Κοινωνικό Ευαγγελισμού (σύντμηση Πέτρου) Θρ. Στανίτσας

Dimitri

Δημήτρης Κουμπαρούλης, Administrator
Staff member
#1

Attachments

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#2
Πολύ καλή η δουλειά του Βασίλη. Για να τεντώσουμε τα αυτιά μας και τα μάτια και να δούμε τί (δεν) κάνει ο Στανίτσας στο κοινωνικό αυτό! Προσέξτε και εξηγείστε από πού (δεν) έλκεται, αλλά και γιατί; Μήπως τελικά αυτό δεν είναι τέχνη;Ο αείμνηστος δε χρειαζόταν να σκέφτεται μόρια κλπ (χρυσά και απαραίτητα,στη θεωρία βέβαια) για να εκτελέσει τόσο υποδειγματικά αυτή την κλασική σύνθεση. Είχε κάνει βίωμα όμως τον ήχο και τα μυστικά του. Την εκτέλεση του Κοινωνικού τη θεωρώ υπόδειγμα ερμηνείας.
Εύγε στον Βασίλη και για τις παρατηρήσεις του.


ευχαριστίες σε όλους,
Δημήτρης
 
Last edited:

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#3
Σχόλια Β. Ζάχαρη για το "Εξελέξατο" του Στανίτσα:
"Παράδειγμα σύντμησης γραμμών και εκκλησιαστικής ερμηνείας βλέπουμε σε αυτό το κοινωνικό βασισμένο στις γραμμές μεν του Πέτρου τις οποίες συντέμνει όμως ο αοίδιμος άρχων (για λόγους που αγνοώ). Ακολουθεί το κείμενο μέχρι και το σημείο του «…ηρετί(σατω)…», από το οποίο και μετά αυτοσχεδιάζει. Εντός των τετραγώνων είναι οι γραμμές που ακολουθεί και εκτός αυτές που παραλείπονται.
Γνώμη μου είναι πως θα ήταν καλύτερο χωρίς την σύντμηση, αλλά ακόμα κι έτσι έχει την «χάρη» του."

Προς όφελος των φιλομούσων και ενόψει της εορτής του Ευαγγελισμού, παραθέτω μια παλαιότερη "έκδοση" (version) του ιδίου Κοινωνικού, όπως αποτυπώθηκε σε χαρτί από το χέρι του Άρχοντος (τότε) Λαμπαδαρίου της Μ.Χρ.Ε. Θρασ. Στανίτσα, και δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά στο βιβλίο "Θ. Λειτουργία" (Πανδέκτη Εκκλησ. Μουσικής, τ. Γ΄, Αθήνα 2006, σελ. 518-520) του διατελέσαντος Δομεστίκου αυτού Δημοσθ. Παϊκοπούλου.

Παρατηρήσεις :
1) έχει σαφέστατα συντεθεί "επί τη βάσει" του Πέτρου Πελοποννησίου
2) είναι μεν σύντμηση αλλά ακολουθεί σε (αρκετά) μεγαλύτερο βαθμό το κλασικό κείμενο, κυρίως στο "ηρετίσατο αυτήν" (πρβλ. το επισυναφθέν σημειωμένο κείμενο του Πέτρου)
3) αποτελεί υπόδειγμα επεξεργασίας και (καταγεγραμμένης) ερμηνείας-ανάλυσης των κλασικών γραμμών
4) καταφάσκει την ελευθερία μουσικής έκφρασης και δημιουργικής ανασύνθεσης (= εξέλιξης) των παλαιοτέρων μαθημάτων

Δημήτριος Ζαγκανάς
 

Attachments

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#4
Eνα έχω να πω: είναι απο τα καλύτερα κομμάτια που έχω ακούσει από τον άρχοντα. Τι τέχνη... Πώς δένει τις γραμμές μεταξύ τους? τις συντμήσεις τις κάνει σίγουρα απ' έξω εκείνη την ώρα κ δεν τις έχει γραμμένες από πριν απ το σπίτι εννοείται... Αυτό δείχνει τις γνώσεις αλλά κ την εμπνευση του.



