Κυριακή του Ασώτου 2016

#2
Αειθαλής ο Άρχοντας.
Χίλια μπράβο και στους δύο χορούς.
Το άκουσμα πλέον από το ναό της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης θεωρείται "κλασικό".
 
#3
Μονίμως εκ δεξιών του Άρχοντα ο Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος και Πρωτοψάλτης Πασχάλης Μάνος και Λαμπαδάριος ο Χρίστος Τογκαρίδης με τον Δημήτρη Παπαγεωργίου εκ δεξιών του.Ποιός όμως είναι ο συμψάλλων ανέτως και υψιφώνως εξ αριστερών του Άρχοντα; (άνευ περιβολής)
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#4
Μονίμως εκ δεξιών του Άρχοντα ο Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος και Πρωτοψάλτης Πασχάλης Μάνος και Λαμπαδάριος ο Χρίστος Τογκαρίδης με τον Δημήτρη Παπαγεωργίου εκ δεξιών του.Ποιός όμως είναι ο συμψάλλων ανέτως και υψιφώνως εξ αριστερών του Άρχοντα; (άνευ περιβολής)
Είναι ο παλιός Πρωτοψάλτης του Ι Ν. Αγ. Ιω. Χρυσοστόμου Θεσ/νίκης, Ι. Ιορδανίδης, συνταξιούχος δικηγόρος (παρ᾽ Αρείω Πάγω).
 
Last edited:

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#5
Χίλια μπράβο και στους δύο χορούς.
Το άκουσμα πλέον από το ναό της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης θεωρείται "κλασικό".
Μάλιστα............
 
#6
Μάλιστα............
Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές στα πλαίσια του διαλόγου,αρκεί να διατυπώνονται και να μη μετεωρίζονται σε μονολεκτικές αμφισημίες και υφέρποντα αποσιωπητικά.
 
Last edited by a moderator:

vaiacum

η ταλαιπωρία σε όλο της το μεγαλείο...
#7
Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές στα πλαίσια του διαλόγου,αρκεί να διατυπώνονται και να μη μετεωρίζονται σε μονολεκτικές αμφισημίες και υφέρποντα αποσιωπητικά.
Είναι φορές, όμως, που μια λέξη φτάνει και περισσεύει να περιγράψει μια κατάσταση.
Αυτό λοιπόν που ο συνάδελφος το περιέγραψε ως "κλασικό άκουσμα", εγώ το βλέπω ως "ηχητικό σκορποχώρι". Παντελής έλλειψη χρόνου*, μονωδία όπου κάνας-δυο ισοκρατούν και οι άλλοι προσπαθούν να δουν την παρτιτούρα, αυθαιρεσίες στο Τυπικό (4 εξαποστειλάρια και 8 στιχηρά στους αίνους έπρεπε να ειπωθούν, και μη μου πει κανένας ότι ο Άρχοντας είναι υπεράνω του Τυπικού, θα τσακωθούμε...) και συνολικά πολύ φτωχό άκουσμα για το πλήθος των ψαλλόντων. Αυτά.

*καλά, τόσο δύσκολο είναι να κρατήσεις σταθερό χρόνο σε ειρμολογικά και στιχηραρικά μέλη;;;;;;;;;;;;;;;
 
#8
.... εγώ το βλέπω ως "ηχητικό σκορποχώρι".
Ακριβώς εκεί έγκειται το ζήτημα και η διαφορά -ευκταία- των απόψεων. Οτι το κατ΄ήχον δρώμενο το αντιλαμβάνεστε με λάθος αισθητήριο.Το "βλέπετε", δεν το ακούτε.Επομένως ό,τι και αν συνέβαινε ,η προεγκατεστημένη άποψη θα κατίσχυε κάθε ζώσας.
 
