Κυριακή του Παραλύτου, Οικουμενικόν Πατριαρχείον (27/5/1956)

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#1
Πρόκειται για την Ακολουθία από την οποία ανέβηκε η Δοξολογία του πλ. δ' εδώ. Μη έχοντας χρόνο το τελευταίο διάστημα και έχοντας δει τα εκπληκτικά δείγματα της δουλειάς του Γιώργου του Ντόβολου στην επεξεργασία του ήχου με αφορμή το «Τη υπερμάχω» του Ναυπλιώτη (είχα ακούσει το πρωτότυπό του και ήταν όντως τραγικό), του έστειλα το αρχικό αρχείο για επεξεργασία. Ανέδειξε τις φωνές σε όλη τους την πληρότητα! Δική του επεξεργασία είναι η Δοξολογία. Δυστυχώς, ο θόρυβος που προστέθηκε με την επεξεργασία αυτή έκανε την ποιότητα του ήχου όχι και τόσο υποφερτή. Έτσι, τώρα που βρήκα λίγο χρόνο, επενέβην στο πρωτότυπο, διόρθωσα το pitch, αυξομείωσα τις εντάσεις καθώς μεταβάλλονταν συνεχώς στο μητρικό αρχείο, ανέβασα τα πρίμα, έκοψα τα μπάσα και προέκυψε το ακόλουθο αποτέλεσμα, το οποίο, όσο κι αν σας φαίνεται απίστευτο, είναι πολύ καλύτερο από το πρωτότυπο... Οι φωνές των ψαλτών είναι θολές διότι το μικρόφωνο ήταν μάλλον πάνω στην Αγ. Τράπεζα, αφού οι εκφωνήσεις από εκεί ακούγονται καμπάνα, όπως και οι ευχές, λίγο σιγανότερα οι εκφωνήσεις από την Ωραία Πύλη και στο βάθος οι ψάλτες. Αν θέλει κάποιος φίλος να δοκιμάσει καλύτερη αποθορυβοποίηση, πολύ ευχαρίστως να του στείλω τα αρχεία με τη διορθωμένη ταχύτητα και την εξισορροπημένη ένταση. Αν δείτε σημεία που χρειάζεται διόρθωση η ένταση, ενημερώστε με να το φτιάξω. Το λέω διότι όντως κατά την αυξομείωση δεν πετυχαίνεις πάντα την τέλεια ισορροπία. Πάντως, η όποια παραμόρφωση της έντασης οφείλεται στο πρωτότυπο και μόνο.
 

Attachments

Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#2

Εὐχαριστίες.

Ἀπό τόν μνημονευόμενο ἅγιο στήν ἀπόλυση τοῦ ὄρθρου (σημαντικό στοιχεῖο τυπικοῦ ἄν ἐτηρεῖτο τότε ἐκφώνως) συνάγεται ὅτι πρόκειται γιά τήν Κυριακή τοῦ Παραλύτου τοῦ ἔτους 1956, Μαΐου 27.

...διότι το μικρόφωνο ...
Ὑπῆρχε μικρόφωνο; :cool: Ἄ, Γιάννη, εἶσαι μικρός... :wink: καί θεωρεῖς δεδομένα ὅτι βρῆκες στή πορεία σου... :)
Ἁπλῶς τό πομπινόφωνο ἦταν στό ἱερό. Ποῦ θά ἦταν;

 
Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#3

Ἀπό Ὑπῆρχε μικρόφωνο; :cool: Ἄ, Γιάννη, εἶσαι μικρός... :wink: καί θεωρεῖς δεδομένα ὅτι βρῆκες στή πορεία σου... :)
Ἁπλῶς τό πομπινόφωνο ἦταν στό ἱερό. Ποῦ θά ἦταν;

...το οποίο είχε μικρόφωνο! Εννοείται πως αναφέρομαι σε αυτό, αφού αλλιώς, αν είχε μικροφωνικη ο ναός, θα είχε ομοιόμορφο ήχο!
 
