Κιαμηλίδης Βασίλειος

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#1
[Σημείωμα συντονιστή] Η συζήτηση αυτή μεταφέρθηκε από άλλο θέμα στο οποίο ξεκίνησε.

------------------------------------------------------------------------------------------


Τα ΦΑΛΤΣΑ του Καρα και των συν αυτω =ΕΝΑ παραδειγμα =ΛΑΡΥΓΓΙΣΜΟΙ


Ψαλατε κι εσειις ενα κομματι να ακουσωμεν κατα ποσον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΣ επωθεληθηκατε


ΓΚΜ

Κι εγω θεωρω μμμμμμικρους οσους καταποντιζουν την ψαλτικην μας παραδοσιν με μανιακες προσδιορισεις ΑΠΟΜΟΝΟΜΕΝΩΝ στοιχειων της ψαλτικης, χωρις να τους εχει ΔΙΟΡΘΩΣΕΙ ποτες παραδοσιακος ψαλτης σε οτι αποδιδουν

Ενα ηχογραφικον δειγμα εκ μερους σας, επαναλαμβανω, ισως μας πεισιε ολους το κατα ποσον εκαταλαβατε περι των ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΩΝ, ΑΥΘΕΝΤΙΚΩΝ και ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ Μ-Ε-Γ-Ι-Ι-Ι-Ι-Σ-Τ-Ω-Ν ψαλτων

Γεωργιος

Κ. Μιχαλάκη χαίρε.
Είμαι ο Βασίλειος Κιαμηλίδης από την Βέροια, που έγραψα το από 15-03-2008 μήνυμα στο Ψαλτολόγιο.
Σας ευχαριστώ που ασχοληθήκατε με την ταπεινότητά μου. Ειλικρινά δεν το περίμενα, και όλως τυχαίως το είδα σήμερα 25/03/2008 ώρα 23:42΄ ώρα Ελλάδος, και σας απαντώ με παρόν μήνυμα.
Σήμερα είμαι 59 ετών και ασχολούμαι από το 1982 με την ιεροψαλτική. Είμαι ένας Ιεροψάλτης αυτοδίδακτος (δεν πήγα σε καμία σχολή) . Έμαθα να ψάλω ακούγοντας αρχικά εκπομπές από το ραδιόφωνο, και μελετώντας το Θεωρητικό του Χρυσάνθου, και του Ευθυμιάδη.
Επειδή παίζω πρακτικά μουσικό όργανο (χωρίς τάστα), (ότι ακούω το παίζω, έτσι ερμήνευσα και ερμηνεύω τα διαστήματα.
Δεν είμαι σε θέση και ούτε θέλω να αντιπαρατεθώ, απλά ψάλω στον Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Κουλούρας Βέροιας.
Σας ευχαριστώ για την μεγάλη και γνωστή σε όλους μεγάλης σας προσφορά στην Βυζαντινή Μουσική, και σας επισυνάπτω όπως ζητήσατε, για να δείτε και εσείς κατά πόσον επωφελήθηκα.
Σας ευχαριστώ και σας χαιρετώ.
 

Attachments

Βασίλης Κιαμηλίδης

Βασίλης Κιαμηλίδης
#2
Κ. Μιχαλάκη και πάλιν και πάντοτε χαίρε.
Είμαι ο Βασίλειος Κιαμηλίδης από την Βέροια. Θέλω να συμπληρώσω στο προηγούμενο μου μήνυμα, τις ιδιαίτερες ευχαριστίες μου για τα όσα πολύ σημαντικά προσφέρετε εις δόξαν Θεού και της Βυζαντινής μας Μουσικής, και διανέμετε την μεγάλην σας προσφορά μέσω του διαδυκτίου εις όλον τον κόσμον. Είμαι και εγώ ένας από αυτούς που ευεργετήθηκαν από εσάς.
Ειλικρινά σας θαυμάζω, ως προς την ενεργητικότητά σας, και τον θείον σας έρωτα για την Βυζαντινή μας Μουσική. Τι παραγωγικότητα είναι αυτή?? Πηγάζει βέβαια από την μεγάλη σας γνώση για την Βυζαντινή μας Μουσική, (και όχι μόνον βέβαια) καθώς και την ορθόδοξη πίστη σας για αυτήν.
Οι οποιεσδήποτε απόψεις σας που εκφράζετε πιστεύω ότι είναι καλοπροαίρετες, και τις μελετώ με προσοχή και πολύ ενδιαφέρον.
Έπίσης σας ενημερώνω, ότι διαβάζω και γράφω μουσική στην Βυζαντινή σημειογραφία για προσωπικές μου βέβαια ανάγκες, ενώ ψάλω πάντα από μουσική διφθέρα και πάντα μετά από προηγούμενη μελέτη και αυτοέλεγχο, για την αποφυγή παρεκτροπών.
Επισυνάπτω και δύο Θεοτοκία τα οποία έψαλλα στις 13-11-2007, ενώ μπορώ να σας επισυνάψω και ότι άλλο ζητήσετε.
Σας ευχαριστώ και σας χαιρετώ.[/quote]
 

