Κατηγορίες φωνών

kmironakis

π. Ευστάθιος
#1
Εδώ έχουμε ένα μπέρδεμα ειδικά σε αυτούς που ξεκινούν τώρα τι είμαι μπάσος, τενόρος.

Μπάσος 82 Hz 349 Hz
Βαρύτονος 89 Hz 392 Hz
Τενόρος 131 Hz 494 Hz
Αλτο 175 Hz 699 Hz
Σοπράνο 247 Hz 1175 Hz

Και ένας ανιχνευτής για να δούμε πού είμαστε πιο άνετα

http://www.seventhstring.com/tuner/tuner.html

Αυτό όμως είναι το δυτικό πρότυπο με τις υποκατηγορίες του, για εμάς θα χωρίσουμε ως εξής

1. βαρύς τύπος ή βαθύφωνους

έκταση κάτω Κε (110 Hz) έως κάτω κάτω Ζω (60 Hz)
μαρτυρίες γράφονται από πάνω και ο φθόγγος από κάτω

2. μέσος τύπος φωνής

έκταση από Ζω (120 Hz) έως τον Κε (220 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και από πάνω ο φθόγγος

3. οξύς τύπος φωνής

έκταση από άνω Ζω (240 Hz) έως άνω Κε (440 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και ο φθόγγος από πάνω αλλά με τόνο

Αυτή την κατάταξη έχει ο κ. Δ. Γαλάνης στο βιβλίο του Μαθήματα Βυζαντινής μουσικής και πιστεύω ότι ταιριάζει καλύτερα σε εμάς.

Βέβαια κάποιος με τα χρόνια αναπτύσσει τη φωνή του και μπορεί να έχει και 2 οκτάβες 16 φθόγγους έκταση ή και παραπάνω. Αυτό είναι σημαντικό να γίνεται για να έχουμε καλή συνεργασία είτε στον ίδιο χορό είτε με τον απέναντι.

Για να βρείτε το πλήρες εύρος γράφω όλη την διατονική (Α ήχος) με τις συχνότητες.
Και το ηχητικό το οποίο έγινε με το BZQ.

1s! npbgDKZNPBGH(D)KZNPBGH

από Νη (130 Hz) έως άνω άνω Δι ( 780 Hz)

View attachment ΝηεωςανωανωΔι.wav

Αυτό για του μέσους και οξύς.
Πάμε στους βαθύς, πάλι στο BZQ

1s! NZKDgbpnzkda(g)bpnzkda

από άνω Νη (260 Hz έως κάτω κάτω Γα (43 Hz)

View attachment ΑνωΝηεωςκατωκατωΓα.wav

Και ο πίνακας με τις συχνότητες ώστε να δείτε τα όρια σας.
Γενικά μακρυά από τα άκρα μας να έχουμε περιθώριο όχι δυο φθόγγους αλλά και 4 και πάνω!

Διατονικός
ΝΗ' 1042,9630
8
ΖΩ' 965,6530
10
ΚΕ 877,0238
12
ΔΙ' 781,3394
12
ΓΑ' 696,0943
8
ΒΟΥ' 644,4961
10
ΠΑ' 585,3432
12
ΝΗ' 521,4815
8
ΖΩ' 482,8265
10
ΚΕ 438,5119
12
ΔΙ' 390,6697
12
ΓΑ' 348,04715
8
ΒΟΥ' 322,2481
10
ΠΑ' 292,6716
12
ΝΗ' 260,7408
8
ΖΩ' 241,4133
10
ΚΕ 219,2560
12
ΔΙ 195,3349
12
ΓΑ 174,0236
8
ΒΟΥ 161,1240
10
ΠΑ 146,3358
12
ΝΗ 130,3704
8
ΖΩ 120,7067
10
ΚΕ, 109,6280
12
ΔΙ, 97,6674
12
ΓΑ 87,0118
8
ΒΟΥ 80,5620
10
ΠΑ 73,1679
12
ΝΗ 65,1852
8
ΖΩ 60,3533
10
ΚΕ, 54,8140
12
ΔΙ, 48,8337
12
ΓΑ 43,5059
8
ΒΟΥ 40,2810
10
ΠΑ 36,5840
12
ΝΗ 32,5926

Σύνολο 5 οκτάβες!!


