Μαϊδανόγλους Σπυρίδων

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#41
Καταλαβαίνεις πως δεν στοχοποίησα συγκεκριμένα τον κ.Αγροκώστα (και σίγουρα όχι τον ίδιο ως πρόσωπο, αλλά την άποψή του έκρινα), απλά μου σηκώνεται η τρίχα όταν ακούω γενικά, εκφράσεις του τύπου "ο Πρίγγος ήταν φάλτσος", "ο Στανίτσας ήταν υπερβολικός", "ο Μαϊδανόγλου ήταν επιδεικτικός", την ίδια στιγμή που ο καθένας που εισέρχεται στον κόσμο της βυζαντινής μουσικής θεωρεί ότι εκφραστές της είναι οι επίγονοι του Καρά, που έχουν πιάσει τις θέσεις της εκπαίδευσης (αφού κυρίως θεωρητικολόγοι είναι παρά ψάλτες) ή τραγουδοψάλτες με μελλιστάλακτες φωνούλες τύπου Γαϊτάνου.
Σαφώς και διαφωνώ με την άποψη ότι η εκτέλεση του Μαϊδάνογλου στα "Κύριε ελέησον" και "Παράσχου Κύριε" είναι επιδεικτική. Για μένα είναι κατανυκτικότατη. Αλλά είπαμε, περί ορέξεως...
Και φυσικά δεν αμφισβήτησα τη μουσικότητα εν γένει του κ. Αγροκώστα, ούτε σκοπός μου είναι η προσβολή του αξιότιμου αυτού μέλους, αλλά αναφέρθηκα γενικά στο ότι όταν κάποιος κρίνει καλό είναι γι' αυτούς που διαβάζουν την κρίση του, να πείθονται ότι ο κριτής είναι τουλάχιστον εφάμιλλος με τον κρινόμενο, γιατί δημιουργούνται ίσως λάθος σκέψεις, τις οποίες ειλικρινώς και εξέθεσα πιο πάνω.
Αγαπητε κ. Νικο εχετε πολυ μεγαλο δικιο! Εγω εχω ακουσει ατομα να κατηγορουν το Στανιτσα οτι εγραψε κοματια που αρμοζουν σε χασικλιδες κ τετοιες ανοησιες, για να μην πω τιποτε αλλο!!!:mad: Αντιστοιχα φυσικα λενε κ για αλλους Μεγαλους δασκαλους!!!:mad: Μαλλον καποιοι απο τους σημερινους που εκφραζονται ετσι εχουν καλυτερα ακουσματα, πιο παραδοσιακα απο αυτους...δεν ντρεπονται λιγακι!!! Ως προς τον αειμνηστο Σ. Μαιδανογλου θα ηθελα να επιβεβαιωσω κ εγω τη μαρτυρια του φιλου μας που ειπε πως τον ''κυνηγησαν'' στις Σερρες οι υπολοιποι ''αγιοι ιεροψαλται''!! Τι να κανουμε?? Οποιος ξεχωριζει απο τη μαζα ακομη κ προς το καλυτερο προκαλει κ επισυρει το φθονο κ τη ζηλια!!!! Συναισθηματα τα οποια ανθουν στον ιεροψαλτικο χωρο!! Παντως οποτε ακουω αυτον τον ανθρωπο την ιδια στιγμη οταν τελειωνει το κομματι λεω ''Θεος σγχωρεστον!!!''. Τι μεταλλο ηταν αυτο που ειχε Θεε μου και τι ευστροφια φωνης!!?? Εξωπραγματικο!!!:D:D Ως προς τα ''Κυριε Ελεησον'' κ τα ''Παρασχου Κυριε'', οπωσδηποτε εχουν το χαρακτηρα δεησεως! Αυτο ομως δεν σημαινει πως δεν μπορουμε να τα ψαλλουμε με εντονο τροπο!! Οπως καποιες φορες ζηταμε βοηθεια με παρακλητικο τροπο απο καποιον, καποιες αλλες φορες ''φωναζουμε'' με αγωνια!! Ταπεινη μου γνωμη λοιπον ειναι πως πολυ σωστα τα ελεγε ο αειμνηστος !!!!:wink:

ΥΓ. Το τριαδι ειναι απο το αργο χερουβικο του πλ Α απο τη λειτουργια του Καραμανη! Μιλαμε για πιστη εκτελεση με μοναδικο τροπο των μαθηματων του Αρχοντα!
Επισης τα συγκεκρμενα ''Κυριε ελεησον'' κ ''Παρασχου κυριε'' που ανεβασε φιλος μας δεν ειναι ''τιποτα'' μπροστα σε κατι αλλα που ειχε πει σε Α ηχο παλι αλλα απο Δι διεση ως Πα!!!!!:eek: Εκει να δειτε ''γλεντια''!!:D:D
 
Last edited:

Shota

Παλαιό Μέλος
#42
Καταλαβαίνεις πως δεν στοχοποίησα συγκεκριμένα τον κ.Αγροκώστα (και σίγουρα όχι τον ίδιο ως πρόσωπο, αλλά την άποψή του έκρινα), απλά μου σηκώνεται η τρίχα όταν ακούω γενικά, εκφράσεις του τύπου "ο Πρίγγος ήταν φάλτσος", "ο Στανίτσας ήταν υπερβολικός", "ο Μαϊδανόγλου ήταν επιδεικτικός", την ίδια στιγμή που ο καθένας που εισέρχεται στον κόσμο της βυζαντινής μουσικής θεωρεί ότι εκφραστές της είναι οι επίγονοι του Καρά, που έχουν πιάσει τις θέσεις της εκπαίδευσης (αφού κυρίως θεωρητικολόγοι είναι παρά ψάλτες) ή τραγουδοψάλτες με μελλιστάλακτες φωνούλες τύπου Γαϊτάνου.
Σαφώς και διαφωνώ με την άποψη ότι η εκτέλεση του Μαϊδάνογλου στα "Κύριε ελέησον" και "Παράσχου Κύριε" είναι επιδεικτική. Για μένα είναι κατανυκτικότατη. Αλλά είπαμε, περί ορέξεως...
Και φυσικά δεν αμφισβήτησα τη μουσικότητα εν γένει του κ. Αγροκώστα, ούτε σκοπός μου είναι η προσβολή του αξιότιμου αυτού μέλους, αλλά αναφέρθηκα γενικά στο ότι όταν κάποιος κρίνει καλό είναι γι' αυτούς που διαβάζουν την κρίση του, να πείθονται ότι ο κριτής είναι τουλάχιστον εφάμιλλος με τον κρινόμενο, γιατί δημιουργούνται ίσως λάθος σκέψεις, τις οποίες ειλικρινώς και εξέθεσα πιο πάνω.
Κάνε λίστα από τους μεγάλους ψάλτες για να ξέρουμε τι μπορούμε να σχολιάσουμε και τι όχι :D
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#43
Ολους θα πρεπει να τους σχολιαζουμε κ ''κριτικαρουμε'' (με την καλη εννοια κ οχι κακοπροαιρετα φυσικα) φιλε shota, πραγμα καθ'ολα θεμιτο κ απαραιτητο επιτρεψτε μου να πω καθως με αυτο το τροπο μπορουμε να δουμε τι καλο εχει ο καθενας απο τους παλιους κ συγχρονους ψαλτες να μας προσφερει! Η καλως νοούμενη κριτικη σκεψη ειναι απαραιτητη σε ολους τους τομεις της ανθρωπινης δραστηριοτητας, διαφορετικα γινομαστε φανατικοι οπαδοι κ υποχειρια καποιων:eek: Ο ιδιος ο Χριστος μας προετρεψε να ερευνουμε.:D
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#44
Greekψαλτης;73254 said:
Το θεμα ομως ως προς τα του ''οικου'' μας ειναι να μην σχολιαζουμε κ ''κρινουμε'' τον οιονδηποτε ψαλτη με βαση τις δικες μας δυνατοτητες ή καλυτερα αδυναμιες:wink::wink: Ελπιζω να το πιασατε το υπονοουμενο:cool::D
Εγώ όχι, φίλε. Πες μας τι εννοείς, κατά την προτροπή του τόσο αγαπητού και σε σένα και σε μένα Παύλου.:) (=το ναι ναι και το ου ου)...
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#45
Γιώργος Μ.;73258 said:
Εγώ όχι, φίλε. Πες μας τι εννοείς, κατά την προτροπή του τόσο αγαπητού και σε σένα και σε μένα Παύλου.:) (=το ναι ναι και το ου ου)...
Φιλε Γιωργο το ''ναι ναι και το ου ου'' αφορα περιπτωσεις οπου λεμε μια το ενα κ μια το αλλο χωρις ξεκαθαρη θεση! Με λιγα λογια θελει να πει ο Αποστολος πως κυριως σε θεματα πιστεως -αλλα (αποψη μου)κ γενικοτερα εκτος εξαιρεσεων οπου εκει η διπλωματια ωφελει- πρεπει να ειμαστε ξεκαθαροι!! Εγω πιστευω ειπα καθαρα την αποψη μου...:wink::D
 