Β. Ζαχαρης:
Παράδειγμα σύντμησης γραμμών και εκκλησιαστικής ερμηνείας βλέπουμε σε αυτό το κοινωνικό βασισμένο στις γραμμές μεν του Πέτρου τις οποίες συντέμνει όμως ο αοίδιμος άρχων (για λόγους που αγνοώ).
Νομίζω για λόγους συντομίας

Ακολουθεί το κείμενο μέχρι και το σημείο του «…ηρετί(σατω)…», από το οποίο και μετά αυτοσχεδιάζει. Εντός των τετραγώνων είναι οι γραμμές που ακολουθεί και εκτός αυτές που παραλείπονται.

Γνώμη μου είναι πως θα ήταν καλύτερο χωρίς την σύντμηση, αλλά ακόμα κι έτσι έχει την «χάρη» του.

Απ' ότι νομίζω το λέει απ' έξω κ μπορεί να μη θυμόταν ακριβώς το σημείο ή να το έκοψε πάλι χάριν συντομίας...
Κατα τη γνώμη μου η θέση στο "εις κατοικίαν" είναι κορυφαία!


Προσέξτε τον χρόνο που χρησιμοποιεί ο οποίος είναι μεν αργός-αλλά όχι ελεύθερος και οπωσδήποτε όχι σύντομος όπως ακούμε σε παλαιότερες ηχογραφήσεις από το Πατριαρχείο, πράγμα που μας κάνει να υποθέσουμε ότι ο σύντομος αυτός χρόνος επιβαλλόταν από ανάγκες (π.χ. βιασύνης ή επειδή υπήρχε «πίεση» να τελειώσει το κοινωνικό στο «Μετα φόβου»). Και δεδομένης αλλαγής αυτών των αναγκών βλέπουμε και αλλαγή στην εκτέλεση. (δεν μπορεί τα κοινωνικά να γράφτηκαν για την ταχύτητα του «Γεύσασθε» όπως το ακούμε από τον Στανίτσα στις ηχογραφήσεις τις Μ.Εβδομάδας του 1958)

Βασίλης Ζάχαρης

Το γεύσασθε είναι προηγιασμένη που ο ιερέας βγαίνει γρηγορότερα όπως κ στο νυν αι δυνάμεις...
Σε αινείτε που τον έχω πάλι υπάρχει τάση συντμησης των κομματιών σε συντομότερα αλλά ο χρόνος ειναι αργοτερος.



Ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο σου
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#5
Επαναλαμβάνω κάτι το οποίο η ομήγυρις ... καταπίνει- εκτός κάποιων ευάριθμων μηνυμάτων

Για να τεντώσουμε τα αυτιά μας και τα μάτια και να δούμε τί (δεν) κάνει ο Στανίτσας στο κοινωνικό αυτό! Προσέξτε και εξηγήστε από πού (δεν) έλκεται, αλλά και γιατί; Μήπως τελικά αυτό δεν είναι τέχνη;Ο αείμνηστος δε χρειαζόταν να σκέφτεται μόρια κλπ (χρυσά και απαραίτητα,στη θεωρία βέβαια) για να εκτελέσει τόσο υποδειγματικά αυτή την κλασική σύνθεση. Είχε κάνει βίωμα όμως τον ήχο και τα μυστικά του. Την εκτέλεση του Κοινωνικού τη θεωρώ υπόδειγμα ερμηνείας.

Και για να ξαναρωτήσω: Τί (δεν) κάνει ο Στανίτσας με τον Γα σε αυτό το Κοινωνικό. ΓΙΑΤΙ; Είναι σωστό ή λάθος; Μήπως αγνοούσε τη διάκριση α' ήχου και άγια παπαδικού;Μάλλον όχι, αφού ειδικά τον άγια τον απέδιδε αριστουργηματικά! Τί λέει η θεωρία; Την ξέρει ή όχι ο άρχοντας; Γιατί μας αρέσει η εκτέλεση; Μόνο λόγω της φωνής, λόγω του ύφους; Αν όλα αυτά ισχύουν τί γίνεται με τις έρμες τις έλξεις;;; Το ζήτημα της απόδοσης του μέλους είναι κεφαλαιώδες.
Αναμένω εις μάτην μάλλον... Ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω...
 
