Ι.Μητρ.Ναός Σπάρτης-Η' Σ/μβρίου-[Δ.Ζαγκανάς-Ε.Θεοδώρου-Π.Τζανάκος]

P

ptz

Guest
#1
-Είναι μεγάλη η χαρά μου όταν υποδέχομαι στο αναλόγιό μου μέλη του ψαλτολογίου,φίλους και νέους ευέλπιδες Πρωτοψάλτες.'Ετσι και χθές ήλθαν λίαν πρωϊ οι ανωτέρω φίλοι και φυσικά έψαλλαν σχεδόν τα πάντα.Αυτό που διαπίστωσα είναι το ότι ο μεν πρώτος είναι πλέον ένας φτασμένος μουσικός με ένα απίθανο Παϊκοπούλειον-Πατριαρχικόν ύφος,ο δε δεύτερος πως εξελίσσεται ραγδαία.Και βέβαια είναι κάτω των [30] αμφότεροι με όλο το ψαλτικό μέλλον μπροστά τους.Ανεβάζω μερικά μέλη της εορτής με μονωδό τον Ζαγκανά,όσο και όλοι μαζί.Ολόψυχα τους εύχομαι άριστη ψαλτική σταδιοδρομία.
Υ.Γ.1-Αξίζει να προσέξετε τις αναλύσεις που εκτελεί ο φίλος Δημήτρης στο χερουβικό του Διδασκάλου Πέτρου.Το ''ταις Αγγελικαίς...'' είναι από το ομόηχο σύντομο του Ν.Γιάννου.
Υ.Γ.2-Λειτουργός ο σεβάσμιος σε όλους μας παπαΓιώργης που με απλότητα το καταχάρηκε,επειδή όλους μας ξέρει από παιδιά.
Υ.Γ.3-Ισοκράτημα ο υπογράφων....
 

Attachments

DiamantopoylosT

Παλαιό Μέλος
#2
Γιά τό Χερουβικό πού ἄκουσα:
Τό ὕφος εἶναι ωραίο. Ὁ χρόνος πολύ καλός. Τό ἰσοκράτημα τό ἴδιο. Ὁ ψάλτης δείχνει πολύ ἀγάπη γιά τήν ψαλτική καί τή σωστή ἐκτέλεσή της. Καί πολύ καθαρή-στερεοφωνική ἠχογράφηση. Ἡ χροιά, ὁ χαρακτήρας τῆς φωνῆς παραπέμπει βέβαια περισσότερο σέ ἄνω τῶν 50, 60 ἐτῶν. Ἐγώ μέ τίποτα δέ θά ἔλεγα ἄν δέν τό γράφατε πώς εἶναι κάτω τῶν 30. Προσωπικά ὅμως ὅταν βλέπω πώς φεύγει γύρω στόν ἕνα τόνο ἡ βάση, προσπαθῶ νά μήν τό ἀκούω πολλές φορές τό κομμάτι γιά νά μή παρασύρομαι καί κάνω τό ἴδιο μετά.
 
#3
Ἡ χροιά, ὁ χαρακτήρας τῆς φωνῆς παραπέμπει βέβαια περισσότερο σέ ἄνω τῶν 50, 60 ἐτῶν. Ἐγώ μέ τίποτα δέ θά ἔλεγα ἄν δέν τό γράφατε πώς εἶναι κάτω τῶν 30.

Είναι που έχεις συνηθίσει στο ιλαροχορευτικό ύφος και στις χαμογελαστές εκτελέσεις...
Προσωπικά ὅμως ὅταν βλέπω πώς φεύγει γύρω στόν ἕνα τόνο ἡ βάση, προσπαθῶ νά μήν τό ἀκούω πολλές φορές τό κομμάτι γιά νά μή παρασύρομαι καί κάνω τό ἴδιο μετά.
Έχεις ψάλλει ποτέ σε ναό να λάβεις υπόψη σου τις συνθήκες και τους τυχόν εξωγενείς παράγοντες που καθορίζουν το ανεβοκατέβασμα της βάσης, ή ψέλνεις μόνος σου σπίτι μπροστά από το πορτραίτο του Καρά;
Πρόσεχε μη δαγκώσεις τη γλώσσα σου και πάθεις καμμία δηλητηρίαση
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
#4
Πρόχειρα άκουσα την ηχογράφηση κ μπράβο σε όλους εξαιρετική απόδοση.Για το χερουβικό: όντως η βάση ψιλοξέφυγε (δεν μου φάνηκε 1φωνή αλλά δεν είχα κ τονοδότη).Υπέροχη απόδοση, ωραίες αναλύσεις κ το ύφος ζηλευτό.
Ο Νίκος έχει δίκιο στο ότι υπάρχουν φορές που φεύγει για πλάκα η βάση (θόρυβος,λάθος ισοκράτημα,αλλαγή γενους,φάλτσος συνψάλλων κ.α). Καλώς ή κακώς το λάθος δεν "μαζεύεται" τουλάχιστον εύκολα.Αποδίδεις 1φορά κ τέλος είσαι solist. Τώρα για τα υπόλοιπα περί δηλητηρίασης δικά σας.
 

