[Ανακοίνωση] Λειτουργικά Δημητρίου Καλπακίδη ήχος Α΄

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
#2
Στους Διαλόγους Συμβολής έχουν ανέβει:
ο Επινίκιος Ύμνος- Αμήν- Σε υμνούμεν και το Άξιον εστίν σε ήχο α'

http://www.symbole.gr/forum/viewtopic.php?f=121&t=788
Λίγο τα είδα στην αρχή.

Πάρα πολύ ωραία, αυτά τα μέλη είναι για το
συγκεκριμένο μέρος της Θείας Λειτουργίας,
όσο και αν διαφωνούν όσοι διαφωνούν.

Ελπίζω να μας ενημερώνεις και για τα υπόλοιπα
στους άλλου ήχους που γράφεις ότι θα ανέβουν.

Ε.
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
#3
Ευθύμη σε ευχαριστώ για το μήνυμα.

Παλαιότερα είχα γράψει και τα "Κύριε ελέησον", "Παράσχου Κύριε", "Πατέρα Υιόν" κλπ.
τα οποία στην παρούσα περίπτωση επέλεξα και για λόγους ποικιλίας ακόμα τα αποδίδουμε στο κλιτόν συμπεριλαμβανομένου και του Συμβόλου της Πίστεως.

Οι μελωδίες γράφηκαν καθαρά για χορωδιακή εκτέλεση και συγκεκριμένα με την Χορωδία Ψαλτικής Τέχνης του Δήμου Σκύδρας.

Έτσι ανεξάρτητα από την βάση ή το ύφος του Χερουβικού και τα πληρωτικά κλπ μένουν οι μεν "απαντήσεις" στο λιτό ύφος των εκφωνήσεων,
τα δέ μέλη επιβάλουν εξαρχής μια "νέα" βάση.
Βέβαια επιβάλλεται συνεννόηση μεταξύ κληρικών και ψαλτών.
 
Last edited:

Μ.Β.

Ματθαίος Βλάχος
#4
Ευθύμη σε ευχαριστώ για το μήνυμα.

Παλαιότερα είχα γράψει και τα "Κύριε ελέησον", "Παράσχου Κύριε", "Πατέρα Υιόν" κλπ.
τα οποία στην παρούσα περίπτωση επέλεξα και για λόγους ποικιλίας ακόμα τα αποδίδουμε στο κλιτόν συμπεριλαμβανομένου και του Συμβόλου της Πίστεως.

Οι μελωδίες γράφηκαν καθαρά για χορωδιακή εκτέλεση και συγκεκριμένα με την Χορωδία Ψαλτικής Τέχνης του Δήμου Σκύδρας.

Έτσι ανεξάρτητα από την βάση ή το ύφος του Χερουβικού και τα πληρωτικά κλπ μένουν οι μεν "απαντήσεις" στο λιτό ύφος των εκφωνήσεων,
τα δέ μέλη επιβάλουν εξαρχής μια "νέα" βάση.
Βέβαια επιβάλλεται συνεννόηση μεταξύ κληρικών και ψαλτών.
Πολύ ωραία λύση, την οποία εφαρμόζω κι εγώ όταν -όντως εξαιρετικά σπάνια- αποφασίζω να ψάλλω τα λειτουργικά.
Οι απαντήσεις λιτές σε κλιτόν.
Αγαπήσω σε β', όταν έχει συλλείτουργο.
Εμμελώς [Βασ. Νικολαϊδου, Ιωαν. Αρβανίτη, Λυκ. Αγγελοπούλου, Δημ. Σουρλαντζή..] άπό τον επινίκιο μέχρι και το Σε υμνούμεν και
ξεχωριστό μεγαλυνάριο.

Έτσι, νομίζω διαχωρίζεται ο Χερουβικός, από την Αναφορά και το Μεγαλυνάριο που, μπορεί να είναι σε δύο ή και τρεις διαφορετικούς ήχους.
Κάτι ανάλογο δηλ. με τη Λ. του Μεγ. Βασιλείου, όπου συνήθως λέμε σε άλλον ήχο το Χερουβικό, σε β' από τον επινίκιο και μετά και σε α' [πλ. δ'] το μεγαλυνάριο.

Αυτονόητο βέβαια πως πρέπει να γίνουν με άριστη συννεργασία και με "τσαγανό", για να μην γίνει ακαταστασία.

υγ
Ίσως βέβαια ακούγεται κάπως αλλόκοτο αυτό, όπως αλλόκοτο μου ακούγεται εμένα το να ψαλλούν όλα , από το Θεός Κύριος μέχρι τον ευλογούντα [Κύριε ελέησον, ΄Ν', Αντίφωνα, Τρισάγιος, Πάτερ ημών,Εις Άγιος, Είδομεν, Είη κλπ.] στον ήχο της ημέρας!
 
Last edited:

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#5
Τα εν λόγω λειτουργικά από το πρόγραμμα "Μελωδός", με την άδεια του συνθέτη φυσικά .
 
Last edited:
Top