Attachments

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#3
Βασίλης;4693 said:
Κ. Μιχαλάκη και πάλιν και πάντοτε χαίρε. .................
........................................................................................................
Επισυνάπτω και δύο Θεοτοκία τα οποία έψαλλα στις 13-11-2007, ενώ μπορώ να σας επισυνάψω και ότι άλλο ζητήσετε.
Σας ευχαριστώ και σας χαιρετώ.
Γεια Σου Μεγαλε Βασιλη . Το μερακι δεν κρυβεται . Να εισαι καλα .
 

mimi

Georgios K. MICHALAKIS
#5
Eκ του ΜΗΔΕΝΟΣ !

Προς Βασιλειον Κιαμηλιδην



http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4226&postcount=8

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4680&postcount=113

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=4693&postcount=114




Αγαπητε Βασιλειε

Εδιαβασa τα ευγενικα σας λογια καιε σας ευχαριστω


Εαν εζητησα ηχoγραφησεις, ητο δια να αποδειξω οτι ΟΠΟΙΟΣ #ανακατεβετε# με Καρα βγαινει #φαλτσος#


Καταλαβαινω τον ενθουσιαμος σας, αλλα αυτο με μ ενδιαμερει ακομη περισσοτερον ειναι το ΤΙ επαραλαβαμεν και το ΤΙ ΘΑ ΑΦΗΣΩΜΕΝ εις τις επωμενς γενναιες


Θεωρω οτι ο Καρας και οι συν αυτω ΔΕΝ επαραλαβαν, αλλα ΕΠΗΡΑΝ οτι ηθελαν και οπως το ηθελαν, και το ΔΙΕΔΩΣΑΝ με τροπον ψστε να ΜΗΝ ακουγετε πια ΜΙΑ παραδοσιακη εκτελεσις εις τον Πλανητην

Ακουσα το δειγμα σας και εχω να πω τα εξης


Σας εδωσε ο Θεος ΠΟΛΥ ωραιαν φωνην


Εαν ακουτε ομως Καραν και τους συν αυτω, Ταλιαδωρoν, Βασιλικον κτλ, ΨΑΛΤΙΚΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΝ ΔΕΝ προκειται να απαγγειλετε


Ολα εξαρτουνται απο εσας=θελετε να ψαλλετε οπωs να ειναι η οπως πρεπει;


Εαν ειναι #οπως πρεπει#, θα επρεπε να αρχησετε εκ του ΜΗΔΕΝΟΣ == παραλλαγη κτλ οπως εκαμνα κι εγω τωρα τελευταια

Και να ακουγετε ΙΑΚΩΒΟΝ .... ΣΥΝΕΧΕΙΑ


Εαν εχετε μεν γλυκην φωνην και καλον χρονον, ΠΑΣΧΕΤΕ δε σε ΒΑΣΙΚΑ, ΠΑΡΑ πολυ Βασικα στοιχεια τουλαχιστον απο αποψεως διαστηματων


Το ΜΟΝΟ διαστημα οπου καταφερνετε παραδοσιακως ειναι το ΝΗ ΠΑ

Το Δι Κε το καμνετε κατα 90 της εκατο ΧΑΜΗΛΟ = ΜΙΚΡΟ, οπως το πιανο

Το εχετε πετυχει μονον δυο η τρεις φορες

Δεν εχετε ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ εις τα διαστηματα

ΔΕΝ γινεται το καθε Πενταχορδον να το ακουμε ΠΟΤΕ υψωμενον =τουτεστην ΠΑΡΑΔΟΣΙΚΟΝ και ποτε χαμηλον =Δυτικον, οπως του Καρα, και αλλων

