Μεταγενέστερα εὐαγγέλια ὄρθρου

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#1


Ἀπὸ τὸ Ἱερὸν Εὐαγγέλιον μικροῦ σχήματος ἔκδ. Ἀποστολικῆς διακονίας 1991 ἀπουσιάζουν τὰ εὐαγγέλια τοῦ ὄρθρου τῶν ἁγίων Αἰκατερίνης 25 Νοεμβρίου, Χαραλάμπους 10 Φεβρουαρίου καὶ Μητροφάνους 4 Ἰουνίου, τὰ ὁποῖα εἶναι μεταγενέστερα.
 
Last edited:

Roumelis Ioannis

Παλαιό Μέλος
#2


Ἀπὸ τὸ Ἱερὸν Εὐαγγέλιον ἔκδ. Ἀποστολικῆς διακονίας μικροῦ σχήματος 1991 ἀπουσιάζουν τὰ εὐαγγέλια τοῦ ὄρθρου τῶν ἁγίων Αἰκατερίνης 25 Νοεμβρίου, Χαραλάμπους 10 Φεβρουαρίου καὶ Μητροφάνους 4 Ἰουνίου, τὰ ὁποῖα εἶναι μεταγενέστερα.
Καὶ στὴν ἀνατύπωση τοῦ 1998.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#4
Τι "και"; Ο Μανόλης Θεοδωράκης ως ερευνητής του ΤΑΣ και των παλαιών Τυπικών καταγράφει τις διαφοροποιήσεις των εντύπων Ευαγγελίων και των Μηναίων. Δεν λέει να μήν τηρείται η διάταξη των σημερινών Μηναίων ή του ΤΜΕ. Απλά καταγράφει την εξέλιξη η οποία είναι χρήσιμη πολλές φορές για την εξήγηση κάποιων θεμάτων του Τυπικού που μας φαίνονται δυσνόητα ή ακατανόητα. Ευχαριστούμε Μανόλη!
 
Last edited:

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#5
Τι "και"; Ο Μανόλης Θεοδωράκης ως ερευνητής του ΤΑΣ και των παλαιών Τυπικών καταγράφει τις διαφοροποιήσεις των εντύπων Μηναίων. Δεν λέει να μήν τηρείται η διάταξη των Μηναίων ή του ΤΜΕ. Απλά καταγράφει την εξέλιξη η οποία είναι χρήσιμη πολλές φορές για την εξήγηση κάποιων θεμάτων του Τυπικού που μας φαίνονται δυσνόητα ή ακατανόητα. Ευχαριστούμε Μανόλη!
Ευχαριστώ για την εξήγηση. Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να διαβάσω και την εξήγηση του ίδιου του Μανόλη ο οποίος άνοιξε το θέμα.

Να συμπληρώσω ακόμα ότι δεν είναι όλα τα πράγματα αυτονόητα για όλους.
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#6
Ευχαριστώ για την εξήγηση. Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον να διαβάσω και την εξήγηση του ίδιου του Μανόλη ο οποίος άνοιξε το θέμα. Να συμπληρώσω ακόμα ότι δεν είναι όλα τα πράγματα αυτονόητα για όλους.
Εγώ με την σειρά μου να συμπληρώσω ότι το Ευαγγέλιον του Όρθρου απουσιάζει από τις διατάξεις του ΤΜΕ 1η Σεπτεμβρίου και 25η Νοεμβρίου. Και η διάταξη "ως εν τω Μηναίω της 4ης Δεκεμβρίου" είναι παρόμοια. Ο Βιολάκης βλέπει άλλα μηναία από τα σημερινά. Χωρίς Ευαγγέλιον του Όρθρου και την 4η Δεκεμβρίου παρότι υπάρχουν στα σύγχρονα Μηναία. Οι συμπληρώσεις αυτές είναι εμφανέστατες για την 25η Νοε και 4η Δεκ. σε σημείο που οι διατάξεις σε μερικές εκδόσεις μηναίων να είναι προβληματικές και να αντιμάχονται η μία την άλλη. π.χ. υπάρχουν σε εκδόσεις Ευαγγέλια του Όρθρου με ειρμούς στην γ', στ', η' και θ' ωδή. Αίνους και Απόστιχα των Αίνων... Συνεπώς να μή κάνουμε "Ευαγγέλια" έντυπα Μηναία, τα οποία άλλωστε διαφέρουν από έκδοση σε έκδοση...
 
Last edited:

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#7


Νομίζω ὅτι ἡ τάξη τοῦ ὀρθρινοῦ Εὐαγγελίου σ' αὐτὲς τὶς περιπτώσεις μπορεῖ νὰ παραλειφθεῖ σὲ μὴ ἑορτάζοντα ναό, καθὼς προέρχεται ἀπὸ φυλλάδες, καὶ οἱ ἱερεῖς δὲν κατατοπίζονται γιὰ τὴν ἐξεύρεση τῆς περικοπῆς ἀπὸ τὸ ἴδιο τὸ λειτουργικὸ βιβλίο.
 
