Κατάλογος βιβλίων Κωνσταντίνου Πρίγγου

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#1
[Σημείωμα συντονιστή (ΔΚ)] Λόγω πιθανής παραβίασης πνευματικών δικαιωμάτων σύνδεσμοι πρός σκαναρισμένες παλαιότερες εκδόσεις βιβλίων του Κ. Πρίγγου σε άλλη ιστοσελίδα αποσύρθηκαν.

Επειδή πολύς λόγος γίνεται σε πολλά μέρη του forum για τα βιβλία του μεγάλου αυτού δασκάλου και ανέβηκαν διάφορα πράγματα κατά καιρούς, είπα να τα συγκεντρώσω σε ένα μήνυμα.

Κατ' αρχήν, να επισημάνω πως όλα του τα έργα εξεδόθησαν υπό τον τίτλο: "Η Πατριαρχική Φόρμιγξ", αφού στόχος τους ήταν η καταγραφή της προφορικής παραδόσεως του Πατριαρχικού Ναού. Η λίστα αυτή περιλαμβάνει:

Αναστασιματάριο:
Α' Έκδοση: 1952 με [ασπρόμαυρη] και [έγχρωμη] σάρωση. Είναι οι κύριοι ήχοι σε καταγραφή του Άρχοντος Μουσικοδιδασκάλου Αβραάμ Ευθυμιάδη με την επίβλεψη του Κωνσταντίνου Πρίγγου (διορθώσεις κλπ). Την επιμέλεια της εκδόσεως έχουν οι Αβραάμ Ευθυμιάδης και Χρύσανθος Θεοδοσόπουλος.
[Β' Έκδοση]: 1974. Οι κύριοι ήχοι είναι φωτυπία της α' εκδόσεως. Οι πλάγιοι συμπληρώθηκαν κυρίως από τις ηχογραφήσεις του Άρχοντα στον κ. Δημήτριο Νεραντζή. Η επιμέλεια της έκδοσης ανήκει στον Ανδρέα Παπανδρέου.
Γ' Έκδοση: Πρόσφατη έκδοση της Αποστολικής Διακονίας. Πολλά κείμενα, μερικά με κάποιες διασκευές, βρίσκονται εδώ. Περιέχει, εκτός από τα προηγούμενα, απομαγνητοφωνήσεις εκτελέων του Άρχοντα. Εκδίδεται με την επιμέλεια του κ. Γιώργου Κωνσταντίνου.

Δοξαστάριο - Μουσική Κυψέλη:
Από την α' έκδοση του 1952 ανέβηκε ο πρόλογος εδώ κι εδώ. Φωτοτυπία αυτής είναι η είναι η έκδοση του Ανδρέα Παπανδρέου που ανέβηκε [εδώ]. Την καταγραφή των μελών έκανε ο Άρχων Πρωτοψάλτης της Μ.τ.Χ.Ε. Βασίλειος Νικολαϊδης.
Πρόσφατη δίτομη έκδοση της Αποστολικής Διακονίας που περιέχει και απομαγνητοφωνήσεις μελών έγινε με την επιμέλεια του κ. Κωνσταντίνου και μέλη από αυτήν βρίσκονται εδώ. Στην ίδια έκδοση περιέχονται και δοξαστικά του Τριωδίου και του Πεντηκοσταρίου που δεν υπήρχαν στην παλαιότερη.

Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάς:
Είναι σε καταγραφή του ιδίου του Κωνσταντίνου Πρίγγου. Φωτοτυπία της α' εκδόσεως είναι η έκδοση του Παπανδρέου (1969) που ανέβηκε [εδώ].
Επανεκδόθηκε πρόσφατα από την Αποστολική Διακονία με τη συμπλήρωση μελών από άλλα βιβλία και την απομαγνητοφώνηση ηχογραφημένων εκτελέσεων με την επιμέλεια του κ. Κωνσταντίνου. Μέλη από αυτή την έκδοση θα βρείτε εδώ.