Υπαρχουν βεβαια εξαιρεσεις, αλλα ΔΕΝ ισχυουν εις τους υμνους οπου εψαλλατε


Εδιαλεξα διαφορα ΦΑΛΤΣΑ, διαστηματων τε και λαρυγγισμων

τα εβαλα το ενα διπλα απο το αλλο, δια να ακουσετε ΠΩΣ, πχ, ο ΚΕ του πλ Β ηχου ΔΕΝ ειναι εις την ιδιαν θεσιν, πραγμα το οποιον ΔΕΝ στεκει

Να ευρητε ενα διδασκαλον =Χαντζηχρονογλου, Πασχαλιδην, Πετριδη κτλ
να σας διορθωσει δυο τρεις φορες, οστε να καταλαβετε ΤΙ πρεπει να προσεχετε ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ εν ωρα παραλλαγης

Φαλτσα καμνωμεν ΟΛΟΙ, και πρωτος εγω

Θα επρεπε, ομως, να αποκτισετε ΓΝΩΣΙΝ περι του ΤΙ εστι φαλτσο και ΔΙΑΤΙ, ωστε να προσπαθητε να το αποφευγετε



Εβαλα κι εγω μιαν ηχογραφησιν #Ζωντανην# περιεχουσα φαλτσα, αλλα οπου θα πρεπει να προσεξετε ΠΟΣΟ υψηλα εκτελω πχ το Κε ως προς το Δι εν τω πλ Β ηχω

Επειδη θεωρω οτι υποστιριζετε ΚΑΡΑ, κι επειδη τον θεωρω ΑΣΧΕΤΟΝ τοσο τον ιδιον οσον ΟΛΟΥΣ οσοι #τραγουδουν# βασει της #μεθοδου# του, δι αυτο και εβαλα τα διαφορα απποκομματα εκ των ηχογραφησεων σας μαζι με τις ΦΑΛΤΣΕΣ ηχογραφησεισ αυτης της σχολης και νοοτροποιας

ΝΑ παρετε το ΔΕΙΓΜΑ, να ευρητε εναν δασκαλον σοβαρον, ο οποιος να το ακουση, και να σας δωσει να καταλαβετε ΠΟΥ ειναι το προβλημα των διαστηματων


Εαν θελετε, σας παιρνω ο ιδιος τηλεφωνον ενα βραδυ == ΔΕΝ πληρωνω τιποτες == και τα λεμε == αλλα ΟΧΙ εαν υποστιριζετε Καρα, οποιοσδηποτε και να ειναι ο λογος

Η Μεθοδος Καρα ΔΕΝ εχει θεσιν εις τοις αναλογιοις



Καποιος με πτυχεια κτλ ψαλτικης μου εζητησε την γνωμην μου

Εζητησα να ηχογραφηςσει ενα μαθημα τις αρεσκειας τοθ και να το ψαλλει

ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ =μια φορα ΠΟΛΥ αργως και μια Συντομετερα

ΜΕΛΟΣ=μια φορα ΠΟΛΥ αργως και μια Συντομετερα

Ουτως, εκμνα ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ αναμεταξυ οτι ειχα ψαλλει ΣΩΣΤΑ και οτι ητο ΦΑΛΤΣΟ

Πρεπιε το μικροφωνο να ειναι ΚΟΝΤΑ ΧΩΡΙΣ αντιλλαλον, αλλα ΟΧΙ ΠΟΛΥ κοντα δια να μεν εχωμεν και παρασιτα

Ειναι μελος του φορουμ == εαν το ζητηςσετε δημοσιως, ισως θελησει να σας το στειλει η και να το μοιρασυει και με τους υπολοιπους

Παντως, με ευχαριστησε και με #συγχωρεσε# δια τον τροπον οπου εκφραζομαι!


Οπως και εκαταλαβατε ορθως, εχω ΜΕΡΙΜΝΑΝ περι του ΤΙ επαραλαβαμεν και ΤΙ θα αφησωμεν εις τους επωμενους


Σας ευχαριστω και παλιν δια το Χριστιανικον και ενθαρυντικον σας μυνημα

Γεωργιος

Λογου Σιμωνοκαραιτικης δικτατοριας, ΔΕΝ μου επιτρεπουν να εκφραζομαι οπως δελω εις το φορουμ =ενω οι οπαδοι τις παραταξεως λεγοuιν ΟΤΙ θελουν και ΟΠΩΣ το θελουν,

δι αυτο και εδημιουργησα
blog =​

ORTHO PSALTOLOGION

εδω

http://psaltologiongkm.blogspot.com/





Ηχητικα αποσπασματα με ΦΑΛΤΣΑ​


Βαsiλeου Κ.

