Κατάληξις στά ἐξαποστειλάρια;

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
#1
Σχετικά με καταλήξεις, θα ήθελα να ρωτήσω αν κάνουμε κατάληξη στο τελευταίο θεοτοκίον των εξαποστειλαρίων (να μην ανοίγω καινούριο θέμα...) Ευχαριστώ.:)


[Σημείωσις συντονιστοῦ.
Ἄνοιξα τὸ παρὸν νέο θέμα καὶ μετέφερα ἐδῶ τὸ μήνυμα τοῦ ἀγαπητοῦ Θανάση Καλαφάτη ἀπὸ ἄλλην συζήτησιν]
 
Last edited by a moderator:

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#2
Σχετικά με καταλήξεις, θα ήθελα να ρωτήσω αν κάνουμε κατάληξη στο τελευταίο θεοτοκίον των εξαποστειλαρίων (να μην ανοίγω καινούριο θέμα...) Ευχαριστώ.:)


[Σημείωσις συντονιστοῦ.
Ἄνοιξα τὸ παρὸν νέο θέμα καὶ μετέφερα ἐδῶ τὸ μήνυμα τοῦ ἀγαπητοῦ Θανάση Καλαφάτη ἀπὸ ἄλλην συζήτησιν]
Η καλύτερη κατάληξη πιστευω ειναι αυτη που εχει ο Πετρος Εφεσιος στο αναστασιματάριον του που περιεχει και τα θεοτοκία. Υπάρχει η ιδια και στην "πανηγυρική" εκδοση του Βατοπαιδιου. (δι κε ζω κε δι ι ι γα-δι γα α, βου ου) Αυτα για τον β' ηχο.
Στον τριτο ηχο, βλέπε ' τον νυμφώνα σου' βλέπω οτι οι περισσότεροι πατριαρχικοι (Πριγγος ,Στανίτσας, Αγγ. Βουδούρης) κανουν κατάληξη ομοια με την τελικη του τριτου ηχου. (κε δι ι-γα-βου πα-βου-γα)
 

Lampadarios

Καλαφάτης Θανάσης
#3
Αν έβαζες και παρτιτούρα θα με υποχρέωνες. Για να μην παρανοήσω δηλαδή και να καταλάβω ακριβώς τί εννοείς.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#4
Σχετικά με καταλήξεις, θα ήθελα να ρωτήσω αν κάνουμε κατάληξη στο τελευταίο θεοτοκίον των εξαποστειλαρίων
Παρόμοια περίπτωση ἀντιμετωπίστηκε στό θέμα τῆς κατάληξης τοῦ ᾀσματικοῦ τῆς δοξολογίας.
Κάτι γίνεται στό τέλος τῶν ἐξαποστειλαρίων. Ἄν δέν γίνεται μᾶλλον δέν χρειάζεται. Πάντως ἐπειδή κι ἐγώ δέν καταλαβαίνω τί ἐννοεῖ ὁ κ. Μεντζᾶς, θά ἔλεγα οὔτως ἤ ἄλλως μιά ἐλαφρά κατάληξη χρειάζεται μπροστά στή σημαντική ἐνότητα τοῦ ὄρθρου πού ἀνοίγεται καί λέγεται ΑΙΝΟΙ.
Τί γίνεται στό τέλος τῶν ἐξαποστειλαρίων;
1. Ἐκφώνηση τοῦ ἤχου ὑπό κανονάρχου κατά τήν τάξη τῶν μονῶν.
2. Ἐκφώνηση τοῦ ἤχου ὑπό κανονάρχου προηγουμένου τοῦ Κέλευσον Δέσποτα ἅγιε, σέ ἀρχιερατική χοροστασία.
3. Κουδουνάκι γιά μνημόνευση, κατά τήν τάξη τῶν μονῶν, ὅταν ἡ θ. λειτουργία τελεῖται συνδεδεμένη μέ τόν ὄρθρο.
 

Dionysios

Διονύσιος Ἀνατολικιώτης, «γηράσκω ἀεὶ διορθούμενο
#5

...θά ἔλεγα οὔτως ἤ ἄλλως μιά ἐλαφρά κατάληξη χρειάζεται μπροστά στή σημαντική ἐνότητα τοῦ ὄρθρου πού ἀνοίγεται καί λέγεται ΑΙΝΟΙ.
Κάποιες πληροφορίες γιὰ τὴν σχέσι ἐξαποστειλαρίου καὶ αἴνων (στὴν ἀρχικὴ ἢ ἀρχαιοτέρα τους μορφή) μπορεῖ νὰ βρῇ ὁ ἐνδιαφερόμενος στὸ ἄρθρο «᾿Αναπέμπουσιν ἢ ἀναπέμπομεν;», Συμβολὴ τεῦχος 18, σ. 33-40.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
#6
Κάποιες πληροφορίες γιὰ τὴν σχέσι ἐξαποστειλαρίου καὶ αἴνων (στὴν ἀρχικὴ ἢ ἀρχαιοτέρα τους μορφή) μπορεῖ νὰ βρῇ ὁ ἐνδιαφερόμενος στὸ ἄρθρο «᾿Αναπέμπουσιν ἢ ἀναπέμπομεν;», Συμβολὴ τεῦχος 18, σ. 33-40.
Ὄντως, μεταξύ τῆς συναπτῆς, τῆς εὐχῆς τῶν αἴνων μέ τήν ἐκφώνηση καί τοῦ Πᾶσα πνοή παρεμβάλλεται ὁ 98 ψαλμός μέ τό Ἅγιος Κύριος ὁ Θεός ἡμῶν ὡς προκείμενον.
Κάτι ἀνάλογο συμβαίνει καί στόν ᾀσματικό ἑσπερινό, ὅπου μεταξύ τῆς συναπτῆς, τῆς εὐχῆς πρό τοῦ Κύριε, ἐκέκραξα μέ τήν ἐκφώνηση καί τοῦ Κύριε, ἐκέκραξα, παρεμβάλλεται ψαλμός ὡς προκείμενον.

Ἐπίσης ἀξιοσημείωτο τυγχάνει τό γεγονός ὅτι ἔχουμε ἐκφώνηση ἤχου πρό τῶν δύο αὐτῶν σημείων, ἤτοι τοῦ Πᾶσα πνοή καί τοῦ Κύριε, ἐκέκραξα.
 

Stathis

Ευστάθιος Μεντζάς
#7
Αν έβαζες και παρτιτούρα θα με υποχρέωνες. Για να μην παρανοήσω δηλαδή και να καταλάβω ακριβώς τί εννοείς.
Θα βαλω μια παρτιτουρα μολις μπορεσω.

Σημ. οταν λεω δι εννοω ενα χρονο
δι-ι εννοω 2 χρονους
και δι-γα εννοω ενωμενους με γοργο
 
Last edited:
Top