Last edited by a moderator:
#9
Προβληματίστηκα αρκετά αν πρέπει να γραψω στο συγκεκριμένο ποστάρισμα .
Αφ ενός μεν αν γράψεις ,δίνεις αξία στα γραφόμενα και ρίχνεις νερό στον μύλο να κανει πάλι κύκλο το θέμα και να ξανά επαναληφθούν οι απρέπειες .
Αφ ετέρου ηθικά ως μαθητής του ,ειχα χρέος να τοποθετηθώ και δημόσια .
Πληροφορήθηκα ότι και σε άλλο ιστολόγιο ,παρατηρήθηκε παρεμφερές πρόβλημα .
Άλλο η κριτική (καλοδεχούμενη οταν ειναι καλοπροαίρετη και εποικοδομητική ) και άλλο η χολή ,η απρέπεια και η απαξίωση ενός μεγάλου ,αναγνωρισμένου ψαλτου (ζωντανού θρύλου κατ εμε ) όπως ειναι ο Ταλιαδωρος .
Δεν χωράει κριτική σε έναν άνθρωπο 90 plus ...χρόνων ,που διακονεί τόσα χρόνια ως ιεροψάλτης και κοσμεί πανω απο μισό αιώνα με την παρουσια του το αναλόγιο του ναού της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης .
Ειναι ζωντανή ιστορία .
Λυπούμαι που δε το αντιλαμβάνονται μερικοί .
Το θεωρώ ,τουλάχιστον ασέβεια .
Η ακολουθία ανέβηκε ,απο αγάπη και θαυμασμό στον δάσκαλο .
Δεν μπορεί φωνητικά να ειναι ο δάσκαλος ίδιος ,όπως ηταν πριν 10,20,30 ,40 χρόνια......
Αλίμονο ! Δεν ισχυρίστηκε ουδείς τέτοιο πράγμα!
Αλλα θαυμάζουμε το σθένος ,το κουράγιο ,το μειλίχιο ύφος ,την πραότητα ,την γλυκύτητα ,την αρχοντιά ...
Θα μπορούσα να γράψω κι αλλα .
Δεν θέλω να κουράσω ,πιστεύω έγινα αντιληπτός .
Ο Ταλιαδωρος ειναι φαινόμενο .
Δεν θα ισχυριζόμουν τα ιδια για κανένα άλλο ψάλτη υπέργηρο ,που δεν τα "παρατά"
Αλλα τι να κάνουμε ;
Υπάρχουν και εξαιρέσεις .
Και ο Ταλιαδωρος ,όντως ειναι εξαίρεση .
Τέλος ,κανω έκκληση ,να σεβαστούμε αυτόν τον γίγαντα της ψαλτικής και να κλείσει το θέμα εδώ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων ..
 
Last edited:

ΠΛΗΘΩΝ ΜΒ

Παλαιό Μέλος
#10
Ο Απόστολος γράφει αυτά που θά θελα να γράψω και γω κάποτε για τον συγχωρεμένο τον Σπ. Περιστέρη και ποτέ δεν τάγραψα !
Οι Ανθρωποι-Σύμβολα που έχουμε την τύχη να γνωρίσουμε από κοντά (ή μακριά) ας πούμε οτι είναι υπεράνω κριτικής, τουλάχιστον δικής μας.... Δηλ. ας πούμε για τον Πατέρα-Παϊσιο, τι κριτική θα κάνεις. Οτι δεν τηρούσε όλες τις νηστείες αν και τις γνώριζε ;
Ο Ταλια-δώρος, είναι ένα δώρο του Θεού πρός τους νεώτερους μαθητές (και όχι μόνο), που μας το παραχώρησε, αφήνοντάς τον να μακροημερεύση. Δείτε το κάπως έτσι. Και επειδή είναι και Παππούς μας - και στους παππούδες μας έχουμε αδυναμίες - του επιτρέπουμε να κάνει τα δικά του ! Και γι' αυτό τους αγαπάμε (τους παππούδες). Τώρα για τους λοιπούς - ισοκράτες, σολίστες κλπ - την άλλη Κυριακή, να έρθουν με τον κηδεμόνα τους !
 