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...xcerpts_FALTSA_DIASTIMATA_LARYNGISMOS_001.mp3




ΓΚΜ
Ζωντανη ηχογραφησις

Ιερος Ναος Αγιου Νεκταριου, Βλαχιωτης, Λακωνια, 2000
Πανυγηρικος Εσπερινος
προεξαρχοντος του Σεβασμειωτατου Μητροπολιτου Μονεμβασιας και Σπαρτης, κκ Ευσταθιου

Δεξιος Χορος =Πρωψαλτης Μητροπολεως Σπαρτης και ο ψαλτης του ενοριακου ναου
Αριστερος Χορος ΓΚΜ και ενας αρχαριος νεος


Ειχα κατεβει Ελλαδ δια μιαν θειαν αρρωστον και τρεχαμε νοσοκομεια
Το προηγουμενον βραδυ ειχαμε καταιγηδες, και ξενυχτησαμε να γεμιζωμεν και να αδειαζωμεν κουβαδες
Ειχα ψαλλει Μεγ Εβδομαδα το 1997 και τιποτες εκτοτε

ΔΕΝ ειχα μουσικον κειμενον, αλλ ουτε εκαμνα και καποιαν προβαν
Με επονουσε ο λαιμος =απο το 1991 =αλλ ειμουν ακι κρυομενονς

ΔΕΝ γινοταν να ΜΗΝ καμνω φαλτσα
Τα φαλτσα αυτα, ομως, ειναι λογου φωνητικης ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ και ΟΧΙ λογου ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟΥ λαθους

Ο Πρωτοψαλτης ακουγετε εις το Στιχηρον Προσομοιον ως προς το #Ποιοιος Ευφημιων# του Β ηχου

Το Δογματικον Θεοτοκιον ΔΕΝ ειναι πετυχημενον, αλλα το Δοξαστικον των αποστιχων ειναι καπως καλυτερο

Αρκετα Παραδοσιακον ψαλσημο ακουγετε απο εναν ηλικιωμενον ιερεαν ο οποιος ψαλλει το ιδιομελον της Λιτης


http://graeca.mrezha.netu/upload/Mo...konias_Metropolitan_Eustathios_RVRB_LIVE2.mp3



888888888888_
888888888888


Να ακουσετε τα διαστηματα εδω

Εδω εχω πετυχει καποιαν σχεδον #ομεγενην# εκφρασην


http://graeca.mrezha.net/upload/Mon..._Horai_Hours_Petros_Ephesios_Iakovos_RVRB.mp3



http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...Vesp_Theotoke_Parthene_Berek_Mode_01_RVRB.mp3

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...Vesp_Theotoke_Parthene_Berek_Mode_02_RVRB.mp3


http://graeca.mrezha.netu/upload/Mo...Vesp_Theotoke_Parthene_Berek_Mode_03_RVRB.mp3


http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...otoke_Parthene_Berek_Mode_04_partial_RVRB.mp3


Τα υπολοιπα ειναι παλαιωτερα
http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...logia_Iakovos_mode_08_Phokaefs_v_001_RVRB.mp3

http://graeca.mrezha.net/upload/Mon...llenic_Various_ASPB_Label_2007_11_05_RVRB.mp3
 
Last edited by a moderator:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#7
Καταγόμενος από Λακωνία και γνώστης ταπεινός των εκεί ψαλτικών πραγμάτων, οφείλω να παρατηρήσω τα παρακάτω:

Πρωτοψάλτης του Μητροπολιτικού Ναού Σπάρτης το 2000 ήταν ο κ. Κων/νος Τσαγκαρούλης, αδελφός του Δασκάλου μου. Η ηχογράφηση που ακούμε εδώ είναι τόσο αλλοιωμένη ώστε δεν μπορώ καν να τον αναγνωρίσω... Μόνον λίγο στο "Και νυν" των Αποστίχων λόγω του ιδιότυπου ηχοχρώματος της φωνής του που αποδίδεται εδώ πολύ καλύτερα λόγω της ανεβασμένης βάσης την οποίαν επέλεξε ο ψάλλων το "Δόξα" των Αποστίχων. Προφανώς ο ψάλλων δεν ήταν ο βραχνιασμένος εκείνη τη μέρα κ. Μιχαλάκης, διότι η βάση στον τονοδότη βγήκε αρκετά υψηλή. Ίσως και να είναι, δεν ξέρω, δεν μπορώ να ξεχωρίσω λόγω της ηχογράφησης... Μπορώ να μιλήσω με ασφάλεια μόνο για τα πρόσωπα τα οποία ζήσει.