#4
Γιάννη πραγματικός Θησαυρός πολλές πολλές ευχαριστίες…

Μακάρι να μπορέσουν να βγουν στην επιφάνεια και άλλες τέτοιες ηχογραφήσεις.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
#6
Τσ, τσ ... Πατριαρχεῖο, Πρίγγος, παρακμή. Μὰ νὰ μὴν ἔχουν μιὰ χορωδία; :rolleyes:
Καὶ γιατὶ νὰ ποῦν αὐτὸ τὸ τόοοοοσο ... σύντομο Ἀναστάσεως ἡμέρα; :rolleyes: Χάθηκε μιὰ σύνθεση τοῦ Χρυσάφη, τοῦ Κουκουζέλη βρέ ἀδερφέ ἤ τουλάχιστον τοῦ Ἀνανεώτη ...:rolleyes:
....
Υ.Γ.: Η δε Πόλις, το Πατριαρχικό κλίμα δηλαδή, τουλάχιστον μετά τον 19ο αιώνα, μόνο άμοιρη ευθυνών δεν είναι στις διάφορες αλλοιώσεις σε ένα μεγάλο αριθμό τομέων της Ελληνικής μας Παραδόσεως, όπως η μουσική, η αγιογραφία, για να μην μιλήσει για το τυπικό και την θεολογία.

Το Πατριαρχείο έπρεπε να αποδίδει σε ρυθμούς και επίπεδα ηχογραφήσεως. και δεν αποδίδει, μόνο ακούω ακατάσχετη φιλολογία, περι κλίματος, ύφους, τάξεως και νεωτερισμών των άλλων. Λες και τα μακάμια στη Βυζαντινή, τα φέραν οι Αθηναίοι.
Ἀλλὰ τὶ νὰ πεῖς; Παρακμή συνάδελφοι, παρακμή ...:rolleyes:

Τέλος πάντων, ἄς ἐπιστρέψω στὴν «παρακμὴ» τοῦ Ναυπλιώτη καὶ τοῦ Πρίγγου, σ' αὐτὰ τὰ ... «μακάμια» ...:cool:


 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
#7
Ένα σπουδαίο ηχητικό ντουκουμέντο! Συγχαρητήρια σε όσους το βρήκαν και κοπίασαν για να το μοιραστούν με όλους. Η προσεκτική ακρόαση βοηθά και στην διαπίστωση στοιχείων πολύ χρήσιμων για την γνώση αυτής της εποχής, αλλά και για την σημερινή πρακτική. Δύσκολο να φανταστώ ότι δεν θα υπάρχουν και άλλα τέτοια απο αυτή την εποχή...
 
Last edited:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#8
Πρόκειται για την Ακολουθία από την οποία ανέβηκε η Δοξολογία του πλ. δ' εδώ. Μη έχοντας χρόνο το τελευταίο διάστημα και έχοντας δει τα εκπληκτικά δείγματα της δουλειάς του Γιώργου του Ντόβολου στην επεξεργασία του ήχου με αφορμή το «Τη υπερμάχω» του Ναυπλιώτη (είχα ακούσει το πρωτότυπό του και ήταν όντως τραγικό), του έστειλα το αρχικό αρχείο για επεξεργασία. Ανέδειξε τις φωνές σε όλη τους την πληρότητα! Δική του επεξεργασία είναι η Δοξολογία. Δυστυχώς, ο θόρυβος που προστέθηκε με την επεξεργασία αυτή έκανε την ποιότητα του ήχου όχι και τόσο υποφερτή. Έτσι, τώρα που βρήκα λίγο χρόνο, επενέβην στο πρωτότυπο, διόρθωσα το pitch, αυξομείωσα τις εντάσεις καθώς μεταβάλλονταν συνεχώς στο μητρικό αρχείο, ανέβασα τα πρίμα, έκοψα τα μπάσα και προέκυψε το ακόλουθο αποτέλεσμα, το οποίο, όσο κι αν σας φαίνεται απίστευτο, είναι πολύ καλύτερο από το πρωτότυπο... Οι φωνές των ψαλτών είναι θολές διότι το μικρόφωνο ήταν μάλλον πάνω στην Αγ. Τράπεζα, αφού οι εκφωνήσεις από εκεί ακούγονται καμπάνα, όπως και οι ευχές, λίγο σιγανότερα οι εκφωνήσεις από την Ωραία Πύλη και στο βάθος οι ψάλτες. Αν θέλει κάποιος φίλος να δοκιμάσει καλύτερη αποθορυβοποίηση, πολύ ευχαρίστως να του στείλω τα αρχεία με τη διορθωμένη ταχύτητα και την εξισορροπημένη ένταση. Αν δείτε σημεία που χρειάζεται διόρθωση η ένταση, ενημερώστε με να το φτιάξω. Το λέω διότι όντως κατά την αυξομείωση δεν πετυχαίνεις πάντα την τέλεια ισορροπία. Πάντως, η όποια παραμόρφωση της έντασης οφείλεται στο πρωτότυπο και μόνο.
Γιάννη, η επεξεργασία του ήχου ήταν επιτυχής, αλλά μερικοί τίτλοι είναι λίγο παραπλανητικοί:
- το Πατέρα Υιόν είναι διασκευή του Κανελλίδη.
- το εξαίρετο Χερβ είναι επί τη βάσει (κ μόνον) του Γρηγορίου.
- το υποδειγματικό Σώμα Χριστού σε Γ΄ αποτελεί σύντμηση κ εν μέρει διασκευή του Γρηγορίου.