Last edited:

petrosgrc

Γαλάνης Πέτρος
#8


Νομίζω ὅτι ἡ τάξη τοῦ ὀρθρινοῦ Εὐαγγελίου σ' αὐτὲς τὶς περιπτώσεις μπορεῖ νὰ παραλειφθεῖ σὲ μὴ ἑορτάζοντα ναό, καθὼς προέρχεται ἀπὸ φυλλάδες, καὶ οἱ ἱερεῖς δὲν κατατοπίζονται γιὰ τὴν ἐξεύρεση τῆς περικοπῆς.
Οι ιερείς μπορούν να κατατοπισθούν εύκολα γιατί αυτές οι Ευαγγελικές περικοπές είναι σταθερές για διάφορες ομάδες αγίων (μεγαλομαρτύρων γυναικών κλπ).

Γενικά πάντως, εγώ δεν είδα ποτέ να δημιουργείται πρόβλημα στις συγκεκριμένες εορτές καθ' ότι έχω ψάλει πολλές φορές και οι ιερείς δεν είπαν ποτέ λάθος το Ευαγγέλιο του Όρθρου.

(Θα μου πείτε, εδώ έχουμε διαβάσει ότι πρέπει να παραλείπονται τα αναγνώσματα του εσπερινού του Προφήτη Ηλία επειδή δεν έχει Ευαγγέλιο στον όρθρο...)

σ.σ.: Όταν έπεται η δευτερεύουσα πρόταση της κύριας, δε βάζουμε κόμμα ερευνητά.
 
Last edited:
#9
Τι "και"; Ο Μανόλης Θεοδωράκης ως ερευνητής του ΤΑΣ και των παλαιών Τυπικών καταγράφει τις διαφοροποιήσεις των εντύπων Ευαγγελίων και των Μηναίων. Δεν λέει να μήν τηρείται η διάταξη των σημερινών Μηναίων ή του ΤΜΕ. Απλά καταγράφει την εξέλιξη η οποία είναι χρήσιμη πολλές φορές για την εξήγηση κάποιων θεμάτων του Τυπικού που μας φαίνονται δυσνόητα ή ακατανόητα. Ευχαριστούμε Μανόλη!
Να συμπληρώσω ακόμα ότι δεν είναι όλα τα πράγματα αυτονόητα για όλους.
σ.σ.: Όταν έπεται η δευτερεύουσα πρόταση της κύριας, δε βάζουμε κόμμα ερευνητά.
Τι δεν καταλαβαίνω ;
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος
#11


Ἀπὸ τὸ Ἱερὸν Εὐαγγέλιον ἔκδ. Ἀποστολικῆς διακονίας μικροῦ σχήματος 1991 ἀπουσιάζουν τὰ εὐαγγέλια τοῦ ὄρθρου τῶν ἁγίων Αἰκατερίνης 25 Νοεμβρίου, Χαραλάμπους 10 Φεβρουαρίου καὶ Μητροφάνους 4 Ἰουνίου, τὰ ὁποῖα εἶναι μεταγενέστερα.


Ὁμοίως καὶ στὴν ἔκδοση Σαλιβέρου (ὑπάρχει μόνο μεγάλου σχήματος).
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#12
Καὶ στὴν ἀνατύπωση τοῦ 1998.


Εὐχαριστοῦμε. Ἐννοεῖτε μικροῦ σχήματος Ἀποστολικῆς διακονίας;
Δέν ξέρω τί ἐννοεῖ. Ἐγώ βλέπω μεγάλου σχήματος Ἀ. Δ. 1992 καί μικροῦ σχήματος Ἀ. Δ. 2005, στά ὁποῖα ἰσχύουν αὐτά πού ἀνέφερες.
Ἐπίσης καί γιά ἁγίου Παντελεήμονος (27 Ἰουλίου) δέν ἔχουν.


 

Roumelis Ioannis

Παλαιό Μέλος
#15
Δέν ξέρω τί ἐννοεῖ. Ἐγώ βλέπω μεγάλου σχήματος Ἀ. Δ. 1992 καί μικροῦ σχήματος Ἀ. Δ. 2005, στά ὁποῖα ἰσχύουν αὐτά πού ἀνέφερες.
Ἐπίσης καί γιά ἁγίου Παντελεήμονος (27 Ἰουλίου) δέν ἔχουν.




Ὁμοίως καὶ στὸ μικροῦ σχήματος Ἀποστολικῆς διακονίας 1991.
Καὶ στὸ μικροῦ σχήματος Ἀποστολικῆς διακονίας 1998.
 
Top