Τον κ. Κων/νο Τσαγκαρούλη λοιπόν τον άκουγα από μικρό παιδί μέσω του ραδιοφώνου λόγω ραδιοφωνικών αναμεταδόσεων της Θ. Λειτουργίας του Μητροπολιτικού Ναού κάθε Κυριακή, και φυσικά αργότερα αποό πολύ κοντά. ΔΕΝ αναγνωρίζω την φωνή του από την αλλοίωση... Και νομίζω πως ούτε και ο ίδιος θα ανεγνώριζε τη φωνή του.

Αλλά ακόμα και άλλος ψάλτης να είναι και να έχει γραφεί εκ παραδρομής "Πρωτοψάλτης Μητρόπολης Σπάρτης", η ηχογράφηση είναι πασιφανές ότι έχει αλλοιωθεί ηχητικά ή έστω δεν είναι καλής ποιότητας.

Εις πίστωσιν τούτου αναφέρω και ότι διάκονος τότε ήταν ο π. Γεώργιος Σκοπαράντζος, προκάτοχος μου στο Αναλόγιο και καλός φίλος, του οποίου το ηχόχρωμα και το "εκφωνητικό στυλ" ξεχωρίζω στο "Σοφία, Ορθοί" αλλά και πιο κάτω, αλλά και πάλι η φωνή είναι αλλοιωμένη.

Ακόμα και η φωνή του Αγίου Σπάρτης στο "Καταξίωσον" δεν είναι αναλλοίωτη. Από την ακουστική εμπειρία μου έχοντάς τον ακούσει, μόνο και μόνο από το ηχόχρωμα της κατάληξης του "Καταξίωσον", ως και των εκφωνήσεων "Ειρήνη πάσι" και της Αρτοκλασίας μπορώ να πω ότι είναι ο Άγιος Σπάρτης...

Εκτός πια και εάν σε όλα τα άλλα προβλήματα της ημέρας εκείνης συνέδραμε και βλάβη του μαγνητοφώνου ή της ηχητικής εγκατάστασης, τι να πω...

Πριν λοιπόν αντιπαρατεθούμε για οτιδήποτε πάνω σε διαστήματα κλπ. βασιζόμενοι σε προσωπικές και άλλες ηχογραφήσεις καλό θα ήταν να το κάνουμε με κ α θ α ρ έ ς ηχογραφήσεις χωρίς αλλοιώσεις και τεχνητά echo κλπ τα οποία αλλοιώνουν την πιστότητα των ηχογραφήσεων ώστε να μπορούν οι μεν κρίνοντες να μιλήσουν ξεκάθαρα και βάσιμα για το τι εννοούν, αλλά και οι κρινόμενοι να έχουν μια άποψη περί του "σωστού" και "παραδοσιακού" που τους παρουσιάζουν οι κρίνοντες. Φαντάζομαι δε ότι στο πλήθος των ηχογραφήσεων θα υπήρχαν και ηχογραφήσεις καλυτέρας ποιότητος αλλά και φωνητικής αποδόσεως του κ. Μιχαλάκη.

Αυτά ως καλοπροαίρετη (και χρήσιμη φαντάζομαι λόγω καταγωγής μου και αντιλήψεως των εκκλησιαστικών πραγμάτων στη Λακωνία) παρέμβαση και χωρίς διάθεση να θίξω κανέναν, αλλά επειδή πολύς λόγος (μέχρις και προσβολών κατά καιρούς από ότι έχω διαβάσει εδώ...) έχει γίνει περί ηχογραφήσεων και ορθών διαστημάτων και ύφους που πρέπει να ακούσουμε βασισμένοι σε αυτές και έως τώρα όλες οι ηχογραφήσεις που έχω ακούσει δεν είναι καθαρές ή απείραχτες από μέσα/πρίμα/μπάσα/echo, με αποκορύφωμα την παρούσα, επί της οποίας μπορώ να αποφανθώ ασφαλώς και καταληκτικά ως αυτήκοος και ζων γνώστης των φωνών των ειρημμένων προσώπων.


Χριστός Ανέστη!
 
Last edited:
Top