Κ. Πρίγγος, Θ. Στανίτσας - Ακάθιστος Ύμνος

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#1
Το στάδιον των αρετών ηνέωκται. Και άρχισαν και οι ιδιαίτερες Ακολουθίες των ημερών. Ανεβάζω σπανιότατη ηχογράφηση της Ακολουθίας του Ακαθίστου Ύμνου από τον Πατριαρχικό Ναό στα χρυσά χρόνια των Κωνσταντίνου Πρίγγου και Θρασυβούλου Στανίτσα. Δυστυχώς, η ηχογράφηση αρχίζει από την εκφώνηση της γ' στάσεως, συνεπώς απουσιάζουν τα αργά «Το προσταχθέν» και «Τη υπερμάχω». Τμήμα της ηχογράφησης ανέβηκε και παλαιότερα από τον κ. Ιωαννίδη στη συμβολή, αν θυμάμαι καλά, συγκεκριμένα τα «Άσπιλε» και το «Την ωραιότητα». Βέβαια, επειδή τυγχάνει να γνωρίζω την πηγή του, δεν είχε κάτι άλλο η κασέτα εκείνη. Αυτά τα ανεβάζω από κασέτα επιφανούς μέλους του forum που θέλει να διατηρήσει εν προκειμένω την ανωνυμία του, τον οποίο και ευχαριστώ θερμά.
Από το μπάλωμα στο «Την ωραιότητα» καταλαβαίνω ότι πρέπει να πρόκειται για διαφορετική ηχογράφηση, αφού μέχρι αμέσως πιο πριν υπάρχει η Ακολουθία ηχογραφημένη στο προηγούμενο αρχείο. Εκτός και αν αυτός που ηχογραφούσε πήγε να το κλείσει πιστεύοντας ότι τελείωσε.

Priggos-Stanitsas, Akathistos Ymnos a.mp3
Priggos-Stanitsas, Akathistos Ymnos b.mp3
Priggos-Stanitsas, Akathistos Ymnos c - ''Thn Oraiothta''
 
#2
Απ΄το λίγο που έχω ακούσει από τις σπάνιες ηχογραφήσεις , που ανέρτησε ο συνάδελφος ... και τον ευχαριστούμε ... έχω να κάνω δύο παρατηρήσεις ...

1. Οι δύο "μεγάλοι" <<κεντούν>> πάλι , όπως πάντα ...

2. Όσοι χαιρετισμοί κατάφερα να ακούσω , με συνέρπασαν ...

Τι ύφος , τι γυρίσματα και τι τόνος της φωνής του ... ( μόνο που δεν ξέρω ποιος είναι .. )

:eek::eek:

και 3. Αυτά τα παιδιά που συνεστιάζουν τις ψαλμωδίες των Μεγάλων Πατριαρχικών Ψαλτών , είναι άξια επαίνου ...

:wink::wink:

Παρολ'αυτά ούτε αυτά τα γνωρίζω ...

Όποιος μπορεί με βοηθάει ....

Φιλικά

χκ

:)
 
#3
Eυχαριστουμε Ιωάννη όλως ιδιαιτέρως , για το "σαρακοστιανό" κέρασμα.
Τέτοιες αναρτήσεις , δεν είναι μόνο για τέρψη , αλλά για μάθημα .
Τι να πρωτο - σχολιάσει κανείς ....
Απλά εγώ να κάνω μνεία ιδιαίτερη στον χρόνο . Ο κανόνας είναι κανόνας και ως κανόνας πρέπει να εκτελείται . Γιατί έχουμε ακούσει και έχουμε δει , πολύ ξεχείλωμα ...
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#5
Πολλές και θερμές ευχαριστίες! Από τον κανόνα που όντως ψάλλεται σαν κανόνας, μέχρι τους χαιρετισμούς οι οποίοι πράγματι απαγγέλονται εμμελώς και όχι αυτές τις υπερβολές που ακούμε από την πλειάδα των ιερέων που τυγχάνει να γνωρίζουν μουσική (σε σημείο να εκλιπαρούμε για κάποιον φάλτσο και άμουσο), τα ακούσματα αυτά αποτελούν πιστεύω παραδείγματα προς μίμηση.
 