haris1963

παλαιότατο μέλος
#5
Προσωπικά ὅμως ὅταν βλέπω πώς φεύγει γύρω στόν ἕνα τόνο ἡ βάση, προσπαθῶ νά μήν τό ἀκούω πολλές φορές τό κομμάτι γιά νά μή παρασύρομαι καί κάνω τό ἴδιο μετά.
Γιά πάρε μηχανάκι καὶ μέτρα..!

Άκόμα καὶ μὲ τὸ i-phone, μὲ τὰ προγραμματάκια Cleartune ἤ Tuna Pitch, ἄν μετρήσεις τὴν ἀρχὴ καὶ τὸ τέλος τοῦ μαθήματος, θὰ βρῇς πὼς ἡ ἄνοδος τῆς βάσης (ἀπὸ τὰ 166 Hz στὰ 172 Ηz) εἶναι κοντὰ στὸ 1/4 τοῦ τόνου (61 cents). Πολὺ μεγάλη ἐμπιστοσὺνη ἔχεις στὰ αὐτιὰ σου...

Νὰ ἐπισημἀνω πὼς τἐτοια ἄνοδος, σὲ Χερουβικόν, γιὰ τὴν ψαλτικὴ πρὰξη εἶναι ἀμελητὲο καὶ κακῶς ἀνεκινήθη τὸ ζήτημα. Ἄς μείνουμε στὴν ἐξαιρετικὴ ποιότητα τῆς ἐκτέλεσης τοῦ Δημήτρη καὶ ἄς άφήσουμε τὰ δηλητήρια. Ὅσοι δὲν θέλουν νὰ τὸ ξαναακούσουν μᾶλλον γιὰ ἄλλους λόγους θὰ τὸ κάνουν, ἄς συνεχίσουν λοιπὸν νὰ ἀκοῦν τὶς έπιλογὲς τους καὶ ἄς μὴν προσπαθοῦν νὰ μειώσουν τὶς ἀληθινές ἀξίες! :cool:

Ἕνα μεγάλο μπράβο στὸν Δημήτρη!!!