π. Ευστάθιος
 

extra

Παλαιό Μέλος
#3
Εδώ έχουμε ένα μπέρδεμα ειδικά σε αυτούς που ξεκινούν τώρα τι είμαι μπάσος, τενόρος.

Μπάσος 82 Hz 349 Hz
Βαρύτονος 89 Hz 392 Hz
Τενόρος 131 Hz 494 Hz
Αλτο 175 Hz 699 Hz
Σοπράνο 247 Hz 1175 Hz

Και ένας ανιχνευτής για να δούμε πού είμαστε πιο άνετα

http://www.seventhstring.com/tuner/tuner.html

Αυτό όμως είναι το δυτικό πρότυπο με τις υποκατηγορίες του, για εμάς θα χωρίσουμε ως εξής

1. βαρύς τύπος ή βαθύφωνους

έκταση κάτω Κε (110 Hz) έως κάτω κάτω Ζω (60 Hz)
μαρτυρίες γράφονται από πάνω και ο φθόγγος από κάτω

2. μέσος τύπος φωνής

έκταση από Ζω (120 Hz) έως τον Κε (220 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και από πάνω ο φθόγγος

3. οξύς τύπος φωνής

έκταση από άνω Ζω (240 Hz) έως άνω Κε (440 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και ο φθόγγος από πάνω αλλά με τόνο

Αυτή την κατάταξη έχει ο κ. Δ. Γαλάνης στο βιβλίο του Μαθήματα Βυζαντινής μουσικής και πιστεύω ότι ταιριάζει καλύτερα σε εμάς.

Βέβαια κάποιος με τα χρόνια αναπτύσσει τη φωνή του και μπορεί να έχει και 2 οκτάβες 16 φθόγγους έκταση ή και παραπάνω. Αυτό είναι σημαντικό να γίνεται για να έχουμε καλή συνεργασία είτε στον ίδιο χορό είτε με τον απέναντι.

Για να βρείτε το πλήρες εύρος γράφω όλη την διατονική (Α ήχος) με τις συχνότητες.
Και το ηχητικό το οποίο έγινε με το BZQ.

1s! npbgDKZNPBGH(D)KZNPBGH

από Νη (130 Hz) έως άνω άνω Δι ( 780 Hz)

View attachment 98142

Αυτό για του μέσους και οξύς.
Πάμε στους βαθύς, πάλι στο BZQ

1s! NZKDgbpnzkda(g)bpnzkda

από άνω Νη (260 Hz έως κάτω κάτω Γα (43 Hz)

View attachment 98143

Και ο πίνακας με τις συχνότητες ώστε να δείτε τα όρια σας.
Γενικά μακρυά από τα άκρα μας να έχουμε περιθώριο όχι δυο φθόγγους αλλά και 4 και πάνω!

Διατονικός
ΝΗ' 1042,9630
8
ΖΩ' 965,6530
10
ΚΕ 877,0238
12
ΔΙ' 781,3394
12
ΓΑ' 696,0943
8
ΒΟΥ' 644,4961
10
ΠΑ' 585,3432
12
ΝΗ' 521,4815
8
ΖΩ' 482,8265
10
ΚΕ 438,5119
12
ΔΙ' 390,6697
12
ΓΑ' 348,04715
8
ΒΟΥ' 322,2481
10
ΠΑ' 292,6716
12
ΝΗ' 260,7408
8
ΖΩ' 241,4133
10
ΚΕ 219,2560
12
ΔΙ 195,3349
12
ΓΑ 174,0236
8
ΒΟΥ 161,1240
10
ΠΑ 146,3358
12
ΝΗ 130,3704
8
ΖΩ 120,7067
10
ΚΕ, 109,6280
12
ΔΙ, 97,6674
12
ΓΑ 87,0118
8
ΒΟΥ 80,5620
10
ΠΑ 73,1679
12
ΝΗ 65,1852
8
ΖΩ 60,3533
10
ΚΕ, 54,8140
12
ΔΙ, 48,8337
12
ΓΑ 43,5059
8
ΒΟΥ 40,2810
10
ΠΑ 36,5840
12
ΝΗ 32,5926

Σύνολο 5 οκτάβες!!