Επίσης, μετά τον θάνατο του Άρχοντα και άρα χωρίς την έγκρισή του, εξεδόθη δίτομη Θ. Λειτουργία από τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Πληροφορίες και σχολιασμούς για τα παραπάνω βιβλία και εκδόσεις θα βρείτε εδώ κι εδώ.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#2
Γιάννη, σ᾽ευχαριστούμε πολύ για τον κατατοπιστικό κατάλογο.

Για το ακριβέστερο και ορθότερο της παρουσίασης, θα πρέπει, νομίζω, να επισημανθούν και οι εξής επιφερθείσες σημαντικές αλλαγές (ως συνέπεια της αλλαγής "φιλοσοφίας" [βλ. Προλόγους του επιμελητού]) με την πρόσφατη επανέκδοση :

1) στο Δοξαστάριο - Μουσική Κυψέλη :

μεταφορά του Δοξαστικού "Των αγίων Πατέρων" (από Οκτώβριο στον Ιούνιο), με παράλειψη των ετέρων θέσεων.

2) στη Μ. Εβδομάδα :

-προσθήκη πληθώρας λειτουργικών κειμένων (τολμηρή πρωτοτυπία για κλασικές μουσικές εκδόσεις!) και τυπικών διατάξεων στο σώμα του μουσικού κειμένου
-προσθήκη των ελλιπόντων μελών (π.χ. αργά Αινείτε, τροπάρια των Κανόνων, Κανόνας Όρθρου Μ. Πέμπτης, Δοξολογία σύντομη, αργά Ευλογητάρια κ.α.) από κλασικές εκδόσεις, η οποία απάδει του πρωταρχικού σκοπού του αειμνήστου Άρχοντος (καταγραφή της πατριαρχικής προφορικής παράδοσης).
-μετατόπιση των μελών του εσπερινού της Μ. Παρασκευής στον Όρθρο της Μ. Πέμπτης
-αφαίρεση χρονικών αγωγών και χαρακτηριστικών ενδείξεων τρόπου ψαλμώδησης (π.χ. ηπίως και χαμηλοφώνως).
 

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#3
Γιάννη, σ᾽ευχαριστούμε πολύ για τον κατατοπιστικό κατάλογο.

Για το ακριβέστερο και ορθότερο της παρουσίασης, θα πρέπει, νομίζω, να επισημανθούν και οι εξής επιφερθείσες σημαντικές αλλαγές (ως συνέπεια της αλλαγής "φιλοσοφίας" [βλ. Προλόγους του επιμελητού]) με την πρόσφατη επανέκδοση :

1) στο Δοξαστάριο - Μουσική Κυψέλη :

μεταφορά του Δοξαστικού "Των αγίων Πατέρων" (από Οκτώβριο στον Ιούνιο), με παράλειψη των ετέρων θέσεων.

2) στη Μ. Εβδομάδα :

-προσθήκη πληθώρας λειτουργικών κειμένων (τολμηρή πρωτοτυπία για κλασικές μουσικές εκδόσεις!) και τυπικών διατάξεων στο σώμα του μουσικού κειμένου
-προσθήκη των ελλιπόντων μελών (π.χ. αργά Αινείτε, τροπάρια των Κανόνων, Κανόνας Όρθρου Μ. Πέμπτης, Δοξολογία σύντομη, αργά Ευλογητάρια κ.α.) από κλασικές εκδόσεις, η οποία απάδει του πρωταρχικού σκοπού του αειμνήστου Άρχοντος (καταγραφή της πατριαρχικής προφορικής παράδοσης).
-μετατόπιση των μελών του εσπερινού της Μ. Παρασκευής στον Όρθρο της Μ. Πέμπτης
-αφαίρεση χρονικών αγωγών και χαρακτηριστικών ενδείξεων τρόπου ψαλμώδησης (π.χ. ηπίως και χαμηλοφώνως).
Πολύ σωστά αυτά Δημήτρη και σε ευχαριστώ που τα επισημαίνεις. Πάντως, όπως και να 'χει, καλύτερα να μη συνεχίσουμε εδώ τον διάλογο αυτό, ο οποίος έχει ξεχωριστό θέμα στο forum, αυτό. Τη λίστα αυτή την έκανα σαν ευρετήριο και γι' αυτό δεν έλαβα θέση, αλλά προσπάθησα να είμαι όσο πιο αντικειμενικός γίνεται.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#4
Τη λίστα αυτή την έκανα σαν ευρετήριο και γι' αυτό δεν έλαβα θέση, αλλά προσπάθησα να είμαι όσο πιο αντικειμενικός γίνεται.
Με το ίδιο σκεπτικό, προσέθεσα "ουδέτερα" τις ανωτέρω διαφοροποιήσεις πρώτης έκδοσης και πρόσφατης επανέκδοσης.
Η οποιαδήποτε συζήτηση (προβληματισμός, γνώμη, διαφωνία, συμφωνία, αντιπαράθεση κλπ.) ας λάβει χώρα στη Βιβλιοκριτική. Ευχαριστώ.
 
