Κοινωνικό των Χριστουγέννων

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#1
Κι ένα ακόμα του Μανουήλ (παλαιού) Χρυσάφη σε ήχο πρώτο.

Αυτό είναι γραμμένο από τον κ.Νικόλαο Κλέντο και από το βιβλίο του "Μουσικό Δωδεκαήμερο" Τόμος Α'. (Μ.Π.Τ 704 φ.178r, εξήγηση Χ.Χ'')
 

Attachments

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis / Δημήτριος Καλπακίδης
#6
Μπράβο Βασίλη. Ωραίες οι συνθέσεις Βαλασίου και Μανουήλ Χρυσάφη.
Δεν τις είχα στην Συλλογή μου.
Χίλια ευχαριστώ.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#8
Βασίλη σ'ευχαριστώ πολύ, πράγματι όμορφες συνθέσεις :)
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#9
Βασιλη συγχαρητηρια για τα κοινωνικα που ανεβασες . Παντα τετοια .
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#10
Θα ηθελα να ρωτησω αν γνωριζετε κατι για κοινωνικά Κυριακων του Μπαλασιου, η του Γερμανου Νεων Πατρων, ή του Χρυσαφη του νεου ή τέλος πάντων αυτης της εποχης. Θα το εκτιμουσα ιδιαιτέρως. και ευχαριστω εκ των προτέρων.
Τι εννοείτε όταν λέτε αν γνωρίζουμε κάτι;
:confused:
 
#11
Έχω μια απορία, τόσοι χειρόγραφοι τόμοι του Χουρμουζίου με αρχαία μαθήματα πότε και από ποιόν θα εκδοθούν; Είναι ανάγκη να κάνουμε νέες συνθέσεις και Δαμασκήνός, Κλαδάς, Κουκουζέλης και λοιποί να κάθονται στα ράφια;
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
#12
Έχω μια απορία, τόσοι χειρόγραφοι τόμοι του Χουρμουζίου με αρχαία μαθήματα πότε και από ποιόν θα εκδοθούν; Είναι ανάγκη να κάνουμε νέες συνθέσεις και Δαμασκήνός, Κλαδάς, Κουκουζέλης και λοιποί να κάθονται στα ράφια;
Έλα ντε...κάθε κυριακή και γιορτή και αγρυπνία νευριάζω στο τέλος του κοινωνικού....ο λόγος είναι ότι βλέπω να προλαβαίνουμε άνετα να πούμε παλιό κοινωνικό(και 2 καμιά φορά) και απορώ πως πετάχτηκαν στην κυριολεξία από το το ρεπερτόριο της ψαλτικής τέτοια αριστουργήματα και αντικαταστάθηκαν από φτυνιάρικες "συνθέσεις" του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου μου"...κατά τ άλλα κοπτώμεθα περί "αρχέγονου" της ψαλτικής("βυζαντινής μουσικής" όπως συνήθως την προσφωνούν οι διάφοροι άσχετοι υπέρμαχοι του έθνους)και διαδίδοντες ολημερίς ότι οι διάφοροι γείτονές μας "κλέψαν"-"πήραν" την "γνήσια βυζαντινή μουσική μας"....κι όμως εμείς οι ίδιοι παραδίδουμε σε αποσύνθεση τα μεγαλουργήματα αυτά τα οποία άντεξαν τόσους αιώνες...και τώρα που το ελεύθερο κράτος έχει όλη την δύναμη για την διάσωση και προβολή των βυζαντινών μελοποιημάτων εμείς οι ίδιοι τα έχουμε αντικαταστήσει με "νεώτερες"(πολύ νεώτερες)συνθέσεις εν ονόματι κάποιου περιβόητου "ύφους" που διασώζουν αυτά τα νεοφανή μέλη...ας συκρίνει κάποιος το κοινωνικό των χριστουγέννων του Μπαλασίου που έχει στείλει ο Βασίλης και ας το συγκρίνει με τα νεώτερα "του δείνα και του τάδε δασκάλου" και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του...ποιος πράγματι έχει "ύφος"και μάλιστα εκκλησιαστικό...
Συγνώμη για την ένταση αλλά μόλις γύρισα από μια συζήτηση που είχα με έναν οπαδό-υπέρμαχο κάποιου "ύφους" από την δεκαετία του 1960 ο οποίος συγκρίνοντας τα παλαιά κοινωνικά με τα νέα του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου" τα απεκάλεσε "νιαρ νιαρ και πάλι νιαρ νιαρ"και κόντεψα να γίνω πύραυλος....
Ειλικρινά πλέον αμφισβητώ την κρίση και το γούστο κάποιων....μα είναι δυνατόν να μην κατανοούν το μεγαλείο του κοινωνικού του Μπαλασίου?κατά τ άλλα διακονούν την "βυζαντινή μουσική"μάλλον την μουσική από το 1963 και μετά διακονούν...
Τέλος πάντων...:cool:
 