π. Ευστάθιος
Αγαπητε πατερα Ευσταθιε δεν το εχω υπ΄οψει μου το προαναφερθεν πονημα αλλα ο κ.Γαλανης κανει ενα ουσιωδες λαθος ,οι φθογγοι της Β.Μ. δεν εχουν σταθερο υψος και εξαρτωνται απο το ειδος της εκαστης φωνης εν αντιθεσει με την παγκοσμια μουσικη που ειναι σταθερου υψους .Τωρα οσον αφορα στην καταταξη των φωνων δεν ειναι ευκολο εγχειρημα και απαιτει πολυ εξιδικευμενο δασκαλο της μονωδιας με πολυχρονιες σπουδες και πειρα διοτι π.χη γενικη καταταξη μιας φωνης ειναι η πρωτη διαπιστωση π.χ.οξυφωνος (τενορος) εχει και υποκατηγοριες οσον αφορα την χροια ,τενορος λετζερος δηλ.ελαφρυς ,δραματικος ,λυρικολετζερος κλπ οι οποιοι στο μελοδραμα τραγουδουν διαφορετικο ρεπερτοριο κοκ.Παντως ο γενικος κανονας ειναι οτι οι καλλιεργημενες φωνες οποσδηποτε εχουν μια εκταση-τεσιτουρα στα ιταλικα δυο οκταβες.
Βασιλειος Γεωργουδης Πρωτοψαλτης σολιστ ΕΡΤ καθηγητης μονωδιας
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
#4
Τὰ κάτωθι σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὴν ψαλτικὴ καὶ ὄχι τὸ κλασικὸ τραγούδι ποὺ περιέχει τὶς ὑποκατηγορίες του ἀνάλογα μὲ τὸ ἠχόχρωμα ποὺ καθορίζει καὶ τοὺς ρόλους τῆς ὄπερας (π.χ. Λυρικὸς ἢ δραματικὸς τενόρος κλπ).

Κάθε φωνὴ ἔχει τρεῖς περιοχές: χαμηλή, μέση καὶ ὑψηλή, οἱ ὁποῖες χωρίζονται μὲ δύο συγκεκριμένα τονικὰ ὕψη τὰ λεγόμενα "περάσματα", τὰ ὁποῖα ἕνας ἔμπειρος καθηγητὴς φωνητικῆς μπορεῖ εὔκολα νὰ ἐντοπίσει, ἐφόσον ἀπὸ τὴν φύση μας στὰ σημεῖα αὐτὰ χάνεται ἡ στήριξη τοῦ ἀέρα, ὑπάρχει πρόβλημα σταθερότητας, καὶ ἀπαιτῆται εἰδικὴ ἀντιμετώπιση. Τὸ ποῦ βρίσκονται τονικὰ τὰ δύο περάσματα, καθορίζουν καὶ κατατάσσουν τὶς φωνές. Τὸ εὗρος τῆς γενικότερης φωνητικῆς ἔκτασης ἀπὸ κεῖ καὶ μετά, εἶναι θέμα φυσιολογίας, ἐκπαίδευσης, τεχνικῆς κλπ.
 

kmironakis

π. Ευστάθιος
#5
Σας ευχαριστώ πολύ κ. Βασίλη Γεωργουδη,
Το λάθος δεν είναι του κ. Γαλάνη αλλά δικό μου διότι πρόσθεσα δίπλα τις συχνότητες.
Ο λόγος είναι ο εξής τόσο στα προγράμματα βυζαντινής μουσικής μελωδός και BZQ ακούμε κάποιο συγκεκριμένο ύψος π.χ. ο Δι είναι 196 Hz, o Νη 130 Hz, ο Κε 220 Hz κλπ.
Και τα δυο μας δίνουν την δυνατότητα να κατεβάσουμε ή να ανεβάσουμε το τονικό ύψος αλλά πόσο;
Επίσης στους πίνακες τις επιτροπής ο Κε είναι στα 440Hz

http://analogion.com/forum/attachment.php?attachmentid=87858&d=1426952715

Αν μην τι άλλο αυτό φέρνει σύγχυση σε ένα μαθητευόμενο.