Πρέπει να είναι η πιο παλιά ηχογράφηση από τον Αγιο Γεώργιο..η μήπως όχι;
Όχι, υπάρχει παλαιότερη.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#9
Ένα σπουδαίο ηχητικό ντουκουμέντο! Συγχαρητήρια σε όσους το βρήκαν και κοπίασαν για να το μοιραστούν με όλους. Η προσεκτική ακρόαση βοηθά και στην διαπίστωση στοιχείων πολύ χρήσιμων για την γνώση αυτής της εποχής, αλλά και για την σημερινή πρακτική. ...
Όντως, όπως (θα πρέπει να) βοηθά και στην απαλλαγή από ποικίλες αγκυλώσεις.
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#10
Γιάννη, η επεξεργασία του ήχου ήταν επιτυχής, αλλά μερικοί τίτλοι είναι λίγο παραπλανητικοί:
- το Πατέρα Υιόν είναι διασκευή του Κανελλίδη.
- το εξαίρετο Χερβ είναι επί τη βάσει (κ μόνον) του Γρηγορίου.
- το υποδειγματικό Σώμα Χριστού σε Γ΄ αποτελεί σύντμηση κ εν μέρει διασκευή του Γρηγορίου.
Μα, οι συντμήσεις και οι ελαφρές διασκευές δεν αλλάζουν την ταυτότητα του συνθέτη...
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#11
Μα, οι συντμήσεις και οι ελαφρές διασκευές δεν αλλάζουν την ταυτότητα του συνθέτη...
Σε πιάνω λίγο αδιάβαστο.. Έτσι δένει το "μυστικώς εικονίζοντες" ο Γρηγόριος; Έτσι καταλήγει το "και τη ζωοποιώ" κ το "ύμνον" ο Γρηγόριος ή ο Φωκαέας; Δες επίσης τα Χερβ σε Γ΄ ήχο που έγραψε ο Πρίγγος και δημοσιεύθηκαν με το όνομά του από διαφόρους (Νικολαΐδη, Δεβρελή)..
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#12
Σε πιάνω λίγο αδιάβαστο.. Έτσι δένει το "μυστικώς εικονίζοντες" ο Γρηγόριος; Έτσι καταλήγει το "και τη ζωοποιώ" κ το "ύμνον" ο Γρηγόριος ή ο Φωκαέας; Δες επίσης τα Χερβ σε Γ΄ ήχο που έγραψε ο Πρίγγος και δημοσιεύθηκαν με το όνομά του από διαφόρους (Νικολαΐδη, Δεβρελή)..
Στη ουσία λέει κουτσουρεμένες θέσεις Χερουβικού μέχρι το «και τη Ζωοποιώ» και κόβει την ψηλή θέση του «τον τρισάγιον». Η ανάπτυξή του είναι, όμως, Γρηγόριος.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
#13
Εὐχαριστῶ ἀγαπητέ Γιάννη γιά αὐτές τίς ὄμορφες μαγνητοφωνήσεις.
Καθάρισα μία ἤ τήν «καθάρισα» μιά κι ἔξω :eek: ἀλλά προσπάθησα :p (με τό audacity σέ linux).
Νά ἀφαιρέσουμε ὄργανα ἀπό τραγούδι καί νά ἀκουστεῖ μόνο ὁ τραγουδιστής ὑπάρχουν ἀρκετοί τρόποι π.χ. https://www.youtube.com/watch?v=dkCuEAaLo7Q
Πῶς ὅμως νά ἀφαιρέσουμε (νά χαμηλώσουμε τήν ἔνταση) τόν ἱερέα ἀφοῦ ἡ συχνότητα τῆς ἀπαγγελίας συμπίπτει μέ τήν συχνότητα τοῦ ψάλτη;
Ἴσως στό μέλλον ἀνακαλυφτεῖ τρόπος νά ξεχωρίζουμε ἠλεκτονικά τήν χροιά τῆς φωνῆς.
Ἐπειδή ἔχω ἀναρτήσει πολλά ἀκούσματα στό ἴντερνετ κατεργασμένα, κάπου σκέφτομαι νά τά ἀναρτήσω πάλι καί μέ τήν πρώτη τους μορφή γιατί στό καθαρισμένο βγάζουμε ἔξω ἤ ἀλλάζουμε διάφορες συχνότητες πού μπορεῖ νά εἶναι χρήσιμες στό μέλλον (οἱ πρωταρχικές).