Χάρης
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#6
Προσωπικά (...) προσπαθῶ νά μήν τό ἀκούω πολλές φορές τό κομμάτι γιά νά μή παρασύρομαι καί κάνω τό ἴδιο μετά.
Προσωπκά, νομίζω, ότι είναι (και αυτή η εκτέλεση, όπως και άλλες βέβαια) ένα κομμάτι που καλό θα ήταν να το άκουγε κανείς πολλές φορές, για να ...παρασυρθεί μετά και να κάνει το ίδιο, δηλαδή να φτάσει σε μια απόδοση που συνδυάζει και κρατά ταυτόχρονα την ισορροπία ανάμεσα στον σεβασμό σε ένα κλασικό κείμενο και στην καλλιτεχνική ελευθερία του ψάλτη, που όμως δεν είναι προϊόν αυθαιρεσίας και στιγμιαίας έμπνευσης, αλλά καρπός σπουδής στην παράδοση, δηλαδή σπουδής των παραδοσιακών ψαλτών/δασκάλων και του τρόπου ερμηνείας τους.
Και μια απορία. Στο «και ...(τη ζωοποιώ)» ο Ζω εκτελείται συνεχώς σε ύφεση, εκτέλεση όχι συνηθισμένη γι αυτό το χερουβικό, αν και το άκουσμα είναι όμορφο. Υπήρχε κάποιος λόγος γι αυτό; Το εκτελεί και άλλος κατ' αυτόν τον τρόπο;
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#7
Προσωπκά, νομίζω, ότι είναι (και αυτή η εκτέλεση, όπως και άλλες βέβαια) ένα κομμάτι που καλό θα ήταν να το άκουγε κανείς πολλές φορές, για να ...παρασυρθεί μετά και να κάνει το ίδιο, δηλαδή να φτάσει σε μια απόδοση που συνδυάζει και κρατά ταυτόχρονα σε ισορροπία ανάμεσα στον σεβασμό σε ένα κλασικό κείμενο και στην καλλιτεχνική ελευθερία του ψάλτη, που όμως δεν είναι προϊόν αυθαιρεσίας και στιγμιαίας έμπνευσης, αλλά καρπός σπουδής στην παράδοση, δηλαδή σπουδής των παραδοσιακών ψαλτών/δασκάλων και του τρόπου ερμηνείας τους.
Και μια απορία. Στο «και ...(τη ζωοποιώ)» ο Ζω εκτελείται συνεχώς σε ύφεση, εκτέλεση όχι συνηθισμένη γι αυτό το χερουβικό, αν και το άκουσμα είναι όμορφο. Υπήρχε κάποιος λόγος γι αυτό; Το εκτελεί και άλλος κατ' αυτόν τον τρόπο;
Ακουσα το σημειο που λες αλλα δεν καταλαβα τι εννοεις. Γραψε αν θελεις τη γραμμη και θα σου λυσω την απορια.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
#8
Οι υφέσεις που έβαλα στο κείμενο, είναι αυτές που ακούω. Μόνο όμως η τελευταία είναι αυτή που εγώ θα έκανα. Στις άλλες θέσεις θα έλεγα τον Ζω στην φυσική του θέση. Και έτσι συνήθως εκτελείται απ' ότι είδα και σε άλλες ηχογραφήσεις.
 

Attachments

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#9
Οι υφέσεις που έβαλα στο κείμενο, είναι αυτές που ακούω. Μόνο όμως η τελευταία είναι αυτή που εγώ θα έκανα. Στις άλλες θέσεις θα έλεγα τον Ζω στην φυσική του θέση. Και έτσι συνήθως εκτελείται απ' ότι είδα και σε άλλες ηχογραφήσεις.
Σιγουρα ειναι οπως το λες και συμφωνω απολυτα! Η γραμμη ειναι σαφεστατη!
 
#10
Το μέλος έχει σαφώς ανοδική πορεία και ο Ζω' έπρεπε να είναι στη θέση του και μάλιστα να έλξει τον Κε.
Σφυρίξ'τε off said για να γλιτώσει το ... πέναλτυ:D:D:D
Όμως πέρα από το ... στιγμιαίο ολίσθημα:cool:, που είμαι σίγουρος 1000% ότι δεν οφείλεται σε άγνοια υποκλινόμαστε σε τέτοιες μεγαλειώδεις εκτελέσεις.
Μπράβο στους συντελεστές και μεγαλύτερο στον Δ.Ζ.
ΝΓ
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#11
Το μέλος έχει σαφώς ανοδική πορεία και ο Ζω' έπρεπε να είναι στη θέση του και μάλιστα να έλξει τον Κε.
Σφυρίξ'τε off said για να γλιτώσει το ... πέναλτυ:D:D:D
Όμως πέρα από το ... στιγμιαίο ολίσθημα:cool:, που είμαι σίγουρος 1000% ότι δεν οφείλεται σε άγνοια υποκλινόμαστε σε τέτοιες μεγαλειώδεις εκτελέσεις.
Μπράβο στους συντελεστές και μεγαλύτερο στον Δ.Ζ.
ΝΓ
Σε τι αραγε να οφειλεται?:rolleyes:
 
#12
Αγαπητοί μου τα πράγματα είναι απλά με όποιο Δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις.
Αρκεί να έχεις θέληση και ο φίλτατος Δημήτρης από θέληση έχει περίσσια.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#13
Κατ' αρχήν οφείλονται ευχαριστίες στον κο Τζανάκο για την ανάρτηση αυτή. Έπειτα, συγχαρητήρια σε όσους ακούγονται στα κομμάτια που μας παρέθεσε.

Για τα υπόλοιπα...