Συνεχίζοντας τις ταξινομήσεις περνάμε σε μια σύγχρονη την οποία είχα γράψει εδώ

http://analogion.com/forum/showpost.php?p=169275&postcount=4

ποια είναι η πιο μελωδική περιοχή της φωνής μας.

Και μια ακόμα ταξινόμηση σύγχρονη από τον Chuck Gilmore ανάλογα με το φωνητικό σου "κουσούρι" !!!

1. PULLED CHEST HIGH LARYNX > έχεις την τάση να ανεβάζεις τον λάρυγγα
2. LIGHT CHEST N.O CHEST > αδύναμες φωνές
3 FLIP FALSETTO > τάση να γυρίζεις σε ψεύτικη φωνή
4 MIX > μείξη άνω και κάτω φωνής

https://www.powertosing.com/

Ελπίζω να βοήθησα

π. Ευστάθιος
 
Last edited:
#6
Τὰ κάτωθι σὲ ὅ,τι ἀφορᾶ τὴν ψαλτικὴ καὶ ὄχι τὸ κλασικὸ τραγούδι ποὺ περιέχει τὶς ὑποκατηγορίες του ἀνάλογα μὲ τὸ ἠχόχρωμα ποὺ καθορίζει καὶ τοὺς ρόλους τῆς ὄπερας (π.χ. Λυρικὸς ἢ δραματικὸς τενόρος κλπ).

Κάθε φωνὴ ἔχει τρεῖς περιοχές: χαμηλή, μέση καὶ ὑψηλή, οἱ ὁποῖες χωρίζονται μὲ δύο συγκεκριμένα τονικὰ ὕψη τὰ λεγόμενα "περάσματα", τὰ ὁποῖα ἕνας ἔμπειρος καθηγητὴς φωνητικῆς μπορεῖ εὔκολα νὰ ἐντοπίσει, ἐφόσον ἀπὸ τὴν φύση μας στὰ σημεῖα αὐτὰ χάνεται ἡ στήριξη τοῦ ἀέρα, ὑπάρχει πρόβλημα σταθερότητας, καὶ ἀπαιτῆται εἰδικὴ ἀντιμετώπιση. Τὸ ποῦ βρίσκονται τονικὰ τὰ δύο περάσματα, καθορίζουν καὶ κατατάσσουν τὶς φωνές. Τὸ εὗρος τῆς γενικότερης φωνητικῆς ἔκτασης ἀπὸ κεῖ καὶ μετά, εἶναι θέμα φυσιολογίας, ἐκπαίδευσης, τεχνικῆς κλπ.
Για να μπορέσει ακόμα και ένας έμπειρος καθηγητής φωνητικής να κατατάξει μια φωνή θα πρέπει η φωνή να εκπαιδευτεί/αναπτυχθεί πλήρως. Το πρόβλημα με την λάθος κατάταξη αρχικά είναι ότι οι περισσότεροι έχουν υπανάπτυχτη την κεφαλική φωνή το οποίο οδηγεί στα λάθος συμπεράσματα. Τα περάσματα δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος να κατατάξης μια φωνή καθώς μπορεί κάποιος να τραβάει το πέρασμα πιο ψηλά απ'ότι βρίσκεται φυσικά.
 

extra

Παλαιό Μέλος
#7
Για να μπορέσει ακόμα και ένας έμπειρος καθηγητής φωνητικής να κατατάξει μια φωνή θα πρέπει η φωνή να εκπαιδευτεί/αναπτυχθεί πλήρως. Το πρόβλημα με την λάθος κατάταξη αρχικά είναι ότι οι περισσότεροι έχουν υπανάπτυχτη την κεφαλική φωνή το οποίο οδηγεί στα λάθος συμπεράσματα. Τα περάσματα δεν είναι ο καταλληλότερος τρόπος να κατατάξης μια φωνή καθώς μπορεί κάποιος να τραβάει το πέρασμα πιο ψηλά απ'ότι βρίσκεται φυσικά.
Πάρα πολύ σωστά το λέτε ,αλλά στην θεωρία όλα φαντάζουν εύκολα αλλά στην πράξη είναι πολύ δύσκολα ,κυρίως να αποκτήσουμε άρτια τεχνική και κυρίως συνειδητοποίηση να μην σφίγγουμε και να είμαστε χαλαροί στηριγμενοι στην αναπνοή ,ανοιχτο φάρυγγα και η σκέψη να καθοδηγεί την εκπόρευση της φωνής ψηλά στο κεφάλι.
 

