Κ. Πρίγγος, Θ. Στανίτσας - Ακάθιστος Ύμνος

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#21
Τύπου Δυνάμεως του Κρητός, λόγου χάριν.
Αν εξαιρέσουμε την αργή (τελική προς παύση) κατάληξη του Πρίγγου, στην εκτέλεση του αργού "Την ωραιότητα" έχουμε την εξής χρονική διάρκεια:

Ναυπλιώτης: 3.40"
Πρίγγος: 4.20"

Πρόκειται για (συστηματικό) "ξεχείλωμα";;

...Στην εκτέλεση του "Νε Δύναμις, Άγιος ο Θεός", έχουμε την εξής χρονική διάρκεια (σε Πατριαρχικούς και μαθητές τους):

Ναυπλιώτης-Πρίγγος: 1.15" (ομοίως για το "Άγιος Ισχυρός")
Α.Μιχαηλίδης: 1.45"
π.Δοσίθεος: 1.50"
Πρίγγος: 2.00" (σε 3 διαφορετικές ηχογρ.)
 

destur

Παλαιό Μέλος
#22
Αν εξαιρέσουμε την αργή (τελική προς παύση) κατάληξη του Πρίγγου, στην εκτέλεση του αργού "Την ωραιότητα" έχουμε την εξής χρονική διάρκεια:

Ναυπλιώτης: 3.40"
Πρίγγος: 4.20"

Πρόκειται για (συστηματικό) "ξεχείλωμα";;
Σας ευχαριστώ για το έναυσμα που μου δίνετε. Ας δούμε λοιπόν προσεκτικά πόσο λεπτές είναι οι ισορροπίες στο θέμα αυτό. Καταρχάς η ηχογράφηση του Ναυπλιώτη με τον Πρίγγο που παραθέτετε είναι αλλοιωμένη ως προς το οξύ κατά ένα ημιτόνιο, με αποτέλεσμα να τελειώνει 20 δευτερόλεπτα νωρίτερα. Η καθαρή ηχογράφηση είναι ακριβώς 4 λεπτά. Ούτε λόγος και για του Πρίγγου, αλλά το προσπερνώ αυτό. Υπάρχει και δεύτερη ηχογράφηση του Ιακώβου στην οποία είναι μόνος του, έχει δηλ. την άνεσή του, που όπως φαίνεται αν παρατηρήσει κανείς το μάθημα είναι σαφώς πιο χαλαρό. Παρόλ' αυτά, δεν του φτάνει ο χρόνος (επειδή ακριβώς το έχει χαλαρώσει) και τρέχει στο τέλος. Η διάρκεια αυτού 2:42, στην οποία μάλιστα πέφτει και ο τόνος κατά ένα ημιτόνιο. Επομένως τέτοιου είδους συγκρίσεις είναι επικίνδυνες ως προς την εξαγωγή συμπερασμάτων. Η φωνογράφηση σε δίσκο 78 στροφών (άνευ μικροφώνου, δηλ. προ του 1925 ήταν άθλος, καθότι σπάνια υπήρχε ευκαιρία για προετοιμασία, χρονομέτρηση κ.λ.π.), ήταν στα σπάργανά της όσο αφορά τον Ιάκωβο και επομένως 10 ηχογραφήσεις να είχαμε, πολύ πιθανόν να είχαμε 10 διαφορετικές μετρήσεις. Συνοψίζοντας, στους δίσκους, εάν μιλάμε όμως για δίσκους και όχι δίσκους που είναι γραμμένους σε πομπίνες είναι πιο ξεκάθαρα τα πράγματα, αν και εκεί υπάρχουν μικροπροβλήματα σε σχέση με το τονικό ύψος, όμως 99% επιλύονται. Οι πομπίνες όμως είναι δράμα!
 

Attachments

Παπαδόπουλος Δαυίδ

Μπαντιλίκι,στον άνω πά.
#24
Ειμαι λιγακι άκυρος στο θέμα...αλλα ποιανού κείμενο είναι το ούκ εστιν που ψάλλει ο πριγκος (μην μου πείτε το δικό του γιατί απο'τι θυμάμαι δεν είναι)???
 
Last edited:
T

Tzanakos_B

Guest
#25
Συνάδελφοι , παλιότεροι και νέοι . Γνωρίζουμε ότι η ψυχή της Ψαλτικής , είναι η Μελωδία και ο Χρόνος .!!! Αυτά τα δύο , κυρίως τα διδαχτήκαμε από Ναυπλιώτη και Πρίγγο. Οι σύγχρονοι του Ναυπλιώτη και μετά του Πρίγγου , ήσαν πολύ τυχεροί γιατί διδάχτηκαν '' Ζωντανά '' τα δύο στοιχεία που ανέφερα. Οι δίσκοι , οι πομπινες , τα κασετόφωνα , δεν αποδιδουν το ζωντανό , το γνήσιο..!!! Ακούω όλες σχεδόν τις εκτελέσεις των δύο Μεγάλων Δασκάλων , αλλά και νεώτερων , μεγάλων , όπως Στανίτσα , Καραμάνη , Χρύσανθο , Παναγιωτίδη , Ταλιαδώρο , Πα ι κόπουλο και διαπιστώνω οτι το θέμα του χρόνου , δεν είναι απόλυτο σε κανέναν . Ο ψαλτης ,δεν είναι ρομπότ να εκτελεί μηχανικά τα μελωδήματα.. Ο μόνος για τον οποίο θα λέγαμε , με βεβαιότητα , ότι ειναι πάντα σταθερος στο χρονο , είναι ο Μεγάλος Πρίγγος σε όλα τα Μαθήματα που ψάλλει.!!! Από αυτόν τίποτε δεν εκτελείται πρόχειρα και άχρονα ..!!! Στα Δοξαστικά και ιδιόμελα , είναι ο πλησιέστερος στην Παράδοση , την οποία χάρις στο ταλέντο του προχώρησε πιό πέρα με τις υπέροχες αναλύσεις του .. Τον ακούω τόσα χρόνια και είναι πάντα σταθερός !!!! Όσοι , προχώρησαν λίγο η` πολύ πιό πέρα , δημιούργησαν πολλές καινοτομίες και ξεχειλώματα , όπως γράφει κάποιος.. Ο Πρίγγος δεν είπε ποτέ , πως ό, τι ΄ψάλλει είναι δικό του.. αλλά της ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ !!! Δεν θα ήταν υπερβολη να λέγαμε οτι είναι ο νέος ΠΕΤΡΟΣ Λαμπ. γιατί ουσιαστικά όλοι σήμερα παλιοί και νέοι Πρίγγο έχουν και από αυτον πήραν ύφος , χρόνο , μελωδίες υπεύθυνες [ στηριγμενες στους παλιούς] και ψαλλουν Παραδοσιακά !!! Ειναι ο Ολοκληρωμένος Ψάλτης , Ο Δάσκαλος όλων μας .!!!! Β. ΤΖΑΝ.
 

Johnsteff

Στεφούλης Ιωάννης
#27
Αφού ευχαριστήσουμε θερμά όλους εκείνους στους οποίους χρωστάμε αυτήν την θαυμάσια εγγραφή, την ανεβάζω εδώ και πάλι, την ίδια, όμως στην σωστή της ταχύτητα και βάση. Επίσης, αφαίρεσα και ένα μέρος από τον θόρυβο που είχε, ενώ την χώρισα και σε "τρακ".
 

Attachments

Top