PANAG

Παλαιό Μέλος
#11
Προβληματίστηκα αρκετά αν πρέπει να γραψω στο συγκεκριμένο ποστάρισμα .
Αφ ενός μεν αν γράψεις ,δίνεις αξία στα γραφόμενα και ρίχνεις νερό στον μύλο να κανει πάλι κύκλο το θέμα και να ξανά επαναληφθούν οι απρέπειες .
Αφ ετέρου ηθικά ως μαθητής του ,ειχα χρέος να τοποθετηθώ και δημόσια .
Πληροφορήθηκα ότι και σε άλλο ιστολόγιο ,παρατηρήθηκε παρεμφερές πρόβλημα .
Άλλο η κριτική (καλοδεχούμενη οταν ειναι καλοπροαίρετη και εποικοδομητική ) και άλλο η χολή ,η απρέπεια και η απαξίωση ενός μεγάλου ,αναγνωρισμένου ψαλτου (ζωντανού θρύλου κατ εμε ) όπως ειναι ο Ταλιαδωρος .
Δεν χωράει κριτική σε έναν άνθρωπο 90 plus ...χρόνων ,που διακονεί τόσα χρόνια ως ιεροψάλτης και κοσμεί πανω απο μισό αιώνα με την παρουσια του το αναλόγιο του ναού της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης .
Ειναι ζωντανή ιστορία .
Λυπούμαι που δε το αντιλαμβάνονται μερικοί .
Το θεωρώ ,τουλάχιστον ασέβεια .
Η ακολουθία ανέβηκε ,απο αγάπη και θαυμασμό στον δάσκαλο .
Δεν μπορεί φωνητικά να ειναι ο δάσκαλος ίδιος ,όπως ηταν πριν 10,20,30 ,40 χρόνια......
Αλίμονο ! Δεν ισχυρίστηκε ουδείς τέτοιο πράγμα!
Αλλα θαυμάζουμε το σθένος ,το κουράγιο ,το μειλίχιο ύφος ,την πραότητα ,την γλυκύτητα ,την αρχοντιά ...
Θα μπορούσα να γράψω κι αλλα .
Δεν θέλω να κουράσω ,πιστεύω έγινα αντιληπτός .
Ο Ταλιαδωρος ειναι φαινόμενο .
Δεν θα ισχυριζόμουν τα ιδια για κανένα άλλο ψάλτη υπέργηρο ,που δεν τα "παρατά"
Αλλα τι να κάνουμε ;
Υπάρχουν και εξαιρέσεις .
Και ο Ταλιαδωρος ,όντως ειναι εξαίρεση .
Τέλος ,κανω έκκληση ,να σεβαστούμε αυτόν τον γίγαντα της ψαλτικής και να κλείσει το θέμα εδώ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων ..
Πες τα αδερφέ μου. Παλιά θυμάμαι όταν άκουγαν κάποιον λέγανε καλοος η Έτσι και έτσι η ας μη η ανοίγει το στόμα του. Σήμερα καθόμαστε να μετρήσουμε τα μόρια με μηχανάκια να ελέγξουμε το ρυθμό να εξετάσουμε αν έχει δίπλωμα η πτυχίο κλπ . δεν κοιτάμε την ιστορία και τα αυτιά μας. Και από σεβασμό ; τί; Στον καιρό μου δεν τολμούσαμε Να ανοίξουμε το στόμα Για αυτά τα θηρία της παράδοσης.Να σαι Καλά. Καλή Σαρακοστή. Σε όλους.
 
#13
Όλα είναι θέμα γούστου τελικά........πάντως κρατάει χρόνια αυτή η κολόνια είτε μας αρέσει είτε όχι
κ. Αντώνη, δεν πρόκειται για "κολόνια", αλλά για τον "Καζαντζίδη των Ιεροψαλτών..." (δικός μου καλοπροαίρετος, χαρακτηρισμός για τον Άρχοντα Χ. Ταλιαδώρο)! Δες κι εδώ.
Όμως, η αλήθεια είναι, ότι ούτε και "οι αιωνόβιοι - αειθαλείς" Άρχοντες, δεν θα πρέπει να 'ναι, υπεράνω των κανόνων & των Κανονισμών...... (Εφαρμογή Τυπικού κατά την Ακολουθία, "τήρηση αυστηρού Εκκλησιαστικού χρόνου", ακόμα και το όριο ηλικίας - αποχώρησής τους, που ο σχετικός Κανονισμός της Εκκλησίας της Ελλάδος, ορίζει: εδώ.
)
 