Jianni12

Ιωάννης Τσούμαρης
#8
Εδώ έχουμε ένα μπέρδεμα ειδικά σε αυτούς που ξεκινούν τώρα τι είμαι μπάσος, τενόρος.

Μπάσος 82 Hz 349 Hz
Βαρύτονος 89 Hz 392 Hz
Τενόρος 131 Hz 494 Hz
Αλτο 175 Hz 699 Hz
Σοπράνο 247 Hz 1175 Hz

Και ένας ανιχνευτής για να δούμε πού είμαστε πιο άνετα

http://www.seventhstring.com/tuner/tuner.html

Αυτό όμως είναι το δυτικό πρότυπο με τις υποκατηγορίες του, για εμάς θα χωρίσουμε ως εξής

1. βαρύς τύπος ή βαθύφωνους

έκταση κάτω Κε (110 Hz) έως κάτω κάτω Ζω (60 Hz)
μαρτυρίες γράφονται από πάνω και ο φθόγγος από κάτω

2. μέσος τύπος φωνής

έκταση από Ζω (120 Hz) έως τον Κε (220 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και από πάνω ο φθόγγος

3. οξύς τύπος φωνής

έκταση από άνω Ζω (240 Hz) έως άνω Κε (440 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και ο φθόγγος από πάνω αλλά με τόνο

Αυτή την κατάταξη έχει ο κ. Δ. Γαλάνης στο βιβλίο του Μαθήματα Βυζαντινής μουσικής και πιστεύω ότι ταιριάζει καλύτερα σε εμάς.

Βέβαια κάποιος με τα χρόνια αναπτύσσει τη φωνή του και μπορεί να έχει και 2 οκτάβες 16 φθόγγους έκταση ή και παραπάνω. Αυτό είναι σημαντικό να γίνεται για να έχουμε καλή συνεργασία είτε στον ίδιο χορό είτε με τον απέναντι.

Για να βρείτε το πλήρες εύρος γράφω όλη την διατονική (Α ήχος) με τις συχνότητες.
Και το ηχητικό το οποίο έγινε με το BZQ.

1s! npbgDKZNPBGH(D)KZNPBGH

από Νη (130 Hz) έως άνω άνω Δι ( 780 Hz)

View attachment 98142

Αυτό για του μέσους και οξύς.
Πάμε στους βαθύς, πάλι στο BZQ

1s! NZKDgbpnzkda(g)bpnzkda

από άνω Νη (260 Hz έως κάτω κάτω Γα (43 Hz)

View attachment 98143

Και ο πίνακας με τις συχνότητες ώστε να δείτε τα όρια σας.
Γενικά μακρυά από τα άκρα μας να έχουμε περιθώριο όχι δυο φθόγγους αλλά και 4 και πάνω!

Διατονικός
ΝΗ' 1042,9630
8
ΖΩ' 965,6530
10
ΚΕ 877,0238
12
ΔΙ' 781,3394
12
ΓΑ' 696,0943
8
ΒΟΥ' 644,4961
10
ΠΑ' 585,3432
12
ΝΗ' 521,4815
8
ΖΩ' 482,8265
10
ΚΕ 438,5119
12
ΔΙ' 390,6697
12
ΓΑ' 348,04715
8
ΒΟΥ' 322,2481
10
ΠΑ' 292,6716
12
ΝΗ' 260,7408
8
ΖΩ' 241,4133
10
ΚΕ 219,2560
12
ΔΙ 195,3349
12
ΓΑ 174,0236
8
ΒΟΥ 161,1240
10
ΠΑ 146,3358
12
ΝΗ 130,3704
8
ΖΩ 120,7067
10
ΚΕ, 109,6280
12
ΔΙ, 97,6674
12
ΓΑ 87,0118
8
ΒΟΥ 80,5620
10
ΠΑ 73,1679
12
ΝΗ 65,1852
8
ΖΩ 60,3533
10
ΚΕ, 54,8140
12
ΔΙ, 48,8337
12
ΓΑ 43,5059
8
ΒΟΥ 40,2810
10
ΠΑ 36,5840
12
ΝΗ 32,5926

Σύνολο 5 οκτάβες!!