#5
-αφαίρεση χρονικών αγωγών και χαρακτηριστικών ενδείξεων τρόπου ψαλμώδησης (π.χ. ηπίως και χαμηλοφώνως).

Έχει κάποιος την αρχική Μεγάλη Εβδομάδα του Πρίγγου; Διότι το "ηπίως", το "χαμηλοφώνωνως" ή το "λεπτά και τονισμένα(!)" έχω σοβαρές επιφυλάξεις κατά πόσον το έγραψε ο Πρίγγος στα βιβλία του.
 

dimitrios.zaganas

Παλαιό Μέλος
#6
Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάς:
Είναι σε καταγραφή του ιδίου του Κωνσταντίνου Πρίγγου. Φωτοτυπία της α' εκδόσεως είναι η έκδοση του Παπανδρέου (1969) που ανέβηκε εδώ.
Βλ. απάλειψη των p(iano) και f(orte) στην αργή Κασσιανή (σσ. 52-60) και του "χαμηλοφώνως και ηπίως" στο αργό Αλληλούια του Νυμφώνος (σελ. 173).

Η έκδοση του 1969 είναι πανομοιότυπος επανέκδοση (κατ᾽ουσίαν, ανατύπωση) του μουσικού κειμένου.
 

vagelis

Antonia Xristoforaki Linardaki.
#7
Επισυναπτω το εξωφυλλο της πρωτοτυπης εκδοσης την οποια και εχω . Μου την ειχε δωρησει ο μακαριστος Μητροπολιτης Γορτυνης & Αρκαδιας κυρος ΚΥΡΙΛΛΟΣ (Κυπριωτακης) , οταν επεστρεψε απο την Πολη και την θεολογικη σχολη της Χαλκης (αποφοιτος ων) ως Αρχιμανδριτης και ανελαβε την πρωτοσυγκελια της ΙΑΚ (γυρω στο 1965) . Φαινεται η υπογραφη και η σφραγιδα του , φοιτητης και λαϊκος ακομα ων , με το λαϊκο του ονομα Ανδρεας .
Να πω ακομα οτι στην πρωτοτυπη αυτη εκδοση , ο Πριγγος χρησιμοποιει καποια συμβολα και χαρακτηρισμους ως προς το ψαλλειν του μελους (στο τροπαριο της αργης Κασσιανης) , οπως :
''Μονωδια'' (για ΣΟΛΟ εκτελεση) .
''ο Χορος'' (οταν ξαναμπαινει ο χορος) .
f (φορτε) .
p (πιανο) .
pp (πιανισιμο) .
''λεπτα και τονισμενα) .
Στο δε αργο ''αλληλουϊα'' και πριν το μελος , αναφερει ''Χαμηλοφωνως και ηπιως'' και σημειωνει και αργο χρονο .
 