Last edited:

mimi

Georgios K. MICHALAKIS
#7
Να με βοηθησετε να ΚΑΤΑΛΑΒΩ την ερωτησιν, παρακαλω

Ο φίλτατος Βασίλης καθάρισε συν τοις άλλοις το κοινωνικό '' Εξελέξατο'' σε ήχο α΄από μια υποδειγματική εκτέλεση του Στανίτσα, που μας προσέφερε ευγενώς ο Παναγιώτης.

Ακολούθησαν κάποιες ωραιότατες παρατηρήσεις


http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4352&postcount=5

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4394&postcount=7

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4405&postcount=8
Τα ως ανωθι ποστσ οίλοθν περι συντμησιν μοθσικων γραμμων=μουσικων τυπων και οχι δια ελξεις

Οσο δια τα υππολοιπα,

αλλά στο ερώτημά μου- πλην ελαχίστων περιπτώσεων- εκκώφευσε το πλήθος.

Επαναλαμβάνω την ερώτηση και απευθύνομαι προς κάθε μουσικολογούντα, θεωρητικό και ό,τι άλλο θέλει να αποκαλεί ο καθένας τον εαυτό του (στην Ελλάδα είσα ό,τι δηλώσεις, στη Βυζαντινή Μουσική ειδικά ( ως επί το πλείστον) αυτοχειροτονείσαι: μουσικολόγος, μουσικοδιδάσκαλος, διπλωματούχος, παπλωματούχος, κι έτσι γεμίσαμε μουσικοδιδασκάλους, άγγλους, γάλλους, πορτογάλους και οίμοι αρχι-παπαγάλους οι περισσότεροι των οποίων όταν ανοίξουν το στόμα τους -στην καλύτερη των περιπτώσεων- ακούγονται σαν τους γάλους (=τα αρσενικά από τις γαλοπούλες κ.ο.κ.)

Αντιγράφω λοιπόν κάτι το οποίο η ομήγυρις ... καταπίνει- εκτός κάποιων ευάριθμων μηνυμάτων

Για να τεντώσουμε τα αυτιά μας και τα μάτια και να δούμε τί (δεν) κάνει ο Στανίτσας στο κοινωνικό αυτό! Προσέξτε και εξηγείστε από πού (δεν) έλκεται, αλλά και γιατί; Μήπως τελικά αυτό δεν είναι τέχνη;Ο αείμνηστος δε χρειαζόταν να σκέφτεται μόρια κλπ (χρυσά και απαραίτητα,στη θεωρία βέβαια) για να εκτελέσει τόσο υποδειγματικά αυτή την κλασική σύνθεση. Είχε κάνει βίωμα όμως τον ήχο και τα μυστικά του. Την εκτέλεση του Κοινωνικού τη θεωρώ υπόδειγμα ερμηνείας.

Και για να ξαναρωτήσω: Τί (δεν) κάνει ο Στανίτσας με τον Γα σε αυτό το Κοινωνικό. ΓΙΑΤΙ; Είναι σωστό ή λάθος; Μήπως αγνοούσε τη διάκριση α' ήχου και άγια παπαδικού;Μάλλον όχι, αφού ειδικά τον άγια τον απέδιδε αριστουργηματικά! Τί λέει η θεωρία; Την ξέρει ή όχι ο άρχοντας; Γιατί μας αρέσει η εκτέλεση; Μόνο λόγω της φωνής, λόγω του ύφους; Αν όλα αυτά ισχύουν τί γίνεται με τις έρμες τις έλξεις;;; Το ζήτημα της απόδοσης του μέλους είναι κεφαλαιώδες.
Αναμένω, εις μάτην μάλλον... Ο έχων ώτα ακούειν, ακουέτω...