Last edited:

Γιώργος Μ.

Παλαιόν μέλος
#46
Τέλος πάντων, κατάλαβα εκ των υστέρων τι εννοείς: αναφέρεσαι σε όσους επικρίνουν πανταχόθεν τον Βασιλικό. ΟΚ, συμφωνώ.
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
#47
Οχι φιλε μου!! Γενικα μιλησα, μην κολαμε στο Βασιλικο!!χαχαχα:D:D:p
 
Last edited:
#49
Κάνε λίστα από τους μεγάλους ψάλτες για να ξέρουμε τι μπορούμε να σχολιάσουμε και τι όχι :D
Τη λίστα την ξέρουμε όλοι κατά βάθος. Απλά είναι θέμα ιδεολογίας: είσαι με τη λίστα ή με το τσουβάλι...:wink:
 

pransot

Πράντζος Σωτήρης
#51
Για εμένα δεν υπαρχει καμία λίστα.

Αφενός μεν κανείς δεν είναι στο απυρόβλητο. Και ο καλύτερος ψάλτης μπορεί κάπου να κάνει λάθος.

Αφετέρου επειδη καλός ψάλτης και καλός μουσικός δεν είναι απαραίτητα ταυτόσημες έννοιες (το κάθε άλλο) σίγουρα δε με εκφράζουν οι συνήθεις λίστες. Πολλοί από τους θεωρούμενους μεγάλους για εμένα είναι πολύκακοίψάλτες ή και κααστροφείς. Οι δε κλίφωνοι ίναι πιο επικίνδνοι γιατί σεπαρασέρνουν με τα προσόντα ους. Όταν όμως ο τάλαντο δεν καλλιεεργείται όπως πρέπει, τότε είναι πιο επικίδυνος ο καλλίφωνος από τον παράφωνος, εκείνον κανένας δε θα τον ζηλεψει ούτε θα τον μιμηθεί.

Το αν τα λέω αυτά επειδή δεν είμαι καλλιφωνος ή μουσικό ταλέντο δεν μπορώ να το κρίνω, ίσως έχουν άποψη για αυτό αυτοί που με γνωρίζουν.

Γνωρίζω όμως άτομα με μεγάλο ταλέντο που έχουν τις ίδιες αποψεις.

Επίσης για εμένα πολλοί μετρίου μουσικού βεληνεκούς είναι καλλίτεροι από άλλους "εκπληκτικούς".

Φυσικά το καλύτερο είναι να συνδυάζεται το κατάλληλο ύφος και ήθος με υψηλό μουσικό και φωντικό τάλαντο.

Ως προς τον Μαϊδανόγλου -για να μην ξεχνιόμαστε- μου έκανε τεράστια εντύπωση το φωνητικό το χάρισμα και αρκετά καλή το ήθος του όπως εγώ το εξέλαβα. Γενικώς μου άρεσε.
 
