Κανονικές απαντήσεις του Ιωάσαφ μητροπολίτου Εφέσου

Shota

Παλαιό Μέλος
Βλ. εδώ, σ. 14 κ.ε. (έκδοση του A. I. Almazov). Ο Ιωάσαφ ήταν άμεσος προκάτοχος Αγ. Μάρκου του Ευγενικού. Πολλές απαντήσεις είναι για τα λειτουργικά θέματα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Αυτό που κάνει εντύπωση είναι η «αυστηρότητα» του Ιωάσαφ σε πολλά πράγματα που σήμερα γίνονται αλλιώς. Και βέβαιος ακολουθεί την (τότε) λειτουργική παράδοση της Μ. Εκκλησίας.

ECD9714B-B695-45D1-B168-5895ACD75A33.jpeg
 

Diogenes

Νέο μέλος
Το πρώτο μέρος ότι δεν πρέπει να δείχνουμε τα τίμια δώρα είναι κατανοητό.
Τι εννοεί όμως με το "μετακινεῖν τὸν ἅγιον δίσκον καὶ τιθέναι πλησίον τοῦ ἁγίου ποτηρίου"; Αφού τα τίμια δώρα ήδη βρίσκονται στην αγία τράπεζα και στο "Τα σα εκ των σων" υψώνονται κάνοντας το σχήμα του σταυρού και τοποθετούνται πάλι στην αγία τράπεζα.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Εννοεί ακριβώς αυτό που λέει (το έχω δει σε ένα σλαβονικό χφ. με διάταξη της θ. λειτουργίας, το οποίο προφανώς ακολουθεί κάποιο ελληνικό πρωτότυπο), ότι ο παπάς έλαβε στο χέρι του το δισκάρι και τον έβαζε πλησιέστερα του ποτήρι.

Από την (Αγιορειτική) διάταξη του Αγ. Φιλοθέου είναι φανερό πως εκείνη τη στιγμή δεν προβλέπει ύψωση των δώρων. Η δε πατριαρχικη διάταξη του Γεμιστου φαίνεται να είναι ακόμη πιο «απλή» και «συντηρητική»• ο πατριάρχης δεν φαίνεται να κάνει ούτε παραμικρή κίνηση με χέρια στο «Τα σα εκ των σων».

2798FC1B-E5C8-4B16-9602-6BE5AFF8B3D1.jpeg8D425553-2610-4864-947B-B0AD8FB42577.jpeg
 
Top