Ὁ ψάλτης δείχνει πολύ ἀγάπη γιά τήν ψαλτική καί τή
σωστή ἐκτέλεσή της.
Μας μπερδεύετε! "Σωστή εκτέλεση" σύμφωνα με τα πρότυπα τίνος; Σίγουρα όχι της Σχολής που εκπροσωπείτε! Η παραδοχή του παραπάνω όμως και μόνο, εκ μέρους σας, μας αρκεί όσο κι αν ηχεί περίεργα ... :) :rolleyes:

Ἡ χροιά, ὁ χαρακτήρας τῆς φωνῆς παραπέμπει βέβαια περισσότερο σέ ἄνω τῶν 50, 60 ἐτῶν. Ἐγώ μέ τίποτα δέ θά ἔλεγα ἄν δέν τό γράφατε πώς εἶναι κάτω τῶν 30.
Το παράξενο θα ήταν να ακούσουμε τον Δημήτρη με φωνή δεκαπεντάχρονου "ιλαροχορεύοντος" νέου... :rolleyes: Προσωπικά δεν βρίσκω τίποτα το μεμπτό σε μια στιβαρή, δωρική (Λάκων γαρ! :D) και ανδροπρεπή εκτελεστική χροιά όπως αυτή του Δημήτρη η οποία θα πρέπει να αποτελεί πρότυπο.

Προσωπικά ὅμως ὅταν βλέπω πώς φεύγει γύρω στόν ἕνα τόνο ἡ βάση, προσπαθῶ νά μήν τό ἀκούω πολλές φορές τό κομμάτι γιά νά μή παρασύρομαι καί κάνω τό ἴδιο μετά.
Ένα τόνο δεν έφυγε, αλλά ΟΚ, άμα δεν βάλουμε και λίγη σάλτσα στο μακαρόνι δε μας χορταίνει από μόνο του. Να υπενθυμίσω ότι κάπου, κάπως κάποτε, αλλού, σε κάτι ονομαστήρια :rolleyes: είχε (ξε)φύγει όχι βάση αλλά βασάρα και κάποιοι προσπαθούσαν τότε να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Το ενθυμούνται ενδεχομένως κάποιοι, και προσπαθούν να το ξεχάσουν κάποιοι άλλοι... Και εδώ για μερικά μόρια σχίστηκε κιόλας ολόκληρος χιτώνας και το μέλος έγινε παράδειγμα προς αποφυγήν...;;; :rolleyes:

Αντιπροτείνω να "ανεβάσετε" μια δική σας εκτέλεση του εν λόγω Χερουβικού ώστε να ακούσουμε τον ορθό τρόπο εκτέλεσης του Άγια (χωρίς δλδ. να ανεβαίνει η βάση) σύμφωνα με τις εκτελέσεις που έχετε αποκρυσταλλώσει και χρησιμοποιείτε σαν πρότυπα.

Είναι που έχεις συνηθίσει στο ιλαροχορευτικό ύφος και στις χαμογελαστές
εκτελέσεις
Στο βωμό της Β.Μ. και της Ελλάδας!!!

Έχεις ψάλλει ποτέ σε ναό να λάβεις υπόψη σου τις συνθήκες και τους τυχόν εξωγενείς παράγοντες που καθορίζουν το ανεβοκατέβασμα της βάσης, ή ψέλνεις μόνος σου σπίτι μπροστά από το πορτραίτο του Καρά;
http://www.youtube.com/watch?v=ZkEXCQeNUxM&feature=related


Πρόσεχε μη δαγκώσεις τη γλώσσα σου και πάθεις καμμία δηλητηρίαση.
Χρειάζεται όντως προσοχή!!!

Γιά πάρε μηχανάκι καὶ μέτρα..!
http://www.youtube.com/watch?v=mbVmtuaDMTA

Ὅσοι δὲν θέλουν νὰ τὸ ξαναακούσουν μᾶλλον γιὰ ἄλλους λόγους θὰ τὸ κάνουν, ἄς συνεχίσουν λοιπὸν νὰ ἀκοῦν τὶς έπιλογὲς τους καὶ ἄς μὴν προσπαθοῦν νὰ μειώσουν τὶς ἀληθινές ἀξίες! :cool:

Ἕνα μεγάλο μπράβο στὸν Δημήτρη!!!
Το μέλος έχει σαφώς ανοδική πορεία και ο Ζω' έπρεπε να είναι στη θέση του και μάλιστα να έλξει τον Κε.
Σφυρίξ'τε off said για να γλιτώσει το ... πέναλτυ:D:D:D
Όμως πέρα από το ... στιγμιαίο ολίσθημα:cool:, που είμαι σίγουρος 1000% ότι δεν οφείλεται σε άγνοια υποκλινόμαστε σε τέτοιες μεγαλειώδεις εκτελέσεις.
Μπράβο στους συντελεστές και μεγαλύτερο στον Δ.Ζ.
ΝΓ
Όταν κάποτε στη Σπάρτη ο γράφων και οι λοιποί συμμαθητές ψέλναμε μετροφωνικά, ο Δημήτρης ο Ζαγκανάς ήδη ήξερε αναλύσεις... :wink: Η μαθητεία του κοντά στον Άρχοντα Δημοσθένη Παϊκόπουλο, σε συνδυασμό με τις γνώσεις και τις ικανότητές του, κάποτε θα αποβούν εξαιρετικά ωφέλιμες για τη Μουσική μας... Ήδη γευόμαστε τους πρώτους καρπούς των κόπων του, ακούγοντας τις εκτελέσεις του αλλά και έχοντας στο αρχείο μας τις άρτιες καταγραφές μελών που έχει προσφέρει κατά καιρούς στο forum.

Εύχομαι και προσεύχομαι (sic) δε, η απόπειρα μείωσης της αξίας του Δημήτρη, με μισόλογα και μουσικολογικές "αψιμαχίες" όπως αυτά που διαβάσαμε, να αποτελεί απλή σύμπτωση σε σχέση με την πρόσφατη απόπειρα μείωσης του Δασκάλου του και του έργου του.

Επίσης, εύχομαι και προσεύχομαι (sic x 2) σύμπτωση να αποτελεί και η παρουσία του ιδίου πρωταγωνιστή και στα δυο "σήριαλ" ο οποίος ερμηνεύει και στις δυο περιπτώσεις το ρόλο του με περίεργη αλλά και αξιοπρόσεκτη "διάθεση μαθητείας" :rolleyes: Η συνέχεια επί της οθόνης... :cool:

Last, but not least: Ένα μεγάλο μπράβο στον Δημήτρη και από εμένα! Του εύχομαι υγεία και δύναμη στη ζωή του!


Υ.Γ.: Οι γεροντάδες, άραγε, τι λένε για όλα αυτά...; :rolleyes:
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#15
Προσωπικά ὅμως ὅταν βλέπω πώς φεύγει γύρω στόν ἕνα τόνο ἡ βάση, προσπαθῶ νά μήν τό ἀκούω πολλές φορές τό κομμάτι γιά νά μή παρασύρομαι καί κάνω τό ἴδιο μετά.
Δηλαδή, αν εγώ ακούω Χρύσανθο που φεύγει 1 και 2 τόνους, σημαίνει ότι μετά θα φεύγω και γω?
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
#16
Π
Και μια απορία. Στο «και ...(τη ζωοποιώ)» ο Ζω εκτελείται συνεχώς σε ύφεση, εκτέλεση όχι συνηθισμένη γι αυτό το χερουβικό, αν και το άκουσμα είναι όμορφο. Υπήρχε κάποιος λόγος γι αυτό; Το εκτελεί και άλλος κατ' αυτόν τον τρόπο;
Ο ζω θέλει φυσικός κανονικά εδώ.
Παρατηρήστε όμως ότι εκτελεί και τον Γα με δίεση στη συγκεκριμένη θεση. Άρα, ίσως το κάνει επίτηδες.
 

DiamantopoylosT

Παλαιό Μέλος
#17
Δίνεται διαφορετικές διαστάσεις σέ γραφόμενα μέ τά ὁποῖα δέ συμφωνεῖτε. Ἔγραψα δύο πράγματα πού τά πιστεύω καί μέ καλοσύνη χωρίς νά θίξω κανέναν. Τά μεταφράζεται ἀλλιῶς. Δέ θά συνεχίσω νά ἀσχολοῦμαι μέ τέτοια μηνύματα. Ἔχετε δείξει ὅλοι σας πώς μπορεῖτε καί προσφέρετε πολύ καλύτερα πράγματα καί αὐτό κρατῶ καί συνεχίζω στήν παρέα σας.
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
#19
"Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις..."
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
#20
Αν γνωρίσετε τον Δημήτρη, θα σας λυθεί σίγουρα η απορία! :D
Καλο μου παιδι εγω ρωτησα κατι και νομιζω οτι χρειαζεται μια λογικη απαντηση! Που κολλαει αραγε αυτο που μου λες εσυ?
 
Top