π. Ευστάθιος
Μην ξεχνάτε τους Κόντρα μπάσους που τερματίζουν το πιάνο. Είναι κάτω απο τους βαθύφωνους και σε έκταση αλλά και σε δύναμη και όγκο. Και υπάρχει και η κατηγοριοποίηση μεταξύ των κόντρα μπάσων, επίσης ανάλογα με την δύναμη και τον όγκο στις πολύ χαμηλές συχνότητες.
 

extra

Παλαιό Μέλος
#9
Μην ξεχνάτε τους Κόντρα μπάσους που τερματίζουν το πιάνο. Είναι κάτω απο τους βαθύφωνους και σε έκταση αλλά και σε δύναμη και όγκο. Και υπάρχει και η κατηγοριοποίηση μεταξύ των κόντρα μπάσων, επίσης ανάλογα με την δύναμη και τον όγκο στις πολύ χαμηλές συχνότητες.
οι λεγομενοι υποφωνοι στην Ρωσια κυριως!!
 

balgiota

Νέο μέλος
#10
Η Φωνή πηγάζει ως αποτέλεσμα σωστά βυθισμένης αναπνοής.Τον λαιμό τον"ανοίγει" ο συνδυασμός σωστής αναπνοής(διαφραγματικής) και σωστής στάσης σώματος.Από κει και πέρα όλα τα φωνήεντα αντηχούν στην ίδια θέση.Η φωνή κατατάσσεται σε κατηγορίες με βάση την χροιά της και τα περασματά της και ΟΧΙ με βάση την εκτασή της.Τα περάσματα των φωνών είναι τα ακόλουθα: Βαθύφωνος(Basso)DO,DO#,RE/ΝΗ',ΝΗ' ΔΙΕΣΗ,ΠΑ'
Βαρύτονος( Baritono):MI,MI BEMOL/ΒΟΥ' ΥΦΕΣΗ,ΒΟΥ'
Οξύφωνος(Tenore):FA,FA#,SOL,SOL#/ΓΑ',ΓΑ'ΔΙΕΣΗ,ΔΙ'ΔΙΕΣΗ
 
#11
Εδώ έχουμε ένα μπέρδεμα ειδικά σε αυτούς που ξεκινούν τώρα τι είμαι μπάσος, τενόρος.

Μπάσος 82 Hz 349 Hz
Βαρύτονος 89 Hz 392 Hz
Τενόρος 131 Hz 494 Hz
Αλτο 175 Hz 699 Hz
Σοπράνο 247 Hz 1175 Hz

Και ένας ανιχνευτής για να δούμε πού είμαστε πιο άνετα

http://www.seventhstring.com/tuner/tuner.html

Αυτό όμως είναι το δυτικό πρότυπο με τις υποκατηγορίες του, για εμάς θα χωρίσουμε ως εξής

1. βαρύς τύπος ή βαθύφωνους

έκταση κάτω Κε (110 Hz) έως κάτω κάτω Ζω (60 Hz)
μαρτυρίες γράφονται από πάνω και ο φθόγγος από κάτω

2. μέσος τύπος φωνής

έκταση από Ζω (120 Hz) έως τον Κε (220 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και από πάνω ο φθόγγος

3. οξύς τύπος φωνής

έκταση από άνω Ζω (240 Hz) έως άνω Κε (440 Hz)
εδώ οι μαρτυρίες από κάτω και ο φθόγγος από πάνω αλλά με τόνο

Αυτή την κατάταξη έχει ο κ. Δ. Γαλάνης στο βιβλίο του Μαθήματα Βυζαντινής μουσικής και πιστεύω ότι ταιριάζει καλύτερα σε εμάς.