Last edited:
#14
Προβληματίστηκα αρκετά αν πρέπει να γραψω στο συγκεκριμένο ποστάρισμα .
Αφ ενός μεν αν γράψεις ,δίνεις αξία στα γραφόμενα και ρίχνεις νερό στον μύλο να κανει πάλι κύκλο το θέμα και να ξανά επαναληφθούν οι απρέπειες .
Αφ ετέρου ηθικά ως μαθητής του ,ειχα χρέος να τοποθετηθώ και δημόσια .
Πληροφορήθηκα ότι και σε άλλο ιστολόγιο ,παρατηρήθηκε παρεμφερές πρόβλημα .
Άλλο η κριτική (καλοδεχούμενη οταν ειναι καλοπροαίρετη και εποικοδομητική ) και άλλο η χολή ,η απρέπεια και η απαξίωση ενός μεγάλου ,αναγνωρισμένου ψαλτου (ζωντανού θρύλου κατ εμε ) όπως ειναι ο Ταλιαδωρος .
Δεν χωράει κριτική σε έναν άνθρωπο 90 plus ...χρόνων ,που διακονεί τόσα χρόνια ως ιεροψάλτης και κοσμεί πανω απο μισό αιώνα με την παρουσια του το αναλόγιο του ναού της του Θεού Σοφίας Θεσσαλονίκης .
Ειναι ζωντανή ιστορία .
Λυπούμαι που δε το αντιλαμβάνονται μερικοί .
Το θεωρώ ,τουλάχιστον ασέβεια .
Η ακολουθία ανέβηκε ,απο αγάπη και θαυμασμό στον δάσκαλο .
Δεν μπορεί φωνητικά να ειναι ο δάσκαλος ίδιος ,όπως ηταν πριν 10,20,30 ,40 χρόνια......
Αλίμονο ! Δεν ισχυρίστηκε ουδείς τέτοιο πράγμα!
Αλλα θαυμάζουμε το σθένος ,το κουράγιο ,το μειλίχιο ύφος ,την πραότητα ,την γλυκύτητα ,την αρχοντιά ...
Θα μπορούσα να γράψω κι αλλα .
Δεν θέλω να κουράσω ,πιστεύω έγινα αντιληπτός .
Ο Ταλιαδωρος ειναι φαινόμενο .
Δεν θα ισχυριζόμουν τα ιδια για κανένα άλλο ψάλτη υπέργηρο ,που δεν τα "παρατά"
Αλλα τι να κάνουμε ;
Υπάρχουν και εξαιρέσεις .
Και ο Ταλιαδωρος ,όντως ειναι εξαίρεση .
Τέλος ,κανω έκκληση ,να σεβαστούμε αυτόν τον γίγαντα της ψαλτικής και να κλείσει το θέμα εδώ.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων ..
Ετσι ειναι.....Πραγματι φαινομενο ο κΤαλιαδωρος
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#15
Αντί να θαυμάζουμε εμπράκτως ένα άλογο που όσο κι αν γέρασε τρέχει, πάνυ αφρόνως και δυ(σ)σεβέστατα το πετροβολούμε-τη στιγμή μάλιστα που άλογο να τρέξει όπως κι αυτό δε φαίνεται στον ορίζοντα; Το πνεύμα του κανόνος είναι η κατ᾽ οικονομίαν υπέρβασή του. Εδώ βέβαια δε μιλάμε για οικονομία, αλλά για διασφάλιση του κανόνα με ένα πρότυπο που καταυγάζει με τη συνέπεια, τη φωνή, το ήθος και την παρουσία του την Ορθοδοξία πάνω από μισό αιώνα.

Αιδώς!
δ.
 
Last edited:

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
#16
Εγραψα και παραπανω για το γουστο.Το δικο μου για τον χαλκεντερο Ταλιαδωρο ειναι διαμορφωμενο εδω και τριαντα χρονια και γι αυτο δεν ντρεπομαι. Αγαπητε Νεκταριε και ο δικος μου χαρακτηρισμος ειναι καλοπροαιρετος.Παντα γεια
 
Top