Last edited:

tb---

τσοπάνης
#6
Πάντα το πατριαρχείο πρέπει να είναι ο οδηγός μας. Είναι πολύτιμες οι ηχογραφήσεις εντός του ναού, και τότε και τώρα.

Ευχαριστούμε πολύ τους κοπιάσαντες και ευχόμαστε να υπάρξει και συνέχεια ~
 

destur

Παλαιό Μέλος
#7
Λυπάμαι, αλλά η ηχογράφηση πόρρω απέχει από την πραγματική. Είναι όχι κατά πολύ αυξημένες οι στροφές, αλλά τόσο, όσο να είναι αρκούντως ανεκτές από ψαλτικά ώτα, τα οποία πολλές φορές (δυστυχώς) το αναζητούν, κυρίως σε παλαιές και από τους συγκεκριμένους κορυφαίους ηχογραφήσεις! Είναι δυστυχώς ίδιον των παλαιών πομπινοφώνων και των ιδιοτήτων των κεφαλών τους (γωνία αζιμουθίου κ.λ.π.).


Το στάδιον των αρετών ηνέωκται. Και άρχισαν και οι ιδιαίτερες Ακολουθίες των ημερών. Ανεβάζω σπανιότατη ηχογράφηση της Ακολουθίας του Ακαθίστου Ύμνου από τον Πατριαρχικό Ναό στα χρυσά χρόνια των Κωνσταντίνου Πρίγγου και Θρασυβούλου Στανίτσα. Δυστυχώς, η ηχογράφηση αρχίζει από την εκφώνηση της γ' στάσεως, συνεπώς απουσιάζουν τα αργά «Το προσταχθέν» και «Τη υπερμάχω». Τμήμα της ηχογράφησης ανέβηκε και παλαιότερα από τον κ. Ιωαννίδη στη συμβολή, αν θυμάμαι καλά, συγκεκριμένα τα «Άσπιλε» και το «Την ωραιότητα». Βέβαια, επειδή τυγχάνει να γνωρίζω την πηγή του, δεν είχε κάτι άλλο η κασέτα εκείνη. Αυτά τα ανεβάζω από κασέτα επιφανούς μέλους του forum που θέλει να διατηρήσει εν προκειμένω την ανωνυμία του, τον οποίο και ευχαριστώ θερμά.
Από το μπάλωμα στο «Την ωραιότητα» καταλαβαίνω ότι πρέπει να πρόκειται για διαφορετική ηχογράφηση, αφού μέχρι αμέσως πιο πριν υπάρχει η Ακολουθία ηχογραφημένη στο προηγούμενο αρχείο. Εκτός και αν αυτός που ηχογραφούσε πήγε να το κλείσει πιστεύοντας ότι τελείωσε.

Priggos-Stanitsas, Akathistos Ymnos a.mp3
Priggos-Stanitsas, Akathistos Ymnos b.mp3
Priggos-Stanitsas, Akathistos Ymnos c - ''Thn Oraiothta''
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#8

Πρίν ἀκούσω καί ἔχοντας ἀκούσματα ἀπό Βόρεια Ἑλλάδα ἑτοιμαζόμουν νά γράψω ὅτι δέν μέ ἀναπαύει αὐτή ἡ χρονική ἀγωγή στόν κανόνα. Ὄχι ἐδῶ εἶναι καλή. Ὅπως ἔχουμε μάθει ἐμεῖς τήν λαοφιλῆ ἀκολουθία τῶν Χαιρετισμῶν. Ἴσως μέ λιγότερη βιασύνη. Αὐτό τό καπάκι τῆς ἐναλλαγῆς τῶν χορῶν δέν μοῦ ἀρέσει.