#52
Είμαστε εκατοντάδες μέλη σε αυτό το φόρουμ. Ο καθένας μας δικαιούται να εκφράζει την προσωπική του γνώμη και να κρίνεται για αυτήν.
Εδώ τίθεται θέμα αξιοκρατίας. Ή δεχόμαστε ότι υπάρχουν ψάλτες που ξεχωρίζουν (και βασικό, γνωρίζουμε για ποιο λόγο ξεχωρίζουν) και φιάχνουμε τη "λίστα" μας, ο καθένας με τα κριτήριά του (αλλά υπάρχουν και γενικά, με βάση την Παράδοση) ή παίρνουμε ένα μεγάλο τσουβάλι και τους βάζουμε όλους μέσα: τί Ναυπλιώτης, τί μπαρμπα-Μήτσος, τί κυρα-Κώσταινα, όλοι το ίδιο είναι.
Θα ρωτήσει κανείς: μα όλοι αυτοί οι μεγάλοι ήταν αλάθητοι; Όχι, σε καμμία περίπτωση, απλά είναι άδικο σε μία εποχή κρίσης για τη βυζαντινή μουσική, σε μια εποχή που κινδυνεύει να χαθεί κάθε τί το παραδοσιακό, που έχει θυσιαστεί το ύφος στον βωμό της άγνοιας, της υπερηφάνειας, ακόμη και του κέρδους, που ο καταιγισμός των πληροφοριών περισσότερο αποπροσανατολίζουν από την γνώση, παρά οδηγούν σε αυτήν, να κρίνουμε όλους αυτούς που εκφράζουν την Παράδοσή μας. Τί μας προσφέρει στην τελική όλη αυτή η κρίση;
 

SINGEORGE

Παλαιό Μέλος
#53
ο π. Ιερόθεος που ήταν στην μονή Φιλοθέου στο Άγιο Όρος έχει βγάλει βιβλίο της θείας λειτουργίας του Μαιδανόγλου. Βέβαια επειδή ο Μαιδ. έλεγε πολύ Καραμάνη, μέσα στο βιβλίο υπάρχουν πολλές συνθέσεις του Καραμάνη (ΣΕ ΑΠΟΔΟΣΗ ΟΜΩΣ) του Μαιδανόγλου. Έχει όμως και κάποια δύναμις -λειτουργικά-και τις καταβασίες αντί ΄Θ που είναι καθαρά δικές του συνθέσεις. Τέλος,(Νομίζω) πως ήταν ο ΠΡΩΤΟΣ που έψαλε δύναμις Άγιος ο Θεός κατά το Όσοι εις χριστόν του Πρίγγου. Αυτό το δύναμις υπαρχει στο άνω βιβλίο, μετά από αυτόν το έβαλαν και άλλοι ψάλτες στα βιβλία τους.
 
#54
ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΒΑΣΙΛΗ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΜΕΛΟΣ TOU FOROUM KAI ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΕΝΑ SD ΠΟΥ ΕΧΩ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΣΠ. ΜΑΙΔΑΝΟΓΛΟΥ [ΑΠΟ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΝ Ι, Ν. ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΤΟ 1968]ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΄Η΄ΝΑ ΣΤΟ ΣΤΕΙΛΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ,
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
#55
ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΒΑΣΙΛΗ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΜΕΛΟΣ TOU FOROUM KAI ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΕΝΑ SD ΠΟΥ ΕΧΩ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΣΠ. ΜΑΙΔΑΝΟΓΛΟΥ [ΑΠΟ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΝ Ι, Ν. ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΤΟ 1968]ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΄Η΄ΝΑ ΣΤΟ ΣΤΕΙΛΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ,
Τι γινεται μ'αυτο το CD τελικα ;
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#56
Ο συγκάτοικος έχει δίκιο που είναι καλέ μου άνθρωπε.
Να ακούσουμε αυτή την μελωδική φωνή;
Έχουμε κάποιο νεότερο;
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
#57
ΑΓΑΠΗΤΕ ΦΙΛΕ ΒΑΣΙΛΗ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑ ΜΕΛΟΣ TOU FOROUM KAI ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΩ ΕΝΑ SD ΠΟΥ ΕΧΩ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΣΠ. ΜΑΙΔΑΝΟΓΛΟΥ [ΑΠΟ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟΝ Ι, Ν. ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ ΠΑΤΡΩΝ ΤΟ 1968]ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΩ ΣΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΄Η΄ΝΑ ΣΤΟ ΣΤΕΙΛΩ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ,
τι απόγινε με το cd;
 
Top