τα Εληνικα μου ειναι ισοσ ΠΤΩΧΑ και ΔΕΝ καταλαβαινο ΕΝΑ συγκεκριμμενο ερωτημα

Οι δικεσ μου ερωτησεισ ειναι παντος ΞΑΣΤΕΡΕΣ ==

πχ
Ειναι η ιδεν καμει φαλτσος ο Α η ο Β

Καμει η δεν καμνει διαστημα του Πιανου



Το ωα ανωθι ηχητικον αρχειον ΔΕΝ το ακοθσα διοτι εδυσκολεθτικα να το κατεβασω

Θα το ακουσω ομως

Με απλα Ελληνκα, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ

== εαν καμνει καποιαν ελξιν εις καποιο σημειον ο Στανιτσασα να ειμσστε πληροφορημενοι, παρακαλω, σε σχεδον πιο λεπτο της ηχογραφησεως

==εαν αυτη η ελξις ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ να εκτελεσθη οχι εις το κόμματι οπου ψαλλει ; == λόγου ηχου, λογου χρονικης αγωγης, λογου καταμετρησεως χρονοθ, λογου το ΠΟΣΟ χρονικοα Διαστημα εξαντλει ο ελκομενος φθογγος


===εαν αυτη η ελξις ΟΜΟΙΑΖΕΙ με τις ελξεις καποιων αλλων μοθσικολογωνα


=====εαν καμνει ΕΠΑΝΑΛΥΠΤΙΚΩΣ αυτην την ΙΔΙΑΝ ελξιν εντος της ηχογραφησεως == δηλαδη ήπως η ερωτησισ ειναι επισης == δια ακοθσατε και γραψατε μας ΠΟΣΕΣ πορες καμνει αθτην τηε ελξιν ο Στανιτσας


Εν ολιγοις ΔΕΝ εκαταλαβα το ερωτημα

Εαν με βοηθησετε να το ΚΑΤΑΛΑΒΩ, ευχαριστως να ασχοληθω μηπως μαθω κατι οπου να μου #εξεφυγε#

Ευχαριστω











==
 

mimi

Georgios K. MICHALAKIS
#8
Ακουσα το #εξελεξατο# του Στανιτσα

Εναν καλoφωνικον Ειρμον μάς λεγει, οπως δηλαδη ψαλλη καπου αλλου το #Εφριξε γη#


ΟΥΔΕΜΙΑ σχεσις με την ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΝ καταμετρησιν ΧΡΟΝΟΥ των κοινωνικων

Κατι ανεβωκατεβασματα ΑΣΧΕΤΑ ως προς το εκκλησιαστικον ΣΟΒΑΡΟΝ υφος των κοινωνικον

ΠΑΛΙΝ Ιακωβον να ακουσετε
και Τσολακιδην

Οσα δια τα διαστηματα ομως == ΔΕΝ ακουσα τιποτες το ιδιαιτερον το οποιο να #σοκαρε# η το οποιον να εμοιαζε με διαστημα ελξεως καποις 72 μόρισας κλιμακος επιτροπης η και καποιας #ελξεως# κατα την #μέθοδον# και #σχολην# Καρα

Τι πρεπει να καταλαβω απ ολα αυτα;

Οτι εκαμνε καποες συντμησεις η #variations# καποιων μελωδικων γραμμων η οτι επιδησε και γραμμες;

Αυτα τα γνωριζομεν απο ΠΑΙΔΑΚΙΑ οσοι μαθαμε με Πατριαρχικους η παραδοσιακους


Να καταλαβομεν επισης οτι που και που ετρωγε μοναδα χρονου απο εδω, και την προσθετει η δεν την προσθετει λιγο πιο περα; Αυτο το #επροσεξαν# καποιοι #σοφοι διδασκαλοι# οπως το επροσεξε ο Βουδουρης;

Εν ολιγοις, ΤΙ σχεση εχουν αλλ αυτα οπου μας εγραψε ο Βασιλειος με την #μεθοδον# Καρα;

Ακομη και οι εκδοσεις Ζωης επροσπαθησαν να #συντεμνουν#== ανεπιτυχως βεβαια, βαζοντας παρενθεσεις




Οσο δια αυτο οπου γραφει ο Δημητριος


μια υποδειγματική εκτέλεση του Στανίτσα
θα ελεγα ΟΧΙ = ακροβασιες καμνει

ΔΕΝ ειναι κοινωνικο αυτο οπου λεγει ο Στανιτσας

Εναν ΑΠΗΓΟΡΕΥΜΕΝΟΝ εν τοις Πατριαρχειοις εν ωρα της ακολουθειας ΧΡΟΝΟΝ ΚΑΛΟΦΩΝΙΚΟΝ μας αποδιδει