 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#9
Λυπάμαι, αλλά η ηχογράφηση πόρρω απέχει από την πραγματική. Είναι όχι κατά πολύ αυξημένες οι στροφές, αλλά τόσο, όσο να είναι αρκούντως ανεκτές από ψαλτικά ώτα, τα οποία πολλές φορές (δυστυχώς) το αναζητούν, κυρίως σε παλαιές και από τους συγκεκριμένους κορυφαίους ηχογραφήσεις! Είναι δυστυχώς ίδιον των παλαιών πομπινοφώνων και των ιδιοτήτων των κεφαλών τους (γωνία αζιμουθίου κ.λ.π.).
Δεν το πιστεύω. Απόδειξη οι φωνές των εκφωνούντων που είναι σε φυσιολογικές συχνότητες. Ο κανόνας ένα τόνο πάνω από τη φυσική βάση. Και οι φωνές φωνή του Πρίγγου και του Στανίτσα στον κανόνα δε μου ακούγονται αλλοιωμένες, δεν ακούω κάτι διαφορετικό από τις πλείστες των ηχογραφήσεων. Αν υπάρχει κάποια αλλοίωση, θα πρέπει αυτή να είναι σε πολύ μικρό βαθμό.
 

destur

Παλαιό Μέλος
#10
Δεν το πιστεύω. Απόδειξη οι φωνές των εκφωνούντων που είναι σε φυσιολογικές συχνότητες. Ο κανόνας ένα τόνο πάνω από τη φυσική βάση. Και οι φωνές φωνή του Πρίγγου και του Στανίτσα στον κανόνα δε μου ακούγονται αλλοιωμένες, δεν ακούω κάτι διαφορετικό από τις πλείστες των ηχογραφήσεων. Αν υπάρχει κάποια αλλοίωση, θα πρέπει αυτή να είναι σε πολύ μικρό βαθμό.
Το ότι ψάλλανε υψηλά συνήθως δε σημαίνει ότι δεν ψάλλανε και σε φυσικές βάσεις ή και χαμηλές. Υπάρχουν σχετικά δείγματα. Το γεγονός ας πούμε ότι ο οίκος εκφωνείται στον άνω βου είναι φυσικό; Και τέλος πάντων, η κρίση για τις συγκεκριμένες ηχογραφήσεις απαιτεί πολλές ώρες ακουσμάτων, και πάλι είναι επίφοβη σε λάθος κρίσεις. Αυτό και ως απάντηση στον προ υμών γράψαντα περί αρεσκείας εναλλαγής των χορών. Αυτό είναι το σύνηθες στους πατριαρχικούς χορούς όλων των εποχών (εκ των υφισταμένων ηχογραφήσεων), αλλά αν ακούσει κανείς πλειάδα ωρών, θα το γνωρίζει.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#11
... περί αρεσκείας εναλλαγής των χορών. Αυτό είναι το σύνηθες στους πατριαρχικούς χορούς όλων των εποχών (εκ των υφισταμένων ηχογραφήσεων), αλλά αν ακούσει κανείς πλειάδα ωρών, θα το γνωρίζει.
Τό γνωρίζω καί τό σέβομαι γιά ἐκεῖ. Αὐτό δέν σημαίνει ὅτι δέν ἐπιτρέπεται νά τό κρίνω...


 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#12
Λυπάμαι, αλλά η ηχογράφηση πόρρω απέχει από την πραγματική. Είναι όχι κατά πολύ αυξημένες οι στροφές, αλλά τόσο, όσο να είναι αρκούντως ανεκτές από ψαλτικά ώτα, τα οποία πολλές φορές (δυστυχώς) το αναζητούν, κυρίως σε παλαιές και από τους συγκεκριμένους κορυφαίους ηχογραφήσεις! Είναι δυστυχώς ίδιον των παλαιών πομπινοφώνων και των ιδιοτήτων των κεφαλών τους (γωνία αζιμουθίου κ.λ.π.).

