐγώ χαριτολογώντας.
Ἀλλά ἐπειδή δέν βάζω φαστοῦλες, δέν φαίνεται.
Πάντως ἄς μετριάσουμε αὐτά τά ΠΜ, πού χαλᾶνε τά θέματα καί ἄς σοβαρευτοῦμε!


 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#24
Ο Πολυχρονισμός του Πατριάρχη έχει καθιερωμένο ήχο; Αποτελεί καν Λειτουργικό ύμνο; Ακόμη κι αν είναι έτσι, ας μην συγχέουμε τα πράγματα. Οι Ειρμοί δεν πήραν τον ήχο τους από τους μετέπειτα εκτελεστές τους, αλλά από τους υμνογράφους τους, και πάνω στα συγκεκριμένα μέτρα και ήχους ψάλλονται όλοι οι κανόνες. Καλή και ευάρεστη η καλλιτεχνική ανησυχία, αλλά με μέτρο...

Υ.Γ. Εκτός των άλλων, ο βαρύς είναι ο κατά σειρά ήχος της συγκεκριμένης Κυριακής, όχι ότι αυτό αποτελεί στοιχείο, προς Θεού, αλλά με καμία λογική δεν καταλαβαίνω την σύνθεση σε πλ. του Δ΄ συγχωρέστε με...
no comments 1
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
#25
Καταννοώ απόλυτα τα προγεγραμμένα, αν και θεωρώ ότι είναι λίγο υποκριτικό από μέρους μας να τα βάζουμε με τους Καραϊκούς σε θέματα μορίων και για το εάν λένε σκληρά το μαλακό χρώμα και μαλακά το σκληρό σε ειρμολογικά και λοιπά μέλη, από τη στιγμή όπου δεχόμαστε προτάσεις σε εντελώς άσχετους ήχους από τους προκαθορισμένους όχι μόνο από τους υμνογράφους, αλλά και από την ακουστική παράδοση. Διότι εάν ήθελε να κάνει την "ταρζανιά" του να μετατρέψει τον Νη σε Ζω ύφεση για ατζέμ, γιατί δεν το έκανε εξαρχής, αλλά μας πάει Ηράκλειο - Χανιά μέσω Γαλλίας; Όσο για το άξιον εστίν, το έχουμε κουβεντιάσει και αλλού, όπως επίσης και το Κοντάκιο του Πάσχα, η ψαλμώδηση του οποίου σε πλ. του Β΄ θεωρήθηκε εκτός τάξεως όπως φαίνεται εδώ. Το άξιον εστίν ψάλλεται όλο το χρόνο και η καλλιτεχνική οικονομία "μπορεί" να το επιτρέψει να ψαλλεί σε άλλους ήχους, αλλά ένας ειρμός που λέγεται μία φορά το χρόνο... Τι να πω. Συμφωνούμε στο ότι διαφωνούμε; Δεν μου αρέσει να είμαι απόλυτος, αλλά αυτό μου φαίνεται αρκετά υπερβολικό ιδιαιτέρως για κάποιον που μαθήτευσε κοντά σε έναν Στανίτσα...
Φιλικά Χ.Τ.
NO COMMENTS 2
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#26
Κύριε Νικολόπουλε, έχω την μικρά (...) εντύπωση ότι την άποψή σας για τις απαντήσεις μου, μόνο το "ουδέν σχόλιον" (no comments) δεν την χαρακτηρίζει. Θα σας παρακαλούσα εάν έχετε κάτι να γράψετε επ' αυτού, κάντε το κι ας "εκτεθείτε" όπως όλοι μας άλλωστε, εδώ που συμμετέχουμε, μία παρέα είμαστε :wink:. Αν μη τι άλλο, προσωπικά δεν καταλαβαίνω καν το αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε (αν και υποπτεύομαι το δεύτερο :)). Για να σας βοηθήσω, λόγω του ότι στα μηνύματά μου αναφέρθηκα και σε άλλα θέματα που είτε έχουν συζητηθεί όπως το Κοντάκιο του Πάσχα, είτε όχι όπως είναι ο Πολυχρονισμός, ας μεταφερθούμε ή ας δημιουργήσουμε θέματα και ας κουβεντιάσουμε. Κι όπως έγραψε και κάποιο πρώην μεν, σημαντικό δε μέλος του forum: "Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί είναι ... να διαφωνήσουμε. Ε, και; Σιγά τα ωά. :wink:

Υ.Γ. 1. Λόγω του ότι παλαιότερα χαρακτηρίστηκα από κάποιους ως μη παραδεχόμενος τους μεγάλους άρχοντες της μετά του 40΄ εποχής (...), να προσθέσω για τον συγκεκριμένο Πρωτοψάλτη την σύνθεση του οποίου σχολιάζουμε, ότι και οι καταγραφές του στο σύνολό τους με εκφράζουν, αλλά κυρίως η ψαλμωδία του είναι από τις αγαπημένες μου και λόγω φωνητικής χροιάς, αλλά και έκφρασης.
Ο Πέτρος δεν παίζεται...
Υ.Γ. 2. Τα λόγια ακόμη και της ελληνικής γλώσσας είναι λίγα για να εκφράσουν αυτή την μορφή. Θεωρείται η τέταρτη πηγή, αλλά αυστηρά χρονικά, διότι ουσιαστικά του χρωστάμε πολλά περισσότερα όπως φαίνεται κι εδώ.
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#28
Μπορεί κάποιος να ξανα ανεβάσει την συγκεκριμένη Καταβασία ? Ευχαριστώ
...
 

Attachments

Top