Μέλη αναστασιματαρίου νέον αργόν και νέον σύντομον μέλος

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Ανοίγω εδώ ένα σχετικό με τα μέλη του Αναστασιματαρίου θέμα για να συζητήσουμε εκεί ποιές μελωδίες προτιμάμε [και ψάλλουμε] στα Εσπέρια, στα Απόστιχα και στους Αίνους γιατί το βρήσκω πολύ ενδιαφέρον θέμα.

Πότε προτιμάμε
α) νέον αργόν στιχηραρικόν μέλος και
β) νέον σύντομον στιχηραρικόν μέλος
 
Εσπέρια:νέον αργόν.
Απόστιχα:νέον σύντομον.
Αίνοι:νέον αργόν (ωστόσο όταν τα 8 στιχηρά είναι αναστάσιμα: 4 νέον αργόν, 4 νέον σύντομον).
 
Εσπέρια:νέον σύντομον (πλην β΄ ήχου)
Απόστιχα:νέον σύντομον.
Αίνοι:νέον σύντομον (πλην β΄ ήχου)

"Αθηναϊκή σχολή" γαρ... :D
 
Εσπέρια:νέον αργόν.
Απόστιχα:νέον σύντομον.
Αίνοι:νέον αργόν (ωστόσο όταν τα 8 στιχηρά είναι αναστάσιμα: 4 νέον αργόν, 4 νέον σύντομον).

Και στους ήχους γ', δ', βαρύς και πλ δ';
 
Εσπέρια και αίνοι πάντα νέον αργόν...απόστοιχα εσπερινού νέον σύντομον...
 
Εσπέρια και αίνοι πάντα νέον αργόν...απόστοιχα εσπερινού νέον σύντομον...

θα κάνω την ίδια ερώτηση...
και στους ήχους γ', δ', βαρύς και πλάγιος δ';
 
θα κάνω την ίδια ερώτηση...
και στους ήχους γ', δ', βαρύς και πλάγιος δ';
Φυσικά...τζάμπα τα έγραψαν όποιοι τα έγραψαν?...αν για κάποιο λόγο πρέπει να συντομεύσουμε τότε σύντομα...αλλά αυτό είναι η εξαίρεση...:)
 
Να τοποθετηθώ και εγώ.

Εσπέρια:
Νέον αργόν αναστασιματάριον

Απόστιχα:
Νέον σύντομον αναστασιματάριον
Θεοτοκίον όμως Νέον αργόν.

Αίνοι:
α',β', πλ' α' και πλ β' τα 4 πρώτα νέον αργόν.
(τα 4 ανατολιακά εάν προβλέπονται νέον σύντομον)
γ', δ', βαρύς και πλάγιος δ' Νέον σύντομον.
 
Πώς φαίνεται ότι δεν έχετε υπηρετήσει σε "μυστηριώδεις ναούς" :D Εκεί να σας ἐβλεπα στον εσπερινό του 20λεπτου! :p:p
 
Πώς φαίνεται ότι δεν έχετε υπηρετήσει σε "μυστηριώδεις ναούς" :D Εκεί να σας ἐβλεπα στον εσπερινό του 20λεπτου! :p:p
Απλά θα άλλαζα ενορία...όταν ψάχνεις να βρεις ψαλτήρι κ.(συν)συντονιστά αυτά κοιτάς πρώτα...το οικονομικό έπεται...τι να το κάνω εγώ να παίρνω 1800 ευρώ το μήνα (λέμε τώρα) και να μην μπορώ να ψάλλω...ας πάω να κάνω τίποτα άλλο καλύτερα...αλλά ας μην παρεξηγηθώ γι αυτά που λέω...καλός και ο Κουκουζέλης καλά και τα κοινωνικά των παλαιών και τα δοξαστικά του Ιακώβου αλλά όλα αυτά ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΘΕΟΥ...
 