Ἔχουμε ἐπιστήμη συντηρητῶν εἰκόνων.
Δέν ἔχουμε ἐπιστήμη συντηρητῶν μουσικῆς. (νομίζω)

Κάνω πρόταση στούς ἀγαπητούς πανεπιστιμιακούς κ. καθηγητές νά φροντίσουν .

Πρό λίγων ἠμερῶν στό audacity τοῦ linux προστέθηκαν κάτι ἐκατοντάδες ἐργαλεία ἤχου.
Φυσικά δέν ἀσχολήθηκα (μπλόκαρα).

Θέλει διπλάσιο χρόνο ἀπό μιά ντοκτορά.
Πιστεύω στήν δύναμη τοῦ νέου ὃτι μπορεῖ νά καταφέρει πολλά.

Στούς νέους πιστεύω στό σημερινό σύστημα δέν πιστεύω.
Εὐχαριστῶ.
 

Attachments

prenumele

Παλαιό Μέλος
#14
Πῶς ὅμως νά ἀφαιρέσουμε (νά χαμηλώσουμε τήν ἔνταση) τόν ἱερέα ἀφοῦ ἡ συχνότητα τῆς ἀπαγγελίας συμπίπτει μέ τήν συχνότητα τοῦ ψάλτη;
Ἴσως στό μέλλον ἀνακαλυφτεῖ τρόπος νά ξεχωρίζουμε ἠλεκτονικά τήν χροιά τῆς φωνῆς.
(http://www.celemony.com/en/melodyne/what-is-melodyne)
Λογισμικό που επεξεργάζεται ξεχωριστά την κάθε συχνότητα φάσματος
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#15
Κ πάλι ο φίλτατος Χρήστος μερακλής μάς κάνει ένα ακόμη ωραιότατο δώρο με την ίδια ηχογράφηση σε βίντεο εδώ.


Χριστός ανέστη,

δ.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#16
Κ πάλι ο φίλτατος Χρήστος μερακλής μάς κάνει ένα ακόμη ωραιότατο δώρο με την ίδια ηχογράφηση σε βίντεο εδώ.


Χριστός ανέστη,

δ.
Πολλές ευχαριστίες. Καιρός ήταν να ακουστεί και σε ροή ακολουθίας! Γλυκύτης τε και αρμονία ανεπανάληπτος.
 
Last edited:
Top