Attachments

Last edited:

ybulbu

Μπουλμπουτζής Ιωάννης
#9
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΑΜΠΡΟΥ;32999 said:
Ευχαριστώ όσους απήντησαν. Μήπως ξέρουμε πότε ακριβώς εξεδόθη για πρώτη φορά η Μ.Ε. του Πρίγγου;
Αν και πιστεύω πως με τον καιρό απαντήθηκε το ερώτημά σας, το 1953 ήταν η έκδοση του βιβλίου αυτού. Το πτωτότυπο υπάρχει εδώ.

Παρεμπιπτώντως, γνωρίζει κανείς αν μέλλει να αναρτηθεί και το δοξαστάριο του άρχοντα στην πρώτη του μορφή (φυλλάδια δεκαετίας '50) όπως έγινε με τα λοιπά του έργα; Το περιμένω από τότε που αναρτήθηκαν η Μ. Εβδομάδα και το Αναστασιματάριο, αλλά δεν το ανέβασαν. Είναι χρήσιμα αυτά γιατί κάποιοι μισοσβησμένοι χαρακτήρες (πχ παρεστιγμένα) δεν βγήκαν στα αντίγραφα που εξέδωσε ο Παπανδρέου. Ακόμη, έχω απορία από ποιο σημείο και εξης συμπληρώθηκε, αν έγινε κάτι τέτοιο.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
#10
Αν και πιστεύω πως με τον καιρό απαντήθηκε το ερώτημά σας, το 1953 ήταν η έκδοση του βιβλίου αυτού. Το πτωτότυπο υπάρχει εδώ.

Παρεμπιπτώντως, γνωρίζει κανείς αν μέλλει να αναρτηθεί και το δοξαστάριο του άρχοντα στην πρώτη του μορφή (φυλλάδια δεκαετίας '50) όπως έγινε με τα λοιπά του έργα; Το περιμένω από τότε που αναρτήθηκαν η Μ. Εβδομάδα και το Αναστασιματάριο, αλλά δεν το ανέβασαν. Είναι χρήσιμα αυτά γιατί κάποιοι μισοσβησμένοι χαρακτήρες (πχ παρεστιγμένα) δεν βγήκαν στα αντίγραφα που εξέδωσε ο Παπανδρέου. Ακόμη, έχω απορία από ποιο σημείο και εξης συμπληρώθηκε, αν έγινε κάτι τέτοιο.
Χριστός Ανέστη! Στον Αη Βασίλη όπως μας τον παραδίδουν οι Δυτικοί δεν πιστεύουμε, αλλά αν ανακαλύψεις κάτι σχετικό με το Δοξαστάριον στο ηλεκτρονικό γραμματοκιβώτιό σου μην εκπλαγείς. Χοντρικά πάντως ( κ χωρίς δυνατότητα αντιπαραβολής από μνήμης στοιχείων) νομίζω ότι υπάρχουν δύο σημεία όπου αλλάζουν τα τυπογραφικά στοιχεία ( από το τέλος του Νοεμβρίου -στα μέσα της εορτής των Εισοδίων- μέχρι και την Κυριακή των Προπατόρων που ξαναλλάζουν φάινονται τα διαφορετικά τυπογραφεία ή απλώς στοιχεία). Δε γνωρίζω αν αυτό δείχνει και το σημείο όπου αρχίζουν οι προσθήκες. Το κυρίως σώμα πρέπει να τυπώθηκε στο τυπογραφείο του Νικολαΐδη στη Θεσσαλονίκη ( όπως και το Αναστασιματάριο και η Μ. Εβδομάδα), στην Εγνατία, που εκείνα τα χρόνια τύπωσε και το Αναστασιματάριο του Παναγιωτίδη (μαζί με τη Συμφωνία), αλλά και λίγο αργότερα την Επίτομο Λειτουργία του Χ. Ταλιαδώρου. Πάντως όλα τα τεύχη εξεδόθησαν με την επιμέλεια των Αβρ. Ευθυμιάδη, Χρ. Θεοδοσοπούλου και Β. Νικολαΐδη.

Δ.
 
Last edited:
Top