Οταν εψαλλε το #Γευσασθε# απεναντι απο τον Πριγγο, δεν μάς το εκαμνε ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ με glissando κτλ, εαν και το μυριοβολισε κι εκεινο


ΕΚΤΟΣ απο τα διαστηματα, ΤΙΠΟΤΕΣ αλλο δεν ειναι αξιον μιμησεως σε αυτο το ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ κοινωνικο, και ΜΗΝ το προσπαθητε, διοτι ΕΞΩ θα πεσετε οσοι λατρευετε τον Στανιτσαν
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#9
Ακου Στανίτσα να μαθαίνεις................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Ο Δημήτριος εννοούσε μάλλον ότι ΔΕΝ κάνει καθόλου την έλξη του Γα προς τον Δι κ απευθύνεται στους υποστηρίζοντες τη σχολή Καρά ρωτώντας τους το γιατί...
Είναι λάθος που δεν την κάνει?
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
#10
Απ ότι ξέρω ο Άρχοντας διάβαζε γύρω στις 5 με 8 ὠρες τη μέρα, θεωρία και μέλη. Δυστυχώς δεν ζούσα τότε να τον ρωτήσω αν ήξερε την συγκεκριμένη θεωρία για την δίεση του Γα (αν ήταν έτσι θα είχα λύσει προ πολλού και άλλες απορίες μου).
Όσον αφορά ορισμένες έλξεις, όπως είναι φανερό είχαν "καταργηθεί" στον Πατριαρχικό Ναό απο τον Ναυπλιώτη (ίσως και παλιότερα - μακάρι να ακούσουμε κάποτε και Βιολάκη για να έχουμε πιο ολοκληρωμένη άποψη)
Το κοινωνικό μας αρέσει(χωρίς αξιολογική ιεράρχηση - όλα χρειάζονται):
α)για την φωνή
β)για την εκτέλεση
γ)για την τέχνη της αφομοίωσης και προσωπικής ερμηνείας του μέλους
δ)για την άρτια χρονική αγωγή και τα άριστα (ή σχεδόν άριστα) πατήματα στα διαστήματα
ε)γιατί είναι ένα σπάνιο ηχητικό ντοκουμέντο που
στ)δεν θα ξανακουστεί live (με την μοναδική αυτή απόδοση)
Όσον αφορά την συγκεκριμένη έλξη, επειδή δεν έχω χρόνο, όποιος έχει αν μπορεί ας παραθέσει σχετικά με το "ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΘΕΩΡΙΑ;" Η απορία που μου γεννιέται είναι αν λέει περι αυτού κάτι ο Ψάχος ή ο Καμαράδος... Ευχαριστώ.

Πάμε Διαφημίσεις (κλεμμένο):eek::eek::eek:
 
#11
To xρονο που καταναλωνετε μιλωντας για αυτα τα ανοητα θεματα, θα μπορουσατε να μελετατε...θα ελεγε ο Αρχοντας

:cool:




QUOTE=Lampadarios;4554]Απ ότι ξέρω ο Άρχοντας διάβαζε γύρω στις 5 με 8 ὠρες τη μέρα, θεωρία και μέλη. Δυστυχώς δεν ζούσα τότε να τον ρωτήσω αν ήξερε την συγκεκριμένη θεωρία για την δίεση του Γα (αν ήταν έτσι θα είχα λύσει προ πολλού και άλλες απορίες μου).
Όσον αφορά ορισμένες έλξεις, όπως είναι φανερό είχαν "καταργηθεί" στον Πατριαρχικό Ναό απο τον Ναυπλιώτη (ίσως και παλιότερα - μακάρι να ακούσουμε κάποτε και Βιολάκη για να έχουμε πιο ολοκληρωμένη άποψη)
Το κοινωνικό μας αρέσει(χωρίς αξιολογική ιεράρχηση - όλα χρειάζονται):
α)για την φωνή
β)για την εκτέλεση
γ)για την τέχνη της αφομοίωσης και προσωπικής ερμηνείας του μέλους
δ)για την άρτια χρονική αγωγή και τα άριστα (ή σχεδόν άριστα) πατήματα στα διαστήματα
ε)γιατί είναι ένα σπάνιο ηχητικό ντοκουμέντο που
στ)δεν θα ξανακουστεί live (με την μοναδική αυτή απόδοση)
Όσον αφορά την συγκεκριμένη έλξη, επειδή δεν έχω χρόνο, όποιος έχει αν μπορεί ας παραθέσει σχετικά με το "ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΘΕΩΡΙΑ;" Η απορία που μου γεννιέται είναι αν λέει περι αυτού κάτι ο Ψάχος ή ο Καμαράδος... Ευχαριστώ.