#13
Έλα ντε...κάθε κυριακή και γιορτή και αγρυπνία νευριάζω στο τέλος του κοινωνικού....ο λόγος είναι ότι βλέπω να προλαβαίνουμε άνετα να πούμε παλιό κοινωνικό(και 2 καμιά φορά) και απορώ πως πετάχτηκαν στην κυριολεξία από το το ρεπερτόριο της ψαλτικής τέτοια αριστουργήματα και αντικαταστάθηκαν από φτυνιάρικες "συνθέσεις" του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου μου"...κατά τ άλλα κοπτώμεθα περί "αρχέγονου" της ψαλτικής("βυζαντινής μουσικής" όπως συνήθως την προσφωνούν οι διάφοροι άσχετοι υπέρμαχοι του έθνους)και διαδίδοντες ολημερίς ότι οι διάφοροι γείτονές μας "κλέψαν"-"πήραν" την "γνήσια βυζαντινή μουσική μας"....κι όμως εμείς οι ίδιοι παραδίδουμε σε αποσύνθεση τα μεγαλουργήματα αυτά τα οποία άντεξαν τόσους αιώνες...και τώρα που το ελεύθερο κράτος έχει όλη την δύναμη για την διάσωση και προβολή των βυζαντινών μελοποιημάτων εμείς οι ίδιοι τα έχουμε αντικαταστήσει με "νεώτερες"(πολύ νεώτερες)συνθέσεις εν ονόματι κάποιου περιβόητου "ύφους" που διασώζουν αυτά τα νεοφανή μέλη...ας συκρίνει κάποιος το κοινωνικό των χριστουγέννων του Μπαλασίου που έχει στείλει ο Βασίλης και ας το συγκρίνει με τα νεώτερα "του δείνα και του τάδε δασκάλου" και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του...ποιος πράγματι έχει "ύφος"και μάλιστα εκκλησιαστικό...
Συγνώμη για την ένταση αλλά μόλις γύρισα από μια συζήτηση που είχα με έναν οπαδό-υπέρμαχο κάποιου "ύφους" από την δεκαετία του 1960 ο οποίος συγκρίνοντας τα παλαιά κοινωνικά με τα νέα του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου" τα απεκάλεσε "νιαρ νιαρ και πάλι νιαρ νιαρ"και κόντεψα να γίνω πύραυλος....
Ειλικρινά πλέον αμφισβητώ την κρίση και το γούστο κάποιων....μα είναι δυνατόν να μην κατανοούν το μεγαλείο του κοινωνικού του Μπαλασίου?κατά τ άλλα διακονούν την "βυζαντινή μουσική"μάλλον την μουσική από το 1963 και μετά διακονούν...
Τέλος πάντων...:cool:

Συμφωνώ και επαυξάνω. Κάθε φορά που κάποιος θέλει να εκδόσει κάτι γιατί δεν εκδίδει καμιά σειρά αρχαία χερουβικά και επαναλαμβάνει τις εκδόσεις των τελευταίων 150 περίπου ετών; Πάει και το χαρτί χαμένο! Πού και να ήταν και στην παλαιά γραφή δηλαδή! Θυσίασαν την ζωή τους κάποιοι για να τα διασώσουν και εμείς τσακωνόμαστε για την παράδοση; Ποιά παράδοση είναι αυτή τελοσπάντων που αποκλείει 1000 και πλέον έτη διάσωσης μουσικής εποποιίας; Μπράβο μας, καλά τα πάμε...!
 