Μάλιστα.

Γιατὶ λοιπὸν δὲν κάνετε μιὰ ἀπόπειρα διόρθωσης καὶ ἀναπαραγωγῆς, ὥστε νὰ δοῦμε τὴν ἄποψή σας καὶ πέραν τῆς ἀορίστου ἀναφορᾶς τεχνικῶν θεμάτων;
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#13
Το ότι ψάλλανε υψηλά συνήθως δε σημαίνει ότι δεν ψάλλανε και σε φυσικές βάσεις ή και χαμηλές. Υπάρχουν σχετικά δείγματα. Το γεγονός ας πούμε ότι ο οίκος εκφωνείται στον άνω βου είναι φυσικό; Και τέλος πάντων, η κρίση για τις συγκεκριμένες ηχογραφήσεις απαιτεί πολλές ώρες ακουσμάτων, και πάλι είναι επίφοβη σε λάθος κρίσεις. Αυτό και ως απάντηση στον προ υμών γράψαντα περί αρεσκείας εναλλαγής των χορών. Αυτό είναι το σύνηθες στους πατριαρχικούς χορούς όλων των εποχών (εκ των υφισταμένων ηχογραφήσεων), αλλά αν ακούσει κανείς πλειάδα ωρών, θα το γνωρίζει.
Δεν γνωρίζω την δυνατότητα της φωνής του εκφωνούντος, έχω ακούσει όμως ιερείς να εκφωνούν εκεί. Δεν έχει άλλωστε μεγάλη τονική διαφορά από το ιβ' Ευαγγέλιο της Μ. Πέμπτης του '61 που επισυνάπτεται από το αρχείο της Boulton, το οποίο έχει πολύ ποιοτικό ήχο. Δεν αμφισβητώ παρά ταύτα την ακουστική σας εμπειρία. Απλά λέω πως δε μου ακούγονται αφύσικες οι φωνές, όπως παθαίνω συνήθως όταν ακούω παραμορφωμένο Στανίτσα.
 

Attachments

Last edited:

tb---

τσοπάνης
#15
Το ότι ψάλλανε υψηλά συνήθως δε σημαίνει ότι δεν ψάλλανε και σε φυσικές βάσεις ή και χαμηλές. Υπάρχουν σχετικά δείγματα. Το γεγονός ας πούμε ότι ο οίκος εκφωνείται στον άνω βου είναι φυσικό; Και τέλος πάντων, η κρίση για τις συγκεκριμένες ηχογραφήσεις απαιτεί πολλές ώρες ακουσμάτων, και πάλι είναι επίφοβη σε λάθος κρίσεις. Αυτό και ως απάντηση στον προ υμών γράψαντα περί αρεσκείας εναλλαγής των χορών. Αυτό είναι το σύνηθες στους πατριαρχικούς χορούς όλων των εποχών (εκ των υφισταμένων ηχογραφήσεων), αλλά αν ακούσει κανείς πλειάδα ωρών, θα το γνωρίζει.
Τα αρχεία που ανέβασε ο κ. Μπουλμπουτζής θα τα απστήλω να τα ακούσει κανόναρχος του Κ.Πριγγου την περίοδο 1952 -56.
Ελπίζω να μας ενημερώσει για τα ώς άνω.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#16

Γιατὶ λοιπὸν δὲν κάνετε μιὰ ἀπόπειρα διόρθωσης καὶ ἀναπαραγωγῆς, ὥστε νὰ δοῦμε τὴν ἄποψή σας καὶ πέραν τῆς ἀορίστου ἀναφορᾶς τεχνικῶν θεμάτων;
Περίπου έτσι (το α' αρχείο με τον κανόνα). Μάλλον καλύτερο ακούγεται νομίζω.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#17
Περίπου έτσι (το α' αρχείο με τον κανόνα). Μάλλον καλύτερο ακούγεται νομίζω.
Ακούγεται, όντως, πολύ φυσικότερο. Όχι απλώς λογικότερο. Φυσικότερο. Και οι κανόνες, παραμένουν κανόνες (γύρω στο 140).
 

destur

Παλαιό Μέλος
#18
Τό γνωρίζω καί τό σέβομαι γιά ἐκεῖ. Αὐτό δέν σημαίνει ὅτι δέν ἐπιτρέπεται νά τό κρίνω...