Βέβαια κάποιος με τα χρόνια αναπτύσσει τη φωνή του και μπορεί να έχει και 2 οκτάβες 16 φθόγγους έκταση ή και παραπάνω. Αυτό είναι σημαντικό να γίνεται για να έχουμε καλή συνεργασία είτε στον ίδιο χορό είτε με τον απέναντι.

Για να βρείτε το πλήρες εύρος γράφω όλη την διατονική (Α ήχος) με τις συχνότητες.
Και το ηχητικό το οποίο έγινε με το BZQ.

1s! npbgDKZNPBGH(D)KZNPBGH

από Νη (130 Hz) έως άνω άνω Δι ( 780 Hz)

View attachment 98142

Αυτό για του μέσους και οξύς.
Πάμε στους βαθύς, πάλι στο BZQ

1s! NZKDgbpnzkda(g)bpnzkda

από άνω Νη (260 Hz έως κάτω κάτω Γα (43 Hz)

View attachment 98143

Και ο πίνακας με τις συχνότητες ώστε να δείτε τα όρια σας.
Γενικά μακρυά από τα άκρα μας να έχουμε περιθώριο όχι δυο φθόγγους αλλά και 4 και πάνω!

Διατονικός
ΝΗ' 1042,9630
8
ΖΩ' 965,6530
10
ΚΕ 877,0238
12
ΔΙ' 781,3394
12
ΓΑ' 696,0943
8
ΒΟΥ' 644,4961
10
ΠΑ' 585,3432
12
ΝΗ' 521,4815
8
ΖΩ' 482,8265
10
ΚΕ 438,5119
12
ΔΙ' 390,6697
12
ΓΑ' 348,04715
8
ΒΟΥ' 322,2481
10
ΠΑ' 292,6716
12
ΝΗ' 260,7408
8
ΖΩ' 241,4133
10
ΚΕ 219,2560
12
ΔΙ 195,3349
12
ΓΑ 174,0236
8
ΒΟΥ 161,1240
10
ΠΑ 146,3358
12
ΝΗ 130,3704
8
ΖΩ 120,7067
10
ΚΕ, 109,6280
12
ΔΙ, 97,6674
12
ΓΑ 87,0118
8
ΒΟΥ 80,5620
10
ΠΑ 73,1679
12
ΝΗ 65,1852
8
ΖΩ 60,3533
10
ΚΕ, 54,8140
12
ΔΙ, 48,8337
12
ΓΑ 43,5059
8
ΒΟΥ 40,2810
10
ΠΑ 36,5840
12
ΝΗ 32,5926

Σύνολο 5 οκτάβες!!


π. Ευστάθιος
Ο Θεέ μου σε ευχαριστώ πάτερ είμαι μβασοβαρυτονος η φωνή μου πάει κατο πά το ΝΗ είναι κατο ΓΑ βοηθήστε με να βρο την σκάλα μου
 
#12
οι λεγομενοι υποφωνοι στην Ρωσια κυριως!!
Ο Θεέ μου σε ευχαριστώ πάτερ είμαι μβασοβαρυτονος η φωνή μου πάει κατο πά το ΝΗ είναι κατο ΓΑ βοηθήστε με να βρο την σκάλα μου
Εχο φτάσει και c1 το κάτω ΓΑ πάντως είναι το σταθερό ξεκηνιμα μέχρι το πάνω ΓΑ
 
#13
#14
... η Επιτροπή δίνει τον Νη στα 256 και όχι στα 261 Hz, οπότε ο Κε είναι στα 432 Hz και όχι στα σημερινά 440.
Πράγματι ο κε της ΠΕ ορίζεται στα 432Hz και όχι στα 440Hz.

Η συχνότητα αυτή για τον la⁴ της μέσης διαπασών, καθιερώθηκε για πρώτη φορά στη Γερμανία στα 1834 από τον Γερμανικό Όμιλο Φυσικής Ιστορίας μετά από πρόταση του Γιόχαν Χάινριχ Σράιμπλερ, τον εφευρέτη του τονομέτρου.
Χρειάστηκε όμως πάνω από ένα αιώνα (1955) για να γίνει διεθνώς αποδεκτή ως "Concert pitch" ISO 16.
Πρόκειται για τη συχνότητα που ακούμε όταν σηκώνουμε το ακουστικό του τηλεφώνου μας.