V_Zacharis

Παλαιό Μέλος
#16
Ο Δημήτρης είναι ο διαχειριστής του φόρουμ και ο κατάλληλος να σου απαντήσει σε αυτό, αλλά απ' ότι ξέρω είναι κανόνας του φόρουμ και ως εκ τούτου υποχρεωτικός για όλους.

Για παραπάνω διευκρινήσεις μίλα με τον Δημήτρη.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#17
Έλα ντε...κάθε κυριακή και γιορτή και αγρυπνία νευριάζω στο τέλος του κοινωνικού....ο λόγος είναι ότι βλέπω να προλαβαίνουμε άνετα να πούμε παλιό κοινωνικό(και 2 καμιά φορά) και απορώ πως πετάχτηκαν στην κυριολεξία από το το ρεπερτόριο της ψαλτικής τέτοια αριστουργήματα και αντικαταστάθηκαν από φτυνιάρικες "συνθέσεις" του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου μου"...κατά τ άλλα κοπτώμεθα περί "αρχέγονου" της ψαλτικής("βυζαντινής μουσικής" όπως συνήθως την προσφωνούν οι διάφοροι άσχετοι υπέρμαχοι του έθνους)και διαδίδοντες ολημερίς ότι οι διάφοροι γείτονές μας "κλέψαν"-"πήραν" την "γνήσια βυζαντινή μουσική μας"....κι όμως εμείς οι ίδιοι παραδίδουμε σε αποσύνθεση τα μεγαλουργήματα αυτά τα οποία άντεξαν τόσους αιώνες...και τώρα που το ελεύθερο κράτος έχει όλη την δύναμη για την διάσωση και προβολή των βυζαντινών μελοποιημάτων εμείς οι ίδιοι τα έχουμε αντικαταστήσει με "νεώτερες"(πολύ νεώτερες)συνθέσεις εν ονόματι κάποιου περιβόητου "ύφους" που διασώζουν αυτά τα νεοφανή μέλη...ας συκρίνει κάποιος το κοινωνικό των χριστουγέννων του Μπαλασίου που έχει στείλει ο Βασίλης και ας το συγκρίνει με τα νεώτερα "του δείνα και του τάδε δασκάλου" και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του...ποιος πράγματι έχει "ύφος"και μάλιστα εκκλησιαστικό...
Συγνώμη για την ένταση αλλά μόλις γύρισα από μια συζήτηση που είχα με έναν οπαδό-υπέρμαχο κάποιου "ύφους" από την δεκαετία του 1960 ο οποίος συγκρίνοντας τα παλαιά κοινωνικά με τα νέα του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου" τα απεκάλεσε "νιαρ νιαρ και πάλι νιαρ νιαρ"και κόντεψα να γίνω πύραυλος....
Ειλικρινά πλέον αμφισβητώ την κρίση και το γούστο κάποιων....μα είναι δυνατόν να μην κατανοούν το μεγαλείο του κοινωνικού του Μπαλασίου?κατά τ άλλα διακονούν την "βυζαντινή μουσική"μάλλον την μουσική από το 1963 και μετά διακονούν...
Τέλος πάντων...:cool:
Νά σαι καλά Χρίστο.
 
#18
Ο Δημήτρης είναι ο διαχειριστής του φόρουμ και ο κατάλληλος να σου απαντήσει σε αυτό, αλλά απ' ότι ξέρω είναι κανόνας του φόρουμ και ως εκ τούτου υποχρεωτικός για όλους.