Πάμε Διαφημίσεις (κλεμμένο):eek::eek::eek:[/QUOTE]
 
#12
To xρονο που καταναλωνετε μιλωντας για αυτα τα ανοητα θεματα, θα μπορουσατε να μελετατε...θα ελεγε ο Αρχοντας :cool:

Lampadarios: Απ ότι ξέρω ο Άρχοντας διάβαζε γύρω στις 5 με 8 ὠρες τη μέρα, θεωρία και μέλη. Δυστυχώς δεν ζούσα τότε να τον ρωτήσω αν ήξερε την συγκεκριμένη θεωρία για την δίεση του Γα (αν ήταν έτσι θα είχα λύσει προ πολλού και άλλες απορίες μου).
Όσον αφορά ορισμένες έλξεις, όπως είναι φανερό είχαν "καταργηθεί" στον Πατριαρχικό Ναό απο τον Ναυπλιώτη (ίσως και παλιότερα - μακάρι να ακούσουμε κάποτε και Βιολάκη για να έχουμε πιο ολοκληρωμένη άποψη)
Το κοινωνικό μας αρέσει(χωρίς αξιολογική ιεράρχηση - όλα χρειάζονται):
α)για την φωνή
β)για την εκτέλεση
γ)για την τέχνη της αφομοίωσης και προσωπικής ερμηνείας του μέλους
δ)για την άρτια χρονική αγωγή και τα άριστα (ή σχεδόν άριστα) πατήματα στα διαστήματα
ε)γιατί είναι ένα σπάνιο ηχητικό ντοκουμέντο που
στ)δεν θα ξανακουστεί live (με την μοναδική αυτή απόδοση)
Όσον αφορά την συγκεκριμένη έλξη, επειδή δεν έχω χρόνο, όποιος έχει αν μπορεί ας παραθέσει σχετικά με το "ΤΙ ΛΕΕΙ Η ΘΕΩΡΙΑ;" Η απορία που μου γεννιέται είναι αν λέει περι αυτού κάτι ο Ψάχος ή ο Καμαράδος... Ευχαριστώ.

Πάμε Διαφημίσεις (κλεμμένο):eek::eek::eek:
Συμφωνώ για την ανάγκη μελέτης, διαφωνώ με το επίθετο «ανόητα» Πώς να το κάνουμε; Μερικοί ψάχνουν και μάλιστα χρησιμοποιούν ... μεζούρα και ...μικροσκόπια για να μετρούν ... άτομα και μόρια (π=3,14159.....):D
Όσο για την απορία του φίλου Lampadarios υπάρχει απάντηση απ' τον ίδιο τον Στανίτσα! Ο ΓΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ! και η έλξη που υφίσταται είναι Φυσική και σε καμιά περίπτωση εν διέσει, εκτός και είναι σημειωμένη.
Και ο ακηκοώς μεμαρτύρηκε και οίδαμεν ότι αληθής εστιν η μαρτυρία αυτού!:D
Όσο για την εκτέλεση του Κοινωνικού, ο άνθρωπος ήταν 20 χρόνια Άρχων Λαμπαδάριος με τον Πρίγγο Άρχοντα Πρωτοψάλτη σιγά μην ήθελε βιβλίο για να ψάλλει ένα Κοινωνικό, όταν είχε στο μυαλό του κατόπιν μελέτης άπειρο πλήθος κλασικών θέσεων της παπαδικής!
Τό 'πα σωστά;
Διαφημίσεις (αντιγραμμένο:D)
 
Top