Οι πίνακες αυτοί είναι λανθασμένοι...
Εν πάση όμως περιπτώσει, η διαφορά είναι πολύ μικρή, έως αμελητέα αφού:

261,6/256Hz=33,487196 Cents, δηλαδή κάτι λιγότερο από μια εναρμόνια δίεση (45,12Hz).

Το διάστημα είναι τόσο μικρό της τάξης των 2 μορίων, που σύμφωνα με τον Αριστόξενο συγκαταλέγεται στα αμελώδητα διαστήματα (ως 1/6 του τόνου).
ΑΚ
 
Last edited:
#15
Το διάστημα είναι τόσο μικρό της τάξης των 2 μορίων, που σύμφωνα με τον Αριστόξενο συγκαταλέγεται στα αμελώδητα διαστήματα.
ΑΚ
Εσείς, τουλάχιστον, γνωρίζετε πολύ καλά ότι το "αμελώδητο" δεν σημαίνει και "αμελητέο"! (2 μόρια π.χ. διαφοροποιούν τον μείζονα τόνο από τον ελάσσονα και τον ελάσσονα από τον ελάχιστο. Καθόλου αμελητέο). Αν ήταν έτσι, δεν θα υπήρχαν ακόμη και σήμερα υποστηρικτές του Λα=432, ιδίως για τον χώρο της όπερας. Εγώ, πάντως, έχω στο ψαλτήρι μου διαπασών που δίνει το Ντο στα 256 Hz.
 
#17
2 μόρια π.χ. διαφοροποιούν τον μείζονα τόνο από τον ελάσσονα και τον ελάσσονα από τον ελάχιστο. Καθόλου αμελητέο
Αναφέρεστε φυσικά σε συγκριτική παράθεση των συχνοτήτων από δοσμένο βόμβο.
Εδώ όμως μιλάμε για λίγο οξύτερη βάση, όπου σαφώς θα ισχύουν όσα ακριβώς λέτε πιο πάνω.

Πάντως συμφωνούμε απόλυτα, γιατί κι εγώ είμαι υπέρ του Νη=256Hz, που το βρίσκω τόσο αριθμητικά πιο σωστό, όσο και ψυχοακουστικά πιο καταλυτικό. (Για να μην αναφέρει κανείς και τις σχετικές μελέτες της μουσικοθεραπείας που μιλούν για ευεργετική επίδραση του νη=512Hz)
Δείτε εδώ και σχ. μήνυμά μου από 4-11-19
 
Last edited:
#20
Αυτόν εδώ που τον κατατάσσετε;
Το μέλος κυμαίνεται από τον κάτω Si έως τον άνω si, έτσι, με την πραγματική του φωνή ανήκει στην περιοχή του βαρύτονου.
Χρησιμοποιεί ωστόσο την ιδιαίτερη τεχνική της λαρυγγικής φωνής που έχει πολύ χαμηλή βάση (βαθύ SI) προκειμένου να δημιουργηθούν υπερτόνοι.
Είχα αναφερθεί σχετικά σε παλιότερη συζήτηση:
«Είναι μια ιδιαίτερη τεχνική της Άπω Ανατολής, στην οποία όμως διαπρέπουν ήδη πολλοί Ευρωπαίοι, οι οποίοι όχι μόνον έμαθαν την τεχνική, αλλά την προώθησαν σε πολύ βαθύτερα επίπεδα, εξερευνώντας τη σειρά των αρμονικών όχι μόνον από σταθερό βόμβο όπως οι Ασιάτες, αλλά από μεταβαλλόμενο, πράγμα που μας χαρίζει πολύ βαθύτερη "ενόραση" για τη φύση και τη λειτουργία της αρμονίας, τόσο με τα Δυτικά όσο και με τα Ανατολικά πρότυπα.
Εκεί θα δείτε να δημιουργεί μια δομή διαστημάτων με ιδέα πλ.Β' από εναλλασσόμενους βόμβους που απέχουν μεταξύ τους λείμμα!!!»(03:15)

Ρίξτε κι εσείς μια ματιά εδώ: polyphonic overtone singing - Anna-Maria Hefele
 
Last edited:
Top