Για παραπάνω διευκρινήσεις μίλα με τον Δημήτρη.
Εντάξει, ευχαριστώ πολύ.
 

antonios

Αετόπουλος Αντώνιος
#20
Έλα ντε...κάθε κυριακή και γιορτή και αγρυπνία νευριάζω στο τέλος του κοινωνικού....ο λόγος είναι ότι βλέπω να προλαβαίνουμε άνετα να πούμε παλιό κοινωνικό(και 2 καμιά φορά) και απορώ πως πετάχτηκαν στην κυριολεξία από το το ρεπερτόριο της ψαλτικής τέτοια αριστουργήματα και αντικαταστάθηκαν από φτυνιάρικες "συνθέσεις" του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου μου"...κατά τ άλλα κοπτώμεθα περί "αρχέγονου" της ψαλτικής("βυζαντινής μουσικής" όπως συνήθως την προσφωνούν οι διάφοροι άσχετοι υπέρμαχοι του έθνους)και διαδίδοντες ολημερίς ότι οι διάφοροι γείτονές μας "κλέψαν"-"πήραν" την "γνήσια βυζαντινή μουσική μας"....κι όμως εμείς οι ίδιοι παραδίδουμε σε αποσύνθεση τα μεγαλουργήματα αυτά τα οποία άντεξαν τόσους αιώνες...και τώρα που το ελεύθερο κράτος έχει όλη την δύναμη για την διάσωση και προβολή των βυζαντινών μελοποιημάτων εμείς οι ίδιοι τα έχουμε αντικαταστήσει με "νεώτερες"(πολύ νεώτερες)συνθέσεις εν ονόματι κάποιου περιβόητου "ύφους" που διασώζουν αυτά τα νεοφανή μέλη...ας συκρίνει κάποιος το κοινωνικό των χριστουγέννων του Μπαλασίου που έχει στείλει ο Βασίλης και ας το συγκρίνει με τα νεώτερα "του δείνα και του τάδε δασκάλου" και ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματά του...ποιος πράγματι έχει "ύφος"και μάλιστα εκκλησιαστικό...
Συγνώμη για την ένταση αλλά μόλις γύρισα από μια συζήτηση που είχα με έναν οπαδό-υπέρμαχο κάποιου "ύφους" από την δεκαετία του 1960 ο οποίος συγκρίνοντας τα παλαιά κοινωνικά με τα νέα του τύπου "του δείνα και του τάδε δασκάλου" τα απεκάλεσε "νιαρ νιαρ και πάλι νιαρ νιαρ"και κόντεψα να γίνω πύραυλος....
Ειλικρινά πλέον αμφισβητώ την κρίση και το γούστο κάποιων....μα είναι δυνατόν να μην κατανοούν το μεγαλείο του κοινωνικού του Μπαλασίου?κατά τ άλλα διακονούν την "βυζαντινή μουσική"μάλλον την μουσική από το 1963 και μετά διακονούν...
Τέλος πάντων...:cool:
Κάποιοι έτσι έμαθαν, έτσι συνήθισαν, αυτό ήξεραν, αυτό προσέφεραν. Και πρέπει να τους ευχαριστήσουμε γιαυτό. Το κακό ξεκινάει όταν κάποιους άλλους, που προσπάθησαν λίγο ή πολύ περισσότερο, και μας αποκάλυψαν έναν πλούτο απίστευτου βάθους και απαράμιλλου κάλους, μίας παράδοσης υπερχιλιόχρονης, αντί να τους ευχαριστούμε και να τους παρακαλούμε να συνεχίσουν, τους κατηγορούμε κι από πάνω. Όμως ευτυχώς τετοιοι υπήρξαν. Και υπάρχουν κι άλλοι "νεώτεροι" με μεράκι και πραγματική αγάπη για την μουσική μας, που και θέλουν και μπορούν να κάνουν κάτι περισσότερο και καλύτερο από αυτό που είναι σήμερα του σειρμού. Και δεν πτοούνται... Και σταματώ εδώ γιατί σκοπός μου δεν είναι να ανεβάσω τους τόνους αλλά να τους κατεβάσω :D
 
Top