Δεν παρεξηγώ κανέναν, αλλιώς τι "θείος" θα ήμουν...:):D
Εξάλλου τα σύντομα μέλη τα επιλέγω ακόμη και τώρα αφού αυτά άκουγα μικρός και εξακολουθούν να μου αρέσουν.
Τουλάχιστον τα "άνομα" κέρδη μου από τα μυστήρια κλπ. τα διέθεσα κυρίως προς πλουτισμόν της βιβλιοθήκης μου. Αλλά ας μην λέω πολλά για βιβλιοθήκη διότι φοβούμαι ότι ο μαθητής σου Αιμίλιος "καραδοκεί" να οργανώσει καμία διάρηξη! :p:p
 
Last edited:
Αλλά ας μην λέω πολλά για βιβλιοθήκη διότι φοβούμαι ότι ο μαθητής σου Αιμίλιος "καραδοκεί" να οργανώσει καμία διάρηξη! :p:p
Ναι το είχε πει κάποτε:cool: και εσύ το θυμάσαι βλέπω...:eek:
 
Εγω Θα προτιμουσα να ψαλλω τον εσπερινο οπως λετε
Αργα εσπερια και δοξαστικο
συντομα αποστιχα αργο δοξα
και αινους αργους
κατα το νεον ειδος παντα.

Αλλα:
στην πραξη, αν ειναι να ψαλλεις τον εσπερινο ολομοναχος ή με καποιον που δεν διαβαζει μουσικη αλλά λιγο πρακτικα, αναγκαστικα ψαλλουμε τα συντομα.

Στους αινους, λεμε α, πλ α, β, πλ β αργα
και τους υπολοιπους συντομα
 
Αλλά ας μην λέω πολλά για βιβλιοθήκη διότι φοβούμαι ότι ο μαθητής σου Αιμίλιος "καραδοκεί" να οργανώσει καμία διάρηξη! :p:p

Μπα...εφαρμόζω άλλη μέθοδο...:p
Δίψα για μάθηση και συχνά επισκέψεις στο σπίτι του Ψωμιάδη...
Τότε όλα είναι νόμιμα και δίνονται απλόχερα :D
 
Φυσικά...τζάμπα τα έγραψαν όποιοι τα έγραψαν?...αν για κάποιο λόγο πρέπει να συντομεύσουμε τότε σύντομα...αλλά αυτό είναι η εξαίρεση...:)

Βέβαια δεν μπορεί να γράφηκαν τζάμπα και τα σύντομα μέλη...
 
Μπα...εφαρμόζω άλλη μέθοδο...:p
Δίψα για μάθηση και συχνά επισκέψεις στο σπίτι του Ψωμιάδη...
Τότε όλα είναι νόμιμα και δίνονται απλόχερα :D

Αν βρεθείς στο νομό Αττικής κόπιασε και από εμένα... :)
 
Αν βρεθείς στο νομό Αττικής κόπιασε και από εμένα... :)

Θα ήθελα την γνώμη σας ως γνώστες καλύτερα της βυζαντινής μουσικής (εξέλιξης)

Έπεσε στα χέρια ένα μίκρο (σε σχήμα, κοντόχοντρο) βιβλίο μουσικό βυζαντινής μουσικής (έτος έκδοσεις 1880) και περιλαμβάνει: το αναστασιματάριο του Φωκαέως, το δοξαστάριο του Κωνσταντίου, τον όρθρο του ταμείο ανθολογίας, (συν αργές δοξολογίες), και θεία Λειτουργία (συλλογή).
Αυτό που δεν ξέρω είναι ότι έχει ανέκδοτα χερουβικά - κοινωνικά μαθήματα (όπως το Εκ στοματος νηπίων... για το Σάββατο του Λαζάρου) του Φωκαέως, καθώς και μία σύντομη δοξολογία επτάφωνη (νομίζω) του Ιωσήφ πρωτοψάλτου (έτσι αναγράφει). Θα προσπαθήσω να την ανεβάσω μέσα στο Σαββατοκύριακο. Κάτι τέτοιο δεν έχω δεί να κυκλοφορεί.
Τι βιβλίο μπορεί να είναι αυτό; :rolleyes:
 
Back
Top