Δεν επιτρέπεται ο καθένας να κρίνει τα πάντα. Εξάλλου δεν είναι σε θέση...
 

destur

Παλαιό Μέλος
#19

Μάλιστα.

Γιατὶ λοιπὸν δὲν κάνετε μιὰ ἀπόπειρα διόρθωσης καὶ ἀναπαραγωγῆς, ὥστε νὰ δοῦμε τὴν ἄποψή σας καὶ πέραν τῆς ἀορίστου ἀναφορᾶς τεχνικῶν θεμάτων;
Προτιμώ να εξαντλήσω κάθε προσπάθεια εύρεσης της πρωτότυπης πηγής ήχου. Όταν αυτό δεν είναι δυνατόν, τότε και μόνον τότε θα ασχοληθώ με την όποια ηχογράφηση. Αλλά και τότε, θέλει ιδιαίτερη ενασχόληση, η οποία είναι πολύ χρονοβόρα. Δε γίνεται με ένα πρόγραμμα μόνο, ούτε σε μια μέρα. Αν γνωρίζετε από τεχνικά θέματα, πολύ ευχαρίστως να σας αναπτύξω τις απόψεις μου λεπτομερώς.
 

destur

Παλαιό Μέλος
#20
Δεν γνωρίζω την δυνατότητα της φωνής του εκφωνούντος, έχω ακούσει όμως ιερείς να εκφωνούν εκεί. Δεν έχει άλλωστε μεγάλη τονική διαφορά από το ιβ' Ευαγγέλιο της Μ. Πέμπτης του '61 που επισυνάπτεται από το αρχείο της Boulton, το οποίο έχει πολύ ποιοτικό ήχο. Δεν αμφισβητώ παρά ταύτα την ακουστική σας εμπειρία. Απλά λέω πως δε μου ακούγονται αφύσικες οι φωνές, όπως παθαίνω συνήθως όταν ακούω παραμορφωμένο Στανίτσα.
Έχει μεγάλη διαφορά από το ευαγγέλιο και φυσικά δεν πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο. Στην δεύτερη περίπτωση πρόκειται για τον Μ. Αρχιδιάκονο Γεώργιο (Ορφανίδη αν δεν απατώμαι), ενώ στην πρώτη, πρέπει (με επιφύλαξη) να είναι ο Χαλκηδόνος Θωμάς. Εν ολίγοις, δεν είναι φυσική η φωνή στην πρώτη ηχογράφηση. Η αλήθεια είναι ότι επειδή όλοι μας έχουμε ακούσει πολλές ηχογραφήσεις με παραμορφωμένο Στανίτσα, παρά με Πρίγγο-Στανίτσα, είναι σχετικά δύσκολο να καταλήξουμε σε συμπέρασμα. Αντίθετα, εάν η διαφορά έγκειται σε μισό τόνο ή και τέταρτο, έχει τεράστια διαφορά και στο τελικό άκουσμα, πόσο δε μάλλον στα συμπεράσματα, τα οποία θα είναι αναλόγως ποικίλα. Εκεί ήθελα να στοχεύσω εξ' αρχής, γι' αυτό και η παρέμβασή μου. Προσέξετε τα δύο επισυναπτόμενα αρχεία και ακούστε τα με πρώτο το υψηλό. Δύσκολα θα ξεχωρίζα(τ)με το ένα από το άλλο και περί του ποιο είναι το σωστό.
 

Attachments

Top